Skocz do zawartości

320d wymiana silnika


Bujo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

niestety korba wyszła bokiem i muszę wymienić silnik.

 

http://img266.imageshack.us/img266/2162/201301031190.jpg

 

e90 320d 163 KM, 200 tys przebiegu, M47N2

Potrzebuje kompletny silnik bez osprzętu (słupek, miska olejowa, głowica, pokrywa zaworów). Bardzo ciężko ten silnik dostać, czy pasuje tylko i wyłącznie od mojego modelu? Czy zna ktoś warsztat w okolicach Warszawy, który by się tym zajął?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ciężko dostać? Do BMW? :shock:

Zanlazłem co najmniej 20 silników M47N2 na szybko:

http://moto.allegro.pl/listing.php/search?category=50849&string=m47n2

 

zapomniałem dopisać "w dobrej cenie" :wink: do samochodu wartego mniej niż 40 tys nie ma sensu kupować silnika za 7 tys plus robota i serwis olejowy, uszczelki i wychodzi 1/4 wartości samochodu :wink: . Po tej robocie idzie na sprzedaż więc nie będę inwestował.

 

Napisz do kolegi teflon. On na pewno podejmie się wymiany silnika. Poza tym nie jeden raz robił takie wymiany :cool2:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=44399

 

Pozdrawiam

 

okej, dzięki :)

 

Czy miałeś wcześniej jakieś objawy mogące zwiastować taką awarię?

 

przez ok 1000 km było cicho słychać postukiwanie przy przyspieszaniu, byłem u 3 mechaników, ale nie wiedzieli co to, żeby to usłyszeć naprawdę trzeba było się wsłuchać. Dopiero wczoraj jak odpaliłem to zaczął "warczeć", jechałem do serwisu, zrobiłem 1,5 km i stało się "bum"i wyciek oleju. Silnik nie był całkowicie rozbierany, ale jedna korba wypadła przez miskę olejową, a druga poszła w głowicę. Nie myślałem, że coś takiego się stanie, 2 miesiące temu byłem na serwisie, cały czas przy samochodzie (jak zawsze) i turbo było bez luzów, w stanie bardzo dobrym, korekcja wtrysków nawet bardziej niż ok, żadnych opiłków w oleju ani nic podobnego. Pech :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To postukiwanie to było bardziej cykanie jakby zawór/wtrysk, czy coś innego? Tylko pod mocnym obciążeniem czy zawsze? Pytam, ponieważ słyszę lekkie cykanie pod obciążeniem w dolnym zakresie obrotów i na razie obstawiam wtrysk, również korekty na to wskazują. No ale kto wie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To postukiwanie to było bardziej cykanie jakby zawór/wtrysk, czy coś innego? Tylko pod mocnym obciążeniem czy zawsze? Pytam, ponieważ słyszę lekkie cykanie pod obciążeniem w dolnym zakresie obrotów i na razie obstawiam wtrysk, również korekty na to wskazują. No ale kto wie.

 

Szkoda, że nie nagrałem tego. Coś w stylu cykanie/stukanie, ale dość ciche, i tylko przy przyspieszeniu. Nie wiem jak wtrysk stuka to nie porównam tego. Ogólnie to panewka się przekręciła i korba wyszła bokiem. Przy ok 120 tys wymieniałem Wyrównanie mas zespołu korbowego : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=11_3320&hg=11&fg=20 bo te dwa koła się zmieliły. Powinienem wtedy sprzedać samochód, no ale jest jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wg. mnie nie ma co chipować auta jak ma tyle przebiegu bo potem właśnie korbowody latają w koło... Współczucia kolego!

 

Czyli co lepiej nie chipować auta ? :shock:

Miałem zamiar to zrobić za chwilę ale teraz już zgłupiałem bo to co się stało z tym silnikiem to nie takie sobie bzdety a chciałbym jeszcze swoim pojeżdzić ze dwa latka . Obecnie 230K km

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wg. mnie nie ma co chipować auta jak ma tyle przebiegu bo potem właśnie korbowody latają w koło... Współczucia kolego!

 

Czyli co lepiej nie chipować auta ? :shock:

Miałem zamiar to zrobić za chwilę ale teraz już zgłupiałem bo to co się stało z tym silnikiem to nie takie sobie bzdety a chciałbym jeszcze swoim pojeżdzić ze dwa latka . Obecnie 230K km

Ja zrobiłem chipa przy przebiegu 100 tys wiec do tych 200 tys silnik przezyl, wiec nie wiem. Raczej Ci nie polecam przy twoim przebiegu, no chyba, ze dasz malo nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie jest przyczyną olej i zatarcie panewki? Może niewłaściwy lub długo nie zmieniany?

Wg serwisu nie wiadomo co było przyczyna. Olej zmieniam co 10 tys km. Na początku zwykły Olej BMW, pózniej przez ok 80 tys km motul specific BMW. Gdy usłyszałem te stuki zmieniłem na millersa. Wszystkie oleje wg norm BMW oczywiście. Motula zaczął trochę brać pod koniec, ok 200 ml na 1000 km. Stan sprawdziłem dzien przed wybuchem i był na połowie. W międzyczasie od nowości z 3 razy lalem.

 

Muszę szukać silnika tylko m47n2?

Znajomy handlarz ma na sprzedaż silnik z oznaczeniem m47 i twierdz, ze jest napis na nim e90 oraz, ze wymontowal go z e90 takiego samego jak mój. Po weekendzie pojadę do niego sprawdzić nr na silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wg. mnie nie ma co chipować auta jak ma tyle przebiegu bo potem właśnie korbowody latają w koło... Współczucia kolego!

 

Czyli co lepiej nie chipować auta ? :shock:

Miałem zamiar to zrobić za chwilę ale teraz już zgłupiałem bo to co się stało z tym silnikiem to nie takie sobie bzdety a chciałbym jeszcze swoim pojeżdzić ze dwa latka . Obecnie 230K km

Ja też się zastanawiam już z pół roku na chipem ,a tu takie bum :duh: i chyba będę na Nie bo już miałem jechać :norty: tylko wypadły sprawy rodzinne aż zeszło do tej pory :shock:

Edytowane przez skrab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wg. mnie nie ma co chipować auta jak ma tyle przebiegu bo potem właśnie korbowody latają w koło... Współczucia kolego!

 

Czyli co lepiej nie chipować auta ? :shock:

Miałem zamiar to zrobić za chwilę ale teraz już zgłupiałem bo to co się stało z tym silnikiem to nie takie sobie bzdety a chciałbym jeszcze swoim pojeżdzić ze dwa latka . Obecnie 230K km

Ja też się zastanawiam już z pół roku na chipem ,a tu takie bum :duh: i chyba będę na Nie bo już miałem jechać :norty: tylko wypadły sprawy rodzinne aż zeszło do tej pory :shock:

Jeśli masz N47 to raczej nie masz sie czego bać. N47 fabrycznie są wypuszczane z mocą do 218 KM i 450Nm. Ty masz więc model ktory nawet po chipie nie dojdzie do tych parametrów. Co innego M47. 163KM to było maksimum dla tego silnika i trudno sie dziwić, ze nie wytrzymał znacznie większego obciążenia. Tu zreszta powodem jest raczej wzrost momentu obr. A nie mocy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co było powodem rozwalenia się "Wyrównania mas zespołu korbowego"jakie były objawy zbliżającego się końca.

Wg serwisu winny był olej, nie stan a jakość. Olej wg książki był zmieniany i ok 25 tys na nim zrobił samochód, już kupiłem go z tym olejem, ale nie zmieniałem. Było to przy przebiegu ok 120 tys. Od tego momentu bardzo dbałem o olej (stan i jakość). Objawy to były stuki przy przyspieszaniu. Najpierw ciche a później głośne. Przypominam samochód nie miał lekko.

 

Znajomy ma do sprzedania silnik, przesłał mi takie zdjęcia:

http://img138.imageshack.us/img138/7933/201301051200.jpg

 

http://img705.imageshack.us/img705/5967/201301051201.jpg

 

Twierdzi, że to z e90 2.0d 2007 rok przed liftem, ja mam 2005 rok, reszta się zgadza. Podejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dać się da, tylko pewnie poza motorownią trzeba wpakować kilka dodatkowych rzeczy i elektronikę, ale osobiście gdyby mi padł i chciałbym zostawić auto na dłużej, to też bym tak zrobił :D

Co do chip'a, to na pewno nie to, ale złe użytkowanie i dawanie w palnik zabija silnik :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.