Skocz do zawartości

VISCO 100 raz


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam.przyszly temperatury.jak nagrzeje sie auto i zostawie na postoju to po paru minutach wskazowka wychyla sie w prawo do nastepnje kreski.wisko idzie reka zatrzymac. wisko do wymiany???

Nie koniecznie - moze padła pompa wody i bedzie taki sam efekt -visko zanim sie załączy silnik musi dostać naprawdę temperatury a jezeli pompa wody jest padnieta i nawet jezeli temp dojdzie do czerownej kreski Visko i tak sie nie załączy bo nie ma z czego - aby viwko sie załączyło musi być obieg wody.

Edytowane przez katar14
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda mamy różne silniki, ale u mnie teraz (21 st C) jest tak: na postoju temp. jedzie ostro i staje 'punkt 12'. dalej jeszcze nie poszła ani razu. a visco w palcach zatrzymam. też nie wiem co o tym sądzić....

 

pozdrawiam.

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada działania Viska - bardzo ładnie opisane.

 

"Napęd wiatraka ze sprzęgłem czułym na temperaturę odbywa się za pomocą silikonowego płynu sprzęgającego, który kontroluje prędkość wiatraka przenosząc odpowiednio napęd. Napęd taki ma zdolność do utrzymywania obrotów jałowych wiatraka niezależnie od prędkości obrotowej silnika, gdy potrzeba chłodzenia silnika jest niewielka.

 

Wnętrze napędu podzielone jest na dwie komory. Tylna komora zawiera rotor (K), zaś przednia komora tworzy zbiornik płynu (M). Płyn jest pompowany do zbiornika poprzez ruch obrotowy rotora i pompę tłoczącą ©. Pompa tłocząca ma otwór, zwany portem wypuszczającym (A) i 'tamę' (B), która jest obniżeniem w tarczy pompy zaprojektowanym tak, aby wytwarzać wzrost ciśnienia w płynie. Powoduje to przepływ płynu z komory rotora do zbiornika w czasie pracy silnika. Pompę tłoczącą stanowi część obwodowa tarczy pompy (P). Rotor jest bezpośrednio połączony poprzez wałek napędowy (L) z silnikiem, i dopóki silnik pracuje, ruch obrotowy rotora utrzymuje płyn w zbiorniku (M).

 

Gdy wzrasta temperatura, i tym samym potrzeba chłodzenia silnika, bimetaliczny element (E) wyczuwa temperaturę powietrza za chłodnicą i steruje zaworem (G), który postępowo (wraz ze wzrostem zapotrzebowania) otwiera dopływ (H). Otwarcie zaworu pozwala na ponowne dostanie się płynu do komory rotora, co powoduje zwiększenie stopnia przeniesienia napędu wiatraka. Tym samym wraz ze wzrostem temperatury cieczy chłodzącej komora rotora wiatraka zapełnia się większą ilośćią płynu, zwiększając jednocześnie współczynnik tarcia, co powoduje wzrost prędkości obrotowej wiatraka (w zakresie przewidzianym konstrukcyjnie), i tym samym zwiększa się przepływ powietrza wokół chłodnicy, poprawiając chłodzenie.

 

Zgodnie z powyższym opisem, prędkość obrotowa wiatraka ze sprzęgłem wiskotycznym czułym na temperaturę zależna jest od temperatury silnika, a nie od jego prędkości obrotowej."

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img152.imageshack.us/img152/4042/c033uv.gif

Zacieniowane obszary to elementy napędowe, kolorem czerwonym zaznaczony jest obszar płynu.

 

A - port wypuszczający

B - 'tama'

C - pompa tłocząca

D - przednia obudowa

E - element bimetaliczny

F - główna obudowa (z użebrowaniem chłodzącym)

G - zawór

H - dopływ

J - uszczelka

K - rotor

L - wałek napędowy

M - zbiornik płynu

P - tarcza pompy

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo fajny opis :D

ale mam w takim razie jedno pytanie.... jak się psuje visco? nie chodzi mi o objawy (że się kręci lekko albo zapiernicza) tylko co się w środku dzieje, że jest źle? płyn wycieka? skoro nie ma bezpośredniego tarcia materiału o materiał tylko - o ile dobrze zrozumiałem rozchodzi się o lepkość płynu w środku... to może płyn traci swoje właściwości... ? A może wystarczy go zmienić? :twisted:

pozdrOOfka!

 

ps. a może 'E-element bimetaliczny' podregulować? :roll2:

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, co może się popsuć w wisku ??

Myślę, żę 99% to zacięty,zapieczony zaworek który puszcza w odpowiednim momencie ten tajemniczy płyn.

 

Miałem już w swoich rękach trzy niedziałające wiska i wystarczyło je wyczyścić i popsikać zaworek płynem typu Wd-40.

Po takim zabiegu świetnie chodziły i chodzą nadal :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tym linku jest pokazana temperatura na kolejnych kreskach http://www.nmia.com/~dgnrg/tempgage.htm
dość istotna informacja z tej strony: These values are for e32 & e34 m30 only. Other engines may have a higher temperature thermostat & gauge values from the factory.

Tak więc nie do wszystkich to pasuje... :nienie:

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kornelio, zdemontowałem wisko, (lewy gwint,klucz nr32)

 

Umyłem wisko, delikatnie małym płaskim śrubokrętem rozruszałem blaszkę-bimetal, później obficie spryskałem jakimś magicznym płynem

typu wd-40 ten zaworek, znajdujący się pod bimetalem.

 

Ogólnie jak spojrzysz pod kątem pod bimetal to zobaczysz zaworek, możesz malutkim śrubokrętem zobaczyć czy idzie go wcisnąć i czy sam bez oporów wychodzi.

Na zimnym bimetal jest płaski i wciska zaworek, jak się nagrzeje to bimetal się wygina do góry i ten cycek wychodzi do góry, wtedy załącza się wisko. Możesz zobaczyć jak się bimetal zachowuje jak go nagrzejesz np palnikiem :norty:

 

Uważaj jak będziesz dłubał bo te aluminium jest wyjątkowo kruche.

 

Ja tak zrobiłem swoje wisko chodzi jak malina, brata było kompletnym złomem a też się odratowało. Znajomemu tylko siknąłem wd, nawet bez demontażu i zupełnie inaczej chodzi, po prostu wskazówka

trzyma pion :mrgreen:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciej_E30 :cool2:

bardzo przydatny opis - może w weekend się 'zastosuję' tak dla świętego spokoju.

 

ps. jak to w końcu jest z tym wskazaniem w E30 (m20b25)? Jak się jeździ to ma być pion czy może lekko zjechać w dół? Bo jak stoję to pion od razu. Ale w czasie jazdy zjeżdża na '10:30 - 11:00' i nie wiem czy to dobrze... :roll:

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mhm. no to muszę termostat wymienić. dzięki! ps. ciekawe czy się wtedy nie okaże że visco za słabo kręci :shock:

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów!

Mam pytanie. Jeśli chodzi o temp w czasie jazdy jest ok, pion, lecz dzisiaj zrobiło się trochę cieplej i temp poszła w górę gdy stałem w korku, tj według fotki wyżej było ok 110stC. Czy to ok czy muszę coś robić z visco. Jak tylko ruszyłem to natychmiast temp spada do pionu...

:!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów!

Mam pytanie. Jeśli chodzi o temp w czasie jazdy jest ok, pion, lecz dzisiaj zrobiło się trochę cieplej i temp poszła w górę gdy stałem w korku, tj według fotki wyżej było ok 110stC. Czy to ok czy muszę coś robić z visco. Jak tylko ruszyłem to natychmiast temp spada do pionu...

:!:

Nie koniecznie to jest Visko - pompa wody też moze to być - wirnik juz sie ślizga i nie ma obiegu wody dobrego.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów!

Mam pytanie. Jeśli chodzi o temp w czasie jazdy jest ok, pion, lecz dzisiaj zrobiło się trochę cieplej i temp poszła w górę gdy stałem w korku, tj według fotki wyżej było ok 110stC. Czy to ok czy muszę coś robić z visco. Jak tylko ruszyłem to natychmiast temp spada do pionu...

:!:

Nie koniecznie to jest Visko - pompa wody też moze to być - wirnik juz sie ślizga i nie ma obiegu wody dobrego.

 

nowe visco. czekam na korek i wysokie upały...

Pozdrawiam kolegów!

 

PS gdyby była pompa to trochę by mu było ciepło jak wciskam, a nic takiego się nie dzieje, co do odpowietrzania, czy odpowietrznikiem jest śruba na kolanku ponad pompą, z przodu patrząc, ok 5-10cm od wiatraka nad ośką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam tak- w korku temperatura nawet sie nie ruszy ale jak jade (moze troche wcisne) to idzie poza pion ale zatrzymuje sie przed następną kreską także niewiele za pionem. Raz podczas szybkiej jazdy wzkazówka zatrzymala sie na kresce ktore jest za pionem. A teraz widze ze w miescie kurcze czasami temperatura jest idealny pion a są dni ze jest przed kreskąktora jest za pionem czyli jakies 100-110 stopni. Co to moze być? termostat? wisko? dodam ze zrobilem eksperymet-dalem ogrzewanie na maxa to natychmiast temperatura opadla do pionu ale po minucie jazdy znowu wzrosla. cuz to jest? bo mam diesla i boje sie ze go przegrzeje ;-( ps. jak byly te masakryczne mrozy tej zimy to niechciala dojsc temperatura do pionu. Wskazówka byla pare mm przed pionem. A teraz jest pare mm za pionem. Ale są dni ze jest pion i nie drgnie. Dodam ze jak ostro cisne, na prawde ostro to zaczyna temp rosnąć. Jak jade ponad 140 na trasie to tez temp rośnie. Termostat? viosko? powietrze w ukladzie?
Radość z jazdy!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

sluchajcie jak to jest?jade autem,auto mam nagrzane,zatrzymam sie,zgasze silnik i jak odkrece korek to wypycha plyn...czy to poprawna reakcja?jak odczekam jakis czas to po odkreceniu nie wypycha,w zbiorniczku na odpalonym nie ma babelkow itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.