Skocz do zawartości

Wymienilem klocki hamulcowe a kontrolka nadal swieci:-(


coneks

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
:search: - zakładacie pewnie te same czujniki, co ? A one, niestety, są "jednorazowe" - jak się przetrą i kontrolka się zapali, to trzeba się zaopatrzyć w nowy czujnik.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ile by mnie kosztowała cała imprezka wymiany klockow i czujnikow +plyn hamulcowy (cala wymiana na nowy) ????

 

Zależy od klocków, a płynu to lepiej nie ruszać w wiekowym aucie jak nie ma takiej potrzeby, czasami można przedobrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile by mnie kosztowała cała imprezka wymiany klockow i czujnikow +plyn hamulcowy (cala wymiana na nowy) ????

 

Zależy od klocków, a płynu to lepiej nie ruszać w wiekowym aucie jak nie ma takiej potrzeby, czasami można przedobrzyć.

 

Co masz na myśli?

Z tego co wiem to płyn hamulcowy trzeba wymienić co 2 lata.

sie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile by mnie kosztowała cała imprezka wymiany klockow i czujnikow +plyn hamulcowy (cala wymiana na nowy) ????

 

Zależy od klocków, a płynu to lepiej nie ruszać w wiekowym aucie jak nie ma takiej potrzeby, czasami można przedobrzyć.

 

IMHO plyn hamulcowy nalezy rowniez wymieniac. Nie tak czesto jak olej ale przynajmniej raz na 100000km. Z biegiem lat traci on swoje wlasciwosci i samochod ze starym plynem zdecydowanie gorzej hamuje niz z nowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ile by mnie kosztowała cała imprezka wymiany klockow i czujnikow +plyn hamulcowy (cala wymiana na nowy) ????

 

Zależy od klocków, a płynu to lepiej nie ruszać w wiekowym aucie jak nie ma takiej potrzeby, czasami można przedobrzyć.

 

Co masz na myśli?

Z tego co wiem to płyn hamulcowy trzeba wymienić co 2 lata.

sie ma

 

Tylko tyle że jak auto zrobiło już swoje to całkowita wymiana płynu może spowodować rozszczelnienie, co innego dolanie, co innego wymiana.

A o tych dwóch latach to pierwsze słysze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tyle że jak auto zrobiło już swoje to całkowita wymiana płynu może spowodować rozszczelnienie, co innego dolanie, co innego wymiana.

A o tych dwóch latach to pierwsze słysze.

jak ci sie stary płyn (w którym po kilku latach jest woda)zagotuje przy ostrym hamowaniu i bumeczka nie daj Boże poleci za daleko to wtedy przypomni ci się o tych 2 latach .pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak ci sie stary płyn (w którym po kilku latach jest woda)zagotuje przy ostrym hamowaniu

 

Wyjaśnij mi skąd takie wnioski bo nadal nie rozumiem, a już całkiem skąd by tam miała się brać woda???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn hamulcowy jest higroskopijny i chlonie wode , ze nie wspomne o roznicy temperatur i wytracaniu sie wody w plynie. Jest przyzad do pomiaru zuzycia plynu hamulcowego i on wlasnie mierzy zawartosc wody w plynie.

Plyn powinno sie wymieniac co 2 lata - nie ma obawy o jakies rozszczelnienie ukladu hamulcowego - to nie te lata , nie te samochody , nie ten material i nie te plyny .Rozszczelnic to sie moglo w malcarku , jakims fiacie itd.\

Kiedys byl uzywany plyn R3 , a teraz DOT 4 lub 5 .

I tak jak kolega napisal , jak Ci sie zagotuje plynik przy ostrym hamowaniu i pedalek od hamulca znajdzie Ci sie na podlodze , to sie mozesz zdziwic, bo drugi raz nacisnac , moze nie starczyc czasu.

Pozdrawiam

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Plyn hamulcowy jest higroskopijny i chlonie wode , ze nie wspomne o roznicy temperatur i wytracaniu sie wody w plynie. Jest przyzad do pomiaru zuzycia plynu hamulcowego i on wlasnie mierzy zawartosc wody w plynie.

 

Hmm, może się nie znam ale to pogrubione to jakaś nowa fizyka bo mnie się zawsze wydawało, że woda przy "różnicy temperatur" to się 'wytrąca' z wilgoci zawartej w powietrzu i raczej nie powstaje z niczego. Jedynym miejscem gdzie może być powietrze w układzie hamulcowym jest zbiorniczek, tyle że tam jest powietrza tyle co w płucach myszy.

 

Ok, dobra niech wam będzie z tą wymianą ale jakoś nigdzie nie moge jednak znaleść w instrukcji do auta takiego zapisu o potrzebie wymiany płynu, poszukam jeszcze. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest instrukcja od E34 , ale u Ciebie bedzie to samo, tylko nie umiem wkleic zdjecia wiec nie wiem co z tego bedzie

 

 

NIc z tego nie bedzie .NIestety nie umiem , ale tam jest tak napisane :

str. 87:

Uwaga!!

Plyn hamulcowy jest higroskopijny, a wiec z czasem przejmuje wilgoc z powietrza.Dla zapewnienia niezawodnosci ukladu hamulcowego nalezy bezwzglednie co 2 lata wymieniac plyn hamulcowy w ASO BMW.

 

Koniec cytatu.

Pozdrawiam

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tej kontrolki: może przewód prowadzący do czujnika jest złamany w środku? Miałem taki przypadek w E36 lewy przód. Kontrolka nie świeci kiedy obwód jest zamknięty. Gdy klocek się zużywa to razem z czujnikiem zbliża się do tarczy. Tarcza przy hamowaniu przeciera wtedy przewód i kontrolka zaczyna się świecić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byla w miare ladna pogoda wiec zdjalem kolo odcialem resztki czujnika jakie pozostaly no i zwarlem przewody.Przekrecilem kluczyk do zapalenia kontrolek no i klocki nie zgasly.Troche sie wkurzylem.Zalozylem kolo i gdy odpalilem silnik kontrolka zgasla.Teraz jest wszystko OK gdy zapalam silnik swieci sie i gasnie razem z pozostalymi.Nie wiem czym to jest spowodowane ale po zwarciu przewodow trzeba odpalic silnik,samo przekrecenie kluczyka do zapalenmia kontrolek nie wystarczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ci sie stary płyn (w którym po kilku latach jest woda)zagotuje przy ostrym hamowaniu

 

Wyjaśnij mi skąd takie wnioski bo nadal nie rozumiem, a już całkiem skąd by tam miała się brać woda???

 

witam.Wyjaśniam-ano stąd woda w płynie hamulcowym,że jest bardzo higroskopijny(chłonący wodę z atmosfery) gdy jest zużyty,przy w miarę przeciętnej eksploatacji należy wymieniać płyn co około 2lata.np. w Niemczech praktykuje się wymianę płynu przy każdej zmianie klocków hamulcowych.znane Ci są pewnie przypadki zapieczenia tłoczków hamulcowych,zatarcia pomp,całkowitej blokady koła-prawie zawsze przyczyną takich zdarzeń jest co................ZUżYTY PłYN HAMULCOWY!Koszt płynu i wymiana zamyka się w kilkudziesięciu złotych(w zależności od klasy płynu)a daje Ci to gwarancję że unikniesz zaskoczenia ze strony układu hamulcowego na drodze.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

witam.Wyjaśniam-ano stąd woda w płynie hamulcowym,że jest bardzo higroskopijny(chłonący wodę z atmosfery) gdy jest zużyty,

 

To się wszystko zgadza ale nadal nie rozumiem jak płyn chłonie wodę z atmosfery? Przez ścianki wężyków??? Przecież jedynym miejscem gdzie ma styk z atmosferą jest zbiorniczek na płyn, w każdym innym miejscu w niezapowietrzonym układzie nie ma styku płynu z powietrzem bo nie może być, a przynajmniej nie powinno. I nie chodzi mi już o to czy płyn powinno się wymieniać czy nie bo przyznaje Ci rację ale samo to chłonięcie wody mnie interesuje. Chyba że właśnie tym miejscem gdzie chłonie wodę jest zbiorniczek.

 

znane Ci są pewnie przypadki zapieczenia tłoczków hamulcowych,zatarcia pomp,całkowitej blokady koła-prawie zawsze przyczyną takich zdarzeń jest co................ZUżYTY PłYN HAMULCOWY

 

No i właśnie znane są przypadki bo sam mam taki problem obecnie z prawym przednim kołem ale tu za główną przyczynę upatruje uszczelke tłoczka która jest w jednym miejscu przetarta i musze ją wymienić. Z racji tego że i tak potem będe musiał odpowietrzyć układ więc rozważam możliwość wymiany płynu mam nadzieje że bez skutków ubocznych.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacowawa pytał: "ile by mnie kosztowała cała imprezka wymiany klockow i czujnikow +plyn hamulcowy (cala wymiana na nowy) ????"

 

Niestety ja widzisz tu na forum nikt ci tego nie powie podobnie jak się nie dowiesz gdzie naprawić radio czy podłączyć się tanio pod komputer.

 

Lepiej sam spytaj na norauto czy shellserwis i będzie szybciej.

 

Ostatnio kolega wymieniał same klocki w BMW 535 e 39 (przed zaświeceniem się kontrolki czujników i bez płynu) w Wesołej za 400 zł wszystko i to jakieś dobre firmowe klocki.

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Niestety ja widzisz tu na forum nikt ci tego nie powie podobnie jak się nie dowiesz gdzie naprawić radio czy podłączyć się tanio pod komputer.

 

Bo to nie forum wróżek, przedział cenowy usługi zależy od zastosowanych części. Tak samo nikt nie wyceni kosztów naprawy radia na odległość.

 

Lepiej sam spytaj na norauto czy shellserwis i będzie szybciej.

 

Dokładnie.

 

Ostatnio kolega wymieniał same klocki w BMW 535 e 39 (przed zaświeceniem się kontrolki czujników i bez płynu) w Wesołej za 400 zł wszystko i to jakieś dobre firmowe klocki.

:mrgreen:

 

To dolicz do tego koszt płynu i czujników + dodatkowa usługa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byla w miare ladna pogoda wiec zdjalem kolo odcialem resztki czujnika jakie pozostaly no i zwarlem przewody.Przekrecilem kluczyk do zapalenia kontrolek no i klocki nie zgasly.Troche sie wkurzylem.Zalozylem kolo i gdy odpalilem silnik kontrolka zgasla.Teraz jest wszystko OK gdy zapalam silnik swieci sie i gasnie razem z pozostalymi.Nie wiem czym to jest spowodowane ale po zwarciu przewodow trzeba odpalic silnik,samo przekrecenie kluczyka do zapalenmia kontrolek nie wystarczy.

Kontrolka jest sterowana jakimś układem elektronicznym a to po to żeby nie migała złośliwie jak pojawi się na chwilę przerwa w obwodzie (jak np. kontrolka paliwa w "maluchu"). Dlatego też nie gaśnie zaraz po zwarciu przewodów. U mnie kontrolka też zgasła dopiero po jakimś czasie od odpalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.