Skocz do zawartości

E90 czy E60 plusy i minusy


adrianCB

Rekomendowane odpowiedzi

Abstrahując od gazu i od ceny jaka podałeś, to powiem tak. Dla mnie różnica zasadnicza jest w gabarytach. E90 to jednak dość ciasne auto i już to kiedyś pisałem, jest tam wystarczająco miejsca dla dwóch dorosłych osób i dwójki dzieci do lat 10, z założeniem, że dorośli nie mogą być wyrośnięci :norty: Jeżeli jesteś duży i masz dużą rodzinę to bierz e60. Jeżeli nie to e90.

 

Ja zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz - jechałem po swoje auto e91 pre-lci z siedzeniami sport, a wróciłem e91 lci z "naleśnikami" i różnica we wnętrzu jest naprawdę spora na korzyść mojej lci, również w mniemaniu właściciela pre-lci i pasażera z którym jechałem.

U mnie z tyłu spokojnie siedziała osoba ok. 185cm wzrostu i tragedii nie miała, a w poprzedniczce już tak (nogi trzeba było rozkładać na boki przy takim samym ustawieniu fotela przedniego).

 

Jakiś czas temu siedziałem w e60 i też wydała mi się szyta jak na miarę - z tyłu szału wcale nie było :nienie: , ale fakt faktem, że auto w automacie było i siedzi się w nim inaczej, kiedy nie ma potrzeby wciskać głęboko sprzęgła :wink:

Bagażnik w wersjach touring już zdecydowanie na plus dla e61, a osobiście wolałbym również pod tym kryterium e60 zamiast e91 :roll: Super dostęp do kufra i jest również znacznie większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 276
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Ja zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz - jechałem po swoje auto e91 pre-lci z siedzeniami sport, a wróciłem e91 lci z "naleśnikami" i różnica we wnętrzu jest naprawdę spora na korzyść mojej lci, również w mniemaniu właściciela pre-lci i pasażera z którym jechałem.

U mnie z tyłu spokojnie siedziała osoba ok. 185cm wzrostu i tragedii nie miała, a w poprzedniczce już tak (nogi trzeba było rozkładać na boki przy takim samym ustawieniu fotela przedniego).

 

No ale rozumiem, sugerujesz, że fotele sportowe zabierają dużo więcej miejsca tylnej części na nogi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak naprawdę to sobie troszkę jaja z kolegi robiłem, bo fotel sportowy i zwykły ma ten sam stelaż i tylną przykrywkę więc nie ma możliwości żeby była jakakolwiek różnica w miejscu z tyłu. Jak wiadomo fotele są te same w modelu przed liftem i po. Karoseria jest ta sama itd. Elementy kanapy tylnej też nie zostały zmienione po lifcie, a co za tym idzie nie ma możliwości żeby zwiększyło się miejsce we wnętrzu w LCI. No ale jak widać siła samosugestii jest gigantyczna. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przykład, że teoria ma się do praktyki jak onanizm do stosunku. ;) E60 jest odczuwalnie większe, aczkolwiek nie zgodzę się też, że w E90 duże osoby nie mieszczą się. Mam 187 cm wzrostu i jeździ mi się 3ką bardzo dobrze. Fakt, że jak się do E90 wsiądzie z większego auta to ma się wrażenie, że lusterko wsteczne i przednia szyba są zaraz przed czołem i wkrótce w nie walniemy głową. :) Różnica też jest wyraźna w przypadku E91 i jego bagażnika, który niestety jest znikomy, tu E61 wypada zdecydowanie lepiej i to znowu w praktyce przede wszystkim.

Mam 193cm i jeździ mi się bardzo wygodnie. Przy zakupie specjalnie szukałem e90 a nie e60.

Zwykle jeżdze sam ewentualnie w dwie osoby. W 4 osoby też jest w porządku, każdy bez problemu się zmieści.

E90 jest bardziej zwarte i to mi właśnie odpowiadało, e60 to taka beczka do wożenia powietrza. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauważyłem jeszcze jedną ciekawą rzecz - jechałem po swoje auto e91 pre-lci z siedzeniami sport, a wróciłem e91 lci z "naleśnikami" i różnica we wnętrzu jest naprawdę spora na korzyść mojej lci, również w mniemaniu właściciela pre-lci i pasażera z którym jechałem.

U mnie z tyłu spokojnie siedziała osoba ok. 185cm wzrostu i tragedii nie miała, a w poprzedniczce już tak (nogi trzeba było rozkładać na boki przy takim samym ustawieniu fotela przedniego).

 

Jakiś czas temu siedziałem w e60 i też wydała mi się szyta jak na miarę - z tyłu szału wcale nie było :nienie: , ale fakt faktem, że auto w automacie było i siedzi się w nim inaczej, kiedy nie ma potrzeby wciskać głęboko sprzęgła :wink:

Bagażnik w wersjach touring już zdecydowanie na plus dla e61, a osobiście wolałbym również pod tym kryterium e60 zamiast e91 :roll: Super dostęp do kufra i jest również znacznie większy.

 

Ja mam akurat siedzenia sportowe i rzeczywiście przy moim ustawieniu fotela (nisko i przechylony do tyłu) jest bardzo mało miejsca za mną dla pasażera. Zawsze jak ktoś wsiada do tyłu, to muszę się podsuwać :duh: , a grubasem nie jestem. Na szczęście na co dzień jeżdżę sam.

Nie wiem jak jest ze zwykłymi fotelami, bo nie jeździłem, ale one chyba mają mniejszą możliwość regulacji niż sportowe.

 

Mam 193cm i jeździ mi się bardzo wygodnie.

:shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to sobie troszkę jaja z kolegi robiłem, bo fotel sportowy i zwykły ma ten sam stelaż i tylną przykrywkę więc nie ma możliwości żeby była jakakolwiek różnica w miejscu z tyłu. Jak wiadomo fotele są te same w modelu przed liftem i po. Karoseria jest ta sama itd. Elementy kanapy tylnej też nie zostały zmienione po lifcie, a co za tym idzie nie ma możliwości żeby zwiększyło się miejsce we wnętrzu w LCI. No ale jak widać siła samosugestii jest gigantyczna. :)

 

No właśnie to nie jest moja opinia, tylko pasażera, z którym jechałem ponad 1500km i właściciela e91 pre-lci :wink: Ja nigdy wcześniej nie siedziałem ani w e90, ani w e91, więc się nie wypowiadałem. Moim zdaniem różnica polega na ukształtowaniu przynajmniej tylnej kanapy. W pakiecie sport siedziska nie wiem, czy nie są dłuższe niż w naleśnikach :?:

Ja u siebie z tyłu nie jeżdżę, ale specjalnie, jeszcze w Niemczech przejechałem się na tylnej i po przejechanym dystansie nadal twierdzę, że u mnie było więcej miejsca na nogi :wink:

 

W temacie maksss'a bodajże specjalnie spytałem, czy jest jakaś różnica w regulacji wysokości siedzenia kierowcy/pasażera w pakiecie sport, a zwykłym, bo moje ewidentnie przy max obniżeniu zostają wyżej niż sporty w moim odczuciu - z tego może wynikać również ilość miejsca na nogi z tyłu.

 

Jak wsiądę w jakąś e91 LCI z pakietem siedzeń sport, to sam z ciekawości zmierzę (przy takim samym ustawieniu pod siebie siedzenia kierowcy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kanapa ma ten sam kształt. Sprawdzałem w ETK. Nic nie zmieniono w LCI, są dokładnie te same numery części. Jak już pisałem to jest samosugestia. Jedyna różnica jaka jest, o ile kojarzę, to ta wynikająca z elektrycznej regulacji. Faktycznie fotele regulowane elektrycznie nie opuszczają się tak nisko jak te ustawiane mechanicznie, ale tego też nie jestem w 100% pewny, coś takiego mi po głowie chodzi. Temat foteli zwykłych i sportowych przerabiałem bardzo dokładnie, bo sam wykorzystałem do naprawy fotela sportowego fotel zwykły i większość elementów jest taka sama, a co najważniejsze stelaż, który odpowiada za jego wielkość i kształt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Dobra udzielę się bo ze wszystkich tutaj chyba mam najwięcej pola do testowania z przyczyn oczywistych i raczej nikt z obecnych nie testował chyba tyle beemek co ja :norty:

 

1. E60 w środku JEST większa od e90, centymetry centymetrami ale liczy się też poczucie przestrzeni którego w e90 jak na lekarstwo a w e60 już jest nie najgorzej.

2. Ktoś podał że e60 jest szersze niby tylko o 2cm w środku od e90- spoko ale czasami to centymetr przeważa o tym czy siedzisz i macasz jakiegoś kumpla który siedzi na fotelu pasażera i czujesz że to znacząco pogarsza wasze relacje ( no chyba że ktoś jest po ciemnej stronie mocy ) czy też jedziecie sobie na luzaku i nikt nikogo nie dotyka ramieniem/ręką itp.

3. E60 JEST cichsze zwłaszcza zawieszenie i szumy toczenia opon, w e9x to jest dramat a w X6 to już w ogóle :mad2:

4. E90 prowadzi się lepiej od seryjnej e60, chyba że mówimy o e60 z DD wtedy już nie ma co porównywać bo jest przepaść i zwinność tutaj dużo nie pomoże niestety e9x

5. Silnik w e60 chyba troszke głośniej słychać, ale nie wiem czy spowodowane jest to ogólnie lepszym wyciszeniem ww. szumów toczenia i wiatru czy po prostu dali mniej wygłuszek na maske i grodź.

 

W razie wątpliwości pytać, chętnie odpowiem ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanapa ma ten sam kształt. Sprawdzałem w ETK. Nic nie zmieniono w LCI, są dokładnie te same numery części. Jak już pisałem to jest samosugestia. Jedyna różnica jaka jest, o ile kojarzę, to ta wynikająca z elektrycznej regulacji. Faktycznie fotele regulowane elektrycznie nie opuszczają się tak nisko jak te ustawiane mechanicznie, ale tego też nie jestem w 100% pewny, coś takiego mi po głowie chodzi. Temat foteli zwykłych i sportowych przerabiałem bardzo dokładnie, bo sam wykorzystałem do naprawy fotela sportowego fotel zwykły i większość elementów jest taka sama, a co najważniejsze stelaż, który odpowiada za jego wielkość i kształt.

 

Te dwa modele, którymi jeździłem/jeżdżę mają mechaniczną regulację foteli - jedynie sporty miały dodatkowo pompowanie a moje nie :wink: Ciul wie - szczerze powiedziawszy, pierwsze słowa człowieka, który tym pre-lci zjechał prawie 300tyś. po ustawieniu fotela kierowcy pod siebie i wpakowaniu dupska na tył brzmiały - "k..wa, ale tu miejsca dużo, mogę nogi spokojnie wyłożyć, nie to co u mnie"

Poza tym, siedząc w pre-lci za siedzeniami sport opuszczonymi na maxa, nie mogłem włożyć pod nie stopy, a pod swoje owszem wpakuję, dlatego nie wydaje mi się, że wszystko jest identyczne :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki "dziqsek", takich odpowiedzi oczekuję... Generalnie popatrzyłem na stronie http://www.abart.com.pl/ na sposób montażu lpg w e90 i e60, można to przeżyć w obu modelach. Moje pytanie jest jeszcze jedno... SILNIKI, czy mają wspólne? czy w obu modelach są zupełnie inne jednostki? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 193cm i jeździ mi się bardzo wygodnie.

:shock:

Nie wiem czemu się dziwisz. Jesteś Sultan Kosen, najwyższy człowiek świata, że masz problemy z zmieszczeniem się w e90 ? :D

Nie mówię, że jest tam masa miejsca. Jest akurat tyle żeby było wygodnie.

Wiadomo, że e90 to nie limuzyna klasy bmw7 lub RR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Ja mam 189cm i sluszne 120kg i napewno jie jest mi wygodnie bawet z fotelem na max w dol chyba ze ktos siedzi w stylu kurzynskich gangsterow czuli pozycja pol lezaca i chowaja sie za slupkiem...

Ja siedze tak jak sie diedzi na rajdach czyli pionowo i jest slabo...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 189cm i sluszne 120kg i napewno jie jest mi wygodnie bawet z fotelem na max w dol chyba ze ktos siedzi w stylu kurzynskich gangsterow czuli pozycja pol lezaca i chowaja sie za slupkiem...

Ja siedze tak jak sie diedzi na rajdach czyli pionowo i jest slabo...

Może to nie samochód jest za mały tylko ktoś tu jest za gru... :mrgreen:

Ja ważę 90. Może stad ta różnica. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Wiesz waga nie zawsze oznacza grubaska:) choc jie powiem oponka jest :oops:

Ale akurat ja pisze o miejscu nad glowa i na barki nie na brzuszek,)

Edytowane przez dziqsek

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna Panowie - ja mam 178cm i 72kg, czyli ze mnie klasyczny "szczypior" i na najniżej posadzonym fotelu nie mam wrażenia zbyt wielkiej przestrzeni za kierownicą. Dodam tylko, że nie lubię leżeć, bo zdecydowanie wolę mieć kontrolę nad autem :cool2: Kurna, nie wyobrażam sobie człowieka ze 193cm wzrostu za kierownicą tego auta :norty: :shock:

U mnie jest jeszcze mniej przestrzeni nad łepetyną przez wzgląd na panoramiczny dach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna Panowie - ja mam 178cm i 72kg, czyli ze mnie klasyczny "szczypior" i na najniżej posadzonym fotelu nie mam wrażenia zbyt wielkiej przestrzeni za kierownicą. Dodam tylko, że nie lubię leżeć, bo zdecydowanie wolę mieć kontrolę nad autem :cool2: Kurna, nie wyobrażam sobie człowieka ze 193cm wzrostu za kierownicą tego auta :norty: :shock:

U mnie jest jeszcze mniej przestrzeni nad łepetyną przez wzgląd na panoramiczny dach :wink:

Ja mam pozycje na maks wysoko(lub prawie max) + trochę pochylony fotel + odpowiednio do tyłu. W ten sposób mam bardzo dobrą widoczność i jest mi wygodnie.

Nie lubię leżeć, bo to zmniejsza pole widzenia.

Do czego Ci ta przestrzeń za kierownicą? Uwiera Cie coś?

Jesteś jak moja siostra . :mrgreen:

160cm w kapeluszu, fotel prawie na maxa do przodu żeby do pedałów dostawała a mówi, że w aucie mało miejsca. Jak pytam się gdzie jej go brakuje to oczywiście nie wie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe - ja jak jadę samochodem, to nie mam w zwyczaju, jak kobiety patrzeć, gdzie mi się maska kończy :norty: Jak podsunę wyżej fotel, to jestem w takiej właśnie sytuacji, ale fakt faktem, że dostęp do pedałów mam prawidłowy i kierownicę podsuwam pod siebie, aby na niej nie wisieć.

Wydaje mi się, że gdybym dał siedzisko na równo (prostopadle do podłogi), to walił bym prawie głową o podsufitkę :roll:

Kurna, aż jutro sobie podniosę specjalnie i sprawdzę :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe - ja jak jadę samochodem, to nie mam w zwyczaju, jak kobiety patrzeć, gdzie mi się maska kończy :norty: Jak podsunę wyżej fotel, to jestem w takiej właśnie sytuacji, ale fakt faktem, że dostęp do pedałów mam prawidłowy i kierownicę podsuwam pod siebie, aby na niej nie wisieć.

Wydaje mi się, że gdybym dał siedzisko na równo, to walił bym prawie głową o podsufitkę :roll:

No właśnie Ci się wydaje. ;) Wszystko to kwestia dobrego ustawienia fotela.

Auto ma zwartą budowę i nigdy nie będzie robiło wrażenia "pojemnego" nawet jeśli miejsca mamy pod dostatkiem.

 

Jeśli ktoś ma ~190 cm i waży 120kg jak kolega @ dziqsek to jestem w stanie uwierzyć, że mogą już się pojawić jakieś problemy.

Przy 17x i 7xkg według mnie, problemem musi być tylko niewłaściwe ustawienie fotela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kłócę się, bo nie takie "kolosy" jak ja jeżdżą tymi autami. Faktem jest jednak, że ja nie lubię siedzieć "na równo", bo mam wrażenie, jakbym zasiadał na taborecie :norty:

Sprawdzę i zdam relację, bo po podniesieniu fotela, wraz z oparciem na pewno wzrośnie ilość miejsca za nim :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja, jak już pisałem, mam 187 cm (80 kg) i w E90 nie muszę nawet fotela ustawiać maks do dołu, a w większości aut muszę. Ja też siedzę raczej blisko kierownicy, nie lubię pozycji półleżącej. E90 faktycznie jak się do niej wsiądzie sprawia wrażenie auta ciasnego ale nie oznacza to, że dla kierowcy jest aż tak mało miejsca. Wydaje mi się, że efekt małej ilości miejsca spowodowany jest bliskością przedniej szyby i ogólnym kształtem dachu. Co nie zmiania faktu, że nie jest do duże auto, ale nigdy takim nie miało być. W mojej opinii dla kogoś kto nie wozi dużych bagaży i nie ma prawie dorosłych dzieci jest to samochód wystarczający.

 

No i trzeba pamiętać o jednym detalu ale jakże ważnym. E90, wbrew pozororm, jest autem bezpieczniejszym od E60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i trzeba pamiętać o jednym detalu ale jakże ważnym. E90, wbrew pozororm, jest autem bezpieczniejszym od E60.

 

Rozwiń i uzasadnij proszę :)

 

Co do ciasnoty w E90 ( w moim przypadku E91 ) to ja to nazywam dopasowaniem ... raczej duża powierzchnią przylegania auta do kierowcy niż ciasnotą związana z niewygodą. Myślę że to właśnie dzieki temu czuje się autko do tego stopnia że jak to ktoś napisał czujemy czy przejechaliśmy mysz czy kreta :mrgreen:

Co do przestrzeni bagażowej to faktycznie w E91 jest mniej wiecej tyle miejsca co w Focusie MKII którym kiedyś jezdziłem.

Ja mam 183cm i 102kg i lubie siedzieć nisko i raczej w pozycji lekko odchylonej-nieleżącej. Jeśli ustawiam fotel na max w górę czuje duzy dyskomfort bliskości podsufitki i wrażenie ze lusterko wybije mi oko :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu się dziwisz. Jesteś Sultan Kosen, najwyższy człowiek świata, że masz problemy z zmieszczeniem się w e90 ? :D

Nie mówię, że jest tam masa miejsca. Jest akurat tyle żeby było wygodnie.

Wiadomo, że e90 to nie limuzyna klasy bmw7 lub RR.

Dziwie sie, bo ja mam 185 cm i 90 kg i wydawalo mi sie, ze juz wiecej kg i cm do tego auta bym nie upchal. No ale moze to rzeczywiscie kwestia ustawienia fotela. Dla jasnosci ja mieszcze sie bez problemu i siedze calkiem wygodnie, ale nie zmienia to faktu, ze troche wiecej miejsca jednak by sie przydalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i trzeba pamiętać o jednym detalu ale jakże ważnym. E90, wbrew pozororm, jest autem bezpieczniejszym od E60.

 

Rozwiń i uzasadnij proszę :)

 

Jest po prostu nowocześniejszą konstrukcją. Wystarczy spojrzeć na wyniki testów zderzeniowych. Masa E60 jest niewiele większa więc tu też nie nadrabia w stosunku do E90 w czasie wypadku z mniejszym autem.

 

Co nie zmienia faktu, że ja tam i tak wolę E60/E61 od E90/E91. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.