Skocz do zawartości

ogrzewanie -do d..... !!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Ciagle walcze z ogrzewaniem w mojej beci ( moze ona fabrycznie tak ma).

Sluchajac Waszych rad :

- wymienilem filtr przeciwpylkowy

- wydlubalem elektrozawory razem z pompka - brak zastrzezen , wszystko czysciutki i dziala jak nalezy

- wymienilem termostat - bo sie nie dogrzewala. a teraz jest dobrze

- uklad chlodzenia odpowietrzony - moze ja nie wiem gdzie sa odpowietrzniki , ale znalazlem 1 szt na chlodnicy

Dodam ze to ma klimatyzacje - nie wiem czy to ma jakies znaczenie.

( uprzedzam dalsze pytania - jest napewno wylaczona :D :D )

Zmierzylem temperature na nawiewach na szybe i tam przy -10 C moge max wyciagnac +43 C. Objaw jest jeszcze taki , ze na wolnych obrotach ( postoj w korku ) na II biegu dmuchawy temperatura ogrzewania spada, wystarczy dodac gazu i wszystko wraca do normy.( objaw zapowietrzonej nagrzewnicy). Jestem mechanikeim od paru lat ,ale juz mi sie pomysly skonczyly. :evil:

Moze ten typ tak ma i juz nic wiecej nie da sie zrobic ?? Nie mowie ze w samochodzie jest zimno, ale ja jestem zmarzluch i lubie miec goraco.

Moze ktos ma jakis pomysl ??? :(

Moze ktos z Was moglby zmierzyc w czasie jazdy przy wlaczonym max. ogrzewaniu jaka temepratura leci z nawiewow na podszybiu ?

Przestaje lubic ten samochod :twisted:

Pozdrawiam Artur

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Opublikowano

Witam

Sprawdz moze jeszcze nagrzewnice moze jest zamulona,to się często zdarza.Mozna przepłukać sciągając przewody gumowe,i w przeciwnym kierunku przepłukać z węza albo jakiegos karchera.U mnie ogrzewanie tez nie powala pozatym dmuchawa tez cos słabo dmucha a filtry itp powymianiane.

Pozdrawiam

Adam

Opublikowano

faktycznie wskazywaloby ze masz zapowietrzony uklad chlodzenia, co wskazywaloby na rosnaca tem przy wyzszych obrotach, lub niewydolna pompe wodna, ale w lecie grzalaby sie, jezeli sie nie grzala to raczej odpada i chyba ostatnie co przychodzi mi do glowy do mocno zakamieniona nagrzewnica, moze ktos lal wode wczesniej i kamien zrobil swoje. Albo faktycznie jestes zmarzluchem, bo przy krotkich jazdach to bardzo nie zagrzejesz wnetrza samochodu, ale przy nawet krotkich traskach to temperatura w samochodzie przy wlaczonym na maxa grzanniu nepwno 30stC powinna byc osiagalna. Co to tej temperatury ktora pomierzyles, to chyba troche malo, biorac pod uwage ze temperatura plyny przy cieplym silniku jest okolo 80-90 stC tak wiec powietrze u wylotu na szybe powinno sie do tych temperatur zblizac. No mysle ze 60 stC to napeno powinno leciec. ja nigdy nie mialem problemu z rozgrzaniem wnetrza samochodu do takiej temperatury zeby jechac w krotkim rekawku nawet w srogie mrozy. jak cierpliwosci ci starczy to wyciagnij nagrzewnice i ja przemyj, podobno sa jakies srodki czyszczace chlodnice i nagrzewnice ale stosuje sie je tylko przy przemywaniu jak sa wyciagniete.

Powodzenia i nie zalamuj sie bo niejeden chcialby miec tylko taki problem jak ty masz.

pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Może być jeszcze jeden powód słabego ogrzewania.

 

Mała anegdota pozornie mająca niewiele wspólnego z ogrzewaniem w BMW. Gdy wiosną 1960 r. Syrena Sport wyjechała po raz pierwszy na tor próbny o własnych siłach, nie chciała jeździć szybciej niż 65-70 km/h. Mechanicy zachodzili w głowę co jest grane. Silnik bez zarzutu, regulacje OK, hamulce nie obcierają, a ta czerwona cholera nie chce jechać prędzej! Po wielu godzinach ktoś przypadkowo znalazl sprawcę zamieszania - pedał gazu wchodził w kolizję z wykładziną na podłodze! Poprawili i Syrena poszła zaraz 110 km/h!

 

Może ktoś kiedyś demontował, grzebał coś przy nagrzewnicy / klimatyzacji, rozłączał linki sterujące nagrzewnicą, ale połączył je z powrotem na łapu-capu. I ty teraz ustawiasz pokrętło grzania na MAX, a źle podłączona linka faktycznie uruchamia grzanie np. na 2/3 mocy.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

raczej watpie zeby ktos dlubal w nagrzewnicy , bo nie ma zadnych sladow rozbierania dechy . Sprobuje odlaczyc przewody z nagrzewnicy i przeplukac ja na samochodzie , bo wydlubywac jej napewno nie bede.

Proszek do prania bardzo ladnie czysci , do tego goraca woda do plukania i jak nic nie wyleci ( a przypuszczam , ze nie wyleci ) to ja juz nie wiem.

Jak by nagrzewnica byla zaklejona , to na zaworach i w pompce tez by byly slady jakiegos syfu , a tam bylo czysciutko - jak by prosto z fabryki wyszla.

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Opublikowano

Cześć Artur

Jakiś czs temu rozmawialiśmy przez telefon na temat właśnie ogrzewania, jak pamiętasz u mnie występowały podobne objawy.

Ostatnio puknąłem lekko Renault Kangoo w tył. Auto wylądowało w serwisie. Rozmawiałem z kierownikiem servisu, obiecał mi że wkomponuje naprawę ogrzewania w AC. Przynajmniej raz ubezpieczyciel się do czegoś przyda. Jak będzie działało ok. to pociągnę za język gościa i przekażę ci sugestie.

Na razie ciepło się ubieraj

nara

Opublikowano

moze to to:

zimno miałem w aucie mimo że wszystko sprawdzone

i okazało się że zaślepka od filtra kabinowego nie dolega idealnie i zimne powietrze zamiast na nagrzewnice szło bokiem w tunel przez to ogrzewanie niewydajne i dodatkowo zimny nadmuch dołem narazie uszczelniłem ale musze wymienić uszczelkę na klapce od filtra bo jeszcze troche nieszczelne a filtr daje solidny opór i air idzie gdzie łatwiej :wink:

może ktoś wie o jakimś zamienniku filtra przeciwpyłkowego bo widze że 3miesiące i filtr zapchany a cena nie jest najniższa

 

Pozdrowienia

Piotr 525tds

Pozdrowienia Piotr


E34 525 tds Touring

Opublikowano
ja mam tez podobny objaw z tym ze ogrzewanie dziala tylko na nogi i na szybe natomiast na pasazera leci zimne powietrze i co dziwne nic nie bylo przestawiane bo na poczatku bylo ok ,a stalo sie to nagle i nie wiem dlaczego.Moze ktos z was mial podobny problem :?
bede mogl wyprzedzac
Opublikowano

mam tez podobny objaw z tym ze ogrzewanie dziala tylko na nogi i na szybe natomiast na pasazera leci zimne powietrze i co dziwne nic nie bylo przestawiane bo na poczatku bylo ok ,a stalo sie to nagle i nie wiem dlaczego.Moze ktos z was mial podobny problem

 

Elektorzawory. Nic innego. Chyba, ze chodzi Ci o kratki na drzwiach i nad konsolą centralną... - z tych leci tylko świeże nie ogrzewane powetrze.

Na szybę leci ciepło - można regulować temperaturę w strefie kierowcy i pasażera, jeśli u kierowcy na szybę leci ciepło ,a u pasażera na szybe lecu zimno - znaczy to że albo pokrętło pasazera masz ustawione na minimum czyli na ~18 st. C, albo elekrozawór od ogrzewania strony pasażera się zepsuł.

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

W swojej mam gaz , ale nie wydaje mi sie zeby to parownik schladzal plyn w nagrzewnicy. A filtr przeciwpylkowy FILTRON-a jest bez obudowy i do mojej nie pasowal , zalozylem MANN-a , a cena jest wyzsza o jakies 5 zl , bo zaplacilem ok 75 zl.

Chyba dam sobie spokoj z tym ogrzewaniem , bo u mnie wszystko leci jak nalezy tylko nie parzy :evil: ( mam klime ) - po jakis 10 km w srodku jest cieplo - porownuje z poprzednim moim samochodem ( Vectra B )- tam mozna sie bylo ugotowac :D .

Moze ktos ( z Warszawy lub okolic Piaseczna ) znalazl by chwilke , bysmy sie spotkali i porownali ogrzewania , bo przypuszczam , ze w BMW mam dobre ogrzewanie , tylko nagrzewa caly samochod , a Vectra wieje tylko z przodu , wiec musi leciec wrzatek zeby nagrzac caly samochod.Wczoraj pojechalem do centrum W-wy i musialem juz w jedna strone przykrecac ogrzewanie , bo sie zrobilo mocno cieplo wiec wydaj mi sie , ze jestem po prostu zmarzluch i juz.( Lubie miec goraco w samochodzie )

Artur

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
  • 1 rok później...
Opublikowano
Kurde a ja chłopaki mam ten sam problem w e36 motor M 50 ! Tzn u mnie leci całkiem zimne powietrze, tylko na wysokich obotach jest ciepło ! Pompa sprawdzona,termostat sprawdzony, elektrozawór sprawdzony, nagrzewnica sprawdzona, układ odpowietrzony ! Jak rozwiązaliście ten problem to pomóżcie mi bo już nie wiem co robić ;-(

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano

i ja sie podpisuje pod problemem. cos jest porabane z ogrzewaniem i za cholere nie wiem co, w wiekszosci jest podobnie jak w opisanych wyzej sytuacjach czyli ogolnie kiepsko grzeje, czasami zdarzy sie ze zaczyna grzac mocniej, ale nikt nie wie kiedy i dlaczego, pasazer narzeka na nawiew chlodnego powietrza na nogi...

nosz by to szlag trafil, w e30 z ogrzewaniem nie bylo najmniejszych problemow i juz po przejechaniu kilku km robilo sie cieplo

mam wersje z automatyczna klima

pozdrawiam

było... E30 320, E30 325ix, E34 535iA, E46 330xd
Opublikowano
Ja wczoraj porównałem moje ogrzewanie z kumplami co mają e36 i mają tak samo to chyba już tak jest, że ten model nie rozpieszcza ogrzewaniem ! A mam pytanie czy w e36 bez klimy jest filtr przeciwpyłkowy ?

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano
Oj coś mi sie wydaje koledzy że macie cos nie tak z piecykami, u mnie przy temperaturze zewnętrznej ok -3st w środku po nagrzaniu silnika do 88 st w środku ze wszystkich przednich nawiewów leci powietrze o temp ok 77st , z tylnych zaś o ok 10st mniej, ale jest to spowodowane wychładzaneim sie powietrza w tunelu, ja tam na ogrzewanie nie nażekam po 5 min grzania na max temp w środku kabiny sięga 34 st. Pomiarów dokonywałem elektronicznym miernikiem z termoparą

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
No właśnie ja w e30 też mam upał a w e36 mimo motoru 2,5 nie jest to to co powinno ;-( i sprawdziłem to u dwóch kumpli w ich e36 jedna to 1.6 M40 druga 2.0 M50 mają tak samo jak ja ;-(

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano
No właśnie ja w e30 też mam upał a w e36 mimo motoru 2,5 nie jest to to co powinno ;-( i sprawdziłem to u dwóch kumpli w ich e36 jedna to 1.6 M40 druga 2.0 M50 mają tak samo jak ja ;-(

Coś musisz mieć nie tak i Twoi koledzy też bo to nie możliwe, ja mam taki sam silnik jak Ty tylko 2.0 więc u ciebie ogrzewanie powinno byc lepsze bo silnik daje więcej ciepła, poza tym masz Coupe która mam malutke wnętrze w porównamiu do 5-tki więc powinno tam być piekło.Skoro wszystko sprawdzone na 100% to pozostaje zamólona nagrzewnica, wystarczy że poprzedni właściciel jeździł na wodzie, nawet przez krótki okres czasu

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
No ale dziwi mnie to, że akurat wszystkie 3 mają tak samo ! Nie sądzisz,że to dziwny zbieg okoliczności ??

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano
No ale dziwi mnie to, że akurat wszystkie 3 mają tak samo ! Nie sądzisz,że to dziwny zbieg okoliczności ??

szczerze mówiąc to nie sprawdzałem jakeima ogrzewanie e36, ale nie chce mi się wierzć że w e34 zrobili dobre grzanie a w e36 grzeje jak by chciało a nie mogło

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Zgadzm się z Tobą więc co jest przyczyną ??

E30 325i '90

E36 325i Coupe '92

E46 320TD Compact '03

E46 320D Touring '02

E91 320XD LCI '09

Opublikowano

A ja dzisiaj sie uparlem i pogrzebalem sobie przy ogrzewaniu i....:

-zapowietrzony uklad chlodzenia !!!

- maly poziom plynu w ukladzie chlodzenia !!!! ( w chlodnicy jest wszystko w porzadku ! , ale nagrzewnica jest pusta )

 

Po odpowietrzeniu i zalaniu jej do pelna , chodzila sobie jakies 30 min na 2,800 obr/min temperatura z nawiewow lecial 63 stopnie - dmuchawa na 2 biegu .

Na wolnych obrotach temperatura spadala do ok 52 stopni ale chodzila na wolnych przez jakies 15 min.

Sprawdzilem elektrozawory i pompke i wszystko jest OK.

Wydaje mi sie ze mam drobny wyciek z chlodnicy i to jest problem zapowietrzania sie ukladu chlodzenia !!. Wycieka jakies 2 l -plynu na pol roku , ale teraz jak cos ubedzie to wymienie chlodnice !

Efekt zapowietrzenia byl taki, ze po trasie ogrzewanie dawalo jak wsciekle , ale po miescie , gdzie co chwila stajesz na wolnych obrotach to juz bylo do du....!!!

Wczoraj na postoju temperatura nagle skoczyla i opadla po ruszeniu , a rano zaczol sie problem z gazem , bo bylo malo plynu i parownik glupial.

Teraz jest narazie dobrze, ale ja odpowietrzyc to nie taka prosta sprawa i zajmuje to duuuuzo czasu.Niby byla odpowietrzona , ale potrzymales ja na obrotach i z odpowietrznika piana leciala.

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.