Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

Poszukuje E46 330i w manualu ale taka ciezko jest znalezc. Znalazlem e46 ale 325i w manualu i 330i ale auto i jeszcze e39 525i :D w manualu (wszystko 2002-2003r w wersji sport)

Moje pytanko to czy bedzie odczuwalna wyzsza moc i moment w 330iA w sotosunku do 325i bo na paliwie to napewno :D . Ogolnie preferuje manuala ale te 231KM i 55Nm kusi.

Jeszcze jedno obecnie mam e39 530D 184KM manual i czy te 193km w 325i czy 525i bedzie bardzo odczuwalne

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Be..bm dosyć dobrze to ujął do tego bym dodał Ty się musisz nauczyć oglądać auta przed kupnem czyli oglądnąć przynajmniej z 5-10 aut i w ten sposób sam zaczniesz wychwytywać rożnego rodzaju anomalie.Tylko się obawiam że sie możesz bardzo zniechęcić.

Aby przy zakupie nie być nabitym w butelkę to nie takie proste bo np wyselekcjonujesz sobie jakieś ogłoszenie i przez telefon małe rozpoznanie i wszystko wygląda na twoje wymarzone a na miejscu ci szczęka opada i co? stracony dzień, a ile tak można ?

albo na wygląd wszystko OK a dajesz do inspekcji i płacisz 200 zł i się okazuje auto oszukane , ile takich inspekcji jeszcze zapłacisz ?

jak auto z Niemiec to starać sie dodzwonić to tamtejszego właściciela albo serwisu i handlarza czy to przypadkiem nie ta sama osoba.

Jak jest kasa to brać z udokumentowanego źródła a jak nie to należy być przygotowanym że powoli samemu należy doinwestować.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To kup benzynę i zainstaluj porządną sekwencję :wink: zwróci Ci się w rok przy Twoich przebiegach, albo i wcześniej a później będzie taniej niż w dieslu. I to pod każdym względem :wink: (paliwo, serwis, itp.)

 

a taką dobrą benzynę w roczniku 2001-2003 to mniej więcej jakie ceny? I dobra sekwencja gazu? No i jakie silniki najlepiej gazować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od rodzaju silnika, czy R4 czy R6. Jeżeli szukasz DOBREGO auta to niech dla Ciebie wyznacznikiem ceny będzie mobile.de a nie allegro. W sedanie R4 za około 2.500-2.700 EU już coś sensownego znajdziesz z prywatnych rąk, kombi będzie trochę droższe. Do tego opłaty, sprowadzenie, zarejestrowanie, ubezpieczenie + pakiet startowy i powinieneś się w kwocie 15-16 tys. zamknąć. Koszt sekwencji też jest zależny od rodzaju silnika. Do rzędowej czwórki ok. 2.500 zł., do R6 już 3.300-3.500 zł.

Dla niektórych wyjazd do Niemiec po auto warte 10-13 tys. nie ma sensu, ale jeżeli szukasz auta dla siebie, na kilka lat, to jest to chyba najlepsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjazd za granicę po auto ma taką zaletę, że tam inna mentalność ludzi, zwykle serwisują auto do końca w ASO. U nas w 99% przypadków jest dojeżdżanie na zużytych częściach do końca, potem pakowanie najtańszych zamienników byle chodziło i do żyda na allegro za 15tys.

 

Co do LPG - każdy silnik można zagazować.

Do R4 dobra sekwencja to koszt 2800, natomiast R6 dochodzi do 4000 z racji większego reduktora (lub dwóch) i skomplikowanego strojenia (vanosy, disa).

Oczywiście znajdą się tacy co zaproponują do R6 za 3000, wpakują artica+valteki i puszczą auto po kalibracji w warsztacie. Potem check engine, silnik przerywa, gaśnie, faluje, już nie mówiąc o jakichkolwiek osiągach na hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj w polsce sprowadzonego np. z niemiec ja znalazłem tylko ze uszkodzoną ale jak gościu wystawił w niedzele to już rano na drugi dzien byłem u niego zobaczyć i "zarezerwować". :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przymierzam sie do zakupu 320D, ktos. moglby podpowiedziec o tym silniku cos ? jak z awqryjnoscia ? Jak ze spalaniem ? Podbno mniej pali od 1.6 czy 1.8.

zależy który.

przedliftowy to padaka z racji swoich wad i przebiegu.

poliftowy jak nie ma pół miliona to odwdzięczy się bezawaryjnością.

resztę na forum doczytasz.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam sie do zakupu 320D, ktos. moglby podpowiedziec o tym silniku cos ? jak z awqryjnoscia ? Jak ze spalaniem ? Podbno mniej pali od 1.6 czy 1.8.

zależy który.

przedliftowy to padaka z racji swoich wad i przebiegu.

poliftowy jak nie ma pół miliona to odwdzięczy się bezawaryjnością.

resztę na forum doczytasz.

O jakich wadach silnika przedliftowego 320d mowisz ? Pomijajac usterki zwiazane ze zla eksploatacja ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wszystko możliwe.

ale z racji wieku taki silnik będzie krańcowo wyeksploatowany.

używki z osprzętu też w stanie nie lepszym niż oryginał bo lata lecą.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko możliwe.

ale z racji wieku taki silnik będzie krańcowo wyeksploatowany.

używki z osprzętu też w stanie nie lepszym niż oryginał bo lata lecą.

No zgadza sie ale sam silnik przy odpowiednim traktowaniu jeszcze pozyje . A to jest normalne ze osprzet jest do wymiany przy wiekszych przebiegach powiedzmy 200-300 tys . Ja mam wymienione turbo , pompe , alternator

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no to Ty masz :mrgreen:

jeżdżę czasem na przeglądy przedsprzedażowe z naszymi młodymi pasjonatami marki.

więc widzę w jakim stanie są te plujące olejem i ropą za średnią krajową 11-12 tysi :norty:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem parę przedliftowych, poliftowych 320d, i każdy poniżej 20tys.zł to trup z przebiegiem 500+ tys.km (na liczniku 150tys.km). Nawet jak oglądaliśmy 320d 2004r za 33tys, pomijając samo auto, w silniku były do wymiany wtryski (wyszło po diagnostyce) i dwumasa (stuki w czasie jazdy).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie witam.

 

Nosze się z zamiarem kupna 330CI :). Mam służbowego deisla do długich tras a na weekendy chcę mieć benzynkę. Fundusze to około 35 k pln. tylko w tej cenie z Niemiec czy Szwajcarii jak policzyć akcyzę i opłaty to nie ma większego wyboru w sieci jak średnio 2001-2002 rok i średnio 200 000 km. Czy kupując takie autko można liczyć że silnik ma tyle koni co miał i jeszcze 100 tyś więcej zrobi bez problemu? Czy raczej szukać młodszej może lekko uszkodzonej?

 

Dajcie znać bo dostaję szału od oglądania stron :shock:

 

Założyłem też z góry że w Polsce nie kupię , to powinno zmniejszyć ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. M54B30 po przebiegu 200tys.km nie ma żadnych szans że będzie trzymał seryjne 231 koni - każdy się zgodzi. Po 250-300tys.km będzie też brał olej w tempie litra na 1000-3000km tu też chyba każdy się zgodzi. Jeżdżące po polskich drogach, z przebiegami 200+ tys.km na hamowni dają średnio 200-210KM. Jeden znajomy z warszawy remontował kilka 330stek, przed remontem 205 koni, po remoncie prawie 240 koni. Jak chcesz remont to musisz przeznaczyć dużo $$$.

 

Twój budżet pozwala na ustrzelenie jakiejś przedliftowej ubogiej wersji 330Ci w niezłym stanie. Ale na to że ktoś przed sprzedażą zrobił remont silnika raczej nie masz co liczyć - ktoś kto wkłada tyle kasy nie sprzedaje auta.

 

Jeśli zależy ci na osiągach to pomyśl o e39 540i ale koniecznie przedliftowej. Znane są przypadki, że po 600tys.km przebiegu silnik trzyma lekko ponad serię - wypluwają do 300KM (seria 286KM). Poza trwałością mechaniczną, bezawaryjność silnika jak na BMW dość wysoka - brak vanosów i innych problematycznych dodatków. No i przy mocarnym V8 taka 330stka brzmi jak popierdółka. Niestety ma jedną wadę - spalanie - o wiele większe niż 330, ale świetnie się gazuje więc nie ma tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy brak mocy w takim 330i o przebiegu 200 tys km + to nie jest głównie efekt czujników, sond itp rzeczy do wymiany?

 

Bo np. M3, M5 czy nawet 540i po wymianie wszystkich tych elementów na nowe i oryginalne jadę zupełnie inaczej.... bez rozbierania silnika.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Qwet.

 

Zawsze trochę jaśniej się robi w umyśle. Jednak nie wiem dlaczego E39 nie podchodzi mi wyglądem. Pozostaje odłożenie kasy i kupienie tego autka z przebiegiem do 160 k km. Nie wiem tylko czy mi się nie odmieni bo za około 50 klocków można już powybierać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Panowie witam.

 

Nosze się z zamiarem kupna 330CI :). Mam służbowego deisla do długich tras a na weekendy chcę mieć benzynkę. Fundusze to około 35 k pln. tylko w tej cenie z Niemiec czy Szwajcarii jak policzyć akcyzę i opłaty to nie ma większego wyboru w sieci jak średnio 2001-2002 rok i średnio 200 000 km. Czy kupując takie autko można liczyć że silnik ma tyle koni co miał i jeszcze 100 tyś więcej zrobi bez problemu? Czy raczej szukać młodszej może lekko uszkodzonej?

 

Dajcie znać bo dostaję szału od oglądania stron :shock:

 

Założyłem też z góry że w Polsce nie kupię , to powinno zmniejszyć ryzyko.

 

Kolego ja mam dokładnie ten sam przypadek. Kupiłem już sprowadzone 330Ci z 2000r, od jednego właściciela rocznik 49' i nie jeżdżone w Polsce. Nie sprawdzałem ile koni trzyma, ale idzie jak rakieta. Ma 185tyś km. Facet sprzedał, bo zaczęły się pojawiać drobne problemy typu wadliwe działanie elektrycznego lusterka, jeż do wymiany, parę odprysków od kamieni na masce itp.

Oczywiście znaleźć coś sensownego nie jest łatwo, ale 330Ci to idealne auto na weekendowe wypady i nie słuchaj co Ci tam mówią o E39. seria 5 to już inne auto, nie tak zwinne, no i oczywiście nie coupe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.