Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W razie gdyby ktoś potrzebował oringów to u mnie w mieście jest świetny sklep. Mają oringi, simeringi, łożyska. Zaopatrzam się tam dobre kilka lat (niekoniecznie do samochodu) i jeszcze nie było sytuacji żeby czegoś nie mieli...Ostatnio kupiłem komplet oringów do Blosa i zapłaciłem 1.40 zł :-)

 

 

Pozdrawiam

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich na forum, musze przyznać, że prawie wszystko przeczytałem co tylko jest na forum na temat Blosa itp. no i cóż przyznaje sie bez bicia, że eszystkiego nie rozumiem, może jak ktoś będzie miał troche czau to mi coś podpowie. Czy te Brc i Omvl to są parowniki do gazu? Ja mam 318 Is i gaz II generacji i w sumie tego Blosa hmmm czemu nie tylko po pierwsze nie wiem czy jest tam na tyle miejsca bo w is-ach to za duzo tam nie ma i czy jest sens, w sumie pierwsze co musze zrobic to jeszcze wymienić kable wysokiego napięcia bo jak zgasze na gazie i za nie długą chwile bede chcial odpalic normalnie czyli na benzynie to wystrzeliwuje mi ta rurka od silniczka krokowego i z tego co sie dowiedzialem to sa własnie kable których nie wymieniałem a tak to wszystko swiece filtry co tylko musialem,ogólnie to nie mam zastrzeżeń do tego jak sie jezdzi na gazie bo pali 10l i kopa dosyc ma, fakt ze go nie ciegne do samego konca bo sie boje czasami :oops: z tego co poczytałem o tym Blosie to wydaje mi sie ze moja Bmka nie ma takiego 'kopa" jak powinna mieć dlatego pisze a przy okazji jakby spalanie byłomniejsze to bardzo miło :D o to zdjecia z silnika dla znających sie, pozdrawiam i dzieuje za czas mi poświecony,Łukasz ps.chciałbym jeszcze założyć sobie strumienice czy to bedzie w czyms przeszkadząło ? pogorszy osiągi lub cos w tym stylu ??

http://img441.imageshack.us/my.php?image=picture277sd5.jpg

http://img522.imageshack.us/my.php?image=picture278eu7.jpg

witajcie tylnonapędowcy...
Opublikowano
Witam serdecznie wszystkich na forum, musze przyznać, że prawie wszystko przeczytałem co tylko jest na forum na temat Blosa itp. no i cóż przyznaje sie bez bicia, że eszystkiego nie rozumiem, może jak ktoś będzie miał troche czau to mi coś podpowie. Czy te Brc i Omvl to są parowniki do gazu? Ja mam 318 Is i gaz II generacji i w sumie tego Blosa hmmm czemu nie tylko po pierwsze nie wiem czy jest tam na tyle miejsca bo w is-ach to za duzo tam nie ma i czy jest sens, w sumie pierwsze co musze zrobic to jeszcze wymienić kable wysokiego napięcia bo jak zgasze na gazie i za nie długą chwile bede chcial odpalic normalnie czyli na benzynie to wystrzeliwuje mi ta rurka od silniczka krokowego i z tego co sie dowiedzialem to sa własnie kable których nie wymieniałem a tak to wszystko swiece filtry co tylko musialem,ogólnie to nie mam zastrzeżeń do tego jak sie jezdzi na gazie bo pali 10l i kopa dosyc ma, fakt ze go nie ciegne do samego konca bo sie boje czasami :oops: z tego co poczytałem o tym Blosie to wydaje mi sie ze moja Bmka nie ma takiego 'kopa" jak powinna mieć dlatego pisze a przy okazji jakby spalanie byłomniejsze to bardzo miło :D o to zdjecia z silnika dla znających sie, pozdrawiam i dzieuje za czas mi poświecony,Łukasz ps.chciałbym jeszcze założyć sobie strumienice czy to bedzie w czyms przeszkadząło ? pogorszy osiągi lub cos w tym stylu ??

http://img441.imageshack.us/my.php?image=picture277sd5.jpg

http://img522.imageshack.us/my.php?image=picture278eu7.jpg

 

Nie mam pytań-pięknie zamontowany gaz w IS :duh:

Auto ZEPSUTE :!:

Kto Ci tam poradził zamontować gazownie 2 generacji??? Portfel???

Co to znaczy,że sie boisz-boisz sie, że pierdzielnie i rozwali cos w drobny mak-FAJNA TAKA JAZDA Z SERCEM NA RAMIENIU-a potem juz tylko silnika szukać jak peknie oska w kolektorze a śrubeczki poleca do cylindra.

SUPER-prawie jak DOBRE AUTO :mrgreen:

Opublikowano
A czego sie boje, gdzie tak napisałem bo nie jarze? Zamiast mnie jechać prosze o rady , po to pisze na forum aby podpytac tych co sie znają! A auto kupiłem już z takim gazem wiec ja go nie zakładałem, także sory, jak możecie to podpwiedzcie pomóżcie co jest nie tak, dzieki pozdrawiam.
witajcie tylnonapędowcy...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Jestem po po ok. 9 miesiącach użytkowania BLOSa. Jestem bardzo zadowolony. Silnik pięknie ciągnie w całym zakresie obrotów i spalanie 15-16 litrów. Ale nie obeszło się bez wydatków i żmudnej regulacji. Jeżeli brakuje gazu to polecam parownik OMVL. Działa wyśmienicie. BRC to padaczka w połączeniu z blosem. Miałem straszne problemy z rególacją. A po drugie polecam udać się na chamownie w celu rególacji. To nie prawda że BLOS daje jednakowy skład mieszanki w całym zakresie obrotów. To niesamowite o ile można podnieść moc dopiłowując odpowiednio slita. Jednak trzeba to zrobić umiejętnie żeby nie podnieść za bardzo spalania. Ja zepsułem dwa slity zanim dopiłowałem jak trzeba. Koszt zakupu nowych slitów prawie pokryłby mi koszt rególacji na hamowni i zaoszczędził sporo czasu.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
witam, mam podobny problem z zamulaniem na niskich obrotach, powyżej 3-4 tys ciągnie dobrze, parownik landi do 250 KM (silnik 2,5L), blos ma 3 tyg. i niewiele jezdzone ale ciekawostka po zamontowaniu obroty oczywiscie stabilne az trudno uwierzyc ze to na lpg, jazda zdecydowanie dynamiczniejsza od zera i bez strzałów, jednak po 15 km zgasiłem, ok pol godz. postoju a potem jazda znów jak na mikserze! ustawienia blosa były jak zalecano, probowałem małych regolacji niewiele pomogły, jak sądzicie czy to moze własnie ten oring na srubie wysiadł? teraz nawet strzeli jak mocniej wcisne dopiero przy wiekszych obrotach idzie dobrze a jeszcze mam wrazenie ze po przejechaniu kilku kilometrów ok 150/h tez sie lepiej zbiera na wolnych obrotach.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
wustawienia blosa były jak zalecano, probowałem małych regolacji niewiele pomogły, .

Jakie regulacje we3dług czego regulowałeś ?? sondy, analizatora ??

 

jak sądzicie czy to moze własnie ten oring na srubie wysiadł?

 

Jeśli zalewa na biegu jałowym, a na wyższych obrotach jest ok, to tak.

Opublikowano
Proponuję zatankować. Silnik powinien odzyskać wigoru. Ale na pewno masz zbyt ubogą mieszankę. Mi na blosie strzeliło tylko raz. Woltomierz pokazywał 0,13V na sondzie lambda, a to praktycznie granica przy której silnik jeszcze będzie pracował.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie - pomocy bo troche sie pogubilem w tym wszystkim, mnianowicie:

Chcialbym zalozyc LPG do swojej e34 M20B20 i wszyscy gazownicy radza mi instalke 2 gen. (na sekwencje nie mam kasy) ale wiem, ze to lipa jest bo predzej czy pozniej strzeli z mniejszymi lub wiekszymi konsekwencjami.

 

I teraz moje pytania: Czy do blosa trzeba koniecznie zakladac instalke 2 gen? Przeciez on jest sterowany manualnie i nie musi miec podpiecia z centralki. Czy wtedy taka instalka z blosem to nie staje sie I gen?

 

I drugie pytanie: Czy jak juz montowac instalke 2 gen to znalesc gazownikow, ktorzy zrobia to od razu z blosem z podpieciem elektronicznym. Czytalem na tym forum, ze ktos tak ma zrobione.

 

I w koncu czy nie lepiej poprostu zainstalowac 1 gen a blosa samemu?

 

Prosze o rade koledzy i poprawcie mnie jak zle mysle.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Wszystko było na forum, ale czy I czy II to palnik (zwężka w dolocie), a blos lepszy ten w manualu jak nie masz kasy (tak jak ja) to najprostrze rozwiązanie będzie najlepsze, ale reduktor to weź większy jak masz np. 100KM to przynajmniej 100KW bo inaczej blos może nie wyrobić.

Ja mam instalke I gen + blos i zero problemów (przynajmniej z gazem) tylko że u mnie gaz był zakładany w niemcowni ja dołożyłem blosa (nie odstawili fuszery).

Decyzja należy do Ciebie.

Opublikowano
Zgadzam się z przedmówcą. Załóż instalacje 1 generacji i dołóż do niej BLOSa. Na pewno będą się upierać żeby założyć 2 generację. ale nie zgadzaj się. To co zaoszczędzisz nontując pierwszą zamiast drugiej generacji przeznacz na profesjonalne strojenie BLOSa na hamowni. Samemu ciężko precyzyjnie to zrobić, a uwież mi że warto. :twisted:
Opublikowano
Zgadzam się z przedmówcą. Załóż instalacje 1 generacji i dołóż do niej BLOSa. Na pewno będą się upierać żeby założyć 2 generację. ale nie zgadzaj się.

A kto mu zrobi przegląd?

peace & love
Opublikowano
Z tego co się orientuję to nie robi się teraz przeglądu po założeniu instalacji. Zakład montujący wystawia odpowiednią dokumentację z którą idzie się do wydziału komunikacji i tyle.
Opublikowano
Zbichu ma rację (przegląd na diagnostyce) ale idzie to obejść albo załatwić albo kupić uwalony krokowy wpiąć na węża, kable puścić gdzieś we wiązke do centralki (oczywiście nigdzie nie podłączone)kumpel tak zrobił facet tylko popatrzył jest-jest, w sumie gaziaż mi tak doradził jak kupowałem blosa.
Opublikowano
załatwić albo kupić uwalony krokowy wpiąć na węża, kable puścić gdzieś we wiązke do centralki

Można tak zrobić bez obaw przy którymś tam z kolei przeglądzie jeśli np. zlikwidowałeś aktuator bo masz blosa. Jednak przy pierwszym przeglądzie zorientowany w obowiązujących przepisach diagnosta zarząda dokumentacji w której powinno znajdować się urządzenie elektronicznie dawkujące gaz. Wnioskiem czego prawo wymaga tzw. komputera gazu.

Najtańsze rozwiązania są następujące:

-diagnosta jest niezorientowany i wszystko przejdzie

-diagnosta jest naszym kumplem

-gazol zainstaluje I gen. i wręczy nam do ręki najtańszą centralkę np. stag2l +silnik krokowy (ok. 130zł ) i wpisze to do dokumentacji.

peace & love
Opublikowano

No i zalozylem I gen. z BLOSem. Jak narazie wrazenia bardzo pozytywne, obroty nie faluja, wkreca sie ladnie, ale niechce popadac w hurra optymizm, zeby potem sie nierozczarowac. Pojezdze i potestuje jeszcze...choc w najblizszych tygodniach bedzie problem po auto idzie do blacharza (gosc wymusil pierwszenstwo jak wracalem od gazownikow - ironia normalnie :( )

 

Z przegladem bede cos kombinowal - nie z takimi rzeczami autka przeglady przechodza :mrgreen:

 

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano
Więc założyłem blosa a teraz pytanie. Sonda jakie powinna wskazywać wartości na voltomierzu na biegu jałowym i wyższych obrotach oczywiście na LPG????? Czy na jałowych ma być uboga czy bogata mieszanka??
Opublikowano
Samodzielne strojenie blosa jest trudne i mozolne. Ciężko uzyskać idealną mieszankę w całym zakresie obrotów. Proponuję zainwestować w strojenie na hamowni. Co do napięć to do 0,3V mieszanka jest uboga, a powyżej 0,8V bogata. Najlepiej wyrególować tak żeby sonda wskazywała napięcie pomiędzy tymi dwoma zakresami. Przy większych obciązeniach mieszanka może dochodzić nawet gdzieś do 0,95V dla uzyskania pełnej mocy. Na biegu jałowym, przynajmniej u mnie mieszanka musiała oscylować w okolicy 1V, bo jak ustawiłem ubozszą to silnik nierówno pracował.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

 

z tego co widzę klapa jest przed przepływomierzem ale już za blosem.

 

rzeczywiście jest klapa i nawet widze że zamocowana na jakimś patencie wczoraj w nocy nie zauważyłem :mrgreen:

 

a jak to sie reguluje znajdziesz na tym forum forda link jest w drugim poście w tym temacie, tam jest dość dużo o blosie tyle że nie w bmw

ale wies bumera

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

osobiście nie polecam blosa do żadnego auta, przetestowałem na Accordzie 2.2 i niby wszystko ładnie hula przy wyższych obrotach mieszanka jest zauboga a jak ustawiłem żeby góra była oki to zalewa na wolnych i pali katalizator. ponadto po około 10-15tyś km przesłona w blosie zakleja się od brudu z gazu i staje w miejscu. jak stanie na dole to silnik nie ma siły jak w połowie to trochę mniejszy problem tyle że nie steruje składem mieszanki.

moje zdanie nie polecam tego wynalazku w żadnym aucie tym bardziej w BMW gdyż głowice są wrażliwe na przegrzanie.

 

w chwili obecnej sekwencja jest na tyle tania, że na prawdę nie ma co kombinować bo i tak wywalicie na koniec blosa.

 

to że blos nie zmniejsza przelotu jest też nie prawdą gdyż dobrze dobrany mikser (II generacja) ma taki sam przelot lub większy a elektronika steruje mieszanką (pod warunkiem że sonda działa prawidłowo)

 

koledzy technologia idzie do przodu a wy chcecie wracać się do rozwiązań sprzed kilkunastu lat.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.