Skocz do zawartości

Zakup e39 2.0 / 2.8


Reach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie zamierzam zakupić 520 bądź 528 rocznik 96 > 98.

Co w związku z tym ?

Chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy na temat w/w modelu a dokładniej:

1. Na co przede wszystkim zwrócić uwagę przy zakupie. ( Bez elementów blacharskich ;) )

2. Czy cena 6 - 9 tyś za ten model przy przebiegu ok. 200 + tyś jest adekwatna ?

3. Jak dane silniki tolerują instalację gazową ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieniążków może być trochę mało. Rocznik do września 98 będzie bez vanosów więc lepiej. Co do instalacji to BMW dobrze znosi gaz jeżeli instalacja będzie dobra i założy ją człowiek z głową. Więcej się dowiesz w tematach na górze. Powodzenia w zakupie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak to bez vanos?

Ma jeden vanos.

Moja rada nie kupować 2,0 bo to pomyłka.

Za te pieniądze raczej jakis wrak jedynie.

 

Co do gazu to na sekwencji będzie dobrze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Każda e39 miała vanos.

Moja jest 97 i oczywiście vanos.

Ale jeden vanos < na ssącym>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko v nie miały :)

Potem w nowszych wchodziły podwójne vanosy. Ja mam pojedynczy vanos, ale jest.

 

Kolego silniki

2.0 czyli 520i

2,5 - 523i

2,8- 528i

To jest jedna i ta sama budowa oraz żywotność teoretycznie taka sama. Jeśli tolerujesz osiągi 2.0 tak jak ja to spokojnie możesz brać. Lepiej szukaj i znajdź najbardziej zadbaną sztukę spośród tych wersji silnikowych. Na auto z początku produkcji musisz mieć te 12tys. Za 10tys można coś od znajomego dorwać co sprzeda po kosztach, ale dużo poniżej 10tys e39 nigdy nie stanieje która będzie w dobrym stanie technicznym. Tak samo jest z poprzednią 5er.

Silniki można śmiało gazować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mam 2.8 co prawda podwójny już vanos sam zagazowałem bo tak jest najlepiej zrobić.Pali mi średnio 12,7-13 litrów gazu.A znajomy ma 2.0 i pali mu to samo a nawet i więcej(ciężka buda miej mocy trzeba więcej gazu dawać ),a osiągi dużo słabsze.Co do ceny za jaka chcesz kupić to powiem tak za 8tys kupisz ale od razu kolejne 8tys szykuj na doprowadzenie jej do stanu względnie poprawnego.Mowie z doświadczenia bo jak ktoś ma dobra e39 to darmo jej nie odda :D.Jak masz jeszcze jakieś pytania to śmiało pytaj służę pomocą.Na co zwrócić uwagę to tak w skrócie:stan zawieszenia z uwagą na tylne poduchy(ciężko wymienić),stan vanosa(czy nie ma jakieś tam dziwnych dźwięków),czy silnik po odpaleniu na zimno nie faluje obrotami i tak samo na ciepło, abs czy działa a jak sprzedający mówi ze czujnik jest walnięty to niech sam wymieni,klima czy działa i do tego oczywiście wentylator klimatyzacji bo z tym może być latem problem.a i maglownica czy nie puka i czy nic tam nie cieknie.Ogólnie czy nie ma pod samochodem jakiś tam wycieków z uszczelniaczy skrzyni,silnika. Edytowane przez radinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt faktem, ze nie ma co się zastanawiać pomiędzy 520 a 528 ;). Spalanie i koszty identyczne, a fun o wiele większy 2.8i :). Do 10k pln nie masz co szukać bo to będzie szrot. Tak czy siak swoje włożysz, kupując np. za 7-8k pln, a i tak dobrego auta już raczej mieć nie będziesz. E39 to bardzo porządny samochód, ale tylko wtedy, gdy jego poprzedni właściciele też byli porządni :cool2:. W innym przypadku szykuj się na kosmiczne wydatki. No chyba, że jesteś Dresikiem, któremu zależy tylko na tym, aby mieć bawarskie barwy na przedniej masce ;)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja poleciłbym 523i - spalanie rozsądne - mniejsze niż w 528 zwłaszcza po mieście a osiągi wystarczające.

a spalania 12,7-13l LPG tylko pozazdrościć bo moja (co prawda automat i turas) to takie spalanie to 80% w trasie reszta miasto, samo miasto, zima 18l w zwyż :mad2:

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pół roku temu szukałem właśnie 2.5 lub 2.8, ale w cenie do 20k nic rozsądnego nie znalazłem. Stanęło na 520i ale tylko dlatego, że był to jedyny, który nie wyglądał na bity, zarżnięty, kręcony, pseudoservisowany no i z niedrewnianym wykończeniem i dobrym wyposażeniem ;)

Mocy faktycznie trochę mu brak, ale nadrabia stanem technicznym i wyposażeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienić drewno to żaden problem sam tak zrobiłem, wyposażenie też można dołożyć, najważniejszy jest stan blacharski i techniczny, lepiej kupić golasa w ładnym stanie i go doposażyć. A jeżeli chodzi o auto do jazdy nie ścigania i pokazywania na światłach kto rządzi 2,0 też jeździ a im niej wyposażenia tym mniej balastu.

mój turas dosyć mocno wyposażony waży na "pusto" ponad 1800kg, 1780kg masa własna plus inst. gazowa. większa masa większe spalanie.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem ze automaty potrafią dużo więcej spalić od manuala.No tak szczerze nie jeżdżę jak dziadek i lubię pocisnąć maksymalnie jak mi spaliła to 14.8 a tak na co dzień do 13l.instalacja wiem ze dobrze ustawiona nie jakoś oszczędnie :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety coś za coś automat według instrukcji pali 16.7l benzyny w mieście to 2,5 litra więcej niż manual.

a odnośnie max spalania 36,9 według kompa tylko po mieście i jazda na krótkich odcinkach (od apteki do apteki w poszukiwaniu leków dla dziecka) oczywiście śpieszyło mi się i to bardzo, dodam jeszcze że temp na zewnątrz była poniżej -25 stopni :lol:

a w to że 2,0 pali tyle samo co 2,8 (a jeździ jak 3,0 :lol: ) niech nikt nie wieży

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanęło na 520i ale tylko dlatego, że był to jedyny, który nie wyglądał na bity, zarżnięty, kręcony, pseudoservisowany no i z niedrewnianym wykończeniem i dobrym wyposażeniem ;

 

Jeszcze parę lat temu drewniane wykończenie i skóry były luksusem a teraz proszę,jest odwrotnie.Króluje,chrom,aluminium i plastik :| na dodatek te świecące reflektory chromowane jak wielkie lustra w których można się przejrzeć i z tyłu lampy z pawimi oczkami.Takimi cudami ulice są zalane.O gustach się nie dyskutuje ale szkoda mi trochę.

SORRY ZA OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bogi124, marne odniesienie do kolegi madseason, bo akurat drewno jeden lubi, drugi nie. Ale refleksja moim zdaniem 100% trafiona, aż musiałem skomentować.. Również sorry za OT.
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak kto trafi i szuka,ja znalazlem za mniej niż 10 tys i zakupiłem 520i z 96r w idealnym stanie i wszystkie części ,zawiecha,czujniki w oryginale,blacha plus nie bita wszystko błysk.Po 2,5 roku i 40 tys przejechanych wymieniłem termostat z obudową ,amory przód bo sam je uszkodziłem w wyrwie i 1 łącznik stabilizatora.Auto pali na dotyk i nigdy przez prawie 3 lata mnie nie zawiodło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Bogi124 ma rację.Akurat co do drewna to ja też je lubię, wręcz uwielbiam. Dodaje elegancji i jest ciepłe dla oka, ale jakaś ta moda jest jakaś dziwna. To samo z elementami chromowanymi. Kiedyś ludzie je zrywali i w ogóle, a teraz płacą za nie kupę kasy :duh: 3/4 BMW głównie e36 jeździ z lexusami, neonami, pod maską 1.6, a znaczek M na klapie i tłumik średnicy rynny :duh: M.in. dlatego mój znajomy sprzedał zadbaną e36 bo ten model kojarzy się z młodymi łysymi ludźmi, którzy coś zaraz odwalą, wymuszą itd. (Bez obrazy dla rozsądnych właścicieli e36). Myślałem nad tym długo i jakoś nie mogę tego wszystkiego zrozumieć :roll: Później się dziwić, że kierowcy BMW to najgorsi, dresy itd.

Ja rozumiem, że każdy ma swoje gusta, ale kurdę przecież jak to wygląda :duh:

http://images46.fotosik.pl/1888/c3d6851b20d34edc.jpg

http://images50.fotosik.pl/1786/2ce0e815648ff936.jpg

http://images46.fotosik.pl/1888/1355e12031ec7b36med.jpg

http://images37.fotosik.pl/1894/6b7f0939264467cbmed.jpg

http://images50.fotosik.pl/1786/af80bd64813ac63a.jpg

http://images41.fotosik.pl/1875/2f6416c352e372a4med.jpg

http://images48.fotosik.pl/528/6a1d8ce1faeca1fbmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze parę lat temu drewniane wykończenie i skóry były luksusem a teraz proszę,jest odwrotnie.Króluje,chrom,aluminium i plastik :| na dodatek te świecące reflektory chromowane jak wielkie lustra w których można się przejrzeć i z tyłu lampy z pawimi oczkami.Takimi cudami ulice są zalane.O gustach się nie dyskutuje ale szkoda mi trochę.

SORRY ZA OT.

 

Nie mówie że drewno nie jest ok, co kto woli, dla mnie drewno kojarzy się ze starymi merolami którymi za młodu jeździłem. Z drugiej strony nie mam też na myśli jakiegoś wiejskiego tuningu. Na mój gust to wykończenie w czarnych plastikach jest ok, mocno odmładza wnętrze, ale idelnie byłoby włókno węglowe + M pakiet ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerując się zdjęciami drewno w BMW średnio mi się podobało. Na żywo jest sporo ładniejsze. Ja mam u siebie ten ciemny plastik z szadoła i tak trochę brakuje jakiegoś kolorystycznego akcentu. Alu też mi średnio się podobał na żywo. Najładniejsza konfiguracja to IMO beżowy środek i to rude drewno- po prostu bajka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.