Skocz do zawartości

F10 Zintegrowany aktywny uklad kierowniczy 2VH


tora

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem 5GT z tym bajerem, fajne, samochód staje się bardziej zwinny, zwłaszcza w mieście. Gdybym miał wybierać to wolałbym od xdrive, nie można zamówić obu jednocześnie. Z drugiej strony to kolejna rzecz która może się zepsuć, przy awaryjności f10 trzeba o tym pamiętać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O :shock: nie wiedziałem że wymaga to dopłaty - przeglądałem kilka dni temu w samochodzie animowaną instrukcję obsługi i pokazuje to zasadę działania tej funkcji - myślałem że to standard i wszyscy mają to w f10.

Właśnie sprawdziłem i mam to u siebie - opcja 02VH-Integral-Aktivlenkung.

 

W praktyce powiem tylko tyle, że absolutnie nie odczuwa się działania tego systemu podczas normalnej jazdy, gdy po zakupie wracałem samochodem ponad 1000 km - nie poczułem żadnej znaczącej róznicy w prowadzeniu samochodu z uwagi na obecnośc tego "udogodnienia".

 

Teraz jak się zastanawiam, to jedyne pozytywne objawy działania tego systemu odczyć można przy ciasnych nawrotkach przy niewielkich prędkościach np. zawracanie w ciasnej ulicy, czy jazda na mocno zapchanym parkingu pod marketem - chociaż mówiąc kolokwialnie "d..y nie urywa"

 

Nie wiem ile to kosztuje, ale chyba za wiele dopłacać za to nie warto :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 5GT z tym bajerem, fajne, samochód staje się bardziej zwinny, zwłaszcza w mieście. Gdybym miał wybierać to wolałbym od xdrive, nie można zamówić obu jednocześnie. Z drugiej strony to kolejna rzecz która może się zepsuć, przy awaryjności f10 trzeba o tym pamiętać :)

 

oj Panowie jednak dużo częściej w krytycznych chwilach pomaga xdrive. W sobotę wracałem wieczorem z Wrocławia na letnich oponach ponad 120km i gdyby nie napęd jechałbym z duszą na ramieniu. Oczywiście o hamowaniu nie było mowy, bo samochód po naciśnięciu hamulca w ogóle nie zwalniał, ale za to trakcja była fenomenalna, nawet przy wyprzedzaniu i przejeżdżaniu przez śnieżne koleiny. Może i system skrętnych kół poprawia troszkę prowadzenie i promień skrętu, ale na mokrej, zaśnieżonej lub śliskiej nawierzchni xdrive jest nieoceniony :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie! Jak działa - też ściąga w prawo?!?

 

Planuję przesiadkę do F 10 i raczej muszę to mieć. Tak się przyzwyczaiłem do AS w E60, że bez tego się nie mieszczę na zakrętach ;)

Xdrive to fajna sprawa, ale odczucia na kierownicy, jak dla mnie, są jak w polonezie- wrażenie luzu na przekładni i wykrywanie kiery z rąk - fuj. A szkoda. W A6 jest dużo lepiej, znacznie mniej trzeba kierą kręcić.

Szkoda, że dealerzy mają same golasy do jazd testowych. Nie można potestować tylu ciekawych opcji!

 

A jak działa nowy dynamic drive - ktoś wie? Wyraźnie pomaga, czy wystarczy samo EDC? (testowałem na egzemplarzu z mpakietem na 19' i jakoś nie zauważałem różnic pomiędzy nawet skrajnymi nastawami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest zgoła inaczej. Może to zasługa Adaptive drive......Prowadzi się bardzo precyzyjnie. A porównanie do tego co mam, a co miałem jest duże.

Adaptivedrive to edc+dynamic drive. Może w takiej konfiguracji jest inna przekładnia?

Zależy jak rozumieć precyzję. Teoretycznie przy active steering precyzją jest mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie! Jak działa - też ściąga w prawo?!?

 

Planuję przesiadkę do F 10 i raczej muszę to mieć. Tak się przyzwyczaiłem do AS w E60, że bez tego się nie mieszczę na zakrętach ;)

Xdrive to fajna sprawa, ale odczucia na kierownicy, jak dla mnie, są jak w polonezie- wrażenie luzu na przekładni i wykrywanie kiery z rąk - fuj.

 

Nie zauwazylem niczego takiego u siebie. Active steering to gadzet jest dla niedzielnnych kierowcow ktorzy maja problem z parkowaniem w centrum handlowym. Przydatnosc do jazdy jest nieporownywalnie mniejsza niz xDrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie! Jak działa - też ściąga w prawo?!?

 

Planuję przesiadkę do F 10 i raczej muszę to mieć. Tak się przyzwyczaiłem do AS w E60, że bez tego się nie mieszczę na zakrętach ;)

Xdrive to fajna sprawa, ale odczucia na kierownicy, jak dla mnie, są jak w polonezie- wrażenie luzu na przekładni i wykrywanie kiery z rąk - fuj.

 

Nie zauwazylem niczego takiego u siebie. Active steering to gadzet jest dla niedzielnnych kierowcow ktorzy maja problem z parkowaniem w centrum handlowym. Przydatnosc do jazdy jest nieporownywalnie mniejsza niz xDrive.

 

Równie dobrze można by było stwierdzić, że xdrive jest dla niedzielnych kierowców, którzy nie radzą sobie z napędem na tył. Tylko po co? Żeby kogoś obrazić? Pytam kolegów o opinie co do active steering w f10 a nie x drive w e60 - dlaczego więc się wogóle odzywasz i jeszcze mnie wyzywasz?

Czy na tym forum nie da się już pogadać, wymienić doświadczeń w miłej atmosferze ? Co chwile jakiś filozof musi coś palnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tora - Miałem active steeering w E60 i teraz mam w E70. W F10 nie miałem. Brakowało mi tylko na ciasnych parkingach wielopoziomowych i miejscach gdzie przy małych prędkościach musisz dużo kręcić kierą od jednej skrajności do drugiej. W normalnej jeździe jest ciekawostką ale potrafi oszukać bo jak składasz się do skrętu 90 stopni i hamujesz to zacieśnia się promień skrętu przy stałym wychyleniu kierownicy. Jak na to nie zwrócisz uwagi to łatwo jest np przyciąć tylnym kołem krawężnik. Gdybyś wziął auto na jakiś ciasny tor to już całkiem zgłupiejesz jak przy zmianach prędkości i stałym skręceniu kierownicy promień skrętu żyje własnym życiem. W E60 active steering kilka razy się popsuł w taki wesoły sposób, że nagle wracając do jazdy na wprost kierownica pozostawała skręcona o 45 stopni. Naprawiało się to kręcąc parę razy kierą od jednej skrajności do drugiej. Jak miałem E60 to uwielbiałem ten system bo miałem ciasny parking na szóstym albo siódmym piętrze. W normalnym użytkowaniu moim zdaniem jest czymś bez czego można żyć. Gdybym miał wybierać to na pewno wyżej bym postawił EDC albo nawet HUD'a. Gdy specyfikowałem sobie F10 w jakimś ograniczeniu budżetowym to byłem 100% pewien, że tego gadżetu nie potrzebuję. Z drugiej strony kolega po którym odziedziczyłem X5 a który przesiadł się na X6 bez active steering teraz płacze jak bardzo mu tego systemu brakuje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie! Jak działa - też ściąga w prawo?!?

 

Planuję przesiadkę do F 10 i raczej muszę to mieć. Tak się przyzwyczaiłem do AS w E60, że bez tego się nie mieszczę na zakrętach ;)

Xdrive to fajna sprawa, ale odczucia na kierownicy, jak dla mnie, są jak w polonezie- wrażenie luzu na przekładni i wykrywanie kiery z rąk - fuj.

 

Nie zauwazylem niczego takiego u siebie. Active steering to gadzet jest dla niedzielnnych kierowcow ktorzy maja problem z parkowaniem w centrum handlowym. Przydatnosc do jazdy jest nieporownywalnie mniejsza niz xDrive.

 

Równie dobrze można by było stwierdzić, że xdrive jest dla niedzielnych kierowców, którzy nie radzą sobie z napędem na tył. Tylko po co? Żeby kogoś obrazić? Pytam kolegów o opinie co do active steering w f10 a nie x drive w e60 - dlaczego więc się wogóle odzywasz i jeszcze mnie wyzywasz?

Czy na tym forum nie da się już pogadać, wymienić doświadczeń w miłej atmosferze ? Co chwile jakiś filozof musi coś palnąć?

 

Jesli dla Ciebie xDrive generuje uczucie jak z Poloneza to to jest Twoj problem. Gdybym mial wybrac miedzy Xdrive a AS to nie jest to zaden wybor :duh: . xDrive przydaje sie w wielu sytuacjach na drodze a jego przydatnosc rosnie wraz z predkoscia auta ma asfalcie, badz pogorszeniem sie twardosci drogi poza asfaltem. A AS to bajera dla kolezkow, ktorzy przy parkowaniu pod solarium nie moga oderwac telefonu od ucha :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że sie wtrące ale w F10 opcja o której napisałem w tytule to 4 koła skrętne plus zmniejszanie sie ilości obrotów kierownicy zależnej od prędkości auta.

Do 60km/h tylne koła skręcaja sie przeciwnie do przednich czyli skraca rozstaw osi a po 80km/h skrecają zgodnie z przednimi co przy duzych predkosciach "wydłuża" rozstaw osi. Nie wiem co ma to wspólnego z parkowaniem pod solarium

hej

jak ktos ma doswiadczenie z tym zjawiskiem skracania osi to chetnie posłucham bo jak działa naped X to wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dla Ciebie xDrive generuje uczucie jak z Poloneza to to jest Twoj problem. Gdybym mial wybrac miedzy Xdrive a AS to nie jest to zaden wybor :duh: . xDrive przydaje sie w wielu sytuacjach na drodze a jego przydatnosc rosnie wraz z predkoscia auta ma asfalcie, badz pogorszeniem sie twardosci drogi poza asfaltem. A AS to bajera dla kolezkow, ktorzy przy parkowaniu pod solarium nie moga oderwac telefonu od ucha :lol:

 

Kolego! Mnie nie interesuje dyskusja na Twoim poziomie! Twoja wiedza co do napędu xdrive i as jest poprostu miażdżąca, a te porównania - wymiękam. ale jesteś gość :mad2:

Ja nie mam żadnych problemów, ciekaw jestem opinii użytkowników f10 !!! W f10 as jest rozbudowany o skrętną tylną oś,która pracuje inaczej pod solarium i w supermarkecie ( tego nie wszyscy mogą spróbować - zwykle nie wpuszczają samochodem do środka), a inaczej przy większych prędkościach. Xdrive w f10 ,mimo wszystko, ma służyć raczej na drogach asfaltowych, albo przynajmniej utwardzonych. F10 nie służy do offroad'u! A może jednak :?: sam już nie wiem :norty:

 

 

Ooo... Widzę,że tutaj http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=178778&start=30 narzekasz na skopany układ kierowniczy!

To w końcu się zdecyduj! Bo siejesz zamęt!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Miatamad przedstawił chyba na tyle, na ile to możliwe w "forumowych" dyskusjach spostrzeżenia dotyczące jazdy z tym systemem przy szybszym poruszaniu się samochodem.

 

Niestety nie ma mozliwości dezaktywacji "tego" w czasie jazdy, więc wykrycie na ile zmienia jazdę/trakcję samochodu w takich, a nie innych warunkach jest chyba dość trudne do powiedzenia/opisania.

 

W praktyce do zweryfikowania chyba tylko mając do dyspozycji dwa samochody z aktywnym układem kierowniczym i bez na tym samym odcinku drogi lub najlepiej zamkniętego toru.

 

Myślę że jest to "bajer" podobny w sensie "obecności" do np.skrętnych świateł przednich, generalnie świecą bardzo dobrze.

Po przesiadce z większości przeciętnych samochodów i w porównaniu do nich świecą nawet bardzo dobrze, nawet jak by nie "skręcały". Nie odnajdziesz różnicy jak nie masz opcji dezaktywacji tego...

Edytowane przez antalya
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie wiem dlaczego nie podoba się niektórym Active steering?

Moim zdaniem dużo lepsza opcja niź x drive.

W jeździe na torze Active steering nie przeszkadza, sprawdziłem

Na krętych partiach toru pomaga, nie trzeba odrywać rąk od kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja wiedza co do napędu xdrive i as jest poprostu miażdżąca, a te porównania - wymiękam. ale jesteś gość :mad2:

Ja nie mam żadnych problemów, ciekaw jestem opinii użytkowników f10 !!! W f10 as jest rozbudowany o skrętną tylną oś,która pracuje inaczej pod solarium i w supermarkecie ( tego nie wszyscy mogą spróbować - zwykle nie wpuszczają samochodem do środka),

Ooo... Widzę,że tutaj http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=178778&start=30 narzekasz na skopany układ kierowniczy!

To w końcu się zdecyduj! Bo siejesz zamęt!

Jezdze samochodem z xDrive od 5 lat i taki teoretyk jak Ty nie przekona mnie ze AS jest bardziej przydatny. AS jest dobry przy parkowaniu, jezdzie po torze albo po kretych gorskich drogach w cieplych krajach. Jak zamieszkam w Kalifornii to na pewno kupie AS zamiast xDrive. Ale w Polsce nie ma zadnego porownania uzytecznosci tych systemow zwlaszcza zima czy po deszczu :lol: . Szczerze jesli nie odrozniasz supermarketu od centrum handlowego to nie sadze zebys ogarnal subtelna roznice uzytecznosci miedzy Xdrive a AS :norty:

W przytoczonym przez Ciebie watku jest link. Wklep sobie Google tlumacza to moze otworza Ci sie oczy :mrgreen:.

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=758869

The updated F10 5 Series will cure one of the F10's main complaints - poor steering. The F10's steering is being re-engineered to be more communicative. The changes will also apply to the touring and GT models.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja wiedza co do napędu xdrive i as jest poprostu miażdżąca, a te porównania - wymiękam. ale jesteś gość :mad2:

Ja nie mam żadnych problemów, ciekaw jestem opinii użytkowników f10 !!! W f10 as jest rozbudowany o skrętną tylną oś,która pracuje inaczej pod solarium i w supermarkecie ( tego nie wszyscy mogą spróbować - zwykle nie wpuszczają samochodem do środka),

Ooo... Widzę,że tutaj http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=178778&start=30 narzekasz na skopany układ kierowniczy!

To w końcu się zdecyduj! Bo siejesz zamęt!

Jezdze samochodem z xDrive od 5 lat i taki teoretyk jak Ty nie przekona mnie ze AS jest bardziej przydatny. AS jest dobry przy parkowaniu, jezdzie po torze albo po kretych gorskich drogach w cieplych krajach. Jak zamieszkam w Kalifornii to na pewno kupie AS zamiast xDrive. Ale w Polsce nie ma zadnego porownania uzytecznosci tych systemow zwlaszcza zima czy po deszczu :lol: . Szczerze jesli nie odrozniasz supermarketu od centrum handlowego to nie sadze zebys ogarnal subtelna roznice uzytecznosci miedzy Xdrive a AS :norty:

W przytoczonym przez Ciebie watku jest link. Wklep sobie Google tlumacza to moze otworza Ci sie oczy :mrgreen:.

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=758869

The updated F10 5 Series will cure one of the F10's main complaints - poor steering. The F10's steering is being re-engineered to be more communicative. The changes will also apply to the touring and GT models.

 

Kurde facet ale o co Ci chodzi? Z kim Ty dyskutujesz? Chyba nie ze mną?

A jeśli przypadkiem ze mną to skoro nie rozumiesz to wklep do Google i przetłumacz na jakiś zrozumiały tylko dla Ciebie język.

 

Zakładając, że nadal nie rozumiesz - nie mam zamiaru przesądzać czy xdrive jest lepszy , czy as!

Natomiast stwierdzam, podobnie jak Ty, że układ kierowniczy w f10 jest daremny ( w xdrive czyli chyba ten standardowy) i mam nadzieję, że taki z as jest lepszy. Między e60 z as, a xdrive nie odczuwałem zbytniej różnicy poza ciasnymi zakrętami na mieście,lub parkingiem np. Pod supermarketem ( wewnątrz supermarketu e60, ani f10 nie jeździłem, ale tu też nie łatwo wybrać- śliskie kafelki - xdrive, ciasno - as).

Natomiast różnica pomiędzy e60 z as a f10 xdrive jeśli chodzi o układ kierowniczy jest kolosalna na korzyść e60.

 

Kumasz? Czy dalej tłumaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast stwierdzam, podobnie jak Ty, że układ kierowniczy w f10 jest daremny ( w xdrive czyli chyba ten standardowy) i mam nadzieję, że taki z as jest lepszy. Między e60 z as, a xdrive nie odczuwałem zbytniej różnicy poza ciasnymi zakrętami na mieście,lub parkingiem np. Pod supermarketem ( wewnątrz supermarketu e60, ani f10 nie jeździłem, ale tu też nie łatwo wybrać- śliskie kafelki - xdrive, ciasno - as).

Natomiast różnica pomiędzy e60 z as a f10 xdrive jeśli chodzi o układ kierowniczy jest kolosalna na korzyść e60.

Nie wiem co to jest daremny uklad kierowniczy. Xdrive oczywiscie nie jest standardem w f10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę swoje 3 grosze.

 

Przed zakupem serii F jeździłem wersją wyposażoną w 2VH a później Xdrive.

I napiszę tak, gdyby było dostępne Xdrive i 2VH to zapodałbym 2w1.

Ci którzy piszą że 2VH jest bleee, to myślę że piszą to tylko dlatego, że nie posiadają tej opcji. Ja też jej nie mam, ale gdybym mógł ją dobrać to byłoby super. Jest pewne "ALE"co do 2VH . Fajna sprawa, tylko że jak ktoś napisał wcześniej i się zgadzam opcja raczej przydatna przy niższych prędkościach i kręceniu się po mieście aniżeli podczas podróży w dłuższą trasę. Xdrive na pewno wykorzystuję się zdecydowanie w większym stopniu, co nie zmienia faktu, że 2VH to ciekawa opcja.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dobry,

 

nie wiem czy to samo AS w F10 i E70 (z roznica skretnych tylnych kol) - testowalem przed zakupem samochodu rozne wersje E70, m.in. E70 z AS. AS zupelnie mi nie odpowiadal, kierownica pracowala zbyt lekko, czulem sie zbyt odlaczony od ukladu kierowniczego. Byc moze po pewnym czasie bym sie przyzwyczail. Pamietam, ze E39 miala stosunkowo ciezko pracujacy uklad kierowniczy w porownaniu do np. MB czy Audi. Byc moze sie przyzwyczailem do takiego i dobrze mi z tym.

 

@2 fast 2 furious - ja mieszkam w kalafiornii i wybieram xdrive, bo w okresie listopad - marzec co weekend jestem na nartach (z SF mam 3h do Tahoe) :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.