Skocz do zawartości

Chip do TDS z Allegro - co to za chip?


streetfighter

Rekomendowane odpowiedzi

fabryczne rezerwy mocy w silniku sa po to aby zapewnic przetrwanie jednostce uzytkowanej w jakikolwiek odbiegajacy od normy producenta sposob. ja jestem swiadomym uzytkownikiem, wiem jak sie obchodzic z silnikiem, co i kiedy wymieniac, jakich uzywac materialow eksploatacyjnych itp. nie oszczedzam na tym. jezdze jak dziadek w niedziele do kosciola poki silnik nie osiagnie optymalnej temperatury pracy, nie gasze od razu silnika po ostrzejszej jezdzie, bacznie obserwuje wskazowke temperatury, sprawdzam dzialanie ukladu chlodzenia, twardosc gumowych wezy itp. mysle ze wlasnie w obliczu takiego uzytkowania samochodu mozna sie pokusic o wykorzystanie fabrycznych rezerw silnika. i zamierzam to zrobic profesjonalnie, bez glupiego oszczedzania, z nastawieniem na zachowanie bezpiecznych warunkow pracy silnika. w turbine tez nie bede ingerowac, robil to Karmi (dmuchal 1,5 bara) i dopiero wtedy zaczela sie pocic. zobaczymy, mam nadzieje ze bedzie ok.

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rudy mi chodziło z tym 70% nie skąd ty to masz a skąd oni to wykombinowali :wink:

Diesel może jeździć naprawde szybko. Nie wiem skąd ta myśl że diesel nie jedzie. Myśle że z tym 328 to może być kłopot ale fakt faktem że te 181 ma sprawdzone na hamowni a dla 90% 328 e36 koników się troszkę rozbiegło...

 

Silnik może być faktycznie średni do modyfikacji więc trzeba bardzo ostrożnie i z rozwagą. Coś w tym musi być że tyle osób ma wątpliwości, ale powinno byc też tak że jak mało podatny na mody to i ogólnie raczej mało wytrzymały :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne co slyszalem zlego nt silnika tds (a w tym temacie juz wiem sporo) to problemy z chlodzeniem z ktorych wynikaja wszystkie inne usterki. drugi delikatny temat to pompa wtryskowa ale to w kazdym dieslu sie zdarza, tylko w innych ten element jest tanszy wiec sie o tym tyle nie mowi. z turbina nie jest tak zle w tds - sa potwierdzone przypadki ze turbo wytrzymalo ponad 300 tys. km (dla porownania w lagunach pada przed 100 tys. km) wiec chyba nie jest tak zle. mysle ze problem z tds wynika najbardziej z faktu ze malo kto potrafi go ogarnac. bmw tym silnikiem zadalo klina wielu mechanikom :lol:

ale wracajac do rzeczy... w zwiazku z powyzszym mysle ze modyfikacja ukladu chlodzenia i wydechowego zapewni trwalosc takze silnikowi po programie. to jednak co innego niz chip z allegro (nad ktorym sam sie przez chwile zastanawialem :duh: ). ludzie zakladaja takie chipy albo co gorsza boxy a potem marudza ze tds to kupa, ze nie da sie tuningowac itp. ja znam przypadki ze po chipie nic zlego sie nie dzieje - pod warunkiem ze sie nie przesadzi. wgrywanie programow na moc powyzej 180KM w tym silniku faktycznie nie ma sensu, tak samo jak eksperymentowanie z doladowaniem turbiny. zachowujac umiar i zdrowy rozsadek ponoc nic zlego sie nie dzieje, a dzieki lepszemu chlodzeniu (2 x wiekszy IC z dolotem z kwasowki) powinno byc nawet lepiej niz fabrycznie przy seryjnej mocy i mniejszym IC.

Jutro jade do KSR :8)

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej załóż nowy topic lub stronkę gdzie będzie zamieszczał dane...

Jak chcesz to możesz wrzucić na moją stronkę, tam mam chyba jeszcze 20mb wolnego...

Ciekawy jestem jak długo pociągnie to auto...

Jaki ma przebieg?Jaka skrzynia i który rok produkcji??

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niew i rudy, wy to potraficie dodawac czlowiekowi otuchy :lol: zreszta czemu ciagle twierdzicie ze rozsadnie napisany program i dobrze zmodyfikowany uklad chlodzenia wyrzadzi krzywde silnikowi? macie w tym jakies doswiadczenie?

niew, z tego co wiem to gadales na ten temat juz z karmim wiec powinienes wiedziec z czego wynikaly jego klopoty z turbina :8) i ze nie jest to wcale wina programu.

nie zamierzam eksperymentowac na tym silniku, chce po prostu zrobic dobry program, wsadzic odpowiednio duzy IC, wolny wydech z kwasowki obliczony pod moje auto i modyfikacje I TO WSZYSTKO :!:

karmi juz to przerabial i opieram sie glownie na jego doswiadczeniach. dlatego tez jade do ksr bo oni to juz przerabiali u niego w aucie.

zreszta ja nie zamierzam sie tym autem scigac. chce po prostu miec nieco wiecej mocy pod prawa noga - tak w razie potrzeby :twisted:

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanio...Ja gadałem do e39 ale z jakiś rok temu to zaśpiewali za IC+Mode 3200zł...

 

Ja miałem auto zrobione przez Ex'a...

 

Byłem też pogadać rok temu u Ex'a, Masters'a i dzwoniłem do KSR...

Powiedziałem że chce poginać ile fabryka da i nie patrzeć na temp.

Stwierdzili że chip nie dla mnie, bo tam nie można pałować za mocno na V-maxie auta...

Ja przy swoim 2,5tdsie to często lece pona 180km/h i bym go zajechał...

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, pomylilem sie w obliczeniach :) Powinno byc: 1500 program, 1200 IC i 1300 wydech :P

 

Autko juz zawirusowane! Jak narazie to pelen wypas, idzie zajebiscie! Program wgrywali w Diagtroniku. Posmigalem dzis troche po Wawie, potem trasa do Lodzi i jest OK. Auto nie do poznania. Za tydzien jade na wymiane IC. Na dniach tez wkleje wykres bo jest hmmm... zaskakujacy :twisted:

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, jasne, ale:

 

1) 325tds w touringu ktory potrafi zloic tylek niejednej mocnej benzynie to niewatpliwie powod do zadowolenia :)

2) nie musisz zmieniac wydechu, seryjny jest na tyle dobry ze spokojnie da rade! wtedy cala impreza wyniesie ok. 3000zl.

3) cos lepszego czyli np. e46 lub e39 jest jednak ZNACZNIE DROZSZE a i tak na pewno cos trzeba bedzie do niego dolozyc po zakupie.

 

mysle zatem ze 3000zl zainwestowane w to auto ma sens bo jezdzi sie na tyle dobrze ze przestajesz myslec o czyms lepszym :) ale polecam do modow silniki tds po 96 roku bo sa one bardziej podatne i bardziej wytrzymale. no i maja duzo wiecej Nm w serii - u mnie bylo 292Nm a po programie 363Nm, a spokojnie mozna dojsc do 400 tylko ze sprzeglo moze sie wysrac. wg mnie 170-175KM i 360Nm spokojnie wystarcza i wiecej nie ma co dlubac.

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i spoko, że zrobiłeś ten program, Tora to dobry fachowiec. Może będziesz tym co obala mity o tuningu diesli.

 

W sumie to jest u sens Ciebie robić IC i wydech ?? Chcesz z mocą pójść wyżej niż jest?? Wiesz, że wydech w dieslach to mod przynosząca najmniej mocy w stosunku do poniesionych kosztów. Pewnie chcesz robić IC i wydech by ustrzec się przed słynnym pękaniem głowic. Nie wiem czy IC i wydech aż tak polepszą Ci chłodzenie silnika - moim zdaniem, o ile nie idziesz więcej z mocą a sam silnik nie puchnie, możesz sobie darować te mody.

 

A co mówił Keyser i Tora na IC i wydech??

 

EDIT: no i czekamy na wykres, jak możesz to wrzuć też serie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydechu nie robie, Keyser tez mowil ze to nie ma sensu, chyba ze celem ma byc lepszy dzwiek. Ale seryjny wydech w tds jest wystarczajaco dobry nawet do wiekszych mocy.

IC mysle ze warto zrobic, troche to jednak poprawi chlodzenie, wiec bedzie mozna jezdzic normalnie, bez zbytniego myslenia o tym, ze silnik moze sie zagrzac jak dasz w pedal. Tak mi sie wydaje. Wiec robie tylko jeszcze IC, a wydech odpuszczam. Moc raczej zostanie ta co jest, moze dostroimy 5-10KM wiecej, ale to max.

 

Wykres oczywiscie wrzuce, tylko musze zrobic skan :8)

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie dzieje z temperatura po modzie. Lata sie zajebiscie a wskazowka ani drgnie. Mysle ze to po pierwsze kwestia dobrze zrobionego programu, a po drugie sprawnych elementow chlodzenia w aucie. Na tym samym modzie lata Karmi i jemu tez nic sie nie dzieje.

 

RUDY, z ktorego roku masz TDSa? Acha, w kwestii wydechu... Tak jak pisalem, nie trzeba go wymieniac na kwasowke bo poza tym ze bedzie troche glosniej to raczej nic to nie da. Przekroj i konstrukcja wydechu jest w TDSie wystarczajaco dobra. Warto natomiast wywalic kata.

 

Tel. do Diagtronika (0-22) 720 50 41, 0-601 825 633, 0-601 249272. W Diagtroniku robia program i hamuja a reszte robia w KSR.

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladam nowy watek pt. "Streetfighter 325 TDS - tuning" i tam bede wszystko opisywal. Tak wiec przeniesmy ta dyskusje do nowego watku zeby nie bylo zmylki bo to jest temat o chipie z allegro.

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.