Skocz do zawartości

Jakie sa najlepsze zamieniki - tarcze hamulcowe!!! BMW 530


hanymany

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Odswieże temat, co proponujecie do e39 525d? ja zastanawiam się nad zestawem ATE PD. Macie może jakieś inne sugestie? Jak spisują się Zimmermann sport- warto ?

Śmigam na ATE od 10 tyś.km. i jak na razie wszystko dobrze , a już kilka razy dostały ostro po d....ie

Mam pełny zestaw tył-przód ,łącznie z klockami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

no i tu jest dylemat, jedni chwalą to drudzy co innego. Jeszcze jest jeden aspekt, to to aby klocki strasznie nie pyliły...

klocki nie pylą przy ceramice (miałem założone ATE ceramic) ale niestety katują tarczę i skuteczne są przy wyższych temp...wtedy kiedy tarcza już niekoniecznie...kategorycznie odradzam zestaw ATE PD + ATE ceramic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła, zakup zrobiony. Tarcze przód oraz tył Ate PD, klocki Ate, szczęki TRW, zestaw montażowy i czujniki zużycia - koszt 1234 zł (525d). Zasugerowałem się tym, że u kolegi w E46 wytrzymał taki zestaw ponad 100 tyś, dodam, że lekkiej nogi to on nie ma i jeździ bardzo agresywnie. Tak więc dla mnie wystarczą te hamulce na dłuższy czas. A o ich spisywaniu się oraz stanie więcej napiszę za rok, pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj zmieniłem tarcze PD na ori BMW z klockami od naszego kolegi z forum...Zobaczymy jak długo pojeżdżę na tym zestawie ..jak ktoś chce to na pw mogę przesłać zdjęcia tego co zostało z ATE PD. Może nie będzie to miarodajne bo u mnie PD pracował z ATE ceramic ale jednak coś na zdjęciach widać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

zostałem szczęśliwym posiadaczem E39 2.8 z 1999r i musze wymienić tarczę i klocki z przodu. Czytając różne opinie mam następujące pytanie. Co sądzicie o tarczach Mikoda czystych, nacinanych, nacinanych i nawiercanych + klocki LPR?

LPR-y stosowałem w E36 2.0 oraz w Mazdzie 323C narzeczonej i są całkiem spoko. Nie pylą mocno, nie piszczą co najważniejsze i sa stosunkowo tanie. Do 528 kosz +- 100 zł

___________________

http://www.rookers.pl

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie myślałem nad Mikodą do przodu tylko nie wiem czy do 2.8 pakować zwykłe czy jakieś nawiercano-nacinane :D A Mikoda jest z Częstochowy tak jak i ja więc miałbym pare minut jazdy do nich

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Daj znać jak na dłuższą metę się sprawują. niedługo mnie czeka zmiana tarcz i klocków z przodu. Pierwszy pomysł to to co już mam z tyłu - zimmermann sport + ATE Ceramic.

 

Klocki napewno będą te same, wbrew opinią nie zjadają tarcz i hamują całkiem nieźle, przynajmnie w mojej konfiguracji, ale jak Mikoda w tarczach jest dobra i do tego polska to się zastanowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te nawierty to bo potrzebne czy żeby tylko fajnie wyglądało ?

Widziałem ze nacinane i wiercone tarcze droższe są,

ale tak się zastanawiam czy do jazdy w trasie i mieście przy powiedzmy normalnej jeździe wgl się przydają,

przecież to tarcze do sportowej jazdy które od zakrętu do zakrętu jak najszybciej maja za zadanie się chlodzic ale w mieście ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nawiercanie do niczego się kompletnie nie przyda - tylko trochę lepiej wygląda. Jak ktoś chce jeździć po torze, to kupuje cały komplet innych hamulców (mocniejszych niż w M5). Do normalnej jazdy żadna różnica. A jak zahamujesz z 200kmh do 0 to w jednych i drugich będzie gorąco. Pytanie ile razy w życiu hamowałeś z 200kmh do 0, podejrzewam że większość osób nigdy.

Moim zdaniem trzeba kupić ori albo dobry zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiercanie/nacinanie tarcz hamulcowych wspomaga odprowadzanie gazów uwalniających się z rozgrzanych klocków hamulcowych przy ostrym hamowaniu .

Zjawisko to powoduje "smarowanie" i efektywość hamowania maleje.

Mi się zdarzało zhamować z 250 do 0 na autobahnie, gdy za zakrętem lub mostem był koras. Przy tych prędkościach wszystko dzieje się bardzo szybko. Nie były to hamowania awaryjne, ale przekształcić energie kinetyczną w ciepełko przy tych prędkościach, to niezłe wyzwanie dla układu hamulcowego. :D

Może ktoś napisze, że jeżdże jak szalony, ale dla spokojnych jest 520d. :mrgreen:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś napisze, że jeżdże jak szalony, ale dla spokojnych jest 520d. :mrgreen:

 

Albo się przechwalasz jak dzieciak i fantazjujesz, albo jesteś zwykłym psycholem. Jeżdżenie 250 nawet na niemieckiej autostradzie jest ok, ale nie w godzinach, w których mogą robić się korki. Przez takich jak ty BMW ma opinię dresiarską i kierowców-chamów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wychodzi ze poza fajnym wyglądem oraz niepotwierdzona teza za lepiej odprowadzają gazy klocków to tarcze nacinane i nawiercane, są gorsze od zwykłych?

cenowo oraz użytkowo ( ponoć większe zużycie klocków )

do tego dochodzi fakt ze tarcze nacinane i nawiercane maja mniejsza powierzchnie tarcia automatycznie gorsze hamowanie ?

 

jak wygląda w mieście np które lepiej hamują od 70 do 0 ?

dużo chyba tez tak naprawdę zależy od klocków ?

o których zawsze mało się mówi

 

od 250 do 0 wiem od kolegi :) ze lepsze nawiercane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takiej miejskiej przeciętnej jeździe to wg mnie dużo ważniejsze będą parametry opon niż to czy masz dziurki w tarczach. co z tego że będziesz miał tarcze super extra sport racing jak abs będzie pierdział z powodu utraty przyczepności? no chyba, że po mieście jeździsz jak dajmy na to L. Kuzaj po oesie lub jak wspomniany kolega po autostradzie to wtedy może i jest sens się przejmować takimi rzeczami...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś napisze, że jeżdże jak szalony, ale dla spokojnych jest 520d. :mrgreen:

 

Albo się przechwalasz jak dzieciak i fantazjujesz, albo jesteś zwykłym psycholem. Jeżdżenie 250 nawet na niemieckiej autostradzie jest ok, ale nie w godzinach, w których mogą robić się korki. Przez takich jak ty BMW ma opinię dresiarską i kierowców-chamów.

 

Przyjacielu,

Temat jest o hamulcach, a ta mala dygresja na temat prędkości, to był mój kij w mrowisko.

Mam 54 lata, często chodzę w gajerku, dresik tylko w ogródku, przez 35 lat jeżdżenia miałem kilka, niegroźnych stłuczek. Nie skasowałem żadnego autka.

Przez 10, ostatnich lat, zapłaciłem jeden mandat, a jakże, za prędkość. Wyprzedziłem nieoznakowanego fotonagrywacza i troche za mocno przycisnąłem, a manewr zacząłem jadąc pewien czas za nimi, zastanawiając się, czy to nie podpucha (Pasek 1.8T z podejrzaną gmatwaniną anten).

Po za tym ton Twojej wypowiedzi świadczy o dużym poziomie agresji i prawdopodobnie, chamskiego dresiarstwa. Dziwne, forumowicz z takim stażem....

I chyba nie jesteś specjalistą w tej dziedzinie, żeby diagnozować u mnie chorobę psychiczną...

 

Co do hamulców, to osobiście używam Textarów z ASO BMW, nienawiercanych, nienacinanych. Jakoś robią swoją robotę.

A dlaczego z ASO? Jakoś nie ufam produktom z pudełek markowanych firmami "na pierwszy montaż". Mam odczucie, że proces technologiczny tych bez loga BMW może być nieco bardziej "ekonomiczny". Później drżenia kierownicy przy hamowaniu i tym podobne cuda-wianki. Nie oszczędzam na czymś, co może kogoś, lub mnie zabić.

Zamiennik - czasami zadziała, czasami nie. Taka chińska loteria. Raz wyjdzie, raz nie. Jakieś sportowe wynalazki? Drogie jak cholera i często przereklamowane.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat rzeka, a z ori też nie jest tak do końca ja się wydaje...przynajmniej ja mam takie odczucie...

Jedno jest pewne w przypadku tarcz, ori lub zamienników - gwarancja to ściema i nigdy nie zostaje uznana bo zawsze znajdzie się powód do jej odrzucenia. Np dowiedziałam się ostatnio, że bmw może odrzucić gwarancję na swoje ori tarcze jeśli w aucie założono inne elementy zawieszenia niż te, które idą na pierwszy montaż, albo np. zamontowaliśmy je sami (nie jest to zbyt trudne) i nie mamy na to faktury, albo nie posiadamy kwitów z pomiaru bicia piast przed założeniem...Paranoja..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ktoś daje gwarancje na coś ale wymaga by to albo tamto było zrobione tak jak oni chcą, nie jest to nic nowego wiec dziwie się twojemu poruszeniu,

( co nawet czasem potrafię zrozumieć )

jebią nas na każdym kroku :) i tyle

ale jak by tego nie robili to by ich j... i takie to zycie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.