Skocz do zawartości

BMW E39 523I SKRZYPI PRZY KRĘCENIU KIEROWNICĄ


LEMAN1984

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WSZYSTKICH MIŁOŚNIKÓW MARKI

OD JAKIEGOŚ CZASU W MOIM BMW SKRZECZY COŚ Z PRAWEJ STRONY ZACZĘŁO MNIE TO JUŻ TROCHĘ DENERWOWAĆ ODGŁOS TEN WYSTĘPUJE TYLKO WTEDY GDY SKRĘCA SIĘ KIEROWNICĄ W LEWO LUB PRAWO . CZY MIELIŚCIE PODOBNY PROBLEM ??? DODAM IŻ NIE DAWNO WYMIENIAŁEM DRĄŻKI WRAZ Z KOŃCÓWKAMI WIĘC TO NIE POWINNO BYĆ PRZYCZYNĄ . POPRZEDNI WŁAŚCICIEL WYMIENIAŁ AMORTYZATORY Z PRZODU MOŻE TAM NALEŻY COŚ WYMIENIĆ JAKĄŚ GUMĘ CZY ŁOŻYSKO ??? PROSZĘ O ODPOWIEDZ POZDRAWIAM .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIESZ CO KOLEGO TO SKRZECZENIE BYŁO JUŻ JAK KUPIŁEM AUTO ALE TERAZ JAK BY SIĘ NASILIŁO A NIE TAK DAWNO WYMIENIAŁEM TULEJE WAHACZY GÓRNYCH CHYBA O ILE PAMIĘTAM I SPRAWDZAŁEM TE SWORZNIE TO JESZCZE BYŁY DOBRE NIE KWALIFIKOWAŁY SIĘ DO WYMIANY WYDAJE MI SIĘ ŻE PRZYCZYNY BĘDZIE TRZEBA POSZUKAĆ W TYM AMORTYZATORZE MOŻE JAKAŚ GUMA CZY COŚ BO TM TAKI DŹWIĘK JAK BY GUMA O METAL OCIERAŁA TAK MI SIĘ WYDAJE .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a sprawdzałeś poziom płynu od wspomagania? Być może to pompa czasem turkocze, tym bardziej że dzieje Się tak przy skręcaniu w lewo lub prawo z tego co pisałeś. Może to nie to,ale warto sprawdzić
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Kolega kręcił kierownicą a ja nasłuchiwałem i ten dziwny dźwięk dochodzi z górnego mocowania amortyzatora na dole cisza nie wiem czemu to skrzeczy ale przyznam ze trochę mnie to denerwuje bo nie jest to takie intensywne, przede wszystkim przy zawracaniu trochę zaskrzeczy no ale u mnie wszystko musi być idealnie nie wiem czy to jakoś przesmarować czy coś wymienić co proponujecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy jest jeszcze smar na łożysku. Jak nie ma, to możesz wziąć strzykawkę i dać trochę do środka i zobaczyć czy pomoże.

 

Oczywiście najlepiej zdjąć kolumnę i zobaczyć cz samo łożysko nie ma luzu. Jak ma, to mocowanie do wymiany.

Można też sprawdzić stan łożyska trzymając palec na nakrętce od amortyzatora i kręcić kierownicą, ewentualnie bujać autem. Jak będzie czuć minimalne, nie wiem jak to nazwać, przeskakiwanie?, to łożysko już ma luzy. Ale to wymaga trochę doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz ksenony lub nivo to sprawdź czujnik położenia który przypięty jest do wahacza z prawej strony. wiem że to trochę dziwne ale już w dwóch autach się z tym spotkałem że zaciera się tulejka pod plastikową dźwigienką przy czujniku i tak potrafi wkurzać. dobry smar penetrujący w spraju załatwia sprawę.

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Kolega kręcił kierownicą a ja nasłuchiwałem i ten dziwny dźwięk dochodzi z górnego mocowania amortyzatora na dole cisza nie wiem czemu to skrzeczy ale przyznam ze trochę mnie to denerwuje bo nie jest to takie intensywne, przede wszystkim przy zawracaniu trochę zaskrzeczy no ale u mnie wszystko musi być idealnie nie wiem czy to jakoś przesmarować czy coś wymienić co proponujecie ?

 

-i sam znalazłeś przyczynę :D .Musisz wyjąć kolumnę,ścisnąć sprężynę i wymienić to łożysko.Nie musisz wymieniać z drugiej strony,te łożyska nie koniecznie wymienia się parami.One nie mają żadnego wpływu na wysokość. Chyba że ktoś źle zmontuje kolumnę. Z drugie strony wymienisz przy zmianie amorków,chyba że też zacznie skrzypieć wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena tego łożyska kolego zaczyna się od 80 kilku zł do 150 mój znajomy ma warsztat i zniżki w jednej z sieci sklepów także jak masz kogoś znajomego to proponuję ci takie rozwiązanie ale cała poduszka tzn górne mocowanie amortyzatora z łożyskiem firmy lemforder przed chwilą sprawdzałem kosztuje 120 zł z tą zniżką ok 90 zł . :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W tym tygodniu wymienilem gorne mocowanie amortyzatora oczywiscie na loemfordera okazalo sie ze lozysko w starym mocowaniu bylo w fatalnym stanie do tego jeszcze ktos wymienial amortyzatory z przodu i pod tym mocowaniem nie bylo zadnej podkladki skutek to lozysko tarlo o podstawe amortyzatora teraz jak reka odja cisza nawet wspomaganie lzej pracuje pozdrawiam .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.