Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Głównie chodzi o brak kompresji. Inżynierowie z BMW źle dobrali materiał pierścieni tłokowych, które się zużywają, silnik bierze olej, traci kompresję itd. Poza często padają vanosy, co powoduje dodatkowy spadek mocy, no i przepływomierz - w kompie błędów nie wywołuje, ale po wymianie często cudownie przybywa 10 koni.

 

Sam mam e46 coupe i nieszczęsne M54B30, ale uważam to za dobry wybór - linia nadwozia przepiękna, no a silnik zawsze można wymienić (po cichu zdradzę, że niedługo robię SWAP'a na coś mocniejszego).

 

Mi też nie podoba się e39, ale możesz rozważyć ze względu na fajny silnik w serii.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Qwet ładna ta Twoja, ja nie mam jeszcze takiej wiedzy o tym aucie, kupiłem jesienią i prawie całą zimę stała.

 

Co do oleju, to 2tyś km temu wymieniłem i ani kropli mi nie wzięła. Co w sumie się nawet zdziwiłem, bo jeżdżę tym autem tak jakbym je ukradł :)

Opublikowano

Panowie

 

Auto ma być docelowo do użytku na codzień przez żonkę :lol: bo ja latam dużo dislem po kraju. Ona zrobi rocznie może 5-7 tyś. Myślałem że jak kupię takie ok 200 tyś to bez większych wkładów polata jeszcze trochę. Nie chciał bym aby stało w warsztacie tylko latało sobie :). Jaśli ktoś z was użytkuje taką 330stkę pow 200 tyś niech się jeszcze wypowie proszę co do rocznych kosztów utrzymania wiadomo bez paliwka bo kazdy lata inaczej :).

 

THX

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jak dla mnie to niezbyt dobre auto dla żony :)

 

duże koła = ciężka kierownica

duża moc = ciężkie sprzęgło

niskie opony = obtrzaskane felgi :)

 

No i dzieciaki w tym wozić też niezbyt wygodnie, ale co tam, każdy robi jak uważa, powodzenia.

Opublikowano
Żona do pracy będzie miala z 3km do szkoły 1,5 i do sklepu 1,5 więc co za różnica.:) a ja będę miał fan w weekendy. W kazdym razie poodkładam jeszcze pare plz-tów nato autko tak aby było po lifcie.
Opublikowano

Keyken

 

Kolego ja kupiłem E46 coupe 330ci (skrzynia 5 manual) przed lift 2001 - wrzesień za 23 tyś

 

Przebieg niby 178.000 , roboczogodziny silnika niby 2700h (sprzedający zarzeka się ze przebieg oryginał)

 

Ogólne zużycie elementów wnętrza nie wskazuje na jakiś przebieg typu 250 - 300tyśi

 

Do auta dostałem 4 koła zimowe (opony nowe , kupione poprzedniej zimy) i 4 koła letnie ( aluski do poprawek lakierniczych , opony na max 2 sezony spokojnej jazdy)

Wyposażenie raczej biedne :

- klima manual (sprawna)

- podgrzewane tyłki

- szyby lusterka elektryka

- tempomat

- kierownica multimedialna

- radio z CD te zwykłe

- DSC

- uchylne tylne trójkątne okna

- Alarm fabryczny

 

Auto kupione od gostka z rodziny , kupił te auto na handel (zawsze tak robi i głownie kupuje BMW)

Przed sprzedażą on naprawił następujące rzeczy :

 

- oleje filtry (pełen syntetyk)

- paski PK

- płyn hamulcowy

- lakierowanie maski i przednich błotników (maska pobijana kamlotami a błotniki miały pęcherze rdzy)

- wymiana oparcia fotela kierowcy ( widziałem ten fotel i było na nim brzydki zadzior jakby autem jeździł woźny z pękiem kluczy przy pasku :D )

- elementy stalowo gumowy tylnego i przedniego zawieszenia zawieszenia

- tarcze i klocki przód

- tarcze klocki tył

- łożyska przednich kuł i tylnych kół

 

ja po kupnie zauważyłem jeszcze 4 usterki

 

- przepływomierz to martwy chińczyk (wczoraj kupiłem używkę która bardzo ładnie śmiga)

- akumulator zalany wodą - uszczelka tylnej lampy jest popękana koszt 40 zł więc nie problem

- przy zatankowaniu pod korek śmierdzi paliwem - gdy poziom paliwa spada poniżej 1/2 problemu niema ( tą usterkę będę diagnozował)

- gałka begów nie odbija do pinu po użyciu 5 biegu ( znany problem koszt części 60 zł ale trzeba wywalić skrzynie aby to naprawić)

 

 

Ogólnie auto kupiłem dość sensowne ( porobione przed kupnem z grubsza to co się dało) i jestem bardzo zadowolony.

 

Mam jeszcze Punto GT (1,4 T 136 koni) i to fajne, małe, lekkie, bardzo szybkie autko ale ta bawarka jest szybsza i co najważniejsze wygodniejsza.

 

Więc ty mając 35 tysi na pewno kupisz ładną sztukę.

Opublikowano

Koledzy, co wchodziło w skład pakietu komfort w e46 po liftingu? Bo oglądałem e46 i jutro prawdopodobnie je kupię, a w vinie jest właśnie taka opcja i do końca nie wiem co wchodzi w jej skład. Domykanie szyb z kluczyka, zapalanie się oświetlenia po wyjęciu kluczyka?

 

Z góry dzięki za odpowiedź, bo w necie nic znaleźć nie mogę na ten temat konkretnie w e46.

Opublikowano
Witam kolegow mam pytanko wczoraj do kolekcji dolaczyla e46 330D i jedno mnie nurtuje w dowodzie i karcie pojazdu pisze ze ma 161 KW wiec daje mi to wedlug moich turbo obliczen 218 km autko jest zaraz po lifcie z 2001 roku myslalem ze dopiero w e60 byl 3.0 D ktory mial 218 ps
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
e46 330d z 2001r ma silnik m57 184km, w dowodzie różne cuda piszą :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ja miałem Punto II 1.2 benz. 8v 2001 r. gdzie zamiast 60 KM panie w Wydziale Komunikacji wpisały 75 KM (chyba wzięły dane z silnika Fiata Sieny, lub coś w ten deseń). Później musiałem tłumaczyć diagnostom a na końcu kupującemu, że mam fabrycznie wzmocnioną wersję :mrgreen: bo w żadnych katalogach taka nie figurowałe :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oj tam jak rejestrowałem fioleta to dopiero przy ubezpieczaniu zajarzyłem co jest nie tak, bo ubezpieczenie było przyjemnie niskie :D

No ale jak się ma pod maską 1498 to nie mogło być wysokie :mrgreen: . Ale i tak od razu tel i prostowanie bo jeszcze można było łatwo zanim poszły papiery do produkcji twardego dowodu. Chociaż przy ubezpieczaniu miałem jedyny na świecie taki egzemplarz :mrgreen: Babeczka od polis miała wysłać mailem do firmy żeby uzupełnili bazę o ten model bo nie maja w wykazie (323i 1500ccm :mrgreen: ) Po prostu zamiast 2 wpisali 1.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz- wszędzie czytam że powinno być 5 osób, a ja mam w dowodzie na 4 i tak też w Niemczech miała wpisane :think: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
A to ciekawe? Może w de homologacja jest na 4 osoby w przypadku e36 coupe? Ja w CLK c208 miałem też 4 osoby wpisane ale jest tak i w de i w pl. Być może w Twoim przypadku tak było w de i przy rejestracji tak przepisali, mimo że w Polsce jest homologacja na 5 osób?
Opublikowano
Siemanko Wszystkim ! ;) jestem tutaj nowy , Koledzy mam pytanie odnośnie BMW E46 Które chce zakupić , głównie chodzi o to jaki silnik proponujecie i co sądzicie o silniku od 2.2 -2.5 benzyna sedan . rocznik 2000-2004,wady ,sugestie i wszystkie ciekawostki na temat tego przedziału :) Dzieki z góry ! pozdro Mateusz .
Opublikowano
Ok , dobrze wiedzieć , a co powiesz na temat 3 litrowego benzyniaczka ? jak z awaryjnością i z wydatkami z Twojego doświadczenia Kolego :8) , a co do M54 co masz na myśli ? dopiero wchodze w e46 .. :roll:
Opublikowano (edytowane)
na 3litrową benzynę musisz mieć sporo kasy i sporo oleju na dolewki :mrgreen: ile masz kasy na auto? Edytowane przez edoneil
Opublikowano
3. to bym sobie odpuścił. Do pierwszych 2 zdobądź VIN i wrzuć do odpowiedniego działu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44 zgodnie z regulaminem tego działu. Może czegoś się dowiesz ;)
Opublikowano
99% 330stek na polskich drogach bierze olej, no i o fabrycznych osiągach można zapomnieć. Zwykle na hamowni wychodzi 200-210KM i przeciętnie spalanie oleju litr na 3000km. Rozwiązaniem jest remont silnika, ale tu jak w każdym innym aspekcie, potrzeba dużo $$$. Po kupnie ja osobiście jestem zniesmaczony silnikiem. Jeśli chodzi o samą koncepcję silnik udany, ale samo wykonanie już niebardzo - zastosowano bardzo kiepskie materiały, między innymi pierścienie smarujące nie znoszą przebiegów 200tys.km. Mówię to wszystko, bo nie masz co liczyć że kupisz egzemplarz z przebiegiem 100tys.km, albo po remoncie silnika. Jeśli chcesz tanie auto z dobrymi osiągami, to szukaj w innych markach, bo w BMW te dwie rzeczy nie idą w parze. No chyba że stare M20/M30, S50B30, i M50 na żeliwnych blokach. No i jeszcze M62B44 bez vanosów (e38 i e39 przed liftem) w h** mocny motor, trzyma seryjne parametry nawet mocno skatowany.
Opublikowano

Wydaje mi się, że pierwsza i trzecia były uderzone z przodu (w obydwu przypadkach nierówne spasowanie maski z pozostałymi elementami), nie mówiąc już o wątpliwej urody modyfikacjach tej trzeciej :shock:

Najładniejsza jest ta druga i prezentuje się najlepiej :wink:

Opublikowano

Jak chce z początku produkcji e60 to nie będzie 60 tys dawać. Trzeba w końcu zdać sobie sprawę, że te auta nie mają po 5-7lat.

 

Wracając do tematu do czy 2,2 czy 2,5 lub 3,0 to silniki konstrukcyjnie się nie różnią jesli chodzi o M54. Jak większosć auto będzie jeździć po mieście to 2,2 wystarczy. Przy e46 takie 2,2 spokojnie wystarcza i na trasy. Zależy z jakiego auta się przesiadasz o jakich osiągach.

 

Najlepiej żebyś sam zobaczył jaki silnik Cię zadowoli jeśli chodzi o osiągi. M54 jeszcze nie są złe. Gorzej już silniki z valvetronikiem. Tam się zaczyna jazda z rozrządami i innymi bajkami.

Opublikowano
A w czym dokładnie ten valvetronic jest taki gorszy???Sam delikatnie się zastanawiam nad zakupem w przyszłości takiego auta tzn E46 po lifcie 320,325,330 Ci-i już kolejna osoba mówi,że silniki po modernizacji są problematyczne głownie ze względu na valvetronic,którego a autach przed liftingowych nie było (w mojej 318 na pewno nie ma).Co do porównania cenowego to właśnie patrze jak się to mniej więcej kształtuje-E60 za około 10 tys euro można już kupić z tym,że będzie to początek produkcji,wyposażenie będzie podstawowe a auto będzie miało na klapie napisane "520 i",co to E46 to rozbieżność jest spora:ja patrze lata 2003-2005,-na dzień dzisiejszy poniżej 7 tys euro nie da rady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.