Skocz do zawartości

F10 550i xDrive 2012


Pemek

Rekomendowane odpowiedzi

No cóż, ja nadrabiam zaległości w dziale "galeria" i dopiero skończyłem czytać cały wątek :) (2 wieczory :duh: ) ale nie żałuję. Po prostu lubię rzadkie i nietuzinkowe auta i na pewno Twoje do takich należy. Choć masz go już trochę - to dla formalności - wielkie gratki. A propos małych przebiegów - gdybyś jeździł 5x więcej, to przypuszczam, że szukałbyś z innym silnikiem :) ale... może się mylę... :oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 585
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzięki, to mi pochlebia że tyle osób ( poważnie! ) mi tak mówi. Chciałbym jednak trochę się jeszcze nacieszyć moją bunią, dopóki nie wyjdzie G30.

Niemniej na pewno wszystkich potencjalnych zainteresowanych poinformuję, a ogłoszenie na pewno pójdzie na forum w swoim czasie :cool2:

Jeszcze raz dziękuje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to mi pochlebia że tyle osób ( poważnie! ) mi tak mówi. Chciałbym jednak trochę się jeszcze nacieszyć moją bunią, dopóki nie wyjdzie G30.

Niemniej na pewno wszystkich potencjalnych zainteresowanych poinformuję, a ogłoszenie na pewno pójdzie na forum w swoim czasie :cool2:

Jeszcze raz dziękuje :wink:

motor, kolor, m-pakiet po prostu rarytas :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen:

V8 zoobowiązuje :D

W sob pojechałem do Krakowa na Krakdent. Na A4 dosyć konkretnie przegoniłem auto, no max 230, ale częste przyspieszania z kick-downem, generalnie silnik mocno obciążony.

Mam nadzieję, że odcinkowy pomiar prędkości jeszcze nie działa. Ale nie o tym chciałem - minęło już 4500km od wymiany oleju, a poziom nic nie spadł. Jednak ten Valvoline to dużo lepszy olej od BMW LL-04. Jego na pewno już by ubyło choćby o 0,25 l.

A jak u Ciebie to wygląda? Zalałeś motor tym samym co ja. Wiem tylko tyle, że Włochy obgoniłeś bezproblemowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen:

V8 zoobowiązuje :D

W sob pojechałem do Krakowa na Krakdent. Na A4 dosyć konkretnie przegoniłem auto, no max 230, ale częste przyspieszania z kick-downem, generalnie silnik mocno obciążony.

Mam nadzieję, że odcinkowy pomiar prędkości jeszcze nie działa. Ale nie o tym chciałem - minęło już 4500km od wymiany oleju, a poziom nic nie spadł. Jednak ten Valvoline to dużo lepszy olej od BMW LL-04. Jego na pewno już by ubyło choćby o 0,25 l.

A jak u Ciebie to wygląda? Zalałeś motor tym samym co ja. Wiem tylko tyle, że Włochy obgoniłeś bezproblemowo :)

 

 

Też byłem w sobotę :D

 

co do oleju to zrobiłem bezproblemowo 3000km. Jako, że nie ma bagnetu to ciężko o dokładny wynik ale z tego komputerowego odczytu wynika, że nie ubyło nic. Zostanę przy tym oleju chyba na długo :)

Petrolhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pemek, przeglądam sobie jak się sprawują nowsze piątki i trafiłem na Twoją galerię, gratuluję udanego zakupu, widać, że ten samochód nie jest dla Ciebie tylko wozidłem. :cool2:

 

Brakuje tylko, żebyś jakiś filmik z tej A4 wrzucił z kick-downem i bulgotem V8 w tle :)

 

 

A kontunuując off-top:

Pemek tu masz test oleju BMW:)

Powiem Ci Maja, że z mojego doświadczenia, to dokładnie tak sobie wyobrażam porównanie Castro Edge 0w40 vs Motul Xmax 0w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pemek, fajne wyposażenie :cool2:

O silniku nie wspomnę :wink:

Patrząc na Twoje wyposażenie marzy mi się podgrzewana kierownica, zwłaszcza zimą jak gdzieś jestem na nartach. No właśnie, często to włączasz, szybko podgrzewa ?

Ostatnio się zastanawiałem nad doposażeniem u siebie domykania drzwi (soft close) - warte jest to dopłaty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

Oba te dodatki generalnie uprzyjemniają korzystanie z samochodu. Czy bym je zamówił, płacąc za każdy z osobna? Nie zastanawiałem się, ale już bardziej na soft-close wydałbym pieniądze.

Ogrzewanie kierownicy włączam często zimą, tak zaraz po wejściu i odpaleniu auta. Po ok. minucie wyłączam. Taki tam dodatek.

Soft-close używasz znacznie częściej :D nic mi się jeszcze w nim nie zepsuło, ale słyszałem, że komuś padł silniczek. Nie trzeba trzeba trzaskać drzwiami, same delikatnie się docisną. Potem człowiek się przyzwyczaja, i okropnie denerwuje jak ktoś trzaśnie drzwiami w aucie :)

Co do doposażania auta w takie rzeczy, to generalnie jestem przeciwnikiem. Lubie auto takie, jakie wyjechało z fabryki, bez żadnego upiększania/doposażania, dlatego u siebie nie chce niczego zmieniać, nawet felg. Może to za bardzo purystyczne podejście, ale takie mam i tego nie zmienię :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dociąganie drzwi czasem przeszkadza :( Zwłaszcza gdy żonie płaszcz lub pasek pozostanie na progu i przymknie drzwi ;)

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem kończy się to w serwisie :(

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soft close to dla mnie bardzo przydatna rzecz. Cicho dociąga sobie, nie trzeba trzaskać.

 

Natomiast podgrzewane koło kierownicy to moje marzenie. Niestety nie mam tego u siebie :(

 

Pemek w naszych motorach filtry powietrza to są te dwie symetrycznie ustawione trójkątne skrzyneczki? Jeśli tak to małe w sumie trochę ;) Muszę zajrzeć z ciekawości do środka.

Petrolhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://images82.fotosik.pl/22/587b8acba83f18b3gen.jpg

 

Tak, to te dwie trójkątne puszki plastikowe blisko podszybia. Osłonę silnika po prostu ciągniesz w górę, jest na 6-ciu bolcach, zaczynasz od przodu maski.

Potem luzujesz śrubokrętem te metalowe śruby na obejmach, żeby zdjąć ten gumowy kołnierz z górnej części obudowy filtra. Następnie wypinasz wtyczkę z przepływomierza powietrza, który tkwi obudowie filtra ( to tam, gdzie widać takie żółte kabelki przy lewym filtrze powietrza ). Pozostaje odkręcić kilka śrub, które łączą górą i dolną część obudowy filtra, i jesteś w ogródku i witasz się z gąską :D

Oryginalnie miałem założone filtry MAHLE, i takie też kupuję. Mam już 2 szt. w domu, bo jestem przed wymianą. Prawy i lewy mają osobne symbole, są lustrzanymi odbiciami: LX 1684/5 oraz LX 1685/5. BMW robi wymianę co drugą wymianę oleju, czyli wychodzi co 50-60 tys. km. Jak dla mnie za rzadko.

Ja pierwszy raz zmieniłem po 20 tys.km. Były dosyć czyste. Teraz chcę zmienić po 25 tys.km. czyli przy ok.45 tys km przebiegu.

Piszesz, że te puszki są małe, to zobacz że sam filtr zajmuje dużo mniej miejsca niż cała powierzchnia puszki :roll: chyba około połowę, czyli jeszcze mniej niż się wydaje z zewnątrz.

http://images69.fotosik.pl/773/91ff1c30b5b39766med.jpg

Edytowane przez Pemek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa chodziło Ci o te metalowe puszki, to chłodnice powietrza doladowujacego. Maja osobny obieg płynu chłodzącego i osobny zbiornik wyrównawczy, widac go pomiędzy puszkami. Swoja droga, to ciekawy jestem jak zmienia sie płyn chłodniczy w naszych silnikach, czy procedura jest jakas bardzo skomplikowana. Chcialbym to kiedys zrobic, mysle po 70-80 tys km, ale mam stracha czy mechanicy sobie z tym poradzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, właśnie o tym myślałem. Widać na Twojej fotce nawet ten zbiorniczek. Ciekawe to co napisałeś z tym obiegiem. Trzeba zerknąć do jakiejś serwisówki co ile przewidują wymianę takiego płynu. Ja mam u siebie przejechane 120 000km i na pewno nie był wymieniany jeszcze ;)
Petrolhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa chodziło Ci o te metalowe puszki, to chłodnice powietrza doladowujacego. Maja osobny obieg płynu chłodzącego i osobny zbiornik wyrównawczy, widac go pomiędzy puszkami. Swoja droga, to ciekawy jestem jak zmienia sie płyn chłodniczy w naszych silnikach, czy procedura jest jakas bardzo skomplikowana. Chcialbym to kiedys zrobic, mysle po 70-80 tys km, ale mam stracha czy mechanicy sobie z tym poradzą...

 

Jak Twoi mechanicy to przeczytają to się chyba obrażą. Albo przynajmniej ceny Ci podniosą :mrgreen:

 

Nie przesadzajcie już .....silniki bmw to mechanika klasyczna, nie kwantowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D :D :D :D :D O moich chłopaków z M-Technik się nie martwię!

No może źle to ująłem, po prostu ciekaw jestem, czy nie trzeba tego usrojstwa np. jakoś specjalnie odpowietrzać, czy jakieś ekstra procedury na to są...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.