Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wita,

od jakiegoś czasu falują u mnie obroty na rozgrzanym silniku, jak była zima to tego nie było, zrobiło się ciepło i to się pojawiło. Po wyłączeniu i właczaniu wszystkich urządzeń obciążających silnik nic się nie zmienia.

Zakres falowania jest mały, nie czuć na kabinie nic. Błędów brak jakichkolwiek, korekty wtryskiwaczy wg mechanika dobre jeden wtryskiwacz w teście przelewowym jest słabszy ale mieści sie spokojnie w normie. Oleju nie ubywa jakoś więcej.

 

Czy ktoś może coś poradzić? Przepływka? Termostaty ( za mojej kadencji nie były wymieniane)?

 

Pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

Przycisz radio i wsłuchaj się w dźwięk silnika przy dodawaniu gazu w podłogę, przy około 2 tyś. U mnie przy padniętych wtryskach pojawiał się metaliczny dźwięk, stukanie/cykanie. Jednak wystarczyło abym odjął gazu tak na 80% i już była cisza.

 

Wyeliminuj oczywiście najpierw tańsze przyczyny, jednak nie zakładaj już, że wtryski są okej. U mnie na korektach też wyglądało to nieźle i dopiero po wymianie wszystkich 4-ech poczułem różnicę. Mam tutaj na myśli kulturę pracy silnika. Nastąpiła też nieznaczna poprawa dynamiki, chętniej reaguje na gaz w dolnym zakresie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

ja mam podobnie, lekko mi buja/poszarpuje buda na wolnych obrotach a korekty 3-ech są dobre a 4-tego mieszcza sie w normach ale ledwo. Wydaje mi się ,że tu juz chodzi o naprawdę aptekarską dokładność i te normy są względne. Wystarczy ,ze jeden daje troszkę wiecej lub mniej i juz zaczyna poszarpywać. Ja na razie latam i czekam co bedzie dalej bo nie chce w ciemno pół auta wymieniać. przebieg mam 207 tysi :8)

 

dodam tylko, że czyszczenie ich płynami przyniosło krótkotrwały efekt, zresztą podobny do wyciśnięcia z auta potów. Kiedyś jak nią polatałem do odcinki to zaraz silniczek równo chodził przez kolejne 2 tygodnie.

Opublikowano

Najtaniej to jechac na autostrade i dac dobrze w d**e :) .

Mam na mysli szybko i na wysokich obrotach. Tak 5 bieg i 190 km/h.

Jak sie uspokoji to znaczy ,ze cos bylo zabrudzone i juz wylecialo.

Plynu do czyszczenia i innych metod typu ultra i hiper dzwieki tez nie polecam . Efekt krotkotrwaly - nadaje sie tylko, jesli auto idzie na sprzedarz :norty:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

 

Jak sie uspokoji to znaczy ,ze cos bylo zabrudzone i juz wylecialo.

 

 

ale lepiej uważać bo mi przy 210 na budziku cos wessało do turbiny i sruuu 5 tysi :mrgreen:

do dziś nie wiem co :mad2:

Opublikowano

 

ale lepiej uważać bo mi przy 210 na budziku cos wessało do turbiny i sruuu 5 tysi :mrgreen:

do dziś nie wiem co :mad2:

 

Powyzej 200 to juz sie nie jezdzi tylko lata :norty: moze jakiegos orla w locie wessalo :)

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Podepnę się pod temat - od niedawna mam problem z obrotami. Przy przyspieszaniu, gdy odpuszczę gaz, obroty na ułamek sekundy spadają by zaraz potem wrócić do "normalnej" pozycji. Analogicznie, po wdepnięciu wskazówka obrotomierza na ułamek sekundy idzie do góry, a potem spada w dół i rozpoczyna się "właściwe" przyspieszanie. Poza tym niepokojących objawów brak - INPA bez błędów, korekcja na wtryskach prawidłowa (dziś wybrałem się na przejażdżkę i sprawdzałem wszystko live). Paliwo dobre, z tej samej stacji co zawsze. Turbo prawie nowe. Auto nie traci mocy, dynamika jak zwykle. Na filmiku widać to bardzo wyraźnie m.in. przy 0:25-0:30, 1:00, 1:10-1:20, 1:30...

Co to może być?

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LD7i0ZqBXHs

Opublikowano

Ja bym to olał :mrgreen: :wink: :8)

Może coś się przycina w samych zegarach , że tak się cofa wskazówka :?:

Jest wilgotno i może coś zaśniedziało . :roll:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
pewnie tak zrobie bo pomyslow brak a nie chce szukac na sile awarii, wszystko w sumie dziala; tyle ze zastanawia mnie to bo jeszcze kilka tygodni temu na pewno tego nie bylo
Opublikowano

Przy okazji dłuższej trasy załóż krótkie spodenki i pierdyknij ogrzewanie na fula może mu przejdzie :wink:

Nie przejmuj się i powodzenia .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • 2 lata później...
Opublikowano

pozwolę sobie odświeżyć temat.

Czy ktoś z kolegów miał jeszcze podobny problem i udało się go rozwiązać?

W moim przypadku obroty falują na wolnych obrotach. Wahania są dosyć duże i odczuwalne na całej karoserii.

Korekcja wtrysków w INPIE jest idealna, wszystkie cylindry w granicach 0,2-0,5.

Wlałem preparat do czyszczenia wtrysków LM2666, pomogło na chwilę, do czasu jak nie wyczyściłem baku ze specyfikiem, obecnie zalane paliwo z shella v-power, jest nieco lepiej niż było ale dalej falowanie jest odczuwalne.

Jakieś pomysły co sprawdzić w pierwszej kolejności?

Opublikowano

pozwolę sobie odświeżyć temat.

Czy ktoś z kolegów miał jeszcze podobny problem i udało się go rozwiązać?

W moim przypadku obroty falują na wolnych obrotach. Wahania są dosyć duże i odczuwalne na całej karoserii. Problemy zaczynają się na rozgrzanym silniku po przekroczeniu 80 st.

Korekcja wtrysków w INPIE jest idealna, wszystkie cylindry w granicach 0,2-0,5.

Wlałem preparat do czyszczenia wtrysków LM2666, pomogło na chwilę, do czasu jak nie wyczyściłem baku ze specyfikiem, obecnie zalane paliwo z shella v-power, jest nieco lepiej niż było ale dalej falowanie jest odczuwalne.

Jakieś pomysły co sprawdzić w pierwszej kolejności?

Opublikowano
Miałem podobnie przez kilka tygodni, zmieniłem stację tankowania. ON leję tez ten mocniejszy dynamic.Jest OK.

To chyba będzie rozwiązanie twojego problemu o nie lej bio diesla. Przestanie falować po 3 zbiornikach lepszego paliwa. A V-power to chyba jest tanie paliwo z dodatkiem - tak słyszałem, lepiej nalać verve albo miles gold (czy jak mu tam teraz dawniej statoil diesel gold)

Jak nie wierzysz to kup z ciężarówki co jedzie z rosji, uwierz gówna nie leją bo by im auta padły, a poczujesz różnice.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
pozwolę sobie odświeżyć temat.

Czy ktoś z kolegów miał jeszcze podobny problem i udało się go rozwiązać?

W moim przypadku obroty falują na wolnych obrotach. Wahania są dosyć duże i odczuwalne na całej karoserii. Problemy zaczynają się na rozgrzanym silniku po przekroczeniu 80 st.

Korekcja wtrysków w INPIE jest idealna, wszystkie cylindry w granicach 0,2-0,5.

Wlałem preparat do czyszczenia wtrysków LM2666, pomogło na chwilę, do czasu jak nie wyczyściłem baku ze specyfikiem, obecnie zalane paliwo z shella v-power, jest nieco lepiej niż było ale dalej falowanie jest odczuwalne.

Jakieś pomysły co sprawdzić w pierwszej kolejności?

Odlącz przepływomierz i sprawdź. To częsta przyczyna obok zasyfionego egr, przepustnicy i kolektora dolotowego.

Po jego oodłączeniu inpa zgłosi błąd ale po podpięciu spowrotem błąd można wykasować.

U mojego kolegi, w tym samym aucie, przepływomierz powoduje minimalne przebieranie na rozgrzanym silniku przy temperaturze otoczenia poniżej -12*C.

-------------------

Artur

Opublikowano

egr i dolot był czyszczony jakieś 10 tys. km temu więc myślę, że nie jest w najgorszym stanie.

ogólnie problemy zaczęły się wraz z przyjściem pierwszych mrozów. czym było zimniej tym drgania większe, mam takie wrażenie przynajmniej.

sprawdzę ten przepływomierz, dzięki

gdyby ktoś miał jakieś pomysły to proszę jeszcze o informacę

Opublikowano

egr i dolot był czyszczony jakieś 10 tys. km temu więc myślę, że nie jest w najgorszym stanie.

ogólnie problemy zaczęły się wraz z przyjściem pierwszych mrozów. czym było zimniej tym drgania większe, mam takie wrażenie przynajmniej.

sprawdzę ten przepływomierz, dzięki

gdyby ktoś miał jakieś pomysły to proszę jeszcze o informacę

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
u mnie było to samo i problemem okazał sie EGR który zacinał się w pozycji otwartej i wpuszczał za dużo spalin przez co występowało falowanie obrotów i lekkie poszarpywanie na biegu jałowym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.