Skocz do zawartości

[E90]320D Obroty falują na rozgrzanym


ŁukaszK

Rekomendowane odpowiedzi

Wita,

od jakiegoś czasu falują u mnie obroty na rozgrzanym silniku, jak była zima to tego nie było, zrobiło się ciepło i to się pojawiło. Po wyłączeniu i właczaniu wszystkich urządzeń obciążających silnik nic się nie zmienia.

Zakres falowania jest mały, nie czuć na kabinie nic. Błędów brak jakichkolwiek, korekty wtryskiwaczy wg mechanika dobre jeden wtryskiwacz w teście przelewowym jest słabszy ale mieści sie spokojnie w normie. Oleju nie ubywa jakoś więcej.

 

Czy ktoś może coś poradzić? Przepływka? Termostaty ( za mojej kadencji nie były wymieniane)?

 

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisz radio i wsłuchaj się w dźwięk silnika przy dodawaniu gazu w podłogę, przy około 2 tyś. U mnie przy padniętych wtryskach pojawiał się metaliczny dźwięk, stukanie/cykanie. Jednak wystarczyło abym odjął gazu tak na 80% i już była cisza.

 

Wyeliminuj oczywiście najpierw tańsze przyczyny, jednak nie zakładaj już, że wtryski są okej. U mnie na korektach też wyglądało to nieźle i dopiero po wymianie wszystkich 4-ech poczułem różnicę. Mam tutaj na myśli kulturę pracy silnika. Nastąpiła też nieznaczna poprawa dynamiki, chętniej reaguje na gaz w dolnym zakresie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobnie, lekko mi buja/poszarpuje buda na wolnych obrotach a korekty 3-ech są dobre a 4-tego mieszcza sie w normach ale ledwo. Wydaje mi się ,że tu juz chodzi o naprawdę aptekarską dokładność i te normy są względne. Wystarczy ,ze jeden daje troszkę wiecej lub mniej i juz zaczyna poszarpywać. Ja na razie latam i czekam co bedzie dalej bo nie chce w ciemno pół auta wymieniać. przebieg mam 207 tysi :8)

 

dodam tylko, że czyszczenie ich płynami przyniosło krótkotrwały efekt, zresztą podobny do wyciśnięcia z auta potów. Kiedyś jak nią polatałem do odcinki to zaraz silniczek równo chodził przez kolejne 2 tygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej to jechac na autostrade i dac dobrze w d**e :) .

Mam na mysli szybko i na wysokich obrotach. Tak 5 bieg i 190 km/h.

Jak sie uspokoji to znaczy ,ze cos bylo zabrudzone i juz wylecialo.

Plynu do czyszczenia i innych metod typu ultra i hiper dzwieki tez nie polecam . Efekt krotkotrwaly - nadaje sie tylko, jesli auto idzie na sprzedarz :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale lepiej uważać bo mi przy 210 na budziku cos wessało do turbiny i sruuu 5 tysi :mrgreen:

do dziś nie wiem co :mad2:

 

Powyzej 200 to juz sie nie jezdzi tylko lata :norty: moze jakiegos orla w locie wessalo :)

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat - od niedawna mam problem z obrotami. Przy przyspieszaniu, gdy odpuszczę gaz, obroty na ułamek sekundy spadają by zaraz potem wrócić do "normalnej" pozycji. Analogicznie, po wdepnięciu wskazówka obrotomierza na ułamek sekundy idzie do góry, a potem spada w dół i rozpoczyna się "właściwe" przyspieszanie. Poza tym niepokojących objawów brak - INPA bez błędów, korekcja na wtryskach prawidłowa (dziś wybrałem się na przejażdżkę i sprawdzałem wszystko live). Paliwo dobre, z tej samej stacji co zawsze. Turbo prawie nowe. Auto nie traci mocy, dynamika jak zwykle. Na filmiku widać to bardzo wyraźnie m.in. przy 0:25-0:30, 1:00, 1:10-1:20, 1:30...

Co to może być?

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LD7i0ZqBXHs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to olał :mrgreen: :wink: :8)

Może coś się przycina w samych zegarach , że tak się cofa wskazówka :?:

Jest wilgotno i może coś zaśniedziało . :roll:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji dłuższej trasy załóż krótkie spodenki i pierdyknij ogrzewanie na fula może mu przejdzie :wink:

Nie przejmuj się i powodzenia .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

pozwolę sobie odświeżyć temat.

Czy ktoś z kolegów miał jeszcze podobny problem i udało się go rozwiązać?

W moim przypadku obroty falują na wolnych obrotach. Wahania są dosyć duże i odczuwalne na całej karoserii.

Korekcja wtrysków w INPIE jest idealna, wszystkie cylindry w granicach 0,2-0,5.

Wlałem preparat do czyszczenia wtrysków LM2666, pomogło na chwilę, do czasu jak nie wyczyściłem baku ze specyfikiem, obecnie zalane paliwo z shella v-power, jest nieco lepiej niż było ale dalej falowanie jest odczuwalne.

Jakieś pomysły co sprawdzić w pierwszej kolejności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwolę sobie odświeżyć temat.

Czy ktoś z kolegów miał jeszcze podobny problem i udało się go rozwiązać?

W moim przypadku obroty falują na wolnych obrotach. Wahania są dosyć duże i odczuwalne na całej karoserii. Problemy zaczynają się na rozgrzanym silniku po przekroczeniu 80 st.

Korekcja wtrysków w INPIE jest idealna, wszystkie cylindry w granicach 0,2-0,5.

Wlałem preparat do czyszczenia wtrysków LM2666, pomogło na chwilę, do czasu jak nie wyczyściłem baku ze specyfikiem, obecnie zalane paliwo z shella v-power, jest nieco lepiej niż było ale dalej falowanie jest odczuwalne.

Jakieś pomysły co sprawdzić w pierwszej kolejności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie przez kilka tygodni, zmieniłem stację tankowania. ON leję tez ten mocniejszy dynamic.Jest OK.

To chyba będzie rozwiązanie twojego problemu o nie lej bio diesla. Przestanie falować po 3 zbiornikach lepszego paliwa. A V-power to chyba jest tanie paliwo z dodatkiem - tak słyszałem, lepiej nalać verve albo miles gold (czy jak mu tam teraz dawniej statoil diesel gold)

Jak nie wierzysz to kup z ciężarówki co jedzie z rosji, uwierz gówna nie leją bo by im auta padły, a poczujesz różnice.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwolę sobie odświeżyć temat.

Czy ktoś z kolegów miał jeszcze podobny problem i udało się go rozwiązać?

W moim przypadku obroty falują na wolnych obrotach. Wahania są dosyć duże i odczuwalne na całej karoserii. Problemy zaczynają się na rozgrzanym silniku po przekroczeniu 80 st.

Korekcja wtrysków w INPIE jest idealna, wszystkie cylindry w granicach 0,2-0,5.

Wlałem preparat do czyszczenia wtrysków LM2666, pomogło na chwilę, do czasu jak nie wyczyściłem baku ze specyfikiem, obecnie zalane paliwo z shella v-power, jest nieco lepiej niż było ale dalej falowanie jest odczuwalne.

Jakieś pomysły co sprawdzić w pierwszej kolejności?

Odlącz przepływomierz i sprawdź. To częsta przyczyna obok zasyfionego egr, przepustnicy i kolektora dolotowego.

Po jego oodłączeniu inpa zgłosi błąd ale po podpięciu spowrotem błąd można wykasować.

U mojego kolegi, w tym samym aucie, przepływomierz powoduje minimalne przebieranie na rozgrzanym silniku przy temperaturze otoczenia poniżej -12*C.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr i dolot był czyszczony jakieś 10 tys. km temu więc myślę, że nie jest w najgorszym stanie.

ogólnie problemy zaczęły się wraz z przyjściem pierwszych mrozów. czym było zimniej tym drgania większe, mam takie wrażenie przynajmniej.

sprawdzę ten przepływomierz, dzięki

gdyby ktoś miał jakieś pomysły to proszę jeszcze o informacę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr i dolot był czyszczony jakieś 10 tys. km temu więc myślę, że nie jest w najgorszym stanie.

ogólnie problemy zaczęły się wraz z przyjściem pierwszych mrozów. czym było zimniej tym drgania większe, mam takie wrażenie przynajmniej.

sprawdzę ten przepływomierz, dzięki

gdyby ktoś miał jakieś pomysły to proszę jeszcze o informacę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Problem niestety powrócił dzisiaj.

Pierwsze mrozy w okolicach -2 stopnie i falowanie znowu wystąpiło. Przez całe lato jeździłem i nigdy nie było problemu.

Ogólnie dzieje się tak jak silnik się rozgrzeje.

 

Może ktoś rozwiązał problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.