Skocz do zawartości

E60 głośno pracujące wycieraczki


s0nar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie chcąc zakładać nowego tematu zapytam tutaj. Podczas wymiany wycieraczek zauważyłem że ramię wycieraczki od strony kierowcy ma około 0,5cm luzu (w miejscu w którym wchodzi w ten plastik). Ramię od strony pasażera też ma luz, ale mniejszy. No i moje pytanie - czy jest to normalne? Czy ten luz trzeba zlikwidować? A jeśli tak to jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich

Problem "łomotania" wycieraczek o szybę jest powszechnie znany, nie tylko w BMW. I nie chodzi tu o jakość wycieraczek (nie w takim stopniu jak wszyscy myślą) a o kąt natarcia wycieraczki na szybę. W większości przypadków "łomot" występuje tylko podczas wyjścia wycieraczki do góry lub tylko podczas powrotu do pozycji wyjściowej. Ramię wycieraczki ciągnie pióro po szybie, gdzie w przypadku obfitych opadów nie ma problemu ponieważ szyba jest jednakowo mokra (czyt nasmarowana wodą) w trakcie jednego i drugiego cyklu, natomiast w przypadku mżawki sytuacja ulega zmianie. Podczas ciągnięcia pióra do góry szyba jest mokra a na powrocie jeszcze sucha. Wynikiem tego jest zwiększony opór i wystąpienie większych momentów skręcających ramię. Po pewnym czasie dochodzi do sytuacji że pióro jest jakby pchane "pod prąd" po szybie a na powrocie ciągnięte bez problemu.

Rozwiązanie jest proste. Trzeba zaobserwować jak ustawione jest pióro wycieraczki w trakcie poszczególnych cyklów i zmienić kąt natarcia. W tym celu należy odpowiednio podgiąć/skręcić ramię wycieraczki w górę bądź w dół (owinąć ramię choćby chusteczką i chwycić żabkami)

"Łomot" zniknie a nawet "zużyte" pióra będą lepiej zgarniać

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem z zaprzyjaźnionego sklepu SWFy dam znać jak się sprawują. Wcześniej miałem kilka razy Aero i jakieś Valeo. Pierwsze uszly, ale drugie to jakieś żart był (nie pamiętam modelu ok 100 pln w norauto, byłem w desperacji przed wyjazdem)

 

Te SWFy:

 

http://czescidobmw.pl/Piora-wycieraczek/Piora-wycieraczek-SWF,2990.html

Edytowane przez bart80PL

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie Bosh i musze powiedziec ze straszne gówno.....po zimie sprawdze valeo,

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
U mnie pióra ładnie i cicho zbierają jednak głośno chodzi sam mechanizm, że nawet w kabinie słychać.... nie wiem czy to silniczek już się kończy czy może jakieś tulejki??? Miał ktoś z tym już styczność ???

 

Mam podobny problem wycieraczki przesuwają się bezszelestnie natomiast dźwięk samego mechanizmu mnie drazni. Wcześniej tego nie miałem albo nie zwróciłem na to uwagi bo najczęściej mam wł. radio. Zastanawiam się czy jest możliwość demontażu i nasmarowania całego mechanizmu i czy to w ogóle pomoże. Czy lepiej kupić silniczek wraz z mechanizmem, używki chodzą po około 200zł i modlić się żeby "nowy" nie miał podobnej przypadłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przesmarować mechanizm jakimś smarem odpornym na wodę, a zamiast wyginać żabkami jak tu niektórzy proponują lepiej zdjąć plastikową osłonę na ramieniu wycieraczki, poluzować śrubę mocującą ramię i ustawić poprawnie kąt ustawienia za pomocą fabrycznej regulacji - zarówno w E60 jak i w E39 można regulować kąt wycieraczki kierowcy na trzpieniu za pomocą półkolistej podkładki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przesmarować mechanizm jakimś smarem odpornym na wodę, a zamiast wyginać żabkami jak tu niektórzy proponują lepiej zdjąć plastikową osłonę na ramieniu wycieraczki, poluzować śrubę mocującą ramię i ustawić poprawnie kąt ustawienia za pomocą fabrycznej regulacji - zarówno w E60 jak i w E39 można regulować kąt wycieraczki kierowcy na trzpieniu za pomocą półkolistej podkładki.

 

 

Proszę pokaż na jakimś schemacie które miejsca nasmarować..... Choć wydaje mi sie że nic to nie da bo ten hałas raczej dobiega z samego silniczka :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

odkopię....

 

Czy wie ktoś może ile powinien wynosić kąt przylegania wycieraczki do szyby ? Jedna wycieraczka mi od zawsze podskakuje (bosch i valeo) i jedyne co mi pozostało to ustawienie kątu przylegania. A jesli nikt nie wie dokładnie... to chociaż powiedzcie czy "w górę" ma iść "na ostro" czy ma być jednak "ciągnięta" :)

 

Dzięki z góry i pozdrawiam.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja kupiłem bmw i od czterech lat cisza i spokój. Są lepsze od Boscha mimo że to ta sama firma i mogę to potwierdzić bo Boscha też mialem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.