Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No wlasnie :| Niby program standartowy na 170-175KM i 320Nm ale wlasnie bez hamowni to jakos nie teges... Mozna niby zamontowac i zhamowac gdzie indziej tylko ze nie bedzie juz opcji modyfikacji softu :!: A z drugiej strony w firmach tuningowych typu godula czy vtech tez wgrywaja takie typowe programy za 1800zl, a za indywidualne to juz 2500 licza :duh: Gdyby to bylo TDI to nie mialbym skrupolow ale czipowanie TDSow nie jest juz takie oczywiste i bezproblemowe :| Chociaz to czip a nie jakis badziewny box wiec przypuszczam ze bylo by git :mrgreen:

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano
heh, dodatkowo wlasnie otrzymalem odp od Mastersa ze moze zalozyc mi czipa do tds ale bez hamowni bo nie ma mozliwosci hamowania aut RWD :duh: Kuzwa, to moze jednak mozna bez hamowania :?:

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano
najpier musisz sprawdzic czy juz nie masz czipowanego kompa sami pisza na swojej stronie ze 70% aut z turbina z niemiec sa tam juz cipowane na miejscu
POZDRAWIAM !!!
Opublikowano
Nie, na bank nie mam czipa :D Na stronie pisza tez ze testuja auto na hamowni inercyjnej - tyle ze trzeba jechac do Poznania :(

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano (edytowane)

Jeśli się ma trochę pojęcia o elektronice można samemu zmienić "oprogramowanie" swojego chipa. Wystarczy mieć programator (np. KWP ok. 400PLN) i zdobyć plik wsadowy lub dane do modyfikacji - 10min i po sprawie. Można zrobić backup starego oprogramowania zmodyfikować, załadować i gotowe :8)

 

Tutaj są standardowe zawartości sterowników oraz programy do modyfikacji zawartości pamięci EPROM, modyfikacji, edycji zawartości mikrokontrolerów itd.

http://www.diagtronik.pl/

Edytowane przez Fazer
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
No ja bym nie ryzykowal z moja znajomoscia tematu :nienie: Wiec jestem skazany na tych co sie na tym znaja :lol: Ale skoro mozna kupic czipa za 750zl a gdzie indziej chca 1800 to chyba sie oplaca, pod warunkiem ze to bedzie to samo...

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano

na ebay.de kupisz takiego samego chipa za 50-100 Euro , zalezy jak sie trafi :D

Ci z Poznania sami w Niemczech kupują :D

Opublikowano
No juz mniejsza z tym... Pytanie co to za chip i czy warto sie nad tym zastanawiac czy lepiej jechac do tunera i pisac program indywidualny :D

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno najlepszym rozwiązaniem jest jechanie do prof. tunera.

I po kolei:

- pełna diagnostyka silnika (czy w ogóle można się bawić dalej)

- pomiar na hamowni (to co fabryka dała)

- zgranie i modyfikacja softu (czasem ten sam silnik ma różne programy w zależności od rocznika)

- hamownia, testy drogowe, poprawki

- potem zawsze można podjechać do tunera i poprosić o np.: przeniesienie momentu wyżej bo się sprzęgło coś buntuje

 

Masters ma ponoć niedługo mieć możliwość hamowania tylnonapędówek a nawet 4x4. Są inne firmy które modyfikują i hamują RWD zarówno na inercyjnej jak i obciążeniowej.

 

Każdy tuner powie, że takie coś (chip z netu) jest niebezpieczne dla silnika jak i większość nie podejmie się modyfikacji gdy nie będą mieli oryginalnego softu (gdy wcześniej była modyfikacja).

 

Ja bym sobie darował, dobrze pogadasz to i za 1500pln zrobisz program.

 

A po takich chipach potem ludzi mówi, że się silniki sypią i że modyfikacje ECU to zło.

Opublikowano
Juz to przemyslalem i postanowilem jechac do KSR :) Zrobia mi program indywidualny za 1500, do tego zaloza wiekszy IC i wydech z kwasowki. Tak bedzie chyba najlepiej, tym bardziej ze samym czipem raczej sie nie wycisnie 180KM i 330-340Nm. Całość zamknie się w kwocie 3000-3500 mysle :8)

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano
po co ci tyle w dieslu ???? nie lepiej cos z mocniejszym silnikiem i na pb diesel nie jest przystosowany do sportowej jazdy mozna mu krzywde zrobic :D
POZDRAWIAM !!!
Opublikowano
miałem wczesniej e 30 325 po niemieckich modyfikacjach miała prawie 200 koni ta to miasła pawera , tylko nic do głowicy nie pasowało z fabrycznych czesci
POZDRAWIAM !!!
Opublikowano
Gadałem właśnie z Karmim ale zdecydowanie polecał KSR, nic nie wspominał o tym że mu po modzie padło turbo :worried: Może już wcześniej miał zajechaną turbinę :idea: Zresztą Karmi poszedł jeszcze dalej skoro wgrywał nawet program na 190KM i 410Nm... Mnie wystarczy 175-180KM i 330-340Nm. I oczywiście chip + IC + wydech.

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano

Pada albo padła...Spytaj się jego...Wiem że coś będzie kombinować...

Przy ok.180PSach będzie czarny dym-bardzo dużo...

Prawdopodobnie będzie brać olej :D

Skąd wiem?Przerabiałem ten temat w omedze 2,5td(s)...

Wiem możecie zarzucić że to nie ten silnik itd.

Problem pojawia się wtedy-jak u mnie- jak nie umiesz dojść od czego motor się grzeje przy prędkości powyżej 120km/h...lub przy mniejszej przy mocniejszym wduszeniu gazu...Wydajesz kilka stów i auto nadal się kopie...Jest to przykre jeżeli potrzebujesz auto do pracy, przemieszczania się...do lansu też kijowo jak z rury leci Tobie czarny dym, bo dziewczyny zwieją :twisted2:

Po tym przykrym przeżyciu mam awersje do chipów w silniku 2,5td(s) lub tds...

:nienie:

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
z tego co wiem silnik moze sie grzac bo seryjny ic jest zbyt malo wydajny do takiej mocy. dlatego podstawowa modyfikacje jaka chce zrobic przy chipie jest zmiana ic i dolot do niego z kwasowki a takze wolny wydech z kwasowki robiony pod auto. tyle tylko ze z tego co mowil karmi u niego po samym chipie bylo zaledwie 165KM czy jakos tak, dopiero po modyfikacji chlodzenia i wydechu mozna bylo programem wycisnac wiecej mocy i momentu. najwyrazniej do chiptuningu tdsa trzeba podchodzic z glowa, a nie tak jak do tdi :mad2: zreszta skoro oma w tdsie ma seryjnie 130KM a ty zapodales 180 samym czipem to raczej oczywiste ze bedzie walic na czarno i sie grzac, tym bardziej ze w omie jest zle obliczone chlodzenie do tego silnika, w przeciwienstwie do bmw. spytaj karmiego czy mu sie auto grzeje, czy bierze olej, itp. gadalem z nim duzo na ten temat i mowil ze nic zlego po chipie sie nie dzieje. ja nie zamierzam wgrywac jakiegos ciezkiego programu do tds, 175KM i 330Nm mi wystarczy. zreszta nie po to mi te mody zeby sie scigac i mielic kolami na kazdym biegu :D chodzi mi tylko o to zeby czuc sie pewniej przy wyprzedzaniu tirow i ogolnie zeby auto bylo bardziej dynamiczne.

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano

Olej bierze standardowo po chipie czyli ok. 1ltr'a dolewki...

Gadałem z gościem co w Vtegu robił...

Co do IC zgadza się...Heh...a ile masz najechane??

Ja dałem sobie luzu...twierdze że moje 224tys km na seryjnym silniku bez wkładów jest dużym wyczynem i nie chce tego zespuć...

 

Wiesz dla mnie w sumie lepiej jak założysz chipa-przynajmniej dowiem się jak to jest...

Rozmawiałem z różnymi ludźmi i generalnie odradzają modyfikacje tego silnika...

To Ty inwestujesz w to auto czas i pieniądze...Radze tylko zrobić pewnien zapas na turbo jak się rozkraczy...

Życze dużych przyrostów i małej awaryjnoście auta :cool2:

Może kiedyś jak minie euforia przyrostu mocy dojdziesz do mojego poglądu, lub skrytykujesz go :mrgreen: Nie twierdze że mam w 100% rację :wink:

 

Czy będziesz czuć się pewniej-ciężko powiedzieć...Ja tam nie narzekam na serię, ładnie się buja ale nic nie dorównuje jeździe s400cdi :D to jest wygar jak na diesel'a...

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano

Niew a ty dalej tą propagandę prowadzisz... :wink: :P

 

Wyjaśnijk niby skąd te branie oleju się raptem pojawia?? Nie rozmawiajmy o modach V-tech...

Nie porównuj twojej omegi gdzie zwyczajnie ktoś coś źle zmodyfikował (V-...??) do dobrej roboty. Nikt tobie nie kazał gotować silnika na zwiększonym doładowaniu. Było nie dotykać ciśnienia jak silnik jest słaby. Po modzie trzeba wszystko sprawdzić a dopiero później katować auto na trasie... Jakbyś wstawił duży FMIC skoro autu gorąco już w serii to teraz byś zachwalał. :D

 

KSR raczej diesli zbyt wiele nie robili ale myśle że będzie oki. Z rozmowy tak przynajmniej wynikało że źródło wiedzy mają dobre. :wink: OT Mają już hamownie u siebie??

 

Marek (Master`s) hamownie 4x4 będzie miał prawdopodobnie tak jak pisał tudm w wakacje. To co Tobie zaproponował to standardowy nie wysilony zapewne specjalnie program bez indywidualnego strojenia. W trakcie jazdy by tylko sprawdził czy się nic nie grzeje i ewentualnie poprawił. A wycieczkę na hamownie na 100% by nie odradzał. :smile:

 

To co jest na allegro. Ja bym nie ryzykował. W sumie to oni proponują wymianę (a nie przeprogramowanie) ecu... Nie wiem jak w starszych modelach ale w nowych tam zapisane są nie tylko informacje związane z mapą paliwa. (ale np. przebieg) Myśle że w starszych jest podobnie. Oni zwyczajnie zgrywają na jakieś kości masowy program i sprzedają w takiej dziwnej postaci... Jak dla mnie to to śmierdzi...

 

Ciekawe skąd te dane że 70% aut z turbem w niemczech jest chipowanych...

 

Rudy a jeździłeś szybkim dieslem?? Niby dlaczego się nie nadaje do sportowej jazdy??

 

Streetfighter FMICa rób jak największego i powinno być ok. A wydech robisz z jednym czy 2ma tłumikami??

Opublikowano

"silnik moze sie grzać"

silnik bedzie się grzał , bo przy takim wiejskim chiptjuningu zwiekszane jest doładowanie powietrza, a nie zmiana mapy zapłonu,dawki paliwa.

Gwałtowne przyrosty temp silnika w TDSie prowadza do pękania głowic.

Dół silnika jest raczej nie do zajeżdzenia.

Opublikowano
adamu przeczytałes temat tego postu to wejdz se na stronke na allegro i bendziesz wiedział skad te tane {oni maja je z kosmosu} co do sportowej jazdy dieslem nie próbuj robic z igły widły bo nic nimi nie podniesiesz sportowy diesel e36 tds eheheeheh :shock: ciekawe jak długo ci on posłuzy???? mam tds ma przejechane 80 tys wiem ze to diesel i nie moge nic wiecej od niego wymagac tak był zrobiony seryjnie i ja TEGO NIE ZMIENIE chcesz miec wiecek koni, szybsze auto to kup takie kazda ingerenca w fabryke w ustawienia wczesniej czy pózniej skonczy sie tragicznie
POZDRAWIAM !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.