Skocz do zawartości

E90 czy E60 plusy i minusy


adrianCB

Rekomendowane odpowiedzi

ja w sumie to chętnie bym poczytał o tym, jak wypada porównanie komfortu zawieszenia i jazdy pomiędzy E90 i E60; chodzi mi głównie o zaachowanie na nierównościach, jazdę po mieście i w okolicach; nie chodzi mi o szybkie pokonywanie zakrętów, trzymanie przy 200 km/h czy latanie bokiem, ale po prostu o "rodzinną", spokojną jazdę na codzień; zapewne E60 lepiej (wygodniej) tu wypadnie, ale poczytać to bym o tym poczytał ;)

a i tak pewnie trzeba będzie kilka jazd zrobić jak przyjdzie moment kupna, naturalnie

ciekaw też jestem jak E46 i E90 można pod tym względem porównać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 276
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam w domu E46 i E90

Zawieszenia ich to dwa rożne światy na korZysc E46

E90 dobrze sie prowadzi na równych drogach ale na nierownosciach jest za twarde.

Oba auta na zwykłych oponach 16

 

Podobno E90 LCi ma już lepsze zawieszenie tj bardziej komfortowe.

Jestem ciekaw czy ktoś może porównać e90 i e60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to tym bardziej upewniam się w e90, przez przypadek w innym temacie zadałem pytanie o silnik 2,5l 218km w e90, może tutaj ktoś napisze czy ma jakieś wady?

Nie jest dieslem...

Przepraszam nie mogłem sie oprzeć pokusie...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to tym bardziej upewniam się w e90, przez przypadek w innym temacie zadałem pytanie o silnik 2,5l 218km w e90, może tutaj ktoś napisze czy ma jakieś wady?

Nie jest dieslem...

Przepraszam nie mogłem sie oprzeć pokusie...

To raczej zaleta. Diesel poza niskim spalaniem ma niemal same wady. Faktem jest, ze BMW potrafi je dobrze maskować...

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel poza niskim spalaniem ma niemal same wady.

No tak, potwierdzam, samiuśkie wady!!

Mój diesel ma na przykład łupież w klimie i słabiuśki moment obrotowy, liczyłem na więcej (sieczka ) ale to przecież diesel :cry:

Zastanawia mnie tylko dlaczego znajdują się jeszcze nabywcy tak wadliwych modeli :?:

Brak rozsądku? Niewiedza? A może zamiłowanie do klekotu.

Dobrze, że ci rozsądniejsi mogą dobrze wybrać i jeździć benzynką. :mad2:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel poza niskim spalaniem ma niemal same wady.

No tak, potwierdzam, samiuśkie wady!!

Mój diesel ma na przykład łupież w klimie i słabiuśki moment obrotowy, liczyłem na więcej (sieczka ) ale to przecież diesel :cry:

Zastanawia mnie tylko dlaczego znajdują się jeszcze nabywcy tak wadliwych modeli :?:

Brak rozsądku? Niewiedza? A może zamiłowanie do klekotu.

Dobrze, że ci rozsądniejsi mogą dobrze wybrać i jeździć benzynką. :mad2:

Jak się dużo jeździ to diesel może wyjść taniej. Niektórzy na to liczą a jak już pisałem wiele wad diesla jest dość dobrze w BMW zamaskowanych. Ja kupiłem diesla dla siebie tylko z powodu akcyzy i w efekcie faktu, ze za benzynę o porównywalnej mocy musiał bym dopłacić ok 30 tys. Bo była to jednostka 3.0. Gdyby do tego modelu był dostępny silnik 2.0 245 KM to bym go wybrał. Różnica w cenie była symboliczna (był juz dostępny w X1 gdzie dopłata miedzy 23d a 28i była na poziomie 3 tys pln).

 

Wysoki moment to jedna z wad diesla. Nigdy maks momentu nie wykorzystuje, dzięki automatowi. Konieczność stosowania wysokiego momentu wynika z ograniczeń maksymalnych obrotów. A tak wogole to jest mit jakoby diesel miał wyższy moment.

 

W silnikach bez turbiny przy takiej samej pojemności to benzyna ma wyższy moment o ile mówimy o silnikach na podobnym poziomie technologicznym. Przy turbo rzeczywiście zwykle diesle maja wyższy moment. Ale to nie zasługa diesla, lecz jak pisałem wynik konieczności.

 

Bez trudu można znaleźć t. benzynę która ma z litra pojemności wyższy moment obr niż większość diesli. Np. Silnik 2.0 z evo gt400 gdzie jest 475Nm. To jest silnik tak stary ze już nieprodukowany. Najmocniejszy, najnowszy dwulitrowy diesel BMW ma zaledwie 450Nm. Gdyby silniki benzynowe miały ograniczone obroty tak jak diesle to tez z konieczności miały by wyższy moment obrotowy. Jak pokazuje przykład wyżej turbina jest w stanie nadmuchac dość powietrza by mieć nawet wyższy moment niż w dieslu.

 

Tylko po co to robić skoro o wiele bezpieczniej i sensowniej jest uzyskać wyższa moc przy pomocy wyższych obrotow a nie wyższego momentu. Akurat przykład evo jest tym gdzie moc zwiększono bardzo mocno zarówno przy pomocy momentu jak i obrotow.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wysoki moment to jedna z wad diesla. Nigdy maks momentu nie wykorzystuje, dzięki automatowi. Konieczność stosowania wysokiego momentu wynika z ograniczeń maksymalnych obrotów. A tak wogole to jest mit jakoby diesel miał wyższy moment.

 

 

Masz rację, w ogóle z dołu nie idzie, w jeździłem kolegi 335d po chipie i toto jest porażka i jedna wielka wada, z tym wysokim momentem samochody to jedno wielkie dno, tęsknie za moim 316i bo to była rakieta z na prawę fajnym niskim momentem.

A tak na poważnie to nie wiem czy mam się śmiać czy płakać :shock: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego. Jak twk lubisz niszczyć swój silnik i układ przeniesienia napędu to sobie jeździj "dołem" i katuj wysokim momentem. Jak chcesz efektywnie przyspieszyć - znacznie mocniej niż dołem to korzystaj z obrotow gdzie jest moc maksymalna.

Automat przy mocnym wcisnieciu gazu zawsze zredukuje bieg i pójdzie na wysokich obrotach czy to diesel czy benzyna bo maksymalne przyspieszenie jest na obrotach mocy maksymalnej (nie licząc pierwszego biegu) a nie maksymalnego momentu.

 

Jeśli to dla Ciebie nowość to sobie sprawdź stoperem w swoim aucie dla tego samego zakresu prędkości (np 80-120) gdzie jest lepsze przyspieszenie. Czy jak sie jedzie dołem czy góra.

 

A jak juz chcesz porównywać auta i silniki to porównuj takie o tej samej mocy, albo o zbliżonym momencie. Np 320d 380Nm i 328i 350Nm. A nie 316i o mocy 120 KM z 335 o mocy 300 KM. Co lepiej przyspiesza, ten o wyższym momencie czy ten o wyższej mocy?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Problem jest źle stawiany. Moim zdaniem jego istotą jest odpowiedź na pytanie, czy silnik diesla jest przez producenta przystosowany do "wytrzymania" momentu obrotowego o wysokości deklarowanej przez producenta? Moim zdaniem tak, a więc twierdzenie, że wysoki moment diesla to zło jest bezpodstawne.

Silniki okrętowe diesla mają moment kilku tysięcy Nm a obroty poniżej 1000 obr/min co daje w sumie niewielką moc. Czy można poważnie twierdzić, że ktoś się pomylił i nie wsadził tam szybko obrotowej benzyny o podobnej mocy? Skoro silnik diesla nie może się kręcić tak jak benzyna to budoję się go w taki sposób aby wytrzymał innego rodzaju obciążenia.

Maksymalnego momentu także nie trzeba wykorzystywać non stop, to samo dotyczy mocy.

 

Zaczęło się, idę po popcorn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nie jest dieslem..."

...wiedziałem ze te 3 słowa zapewnią mi rozrywkę w pracy ... fajnie że jest co poczytać :twisted:

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga karbo. Ja nie twierdze ze silniki diesla sie do niczego nie nadają. W okretach ciężarówkach, ciagnikach rolniczych są dlatego, ze są bardziej efektywne, dają oszczędności w eksploatacji. A do tego w tych pojazdach mogą pracować w optimum swoich możliwości. Na takim okrecie w zasadzie niemal caly czas silnik pracuje z jednakowymi obrotami i to jest żywioł diesla. To jest jego miejsce.

 

Owszem tak jak piszesz podzespoły można dostosować do wymagań diesla, jego wysokiego momentu. Ale to oznacza wyższą wagę, wyższe koszty i wyższe koszty napraw. W aucie osobowym to są niepożądane cechy. Dlatego jeśli projektuje sie silnik benzynowy gdzie nie ograniczenia obrotow moc podwyższa sie poprzez obroty, a nie poprzez moment. Nie ma żadnego technicznego problemu by robić benzyniaki z takim samym lub wyższym momentem obrotowym jak diesle. Przykład Podalem. Gdyby w evo ograniczyć obroty tak jak dieslowi miałby parametry mocy i momentu dokładnie takie jak topowy diesel BMW (nawet ciut wyższy moment)

 

Natomiast maksymalnego momentu o ile ktoś ma automat i nie zmusi go do tego przekraczając w tryb ręczny nigdy sie nie wykorzysta. Co innego moc maksymalna. Tę sie wykorzystuje przy kazdym wcisnieciu gazu do deski.

 

Niestety ludzie nie mając automatu zwykle katują silnik i układ przeniesienia momentu. Jeśli jest zaprojektowany z zapasem to wytrzyma. Jeśli nie to pada. Jest to o tyle bez sensu ze ciśniecie na niskich obrotach na maksa i tak nie zapewnia takiego przyspieszenia jak wcisniecie gazu słabiej na wyższych obrotach i nie katowanie silnika.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja drogą moim zdaniem jesli chodzi o diesla to jego najsłabszym punktem i jedynym minusem jest turbina. Dlatego dopuki nie będę zmuszony przez ekoświrów, greenpeace czy inne zielone ludki do zakupu takiego własnie auta napewno nie kupię benzyny z najważniejszą wadą diesla.

Głośność diesla i klekot juz nie przeszkadza, dynamika rewelacja i tylko do miasta bym nie kupował ale ...

A co do momentów diesla i benzyny ... mam w domu wolnossącą benzyne, wolnossącego diesla i t.diesla ... nikt mi nie wmówi że diesel moment zawdzięcza tylko turbinie ... cyferki maksymalne moze i tego nie potwierdzaja ale gdyby tak wziąść pod uwagę przebieg momentu i średnią wartość w zakresie obrotów użytkowych to juz benzyniak wysiada ...

A pozatym od zawsze diesel miał wyższą sprawność i tego juz się nie da oszukać....

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównujesz diesla n/a do benzyny n/a o tej samej pojemności ?

Chcesz powiedzieć ze znasz diesle o lepszym przebiegu momentu maks niż 1100-4500 rpm płasko jak w benzynowym BMW ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sredni moment bedzie wyzszy przy tych samych obrotach.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sredni moment bedzie wyzszy przy tych samych obrotach.

Nie będzie. Zakładam ze porównujemy diesla i benzynę N/A o tej samej pojemności i zbliżonym poziomie technologicznym. W latach osiemdziesiątych słynne trwałe mercedesy z dieslami N/A m innymi dlatego były tak trwałe ze miały osprzet taki sam jak benzyniaki. A najmocniejszy diesel miał niższy moment maks (średni tez ) niż najsłabszy silnik benzynowy. Ostatnie diesle N/A wysokiej klasy stosował mercedes na przełomie XX/XXI wieku. Porównaj to z benzyniakami o podobnej pojemności i zaawansowaniu. Większość jeśli nie wszystkie miały moment wyższy. Także średni.

 

Mit momentu w dieslu wziął się z porównania t.diesla z benzyna N/A.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze ... i tak wolę jeździć dieslem nawet jesli ma niższy moment i moc ... mi zwyczajnie pasuje ich charakterystyka i chęć jazdy na niewielkich dawkach paliwa. Bokami nie latam, reakcji na gaz natychmiastowej nie potrzebuje a ta mała turbo dziura przy moim silniku mi wogole nie przeszkadza ... jak się o niej wie i umie z tym jezdzic to jazda jest czystą przyjemnością ...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K8v8M

 

Oficjalnie mianuję Cię troll masterem :D :D

 

No pięknie przeszedłeś na temat diesel czy benzyna z E90 czy E60 :)

 

Do tego informacje poparte fachową literaturą, naukowymi badaniami i "racjonalnymi" wyjasnieniami... No cudo! :D

Umiesz przekazac wiedzę ;)

 

BTW. Co do redukowania biegów przy przyspieszaniu to nie wynika to tylko z tego, że jest wyższa moc w wyższym zakresie obrotów, ale przede wszystkim dlatego, że jest inne przełożenie. Stąd cała tajemnica redukcji do niższego biegu w dieslu i w benzynie ;)

 

Kolego, mniej bajdużenia, a więcej douczenia!

Poki co proponuję zdrowszego podejscia do tematu, nie spinania się i nie kontynuowania tematu diesel czy benzyna, przynajmniej nie w tym watku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że w skrzyni automatycznej nie korzystamy z pełnego momentu przy normalnej jeździ to jest wina automatu a nie silnika.

Te swoje pożal się Boże teorie o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi powinieneś wtłaczać do mózgu ludziom kupującym X5 4.0D, Range Rovery Diesla V8, ba ekipom startującym na Dakarze że Benzyna będzie lepsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ba ekipom startującym na Dakarze że Benzyna będzie lepsza

przecierz to jasne że im zależy jedynie na niskim spalaniu ... podobnie jak AUDI w LeMans :twisted:

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że w skrzyni automatycznej nie korzystamy z pełnego momentu przy normalnej jeździ to jest wina automatu a nie silnika.

Te swoje pożal się Boże teorie o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi powinieneś wtłaczać do mózgu ludziom kupującym X5 4.0D, Range Rovery Diesla V8, ba ekipom startującym na Dakarze że Benzyna będzie lepsza

To nie wina automatu, bo automat może to zrobić jak się go do tego zmusi. To wynik tego ze inżynierowie którzy go programowali wiedza ze nie ma sensu Katowac auta na niskich obrotach skoro można bez katowania mieć lepsze przyspieszenie na wyższych.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ba ekipom startującym na Dakarze że Benzyna będzie lepsza

przecierz to jasne że im zależy jedynie na niskim spalaniu ... podobnie jak AUDI w LeMans :twisted:

Oczywiście ze im zależy. Na tabkowaniu traci się czas. Poza tym Lemans jest tak ustawione pod diesla jak tylko może być. Gdzieś trzeba robić dieslowi propagandę. Dlaczego diesle nie startują w F1 jeśli są takie wspaniale ? Byle dwulitrowy diesel ma wyższy moment obrotowy niż silnik bolidu F1.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.