Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po co od razu z wymianą. Najpierw niech sprawdzi czujnikiem czy jest bicie na tarczach.

Jak jest to wiadomo, że wibracje na pedale pochodzą właśnie od krzywych tarcz.

 

Nie krzywych tylko nierównomiernie zużytych :P

  • Odpowiedzi 596
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
zauwazylem u mnie dziwne zjawisko czy to normalne ze klocek z tylu lewy jest bardziej zuzyty jak prawy? roznice widac golym okiem :shock:
Opublikowano
to mnie nie pocieszyles :) zamowilem u ciebie klocki na tyl textar bo sie koncza. Ciekawe czy moze miec cos wspolnego z tymi wibracjami z przodu
Opublikowano
Oczywiście, że tak. F10 ma mało wydajne hamulce a jak do tego jeszcze osłabisz całość o hamulce jednego koła to przegrzanie gwarantowane w moment ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego , ja w E39 z przodu miałem podobnie. Klocek od strony tłoczka miał grubość ok . 3mm a od zewnątrz ok. 6mm.

Najprawdopodobniej przyczyną było ciężko działający tłoczek.

Posmarowałem go smarem do tłoczka i rozruszałem. Po tym zabiegu zaczął pracować dużo swobodniej.

Jeszcze jest jedna kwestia jeśli chodzi o cofanie się tłoczka. Odpowiedzialny jest za to oring umiejscowiony w środku zacisku. Jest on tak zbudowany aby cofnąć tłoczek do tyłu gdy puścisz hamulec .

Jeszcze może być za to odpowiedzialny elastyczny przewód hamulcowy. Jeśli jest on zmęczony to nie cofa się przez niego płyn hamulcowy ( Duda pokazywał to w filmiku ).

https://youtu.be/jRNJXelyvtM


Pierwszą rzeczą jaką musisz zrobić to zdjąć zacisk i wcisnąć tłoczek aby zoubaczyć jak ciężko pracuję .

Drugą sprawą jest nagranie telefonem komórkowym pracy tłoczka gdy wciśniesz i puścisz pedał hamulca.

Najmniej podejrzewam zabrudzenie jarzma.

Powodzenia.... :cool2:

Opublikowano
dzieki Panowie i tak zrobie zaczne od tylu i zobaczymy czy bedzie poprawa: dzis hamowalem ze 120 i ze 100 i jak mocno depnalem to nawet nie czulem wibracji na pedale. Ale bicie na tarczy jest nawet jak krece tarcza to widze jak na klocku w pewnym momencie robi sie luz
Opublikowano
Ale bicie na tarczy jest nawet jak krece tarcza to widze jak na klocku w pewnym momencie robi sie luz

 

Jak widać gołym okiem to tarcza musi być bardzo krzywa.

Ewentualnie coś podlazło pod piastę.

Opublikowano

Więc odebrałem samochód od mechanika. Zdałem się na niego i zdecydował o przetoczeniu tarcz bo były delikatnie krzywe. Jest naprawdę dużo, dużo lepiej ale nie idealnie. Podczas hamowania ze 140km/h czuje leciutkie mrowienie na pedale hamulca. Zobaczymy jak się pogorszy to pozostanie tylko wymiana.


Edit.

Zrobiłem 100km autostradą i pedału hamulca znów bije...

Masakra...

Opublikowano

Witam.

Komputer pokazał mi że mam 0 km do wymiany klocków.

Wizualnie jeszcze ich trochę jest. Czy będzie jeszcze jakiś komunikat że już jest definitywny koniec. Jakaś kontrolka, czy ten komunikat o ktory mam jest już ostateczny?

Opublikowano

Czy mogę jeszcze ze 2000 km przeciągnąć?

Z tyłem mam dziwną sytuację, bo pokazywało mi już 800 km a później zaczęło rosnąć i teraz mam 3600km.

Z przodu spadło dzisiaj do zera. Muszę umówić się gdzieś na wymianę. Tarcze mam już tylko 21 mm grubości więc albo oryginał tarcze i klocki oraz czujnik lub jeszcze jakieś klocki ATE na dobicie tych tarcz.

Opublikowano
Sprawdzałeś na obu kołach? U mnie pokazywało 2500km do wymiany z prawej klocka było dużo a z lewej blacha wywaliła dziurę w tarczy :shock:
Opublikowano

Zewnetrzne sa na obu kolach. Wewnetrzne jak zmienialem olej w skrzyni to mechanik ogladal i bylo ok

Wiec przez ostatnie 2000 km chyba sie nie wytarly do blachy. Nawet jezeli to i tak tarcze sa do wymiany

Opublikowano
Zewnetrzne sa na obu kolach. Wewnetrzne jak zmienialem olej w skrzyni to mechanik ogladal i bylo ok

Wiec przez ostatnie 2000 km chyba sie nie wytarly do blachy. Nawet jezeli to i tak tarcze sa do wymiany

 

Generalnie rozumiem Twój tok rozumowania ale na pewno nie uwzględniłeś jeszcze jednego czynnika :)

Klocków nie zaleca się zjeżdżać do końca bo wtedy przez temperaturę dużo mocniej po tyłku dostają zaciski i płyn hamulcowy. Nie oszczędzisz dojeżdżając klocki jednym czy dwoma tysiącami kilometrów a stracić możesz sporo. Pomijam fakt, że mechanicy w 9/10 przypadków nie sprawdzają nawet stanu zacisków a potem właśnie ludzie na forum płaczą, że im tarcze pogięło po 5k km a to nie problem tarcz tylko ich mechaników :)

Opublikowano
Kupilem dzisiaj komplet oryginalnych tarcz klocków i czujnik. Motostacja miała dobra cene za taki zestawik. Teraz tylko czekam na przesylke i termin u mechanika.
Opublikowano
Kupilem dzisiaj komplet oryginalnych tarcz klocków i czujnik. Motostacja miała dobra cene za taki zestawik. Teraz tylko czekam na przesylke i termin u mechanika.

 

Wczoraj taki zestaw demontowaliśmy klientowi po 3k kilometrów, kierownicę chciało z rąk wyrwać. Co dziwne to montaż wyglądał na prawidłowy, piasty czyściutkie, bicie tarcz 0,03 więc wzór. Najprawdopodobniej materiał musiał być kiepski i nie wytrzymał. Zamontowane zostały Zimmermann Sport z Ferodo DS i zobaczymy jak będzie.

Opublikowano
U mnie sie udalo uratowac ori zestaw. Po wymianie klockow z tylu nic sie nie poprawilo wiec pojechalem do mechanika ktory ma specjalna maszyna do toczenia tarczz bez zdejmowania ich z auta. Montuje ja w miejsce zaciskow i toczy na aucie zaplacilem 90zl za strone i jest miod malina zero bicia po 1600 km obecnie jezdze po gorach i dolinach w chorwacji i narazie daja rade :D zdial mi 0.2 mm i tarcze mam jeszcze zdrowe 29mm.
Opublikowano

Chcesz przez to powiedzieć ze oryginały są kiepskie czy ze ten zestaw z motostacji to podróba?

 

Kupilem dzisiaj komplet oryginalnych tarcz klocków i czujnik. Motostacja miała dobra cene za taki zestawik. Teraz tylko czekam na przesylke i termin u mechanika.

 

Wczoraj taki zestaw demontowaliśmy klientowi po 3k kilometrów, kierownicę chciało z rąk wyrwać. Co dziwne to montaż wyglądał na prawidłowy, piasty czyściutkie, bicie tarcz 0,03 więc wzór. Najprawdopodobniej materiał musiał być kiepski i nie wytrzymał. Zamontowane zostały Zimmermann Sport z Ferodo DS i zobaczymy jak będzie.

Opublikowano

Co chcesz wiedziec.

U mnie juz lezy w garazu i czeka jeszcze kilka dni na zalozenie.

Przyszlo wszystko oryginalnie zapakowane w pudełkach bmw wiec chyba bedzie ok.


 

Również chętnie dowiem się czegoś więcej na temat zestawu z Motostacji. Też muszę wymienić tarcze z przodu i właśnie ten zestaw wpadł mi w oko na allegro.
Opublikowano
Właśnie najbardziej o to mi chodziło czy to rzeczywiście oryginał. Cena jest aż podejrzanie niska. Mi po fajnych zniżkach w jednym sklepie sprzedającym części do BMW najniżej udało się zejść do 1930.
Opublikowano
Właściciel BMW o którym ostatnio wspomniałem jest właśnie w Chorwacji, robią tam objazdówkę czyli przejedzie około 3k, jak wróci to ma do mnie dzwonić i dać znać jak wrażenia względem tego zestawu OE.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z takich ciekawostek.


Kiedyś - 28 tyś km temu były robione tarcze i klocki z przodu - ORI BMW i z tylu klocki - jakieś tanie, denkerman czy cos takiego?


Z przodu nie widać w ogole zużycia - raczej w trasie latalo

Z tylu koncza się klocki wlasnie, był komunikat 1000km temu, teraz 0.



Nie, tylne zaciski są sprawne, nie hamują, nie trzymają itp.

Po prostu klocki z tektury.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.