Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM.

 

mam dośc nietypową sprawe. potrzebuje pomocy odnośnie skrzyni automatycznej. samochodzik jest z XII.94r i przypuszczam że od nowości nie był wyminiany olej jak i filtr w skrzyni. gdzieś na forum czytałem żeby po przejechaniu 200,000 km nie wymieniać oleju, ani filtra. ja mam prawie 260tys i nie wiem co mam robic!!:) :doh:

a to wszsytko zaczeło sie od tego że jak jest zimny silnik skrzynia chodzi oki, tzn suwakiem swobodnie moge zmieniać biegi, natomiast po przejechaniu kilku kilometrów jak sie zagrzeje silniczek i olej w skrzyni no dosłownie nie moge przesuną suwaka żeby zmienić bieg. jaka może byc przyczyna takiego zachowania???

 

a jeszcze żeby było ciekawiej od tygodnia czasu mam jakieś dziwne szarpanie. biore suwaczek na D i dopiero gdzieś po 5 sekundach mocno załapie i szrpnie mi całym samochodem i dopiero jedzie. tak samo jest jak dojezdzam do swiateł i zdejmuje noge z gazu, poczym samochód sie nie zatrzymuje tylko dodaje gazu bo sie swiatła zmieniły i też jest opóźnienie jakieś 5 sekund i szarpniecie.

 

 

 

POTRZEBUJE POMOCY!!!! MOZE TO TEN OLEJ I FILTR???? :modlitwa:

 

 

aha mam zdjecia swojego bmw i chciałem dodac je do galeri tylko że sa one w rozdzielczości 7,2 mln pikseli i nie moge ich tam zamieścić.a zdjecia mam na prawde ciekawe.

 

 

 

pozdrawiam wszsytkich fanów i maniaków marki BMW :twisted2:

Opublikowano

Witam

Xilver Ty jestes jak Jonasz :D

Zalecam koledze natychmiastowa wymiane oleju i filtra!

Oczywiscie przydaloby sie plukanie.

No imam pytanko :jak wyglada olej /kolor,zapach,/ i stan oleju.?

pozdrawiam

Opublikowano

zdecydowanie popieram - wymien olej i filtr - zobacz czy olej nie jest spalony , sciagnij miske - zobacz ile jest magnetycznego szlamu........

 

jednak moze juz byc za pozno ( obym sie mylil , bo nikomu nie zycze padniecia skrzyni )

Opublikowano

witam

 

 

wczoraj udałem sie do stacji obsługi i dokonałem wymiany oleju w skrzyni (był czarny jak smoła i powinno go byś 3 litry a moze było 1,5) oraz filtra (tamten to wspomnienie, nawet nie chciałem płukac tylko przed wymiana kupiłem wszystko nowe) i oczywiscie uszczelka.

 

zrobiłem juz 100km po wymianie oleju i filtra i sie poprawiło, już nie ma takich szarpań ani chilowych opóźnień.

 

pytałem sie w serwisie bmw co ile mam przyjeżdzać na wymiane oleju w skrzyni a oni na to : co 40tys km :D tak wiec nie ma innego wyjscia jak trza to trza zeby wszystko było oki :cool2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

A buja ci obrotami na wolnych - może to nie skrzynia a coś w regulacji silnika - było o tym na forum - jak silnik zle chodzi to od razu przenosi sie to na złe działanie automatu. Poszukaj na forum.

 

Olej i filtr wymien ale na odpowiedni - sprawdż jaki typ skrzyni i co wlać - popytaj Sebasta o to.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

olej w skrzyni mi wymienili bo sprawdzili numer skrzyni i naklejke i odpowiedni nalali oraz filterek jest nowy.

 

obroty sa oki ale od powenego czasu nie chodzi mi ten samochodzik tak jak powienien po ustawieniach pompy przez fachowca :duh: ale chyba od :mad2: . i teraz musze jechać do bmw na ustawienie lub kupic nowa pompe.

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

Kurcze - mam 325 TDSa automata z 94 roku, jest wszysko OK - póki co, ale mam 210 tysięcy przejechane. Radzicie wymienić olej w skrzyni ?

 

Mario

Opublikowano

pytałem sie w serwisie bmw co ile mam przyjeżdzać na wymiane oleju w skrzyni a oni na to : co 40tys km :D tak wiec nie ma innego wyjscia jak trza to trza zeby wszystko było oki :cool2:

 

mineralny co 40, syntetyk co 70-80 tys km

zalezy jakim ci zalali

zh
Opublikowano
WITAM.

 

mam dośc nietypową sprawe. potrzebuje pomocy odnośnie skrzyni automatycznej. samochodzik jest z XII.94r i przypuszczam że od nowości nie był wyminiany olej jak i filtr w skrzyni. gdzieś na forum czytałem żeby po przejechaniu 200,000 km nie wymieniać oleju, ani filtra. ja mam prawie 260tys i nie wiem co mam robic!!:) :doh:

a to wszsytko zaczeło sie od tego że jak jest zimny silnik skrzynia chodzi oki, tzn suwakiem swobodnie moge zmieniać biegi, natomiast po przejechaniu kilku kilometrów jak sie zagrzeje silniczek i olej w skrzyni no dosłownie nie moge przesuną suwaka żeby zmienić bieg. jaka może byc przyczyna takiego zachowania???

 

a jeszcze żeby było ciekawiej od tygodnia czasu mam jakieś dziwne szarpanie. biore suwaczek na D i dopiero gdzieś po 5 sekundach mocno załapie i szrpnie mi całym samochodem i dopiero jedzie. tak samo jest jak dojezdzam do swiateł i zdejmuje noge z gazu, poczym samochód sie nie zatrzymuje tylko dodaje gazu bo sie swiatła zmieniły i też jest opóźnienie jakieś 5 sekund i szarpniecie.

 

 

 

POTRZEBUJE POMOCY!!!! MOZE TO TEN OLEJ I FILTR???? :modlitwa:

 

 

aha mam zdjecia swojego bmw i chciałem dodac je do galeri tylko że sa one w rozdzielczości 7,2 mln pikseli i nie moge ich tam zamieścić.a zdjecia mam na prawde ciekawe.

 

 

 

pozdrawiam wszsytkich fanów i maniaków marki BMW :twisted2:

 

No tak rzeczywiście masz problem. Nie wnikając w szczegóły najczęstszą wadą automatycznych skrzyń biegów w Mercedesach i BMW są ich właściciele, którzy nie czytają instrukcji obsługi, w której napisane jest, że max. co 100 tyś km. należy olej wymienić. Ale musi być to specjalny olej ATF. Może być to Dextron taki czerwony ale z tego rocznika jest juz na pewno Dextron II taki bardziej brązowawy /zapytaj w autoryzowanym serwisie BMW/ DLATEGO JEST TO TAKIE WAŻNE, PONIEWAŻ OLEJ W AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW MUSI ZACHOWAĆ SWOJE WŁAŚCIWOŚCI /LEPKOŚĆ, SMARNOŚĆ ITP/ W ZAKRESIE TEMPERATUR - UWAGA OD -30 ST. C. DO + 180 ST. C. Każdy inny olej możesz stosować do smażenia frytek. Ponadto przy wymianie /ktos pisał 30%/ trochę przesadził wymieniasz ok. 70% ilości oleju w skrzyni biegów reszta zostaje w przekładni chydrokinetycznej tzn. takim hydraulicznym sprzęgle w kształcie opony od taczki, w której jest jednocześnie pompa i turbina tłocząca olej.

Kończąc tak jak pisali inni sprawdź jaki jest olej. Jeśli jest spalony to tarczki też i już masz po zawodach.

Współczuję i pozdrawiam.[/b]

Opublikowano
Kurcze - mam 325 TDSa automata z 94 roku, jest wszysko OK - póki co, ale mam 210 tysięcy przejechane. Radzicie wymienić olej w skrzyni ?

 

Mario

 

 

Mario dobrze Ci radzę mimo, że jestem mechanikiem i mam książkę o naprawie BMW na wymianę oleju pojechałem do AUTORYZOWANEGO DILERA. Zapłaciłem za olej z wymianą ok. 300,-PLN oczywiście pytałem wcześniej Helmuta od którego kupiłem mojego TDS'a kiedy ostatni raz zmieniał olej. Jak usłyszałem, że nie zmieniał a ostatni wpis ze zmianą był po ok. 100 tyś a na liczniku było ok. 180 tys TO NAWET SIĘ NIE ZASTANAWIAŁĘM 300,PLN nie równa sie niestety 4000,-PLN.

TOBIE RADZĘ TO SAMO. Te skrzynie na prawdę wytrzymują dużo /miałem tez chwilę MB 124/. POD JEDNYM WARUNKIEM WŁAŚCIWY OLEJ WE WŁAŚCIWYM MIEJSCU I CZASIE.

Przeczytaj inna moją odpowiedź na ten temat.

Opublikowano
WITAM.

 

 

POTRZEBUJE POMOCY!!!! MOZE TO TEN OLEJ I FILTR???? :modlitwa:

 

 

pozdrawiam wszsytkich fanów i maniaków marki BMW :twisted2:

 

Mam tedeesa w autoamcie, też XII 94.

 

Natychmiast zmienić : Filtr oleju skrzyni, uszczelka filtru , olej skrzyni.

 

Natychmiast zmienić filtr paliwa (o ile nie zmieniany) i filtr paliwa.

 

SPrawdzić przy zmianie oleju skrzyni dno .. .co jest przyklejone do magnesów (rozbierzesz to zobaczysz) jak tylko mikroskopijne opiłki i olej nie śmierdzi spalenizną - powinno wszystko wrócić do normy ... jak olej śmierdzi spalenizną i na magnesach na dnie miski masz większe "odłamki" pchać "auto do ludzi".

 

Pozdrawiam

Opublikowano

witam ponownie.

 

 

niestety mam dziwna prace silnika od czasu do czasu wskazówk obrotomierza skacze mi do góry, tzn faluja obroty.

jeśli chodzi o pompe, miałem ja rozbieraną tzn. dokładnie była odkręcona od niej góra z tych 4 może 5 srub, bo podobno ropa uciekałą z pod tego oringu takiego w dziwnym kształcie i karbowanego.

 

tak wiec posłuchałem fachowca i kupiłem nowy oring. i go wymienili.

 

i tak przed wymianą samochodzik jeździł jak siemasz :cool2: nic dodać nic ująć przy 160 jak wciskałem gaz na maxa to redukował i szedł ostro :twisted2: . jechałem 525tds 225km/h nawet zdjecia zrobiłem. a teraz samochód idzie tylko do 190 nio jak sie rozbuja 200i to koniec.

o redukcji przy 160 moge zapomnieć.

 

podobno musze jechac do dobrego pompiarza który ustawi pompe w boschu na maszynie i bedzie wszsytko oki. inni mówią że wystarczy samochodzik podpiąć pod komputer i też można to ustawić.

 

aha a dokładnie kilka dni temu tak gdzieś 2 moze 3 dni temu przed wymianą oleju w skrzyni i filtra przestał mi działać przełacznik do skrzyni gdzie jest znaczek Sport , Economy i * zimówka. naciskałem i nic nie dizałało.pojechałem kupić nowy przełacznik i okazało sie że to samo jest. wiec pojechałem do dobrego elektornika co ma pojecie o bmw i podpioł mi samochodzik pod kompa i okazało sie że skrzynia miała błedy, dokładnie coś od temperatury oleju w skrzyni, ciśnienia, cos takiego wszystkich było ich 7 szt. koleś to wszystko usunął i przycisk działał, tylko kazął mi jechac do serwisu wyienić olej i filtr.

 

tak wiec zrobiłem i mam spokój

 

teraz tylko ustawienie pompy i juz można smigać :modlitwa:

 

pozdrawiam wszystkch maniaków bmw

Opublikowano

Witam

Przydaloby sie podsumowanie tego tematu :)

Poraz kolejny mozemy sie przekonac,ze skrzynie auto to nie szklanki.

Oczywiscie sa awaryjne ,ale pierwsza rzecz to wymienic olej i filtr a w przypadku sterowanych dobrac sie do sterownika.

Tkie szczesliwe zakonczenia dodaja mi otuchy :) ,bo automaty sa juz moja fobia :(

pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jak diesel jest w automacie to:

po 1 - musi dobrze byc wyregulowany silnik

po 2 - musi być wymieniany zgodnie z instr. olej

po 3 - nie wolno katowac na zimnym silniku

po 4 - trzeba co jakiś czas skontrolować na kompie auto i usunac bledy

 

Skrzynie w automacie padają na nasze zyczenie - niestety taka jest prawda, albo olej nie wymieniany, albo katujemy auto, jak się coś stanie to byle kogo puszczamy do naprawy, itp, itd.

 

Zawsze - zawsze - jak coś jest nie tak ze skrzynią to olej albo żle wyregulowany silnik, lub w naszym przypadku początek końca pomy wtryskowej - falowanie obrotów. Da się coś z tym zrobić ale falowanie nie ustąpi - trzeba wymienić steelwerk pompy - podjechac do boscha niech myślą.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

WITAM

 

 

kilka dni temu stałem sobie na swiatłach (juz po wymianie filtra i oleju w skrzyni) wciskam gaz a samochód sobie stoi i tylko silniczek mruczy.jeszcze raz dodałem gazu, obroty doszły do 2tys. i nagle pojechał z wielkim szarpnięciem. co swiatła było to samo, póxniej na prostej jechałem np. 60km/h i dodawałem gazu obroty rosły a samochodizk nie przyspieszał, gdy nagle szarpnięcie i samochód juz przyspiesza.

tak wiec dzwonie do bmw i sie pytam.a tam słysze, skrzynia złom, tarczki i kosze popalone i pozrywane od wściekania sie!!! ale ja tym samochodem nie szlaeje!!!

 

i to jest najlepsze.dzwonie do znajomego mechanika co zajmuje sie skrzyniami automatycznymi, kazał przyjechac tak wiec jade do niego.kazał kupic nowy filtr i olej. rozkręcił skrzynie, wyjął sterownik od skrzyni,wyczyscił go, zmontował skrzynie, zalał nowy olej (aha w bmw powiedzieli ze wchodzi 3 litry, on ma ksiazki troche lepsze niz w serwisie bmw i tam jest napisane ze 4,7litra. sa to orginalne ksiazki z produkcji z niemiec do bmw.

 

oki

 

wszystko zmontował, zalał olej kazał kilka razy pozapinac skrzynie tzn. te biegi poprzesuwać i dopiero zakrecił korek od oleju w skrzyni.

samochodzikiem wyjechał od niego mało zadowlony, natomiast po 5 - 10 minutach miałem usmiech od ucha do ucha.obyło sie bez remontu skrzyni za 4000zl.

 

jezdze 2 tydzień i teraz na prawde sie wsciekam tym samochodem i nic , kompletnie nic.

 

powiedział ze teraz jak pzrejeżdze z 1000km zebym jeszcze raz przyjechał na wymiane oleju i moge jeździć następne 250 tys. km.

 

 

 

pozdrawiam

Opublikowano
WITAM

 

 

kilka dni temu stałem sobie na swiatłach (juz po wymianie filtra i oleju w skrzyni) wciskam gaz a samochód sobie stoi i tylko silniczek mruczy.jeszcze raz dodałem gazu, obroty doszły do 2tys. i nagle pojechał z wielkim szarpnięciem. co swiatła było to samo, póxniej na prostej jechałem np. 60km/h i dodawałem gazu obroty rosły a samochodizk nie przyspieszał, gdy nagle szarpnięcie i samochód juz przyspiesza.

 

Identyczny objaw mialem w e38 :oops: Nawet jezdzilem tak jakis czas :oops: Okazalo sie ze bylo malo oleju. Od dolewki mija rok i zadnych problemow :D

 

Podstawa to poziom oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.