Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

Koledzy mam nadzieję, że mi ponownie pomożecie... Byłem już w 3 warsztatach i w każdym jak to zwykle bywa mają inną opinię...

 

Problem polega na tym, że zauważyłem, że auto krzywo stoi - tzn prawy tył jest niżej niż lewy. Nie dawało mi to spokoju (podejrzewałem sprężynę) więc zdjąłem koło i okazało się że prawa tylna opona jest masakrycznie wytarta od wewnątrz. Rozmiar przodu i tyłu 235/45/17. Obejrzałem pozostałe opony i wszystko z nimi ok. Nie zauważyłem też aby ze sprężynami było cokolwiek nie tak...

 

Geometrię + zbieżność ustawiałem na początku lata, więc moje podejrzenia padły na warsztat, który mi to robił. Pojechałem więc z nastawieniem wykłócenia się o wszystko co się da... Po podłączeniu sprzętu okazało się że kąty tyłu jak i zbieżność jest w jak najlepszym porządku. Pojechałem na test amortyzatorów - wszystkie równe, nie ma się do czego przyczepić. W zawieszeniu żadnych luzów, nic nie pozrywane itd. Zastanawiam się jeszcze czy geometrię i zbieżność powinni sprawdzać/ustawiać z kierowcą czy bez (gdzieś czytałem że w BMW robi się to z kierowcą) - u mnie robili na pusto i twierdzili że to nie ma wielkiego wpływu...

 

Najłatwiej byłoby wymienić sprężyny, ale nie jestem pewien jakie mam zawieszenie w aucie, poza tym nie chcę pchać się w niepotrzebne koszta. 7 ostatnich VIN to BT29916 - może ktoś z szanownych forumowiczów jest w stanie to mi rozkodować. Średnica stabilizatora przedniego 24mm, tylnego 14mm. Porobiłem też pomiary od środka koła do poszczególnych błotników z kierowcą i bez, wychodzą tak:

 

PP 353 /z kierowcą 350

PL 365 /z kierowcą 355

TP 337 /z kierowcą 335

TL 347 /z kierowcą 340

 

Z tych pomiarów wynika, że wartości znacząco się do siebie zbliżają w momencie kiedy w aucie siedzi kierowca (około 75kg). Do tego przód i tył zachowuje się bardzo podobnie...

 

Podpowiedzcie koledzy co dalej, gdzie szukać przyczyny darcia opony oraz czy powinienem zaprzątać sobie głowę różnicą wysokości między prawą i lewą stroną?

Czy może powinienem jechać jeszcze raz na geometrię i zbieżność i kazać zrobić ją jak siedzę w aucie?

 

Poniżej zdjęcie - na oko widać że auto krzywo stoi... :mad2:

http://zapodaj.net/16b9f9c1260d0.jpg.html

Opublikowano

Robi się z kierowcą oni jakieś obciążenia dają i nawet biorą poprawkę na zatankowane paliwo na full i kilka innych rzeczy.

 

Bardzo dziwne z tą oponą. Przyjrzyj się na inne e39. Dużo ludzi mówi ze prawy tył jest niżej i ja u siebie też to widzę. A sprężyny mam ok a amorki równo zużyte. Różniły się 2% od siebie.

Opublikowano

Gdzies kiedys czytałem , że zbieranie tylnych opon od środka to jakaś przypadłość.

Wujek miał E39 z 2000r., w niemczech i zbierało mu 1 oponę od środka, teraz widzę, że mi też zebrało 1 z tyłu kant od środka.

Doda, że w E34 miałem podobnie, 1 opona z tyłu była zbierana.

Ale mi auto przynajmniej do oka stoi prosto.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
U mnie w e39 tez optycznie widac ze prawy tył siedzi niżej,ale z oponami nic sie nie dzieje.
Opublikowano

No właśnie czytałem sporo opinii o nierownym tyle w e39. Dużo bardziej mnie martwi to zdzieranie opony. Nie wyobrażam sobie co roku kupować 2 nowych opon. Musi być coś nie tak!

 

Zastanawiam się które elementy zawieszenia odpowiadają jeszcze za ten problem.

 

Czyli jak radzicie pojadę jeszcze raz na geometrię, ale tym razem pod obciążeniem, może to coś zmieni. Kierowca + pełny bak, tak?

Opublikowano

Poszukaj na forum bo ktoś robił dokładnie geometrię. Albo Ty masz pełny bak jeśli nie powinni odpowiednio dociążyć autko.

 

A zdzieranie opon to nie jest przypadłość a usterka.

Opublikowano
Zrób jeszcze jeden pomiar dla pewności , pusty samochód , na równej powierzchni . zmierz odległości pomiędzy górną krawędzią felgi a nadkolem . Mniejsze prawdopodobieństwo błędu.
Opublikowano
Umówiłem się na czwartek z jakimś podobno mistrzem świata od geometrii. Jego umiejętności sa potwierdzone przez wiele osób. Zobaczymy co powie...
Opublikowano
Może przyczyna lekkiego przechyły prawego tyłu jest banalna... Jak by nie patrzeć ciężkawe aku zamontowane z prawej strony z tyłu?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odświeżam temat, bo być może przyda się komuś...

 

Jak się okazało po kompleksowym sprawdzeniu zawieszenia (wszystko ok) za przechył samochodu i zdzieranie opony odpowiadała źle ustawiona geometria. Po wykonaniu pomiarów innym urządzeniem wyszło że wszystko jest nie tak jak powinno (kąty i zbieżność). Dla pewności zrobiłem jeszcze test na trzecim urządzeniu i po moim bardzo usilnym naleganiu zostało ustawione wszystko książkowo. Czyli 68kg na siedzeniach z przodu - kierowcy i pasażera. Pełen bak. 68kg na środku tylnej kanapy i 12 kg w bagażniku.

 

Zmieniło się znacząco jeżdżenie po koleinach. Przestało w dziwny sposób rzucać autem i wyrywać kierownicę (nadal trzeba je pilnować, ale nie w tym stopniu co wcześniej). Do tego auto stanęło znacznie prościej (nadal prawy tył lekko siedzi ale teraz nie jest to niezdrowe, tylko takie jak większość BMEK - może rzeczywiście to ten akumulator). I pomyśleć że większość tych objawów zwalałem na opony. Okazuje się że na 17" 235/45 da się całkiem wygodnie podróżować po naszych krzywych drogach.

 

Dziękuję wszystkim za pomoc!

Trzymajcie się!

Opublikowano

Mam pytanie, na czym polegała różnica między tymi urządzeniami do pomiaru geometrii kół, że na jednym było niby OK, a na drugim wyszły błędy? Czy może różnica jednak dotyczyła osób dokonujących pomiarów? :)

 

Pytam, aby wiedzieć jakim urządzeniom prędzej można zaufać, albo żeby sprawdzać na obu typach. Wiem, że generalnie poleca się badanie optyczne, czy tam laserowe, polegające na zakładaniu luster na koła. Czy coś takiego było robione? Dzięki :)

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
Pierwszy sprzęt na którym mi ustawiali był laserowy ale albo źle skalibrowany albo po prostu uszkodzony. Później sprawdzałem na bardzo podobnym laserowym i jeszcze na takim co ma dwie kamery z przodu a na koła zakłada się tylko takie płytki ze wzorkiem. Podobno ten ostatni jest najlepszy bo jest odporny na wszystkie przekłamania związane z kalibracja. Ponieważ dwa pomiary na koniec wyszły dobrze, jestem prawie pewny ze tym razem jest ok.
Opublikowano
a może ktoś podać linka gdzie by były informacje właśnie odnośnie tego ustawiania zbieżności , jakaś instrukcja. Bo powiem szczerze że mi jak ustawiali zbieżność to za bardzo go nie obciążyli , i tak się zastanawiam czy to taka ignorancja (a może czyste lenistwo) ze strony pracowników firm które ustawiają zbieżność. Co prawda na ostroroga jak mi ustawiali to miałem pełny bak , ale na siedzenia położyli jedynie po 25kg. Jak bym miał taką instrukcję to bym po prostu zażądał ustawienia zbieżności zgodnie z papierem.
Opublikowano
witam moja beta stoi prosto ale darlo mi od srodka lewa opone 245/45/17 wiec wymienilem na nowe,po 3 miesiacach znowu bylo to samo okazalo sie ze wachacze byly do wymiany (te krutkie) dla pewnosci wymienilem tez amorki i teraz jest oki
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dzisiaj przypatrzyłem się u siebie i auto faktycznie jest jakby cale przechylone bardziej na prawa stronę zarówno tył i przód. Ścierało mi tylna opony od wewnetrznej strony bylem zbadac zbieznosc okazalo sie ze tyl byl zle ustawiony. U mnie przy badaniu wogóle nie obciazali auta i teraz sie zastanawiam na ile dobrze to jest ustawione? Wyglada na to ze auto powinno sie badac z obciazeniem..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.