Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Jakiś czas mnie nie było, niestety sprzedałem swoją lalę e46 Touring z 2002r 320d i tak sobie przeszukuję portale i natrafiłem na model Compact :) Jak jeździłem modelem Kombi to szczerze nie zwracałem uwagi na taką małą budę ale teraz mnie tak jakoś naszło i jutro jadę nawet oglądać ;p Ale wcześniej chciałem zasięgnąć rady "starych" wyjadaczy nt. Tego modelu.

 

Wszystko wskazuje na to, że jest to model z rodziny e46 chociaż kompletnie jej nie przypomina ceny są przystępne i już za 13-14 tys można coś fajnego znaleźć z 2002 r. tylko kompletnie nie wiem jak to ugryźć :)

Zatem jakie są różnicę pomiędzy modelem Compact a standardowym e46 ? Pod uwagę biorę opcję 316 Ti ( cokolwiek oznacza końcówka ) 115 KM bądź 320d 150KM

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Sensownego 320td nie kupisz w takiej cenie IMO (sam niedawno szukałem). Mechanicznie nie ma wielkich różnic pomiędzy compactem a innymi wersjami nadwozia, choć czytałem gdzieś, że inna jest przekładnia kierownicza ale pewności co do tego nie mam. Minusem jest skromny bagażnik i zapas pod spodem (LPG średnio pasuje chociaż się zdarza).
Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
Powiem szczerze, że model ma dosyć kontrowersyjną stylistykę :) Ostatnio widziałem taką sztukę na 18" oponkach + tuning optyczny i naprawdę zrobiło to na mnie ogromne wrażenie :) więc zaczynam poszukiwania !! zastanawia mnie tylko silnik bo chciałbym raczej oszczędną jednostkę stąd skromne 316 Ti 115KM wcześniej miałem 2.0 D 150KM spalanie super ! do tego osiągi naprawdę dobre.
Opublikowano
De gustibus non est disputandum. 316 nie jedzie w ogóle w porównaniu do 320td innymi benzynami oprócz 325ti nie jeździłem więc się nie wypowiem. Compact to wbrew pozorom ciężkie auto przy czym nawet z 2.0d żaden z niego sportowiec.
Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
Myślę, że budżet w wysokości 13-14 tys jest zbyt mały no chyba, że 316ti w bieda wersji do poprawek mechanicznych lub lakierniczych. Jak już to 318ti/320td, oba silnika do zwykłego przemieszczania wystarczą. Sądzę, że za 20tys. można już coś kupić z 2002/2003 r. i z taką kwotą wybieram się w maju do zachodniego sąsiada, zobaczymy co uda się kupić, oczywiście liczę się inwestycjami. Auto nietypowe, ma zupełnie inny charakter w porównaniu do pozostałych modeli e46 i za to właśnie lubię ta sylwetkę. Bardzo rzadko występuje w przyrodzie, ludzie tego modelu nie tuningują w wiejskim stylu i to mnie cieszy.
Opublikowano

Na BMW się nie patrzy...BMW się jeździ. Nie oczekujmy od Niemców że zrobią coś ładnego....to zadanie dla Włochów.

 

A skoro BMW się jeździ to kupowanie auta z małym silnikiem nie ma sensu. Jest na rynku tyle fajnych samochodów w tej cenie....

Opublikowano
BMW się jeździ i BMW ma wyglądać. Widziałem 2 świetne compacty użytkowników bmmaw i raadman poza tym odrzucają mnie na starcie i również polecam coupe, nie wiem jaka jest różnica w masie dokładnie ale na pewno mała.
Opublikowano
Na BMW się nie patrzy...BMW się jeździ. Nie oczekujmy od Niemców że zrobią coś ładnego....to zadanie dla Włochów.

 

A skoro BMW się jeździ to kupowanie auta z małym silnikiem nie ma sensu. Jest na rynku tyle fajnych samochodów w tej cenie....

 

 

Jakie konkretnie auta masz na myśli?

Opublikowano
user2046 napisał:

jaka jest różnica w masie dokładnie ale na pewno mała.

316ti/318ti: 1375 kg, 325ti: 1480 kg, 318td/320td: 1470 kg. Z ładunkiem 75kg, ze zbiornikiem pełnym w 90%, bez wyposażenia dodatkowego.

318Ci: 1385 kg, 320Ci: 1465 kg, 325Ci: 1485 kg, 330Ci: 1505 kg. Z kierowcą, zdolny do jazdy, z pełnym zbiornikiem, bez wyposażenia dodatkowego.

Takie dane podaje instrukcja dla modeli z manualem, ale jak widać są drobne rozbieżności.

Rozmiary:

compact: szerokość z lusterkami 1941, długość 4262, wysokość 1408, rozstaw pomiędzy przednią a tylną osią 2725. Rozstaw osi przedniej: dla 316ti/318td 1474, dla 318ti i reszty 1484, rozstaw osi tylnej: dla 316ti/318td 1483, dla 318 ti i reszty 1493.

coupe: szerokość z lusterkami 1947, długość 4488, wysokość 1369, rozstaw pomiędzy przednią a tylną osią 2725. Rozstaw osi przedniej: 1757, rozstaw osi tylnej: 1483. Średnica zawracania identyczna 10,5m.

Opublikowano

A ja jestem posiadaczem 316Ti.

Jeżeli chodzi o jazdę, to większą frajdę daje compi :)

Na zakrętach bajka... Masa jest lepiej rozłożona. Tak samo do latania bokiem. Niby mały silnik a wlej 98 to zobaczysz jak śmiga :)

Fakt, że mam go od tylko pół roku, ale za nic bym nie zmienił na sedana.

Może i macie rację ze stylistyką im nie wyszło, ale gdyby miał bude podobną do normalnego sedana to za dużo by ich jezdziło :))

A tak to widuje ich bardzo mało...

 

Mój compi to:

316TI 1.8 benz+LPG

116KM, rok 2004. Przebieg 116tyś - sprawdzony, oryg :)

A dałem za niego bagatela 11,5tyś! (Koleś brał rozwód i chciał szybko sprzedać)

Mam na nim 4 miesieczne nowe opony, nowe kompletne zawieszenie :)

 

Jak masz jakieś pytania wal na Priv albo GG: 301707

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja najbardziej lubie sedana, ale compact też jest piękny i godny uwagi

 

ale suma poniżej 15 tys zł jest za mała na zakup 320d.... jakiegos bidnego benzyniaka mozna szukac w tej kwocie, choć też łatwo nie będzie...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
za 15 to ja mojego oddam choćby dziś :D

 

 

Chodziło mi o compacta z silnikiem 150 koni.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na zakrętach bajka... Masa jest lepiej rozłożona. Tak samo do latania bokiem.

Jakim cudem masa może być lepiej rozłożona jak w compakcie niema prawie tyłu :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na zakrętach bajka... Masa jest lepiej rozłożona. Tak samo do latania bokiem.

Jakim cudem masa może być lepiej rozłożona jak w compakcie niema prawie tyłu :shock:

 

dlatego zapewne jest cięższy przód w kompakcie? To że masa jest lepiej rozłożona - dotyczyło chyba kombi.

 

Tak samo było w Audi 80b4. Za najbardziej sportową wersję uchodziła zawsze coupe (była własnie krótsza od innych) - ale najlepszy rozkład masy ma kombi.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
BMW się jeździ i BMW ma wyglądać. Widziałem 2 świetne compacty użytkowników bmmaw i raadman poza tym odrzucają mnie na starcie i również polecam coupe, nie wiem jaka jest różnica w masie dokładnie ale na pewno mała.

 

Compact na Mpaku i feldze Mpakietowej wyglada kozacko moim zdaniem.

http://www.vehibase.com/bmw-325ti-compact-pack-m/photo-1.htm

 

Ps: Kombi ma ciezszy tyl niz powinno a compact przod. Najlepszy rozklad ma w BMW sedan i coupe.

 

Audi nie ma napedu na tyl, wiec ma duzo ciezszy przod, stad B4 w kombi mialo lepszy rozklad niz coupe...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Tak samo było w Audi 80b4. Za najbardziej sportową wersję uchodziła zawsze coupe

W każdej marce coupe uchodzi za sportową wersję :wink:

A wracają do tematu to compakt jak dla mnie to ani ładny ,ani wygodny ,ani sportowy ,ot taki cudak dla ludzi co lubią takie indywidualności :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Audi nie ma napedu na tyl, wiec ma duzo ciezszy przod, stad B4 w kombi mialo lepszy rozklad niz coupe...

 

 

to co pisałem dotyczyło wersji 4x4, nie wiem jak te z napędem tylko na przód

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.