Skocz do zawartości

320d Dziwny szelest pod maska


Peter1976

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . W moim E 91 2008 r 150tys 2.0 177kM słychać szelest podobny do cykania świerszczy. Jest to słyszalne przy mniejszych prędkościach do ok.60 km/h i wraz ze wzrostem prędkości rośnie ,potem praca silnika jest już głośniejsza i trzeba się dobrze wsłuchać .Dżwięk dobiega z przodu samochodu i nie są to opony ani łożyska kół.Przy wysprzęgleniu na luz nie słychać tego .Czy ktoś może wie lub chociaż domyśla się co to może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Kolega spbie poczyta : viewtopic.php?f=70&t=178507

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał kolega rację ,wczoraj mechanik stwierdził ,że trzeba wymienić rolki ,napinacz i pasek przy okazji , bo zaczął kruszeć.

Z wymianą to będzie 900zł. Czy ktoś się orientuje czy jak za taką usługę cena jest ok ,czy nie?To moje pierwsze BMW więc nie mam rozeznania :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega niech sobie sprawdzi łańcuch rozrządu, a nie paski jakieś - rozrząd jest od strony ściany grodziowej, więc na pewno nie będzie z częściami 900pln. No - chyba, że masz super promocje u mechanika. Pasek nie wiem, jaki chce Ci wymienić, ale mało ma to wspólnego z łańcuchem rozrządu, który lubi sobie strzelić :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik który specjalizuje się tylko w BMW osłuchiwał silnik stetoskopem i wykluczył rozrząd na 100%.

Przy zdjętym pasku nie było słychać tego odgłosu i dwie rolki nie chodziły zbyt płynnie ,gdy nimi kręcił.

Przy perspektywie wymiany rozrządu ok. 2500zł wolę już te 900zL :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co się orientuję są tam dwie rolki (jedna z napinaczem)

wydaje mi się, że 900 zł to za dużo

ja wymieniałem ostatnio jakąś rolkę (te bez napinacza), kosztowała ori bmw +- 100 zł

obok była druga z napinaczem, jednak w dobrym stanie, orientowałem się, ze kosztuje ok 150-160 zł zamiennik z rouville

tej nie wymieniałem, paska też nie, ponieważ te podzespoły były w bardzo dobrym stanie

 

jak wymieniasz te rolki, a raczej są to te dwie właśnie, do tego pasek to nie powinno to tyle kosztować

w BMW jest fajny dostęp do tego (podglądałem prace mechanika) i nie powinien skubać na robociznę

 

nie wiem skąd jesteś, ale na Śląsku mam zaufany warsztat który ma dobre ceny na robociznę i części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.Dzięki .

Też mi się wydawało ,że to trochę za dużo ,bo w tych 900zł było już zawarte 100 zł robocizny . Czyli roboty z tym nie ma aż tak dużo. Zadzwonię do BMW i zapytam takie rolki kosztują w ASO .

Jestem Łodzi także na Śląsk trochę mam ,ale dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam tez taki szelest/swierszczenie pod maska (mam M47N2) podczas pracy samochodu i jak gaszę też słychać jak łożysko się chyba zatrzymuje - tak jakby jakaś rolka. Mechanik "taki zwykly" przy okazji wymiany oleju stwierdził, że to nie paski bo są jak nowe i że pewnie jakieś łożysko ale on nie ma zbytnio doczynienia z bmw i tyle ;)

 

Dźwięk słychać najbardziej przy grillu lub bardziej prawej strony auta stojąc przed maską, w kabinie nie słychać. Czy to może być rolka napinacza? Ew. jak zlokazlizować świerszcza ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tez taki szelest/swierszczenie pod maska (mam M47N2) podczas pracy samochodu i jak gaszę też słychać jak łożysko się chyba zatrzymuje - tak jakby jakaś rolka. Mechanik "taki zwykly" przy okazji wymiany oleju stwierdził, że to nie paski bo są jak nowe i że pewnie jakieś łożysko ale on nie ma zbytnio doczynienia z bmw i tyle ;)

 

Dźwięk słychać najbardziej przy grillu lub bardziej prawej strony auta stojąc przed maską, w kabinie nie słychać. Czy to może być rolka napinacza? Ew. jak zlokazlizować świerszcza ;) ?

Pryskaj wd40 na pojedyńcze rolki i dowiesz się czy i ewentualnie która rolka. Zacznij od rolki napinacza - u mnie to ona szeleściła. Po wymianie napinacza jest ok.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.