Skocz do zawartości

320d 163km klapki zawirowań


biker77

Rekomendowane odpowiedzi

Apropos mistrzów... Niemożliwe w E9x przy braku kluczyka... Póki jedzie nie zgasisz :) nie żebym hial tk oszczędzać, mi wystarcza luz i hamowanie silnikiem do ecodrivingu i oczywiście myślenie w przód.

Da się. Wystarczy dłużej przytrzymac guzik. Tylko uważaj jak będziesz eksperymentować na wspomaganie kierownicy i hamulców. :mrgreen:

Jak wcisniesz guzik od sterowania kompem to nawet się wyświetlacz ożywi.

 

Szkoda, ze BMW tego nie dopracowalo tak by silnik sam się wyłączał po np kilku sekundach i aby działało wspomaganie. Takie rozszerzenie efficient dynamic np w modelu ED jeśli nie w każdym.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 314
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Co wy tu wypisujecie? Noga z gazu I nie spala nic.

A przez to co sie da zrobić ktoś się w końcu zabije. Różni ludzie czytają fora.

Owszem nie spala nic, ale tez mocno wytraca prędkość. Przed skrzyżowaniem jak najbardziej ma to sens, ale w trasie nie. Oczywiście silnika podczas jazdy ze względu bezpieczeństwa nie wolno wyłączać. To chyba oczywiste. Ja to zrobiłem raz i nie na drodze publicznej dla eksperymentu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie założyłem ponownie kolektor z klapkami i powiem Wam, że auto odżyło i odzyskało swoją elastyczność poniżej 2 tyś. obr. po prostu jedzie od razu, i nikt mi nie powie że po usunięciu klapek nie widzi różnicy. Dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, Panowie założyłem ponownie kolektor z klapkami i powiem Wam, że auto odżyło i odzyskało swoją elastyczność poniżej 2 tyś. obr. po prostu jedzie od razu, i nikt mi nie powie że po usunięciu klapek nie widzi różnicy.

Odżyło do czasu aż klapka nie zrobi sieczki w cylindrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze ... mi sie wtedy obcasy scieraja ... chyba nie ma wyjscia tylko boso zasuwac .... to ewentualnie jak sie skora uszkodzi to sie samo goi ...

TO JEST MYŚL !! :D

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakie zaślepki będą pasowały do mojego auta 320D 163KM,22 czy 33mm?

Jak ktoś by mógł mi objaśnić gdzie te zaślepki się montuje w miejsce klapek? I jak te klapki zdemontować bo chcę to zrobić a nie wiem czego się spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Z okazji, że auto przekroczyło 200 tys. km i mam wolny dzień postanowiłem zdjąć kolektor dolotowy, żeby sprawdzić klapki i ogólny jego stan. Ku mojemu zdziwieniu kolektor jest czyściutki, bez nagaru, klapki ładne, czyściutkie, sztywno siedzą, wszystko pracuje jak należy. I teraz pytanie, profilaktycznie usunąć klapki, wymienić kolektor czy zostawić w spokoju i jeździć dalej? Czy czysty kolektor i sztywno siedzące klapki mogą świadczyć tym, że ktoś to wszystko przed sprzedażą auta wymienił? Auto kupiłem przy przebiegu 150 tys. więc teoretycznie po 50+ tys. km raczej nie powinno to tak ładnie wyglądać. Sam nie wiem co robić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dziś zostały usunięte klapki ku mojemu zdziwieniu nie było problemu z klapkami żadnych luzów a ni nic im nie dolegało przebieg 195 tk.

Ale zostały usunięte przy okazji świeczki wymienione wszystkie paliły.

Wiec odczucia nawet jakies lepsze auto zbiera sie bez problemu i lepiej reaguje na gaz nie widze zadnych problemow przy gaszeniu jest identycznie jak z klapkami pracuje silnik tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrahując od zalet i wad usunięcia klapek chciałem poruszyć kwestię samego urwania się klapki.

 

Do "urwania" dochodzi z jakiego powodu?

1. odkręcenia się śrubek mocujących klapkę do osi?

2. pęknięcie samej osi i urwanie całości?

 

- w przypadku pierwszym wydaje mi się, że rozwiązaniem byłoby ponowne przykręcenie klapek z preparatem zapobiegającym odkręcaniu się firmy Locktite

http://www.loctite.pl/kompletna-lista-produktw-loctite-6520.htm?countryCode=pl&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FDBJ

preparat ten jest bardzo wytrzymały i odporny na temp. do 200 stopni.

 

- w przypadku drugim przyczyną rozlecenia się ośki chyba powinien być czynnik dodatkowy a nie po prostu eksploatacja.

Na myśl przychodzi mi tylko nagromadzenie nagaru który będzie blokował klapę. Nagar przecież można łatwo kontrolować zaglądając do EGRa. Jak będzie tam, to i w kolektorze.

 

Mówi się jeszcze o poceniu kolektora. Czy mechanizmy klapki aby nie są na oringach które można wymienić by wyeliminować wyciek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

może nie na tym forum ale niechcij być pierwszym :D

z tym że po 2001 roku robili już niby oś klapek mocniejszą z innego stopu metali i morze w tych rocznikach zdaża sie to żadziej ale mówimy o przebiegach powyżej 300 tyś km

wy wszyscy którzy myślicie że was ten temat nie dotyczy bo macie młodsze auta nie jest tak do końca

nikt ręcznie tego w fabrykach nie składa :D

to już nie są te BMW co były kiedyś robione z dokładnością teraz liczy się pieniądz a nie żeby każdy klient był zadowolony i kręcił przebiegi do 1miliona km jak było w starych dieslach zrozumcie to w końcu to już nie ten materiał nie te lata i nie ten świat gdzie producentom zależało na wytrwałości a nie wyglądzie auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja usuwałem klapki w zeszłym roku .Pisałem o tym na forum jak również o wrażeniach z jazdy po" zabiegu". Od tej pory autko zrobiło ok 10kk.Aktualny przebieg ok 190kk oryginalnie wyposażone w DPF.Z perspektywy czasu myślę że mój zachwyt był troche na wyrost.Podtrzymuję dalej twierdzenie że nie czuję różnicy w kulturze pracy silnika w momencie jego gaszenia, a to być może własnie spowodowane przyczyną opisaną przez kolegów wcześniej.Natomiast coraz bardziej skłonny jestem twierdzić że mimo wszystko autko nie zbiera sie tak dobrze do 2tys obrotów jak było to wcześniej. :P Czuje się tą turbo dziurę niestety, mimo że bardzo chciałem żeby było inaczej :nienie: Zeby była jasność- klapki przy usuwaniu nie były w najlepszej kondycji -pokryte nagarem, niektóre z luzem.Absolutnie nie żałuje że się ich pozbyłem.Ale dojrzałem do decyzji o zakupie nowego kolektora :cool2:.Teraz wymieniałem turbinę, usuwałem DPF tak że poległem na parę zł :mrgreen: Ale na wiosnę nowy kolektor.Tu się ktoś odgrażał że będzie hamował auto przed usunięciem klapek i po. Chętnie bym się dowiedział jak wyszły pomiary :|
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy tak się boją tych klapek... a jest ktoś na forum komu one się urwały (w E9X)?

 

 

http://www.bmwforums.info/general-guides-how-tos/993-bmw-diesel-engine-swirl-flaps-all-you-ever-ever-need-know-about-swirl-flaps.html

 

to masz link do zaprzyjaznionego forum z filmikami i informacją o skutkach w/w awarii oraz z listą aut w których ta przypadłość może wystąpić

Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.