Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Trzeba bylo na weekend do mnie wpasc ciekawe czy bys powiedzial majac sniegu po pas ze nie dopisuje :norty:

 

Cwaniaczku - to Ty miałeś gościć u mnie, byśmy po ciepłej herbatce razem na lotnisku sprawdzili czy RWD, czy x-Drive :roll: :norty: U mnie też zasypało równo, ale niestety nie miałem czasu pojechać i obczaić. W tą śnieżycę wracał z Jeleniej szwagier i się przedostać nie mógł przez zwalone na drogę konarki :wink: więc wierzę na słowo, że było u Ciebie ładnie :cool2:

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Trzeba bylo na weekend do mnie wpasc ciekawe czy bys powiedzial majac sniegu po pas ze nie dopisuje :norty:

 

no właśnie, a słyszałem że w Twoich okolicach często trafiają się znaki "droga nie utrzymywana zimą" ;)

Opublikowano
też zabiorę głos jako że mam obydwa modele AWD i RWD.różnica- kolosalna oczywiście na korzyśc AWD. I nie chodzi o jazde na lodzie- tytaj AWD jest zdradliwe- bo przy ruszaniu bez poślizgu możesz nabrać fałszywej pewności a przecierz na śliskim nie jest sztuką sie rozpędzić - tylko zahamować.Jazda na dwie ośki to zupełnie inne pokonywanie zakrętów- pewniej- szybciej- z minimalną szansą na" taniec pingwina"do tego servotronik - bajka.odczuwalna różnica w spalaniu- 0,5 l. Latam co tydzien do wiednia 3 godziny swoim X spalanie 9l a 3,5godziny RWD spalanie na tym samym poziomie. Wyrosłem z adrenaliny zakretowej-dlatego dla mnie 5-0 dla X.Ciemna strona to wyższe koszty - ale w koncu jak często wymieniasz amory??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Amory?? Mosty,polosie,przekladnia główna, nieszczelnosci, wymiany oleju, moduły sterujace itd

Każdy Żyd swój towar chwali. Awd i rwd maja swoje zalety i wady, wybór jest kwestia priorytetów.

Opublikowano

sory ale możesz wymienic tu cały samochód - co do wymiany .

Mam przelatane 240 tysi i wymieniłem amory - bardziej dla bezpieczenstwa niż dla konieczności

Opublikowano
różnica- kolosalna oczywiście na korzyśc AWD

 

bez przesady z tą kolosalną różnicą

 

Jazda na dwie ośki to zupełnie inne pokonywanie zakrętów- pewniej- szybciej- z minimalną szansą na" taniec pingwina"

 

tak ale tylko w gorszych warunkach pogodowych. Na suchym RWD będzie szybsze w zakrętach. X ma tendencje do wypluwania przodu w zakręcie co prawda nie aż tak jak w tradycyjnej ośce ale ma. W RWD można zacieśniać zakręty. DSC minimalizuje możliwość jak to nazwałeś "tańca pingwina" czy pirueta jednak należy pamiętać, że fizyki się nie oszuka.

Ponadto AWD jest cięższe o 100kg a większa masa w zakrętach działa na niekorzyść.

 

Latam co tydzien do wiednia 3 godziny swoim X spalanie 9l a 3,5godziny RWD spalanie na tym samym poziomie.

 

jakoś nie chce mi się w to wierzyć, że pokonując szybciej w XD tą samą trasę spalanie masz na tym samym poziomie co przy wolniejszej jeździe w RWD. Podaj więcej szczegółów.

Opublikowano

Nie chodzi o szybkość a o płynność jazdy.Nie mam obaw wchodząc X-em w zakręt przy 180 a przy ośce mimowolnie sie zwalnia i ponownie rozpędza,Dodan,że obydwa są wzmocnione- X z dolotem na 312 KMa ośka" tylko 286" :norty: Zapas momentu jest kolosalny- nawet przy 5 biegu przy wciśnięciu buta sprzęgło dostaje sekundowego poślizgu.

Zresztą- po co fabryki robią Quatro= X= czy 4matic??Do jazdy po terenie i górach?- Dlaczego M3 przegrywa wszelkie konkurencje z RS4? Odpowiedz prosta- TRAKCJA !!! A trakcja to bezpieczeństwo.

A do zabaw na śniegu czy dryfta to najlepsze było E30. Ale osobiście za stary na takie zabawy jestem

I dla informacji- moje informacje nie są książkowe- mam porównanie na co dzień- jak sie żona da przejechać :D

Opublikowano
Nie chodzi o szybkość a o płynność jazdy.Nie mam obaw wchodząc X-em w zakręt przy 180 a przy ośce mimowolnie sie zwalnia
po co fabryki robią Quatro= X= czy 4matic??Do jazdy po terenie i górach?- Dlaczego M3 przegrywa wszelkie konkurencje z RS4? Odpowiedz prosta- TRAKCJA !!!D

Duże uproszczenie tematu.

Jakby tak było to dawno bolidy F1 miałyby napęd 4x4.

4x4 ma przewagę podczas kiepskich warunków pogodowych i na luźnych nawierzchniach.

 

pierwsze słyszę, że M3 przegrywa wszelkie konkurencje z RS4 :shock:

 

PS. Napisz coś więcej o tych 312 KM w 330d. Jaki to silnik M57 czy już N57 i co dokładnie zostało zmodyfikowane oprócz elektroniki ? Jaki dolot masz zrobiony. Może być na priv jak nie chcesz tutaj pisać

Opublikowano
Awd jest na zakretach wychodzi przodem. Na torze jest gorsze, jest ciezsze i wiecej pali, slowem: jedyna przewaga awd jest na mokrym i na sniegu. Cala reszta to jakies smieszne historyjki z auto swiata... Kazde awd powyzej 160 traci na osiagach... A mowa o bezpieczenstwie awd jest tak samo smieszna jak twierdzenie ze rwd to smierc. 90% kierowcow nie potrafo wykorzystac potencjalu awd przez co ryzyko wypadku jest znacznie wieksze. Nie wiem tez kto zwalnia rwd na zakretach;) nie piszcie glupot.
Opublikowano
I gdzie m3 przegrywa z rs4 , czlowieku, pora kupic szybkie autko a nie wiedze czerpac z przyjaciolek dla zmotoryzowanych... M3 miazdzy se wszystkim rs4! Jedyne co moze miec gorsze to przyspieszenie do 100, potem quattro zabiera wszystko co na poczatku daje a na zakretach na nurburgringu rs4 na kilku zakretach wylatywalo przodem, az strach to bylo wyprzedzac... Pojedz na tor rwd i awd. Awd dobre na rajdy i sniegi....
Opublikowano

Waldek myślałem, że jeszcze coś dodasz od siebie odnośnie brania zakrętów z prędkością 180km/h skoro kolega się już pochwalił :mrgreen:

 

Ja nie mam zamiaru nikogo przekonać do wyższości napędu RWD nad 4x4 bo każdy napęd ma swoje zalety jak i wady. Ale pisanie o tym, że różnica na korzyść AWD jest kolosalna mija się trochę z rzeczywistością

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spalanie 330d 231 km. Skrzynia ręczna

Zużycie paliwa (cykl mieszany): 6,5 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl miejski): 8,9 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl pozamiejski): 5,1 l/100 km

 

Spalanie 330d 231 km. Skrzynia automatyczna:

Zużycie paliwa (cykl mieszany): 7,4 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl miejski): 10,0 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl pozamiejski): 5,9 l/100 km

 

Spalanie 330d 231km. Skrzynia ręczna. Napęd X:

Zużycie paliwa (cykl mieszany): 7,2 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl miejski): 9,6 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl pozamiejski): 5,8 l/100 km

 

Spalanie 330d 231km. Skrzynia automatyczna. Napęd X:

Zużycie paliwa (cykl mieszany): 8,0 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl miejski): 10,8 l/100 km

Zużycie paliwa (cykl pozamiejski): 6,4 l/100 km

 

Każdy chwali to, co ma :wink:

 

Niech każdy sobie odpowie, co daje mu przyjemność z jazdy, w ile dni w roku przyda mu się napęd X, czy lubi zmieniać biegi ręcznie - czy niech to robi automat. Następna sprawa to koszty: zakupu, serwisowania, spalania, ewentualnych napraw.

Ja wybrałem świadomie RWD i skrzynię ręczną. Za napędem na wszystkie koła nie tęsknię.

Jeśli kiedyś będzie mnie stać na serię F3x, to w dieslu R6 będzie automat (i tak nie ma innej opcji). W R4 raczej skrzynia ręczna.

 

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też nie wiem gdzie ta przewaga Xa w normalnych warunkach. Jakby kolega się przejechał dwoma identycznymi E90 tylko jedno będzie 4x4 a drugie normalne to nie wyczuje różnicy nie wiedząc który jest który. To nie przedni napęd, gdzie przód ucieka przy wychodzeniu z zakrętu i dobrze jak pomaga wtedy dołączany tył.

 

A większa masa to straty i to we wszystkim od spalania i osiągów po prowadzenie, bo praw fizyki nie oszukamy.

 

A już ten tekst, że przy 180 km/h x'em wchodzi kolega w zakręt bez oporów a na RWD musi zwalniać jest na poziomie 13 latka, którego wiedza pochodzi z gazetek samochodowych. :)

Opublikowano (edytowane)

Nie jest moim zamiarem nikogo do niczego przekonywać.JestTo są moje to moje 5 Bmw k karierze- zaczynałem od E21 w 88 roku i wiem czego sie moge spodziewać.Dlatego na dolocie do zakrętu- odpuszczam- ale nie hamuje jak przypuszcza przedmówca.I jeszcze raz powtarzam- to moje spostrzeżenia i uwagi.Pada pytanie- daje swoją odpowiedz .

A co do powównań M3 do RS4- polecam TOP GEAR- dla mnie dość wiarygodne. Więc nie "prostujcie " mnie na RWD. Dla mnie AWD jest o niebo lepsze.

Zresztą skąd bajki o tragiczym tylnym napędzie?Na 10 - przynajmniej 5 przednionapędowców po przesiadce na tylny napęd w połączeniu z dużą mocą- kręci bączki.

Edytowane przez pet1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Top Gear wiarygodne??!!??!! To się uśmiałem teraz. Top Gear to świetny show, super program, miło się ogląda, ale nie ma on nic wspólnego z rzetelną oceną samochodów. Ot takie testy "na oko" mega subiektywne.
Opublikowano

Co do Top Gear to był taki odcinek w którym porównywali E92 M3, B7 RS4 i MB C63 AMG. W kwestii precyzji i ogólnie jazdy po torze wygrało BMW. Był tam też zakład kto rozjedzie jabłko na łuku w poślizgu. W BMW Stig nie miał z tym problemu.

Ogólnie wyznacznikiem prowadzenia w tym programie są BMW M3 i M5 i zawsze się do tych aut odwołują.

Opublikowano
uwaga, to teraz ja... chciałem E90 z 3-litrowym dieslem, kupiłem 330xd bo akurat takie mi się trafiło w godnym stanie i normalnej cenie. ament. gdyby trafiło mi się 330d to bym kupił 330d. radzę nie wybrzydzać, bo na rynku używanych nie ma za dużego wyboru w 3.0d.
Opublikowano
porównań M3 do rs jest mnogo.polecam choćby youtuba a w tym
widać różnice w pokonywaniu zakrętów na suchym
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:) Ten filmik pokazuje tylko, że RS4 nie pójdzie bokiem, a M3 slidem idzie lepiej niż RS4 normalnie. :) Weź już przestań. ;)
Opublikowano
;) wiesz swoje, ale nie pisz glupot;) ja na zakretach bardzo czesto nie odpuszczam, ty bierzesz zakrety 180, ja bywa ze o 100 wiecej (i niektorzy forumowowicze swiadkami;) ) i nie wyczuwam utraty przyczepnosci na torze poznan i nurburgringu kierowcy z moim stazem w autach z awd dostawali wciry az milo ( a ci z wiekszym doswiadczeniem lali mnie w slabszych autach) widzialem na wlasne oczy jak autka awd (evo x, sti, rs4) wypadaly z zakretow przy tej samej prodkosci co ja...;) a ja mam zwykle 335i wtedy na seryjnym zawieszeniu i bez dystansow;) taka m3 miazge robi na torach z tych aut. W codziennym uzytkowaniu, coz, awd bedzie lepsze w zime i deszczu, na suchym to niea roznicy, zwlaszcza jak masz wlaczone dtc...;)
Opublikowano

4x4 ma jedna zalete, pozwoli ci wyjechac z zasniezonego parkingu lub garazu.

W calej reszcie lepszy naped na tyl, baczkow nie bedziesz krecil bo systemy bezpieczenstwa zatrzymaja Cie we wlasciwym miejscu.

Przed zakretami nie musisz zwalniac i to potwierdze nawet ja :mrgreen:

Bierz to co zdrowsze i tyle w temacie.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Tak naprawde wszystko już zostało napisane o różnicach,zaletach i wadach...ja osobiście wybrał bym tył napęd. Natomiast jak ktoś tu już napisał jeżeli masz okazję kupić zadbane dobrze wyposażone 330 xd a na dodatek e92 to ja bym się nawet chwile nie zastanawiał i brał :mrgreen: sam szukałem samochodu ponad rok...i znaleść zdrową sztuke dobrze wyposażoną jest zaj......ciężko :?
Opublikowano

pamietam jak zeszlej zimy jezdzilem po lesie siostry SX4 4#4, na polnych zasniezonych drogach :cool2:

dzisiaj troche mam stracha w 335i

kupilem komplet dobrych opon Dunlop SP Winter Sport 4D no i ..zobaczymy.

Waldek- jak sie jezdzi 335i zima ?

Opublikowano
pamietam jak zeszlej zimy jezdzilem po lesie siostry SX4 4#4, na polnych zasniezonych drogach :cool2:

dzisiaj troche mam stracha w 335i

kupilem komplet dobrych opon Dunlop SP Winter Sport 4D no i ..zobaczymy.

Waldek- jak sie jezdzi 335i zima ?

 

Takie pytania, to nie do zapalonych posiadaczy RWD :twisted: Jak wiadomo, każda sroka swój ogon chwali (indywidualne odczucia każdego posiadacza), więc relacje na pewno nie będą obiektywne :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.