Skocz do zawartości

BMW E46 320d vs Mazda 3 vs ... Audi A3, Audi A4 B5.


bjorm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

To mój pierwszy post bez formalnego przywitania się. mam nadzieję, że zostanie to wybaczone ;)

Zarejestrowałem się na forum ponieważ mam dylemat zakupowy, nie jest to problem na wczoraj, raczej na pojutrze ;)

Z racji tego, że miło używam sobie Fiesty MK3 1991 rok, 1.1 benzyna, lecz zachciało się czegoś lepszego, zacząłem szukać. Budżet ograniczony 20k (na sam zakup, nie liczę tu rejestracji i jakichś 2-3k na jako takie przygotowanie auta). Jeżdżąc po ulicach mocno w oko wpadła mi mazda 3. fenomenalne auto, w sensie ideowym (japonia) jak i charakteru, nie ma go też tyle na drogach ile bmw i audi ;) oczywiście myślałem tylko o benzynie 1.6. ale okazało się że moim budżetem to mogę sobie poczekać jeszcze z 2-3 lata na racjonalną m3 za 20k. ogólnie mógłbym i 25k uzbierać ale nie chcę tyle wydawać i wydaje mi się że strasznie dużo też nie wymagam, zresztą, przesiadka z fiesty będzie i tak szokiem, nieważne co wybiorę. czytając o maździe strasznie zniechęciła mnie ta rdza, no jest plagą. oglądałem chyba 3 mazdy rocznik 2003-2004 i każda miała standardowe miejsca ordzawione, nie jest to w sumie coś poważnego ale pomyślałem że skoro mam wydawać ponad 20k to wolałbym mieć coś na co nie będę musiał co 2-3 lata wydawać 1,5k na konserwację.

 

i tak trafiłem na e46 320d. nie rozważam innego silnika ponieważ spalania benzyn nie przełknę (pomimo tego że jestem spokojnym kierowcą, na fieście nie przekraczam 2,5k obrotów przy zmianie biegów ;) ). 320d to pewien kompromis bo nie interesowałem się nim do czasu obrazy/focha na mazdę. z racji tego że ojciec namawia mnie na niemca, jedynym niemcem podobającym mi się a będącym (?) w moim zasięgu okazuje się 320d. dodatkowo mam pewne do ON na którym spokojnie nowe mercedesy latami jeżdżą. ON w maździe nie rozważałem w ogóle bo przed 2006 rokiem to silnik-pomyłka.

 

wiem że jest mnogość tematów o cenie 320d lecz z racji ilości tych samochodów, rozbieżność cenowa jest spora i trudno się tu wstrzelić w racjonalną kwotę (dlatego piszę tutaj, u Znawców tematu). ile więc muszę liczyć na 320d 2001-2002 rok ? z przykładowych n stron allegro z nieuszkodzonymi 320d (sedan) rocznik 2000-2002, odrzucam pierwszą 1/3n i wychodzi mi że spokojnie powinienem znaleźć jakąś 320d w dobrym stanie do 20k (18-19k po targach).

 

naiwniak?

 

z góry dzięki za sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie lepsza E46 od Mazdy 3. Mazda trójka to porażka bo taka z 2003 roku za dwa trzy lata będzie miała już sporo "wrzerów" w podwoziu i nadwoziu. Co w przypadku E46 wystąpi sporo lat później.

Szukaj zadbanego egzemplarza i pamietaj, że lepiej kupic starszy rocznik, a solidny, niż jakiegoś młodszego paścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź :)

jestem w stanie zaakceptować e46 z 2000 rocznika, czyli przed liftem, czytałem parę wątków o różnicach w wersji przed- i poliftowej, najbardziej ciekawią mnie zmiany w silniku. dużo ich jest? czy wersja przedliftowa miała jakieś seryjne problemy silnikowe? czy za te parę miesięcy jest sens szukania poliftowej (max 2003 rok) w cenie 20k (targowanej do 18,5-19k) ? jeśli nie to czy takie 18k to już będzie ok na wersje 2000 rok ?

 

oczywiście staram się unikać handlarzy, szukam ofert od osób prywatnych, wiem że najlepiej byłoby szukać sobie w DE lecz pomimo tego, że mieszkam 30km od granicy ciężko się poruszać po mobile.de kiedy nie zna się żadnego słowa po DE ;)

 

da się coś o tym powiedzieć na podstawie zdjęć i opisu:

1. http://otomoto.pl/bmw-320-C23419023.html

2. http://allegro.pl/bmw-e-46-320d-po-lifcie-zarejestrowana-i2525294684.html

3. http://otomoto.pl/bmw-320-C25200831.html

Edytowane przez bjorm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie idziesz do salonu żeby wybierać co nowocześniejsze. Tu liczy się stan techniczny całego auta, prawdziwy przebieg, jego przeszłość (najlepiej bezwypadkowa). W przypadku uzywanych samochodów na to trzeba patrzeć, bo wybór w granicy rozsądku naprawdę jest ograniczony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie idziesz do salonu żeby wybierać co nowocześniejsze. Tu liczy się stan techniczny całego auta, prawdziwy przebieg, jego przeszłość (najlepiej bezwypadkowa). W przypadku uzywanych samochodów na to trzeba patrzeć, bo wybór w granicy rozsądku naprawdę jest ograniczony.

racja tylko chcę wiedzieć czy nie ma przesłanek za tym żeby jednak kategorycznie szukać poliftu z racji np jakichś defektów przedliftowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja tylko chcę wiedzieć czy nie ma przesłanek za tym żeby jednak kategorycznie szukać poliftu z racji np jakichś defektów przedliftowych :)

To już musi się wypowiedzieć ktoś kto ma na ten temat sporą wiedzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bjorm ja np zjeździłem z moim młodszym bratem setki km zanim kupił E46 i to w benzynie. Ale warto było bo mimo tego, że przed liftem rocznik 98, to ma autko jak z salonu i co dobre prawie "full wypas'. Zapłacił 13900zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bjorm ja np zjeździłem z moim młodszym bratem setki km zanim kupił E46 i to w benzynie. Ale warto było bo mimo tego, że przed liftem rocznik 98, to ma autko jak z salonu i co dobre prawie "full wypas'. Zapłacił 13900zł.

racja, wiem że trzeba szukać, mam też speca od bmw który z 2h każde auto sprawdza elektrycznie, hardware'owo i software'owo :) skoro udało się Wam za 14k mieć full wypas z 98 roku dlatego zastanawiam się czy mi udałoby się mieć 3/4 wypasu z 2001 roku za 18-19k ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, tak sobie czytam odwieczne problemy z rodzajem paliwa i chciałem zapytać czy taka 316i, 318i to dobre konstrukcje? wiem że są lepsze lecz chciałbym jak najbardziej ograniczyć spalanie, tak jak pisałem jestem spokojnym kierowcą, biegi na max do 2,5k obrotów, nie mam zamiaru się ścigać ani startować pierwszy ze świateł. czy taka 318i po lifcie jest tańsza od 320d po lifcie (bo rozumiem że powinna być) ? myślę nad benzyną jak najmniejszą bo nie wiem czy chce mi się bawić w lpg, jeżdżę rocznie maks 15k km, do pracy mam 6km więc nie wiem czy diesel to dobry wybór, jedyne co mnie trzyma jeszcze przy diesel'u to ten dostęp do paliwa... lecz cena za wersję 'd', koszty eksploatacji, przebiegi roczne --> może nie dać to racjonalnego finansowo wyboru...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Z całym szacunkiem dla posiadaczy 2.0d,ale nie kupił bym chociażby dla tego,że ma tylko 4 cylindry(wolał bym M52b20Tu lub M54b22).

Z tego co czytałem na forum lubi pęcnąć wał.

Wszyscy znajomi którzy mieli ten motor wcale go nie chwalili i nie kupili by już takiego.

Koledze z pracy wysypało się turbo i przy tym jeszcze parę rzeczy,jest zrobiony(utopił trochę grosza) i chce go sprzedać.

To jest to auto http://allegro.pl/bmw-320-09-2000-r-model-2001-sedan-limuzyna-i2505448642.html

Nic więcej prócz tego-że jeździ nim coś ok 2 lat i przyjechało tak jak stoi(w Polsce macane nie było), nie powiem bo nie przyglądałem się mu dokładnie.

A tu taka mała lektura.

http://www.bmw-e46.net.pl/index.php/typowe-usterki-bmw-e46/

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&ved=0CGUQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.fakt.pl%2FDiesel-od-BMW-drogi-zawodny-i-skomplikowany%2Cartykuly%2C110181%2C1.html&ei=9mQZUIXKNcbJswbW5oHQCQ&usg=AFQjCNGWQYoZL26J3ytEoGOKrgjQ44-Bgg

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za linki, czytałem pierwszy z nich, drugiego nawet nie rozpoczynam... 320d odpada (w moich okolicznościach).

są jakieś potężne zmiany konstrukcyjne po lifcie dla 316 i 318 ? czy jest coś co mnie przekona do szukania wersji tylko poliftowej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za linki, czytałem pierwszy z nich, drugiego nawet nie rozpoczynam... 320d odpada (w moich okolicznościach).

są jakieś potężne zmiany konstrukcyjne po lifcie dla 316 i 318 ? czy jest coś co mnie przekona do szukania wersji tylko poliftowej ?

 

Po lifcie 316i lub 318i szukaj silników z oznaczeniem N46.

N42 miały wadliwe napinanie łańcucha, można poczytać o tym na forum.

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po lifcie 316i lub 318i szukaj silników z oznaczeniem N46.

N42 miały wadliwe napinanie łańcucha, można poczytać o tym na forum.

dzięki :) a powiedz mi proszę czy te przedliftowe to jakieś padaczki? mają jakieś szczególne bolączki (co zostało usunięte w polifcie) ?

 

auto ktore chcesz ma byc 5cio czy 3 drzwiowe? jesli 3 zastanow sie nad e46 318ci

nie rozważałem coupe ale w sumie jest dosyć ładne, wolałbym sedana ale coupe nie pogardzę, jedyne co odrzucam to compact.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedliftowe 318i/316i mają inne silniki - M43B19 o pojemności 1.9 litra i moc, odpowiednio - 118 i 105 KM. Gdy właściciel nie przywiązuje uwagi do wymiany oleju ( i to częstszej niż 25 tys. km), zdarzają się przekręcone panewki wału korbowego. Poza tym nic szczególnego się z nimi nie dzieje. Spalanie ok. 8.3 l/100 km.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj N46

Taaa. N46 weszło w 2004 więc z pewnością zmieści się w budżecie...

na pewno się nie zmieszczę, dzięki za kolejną ważną informację :)

 

przedliftowe 318i/316i mają inne silniki - M43B19 o pojemności 1.9 litra i moc, odpowiednio - 118 i 105 KM. Gdy właściciel nie przywiązuje uwagi do wymiany oleju ( i to częstszej niż 25 tys. km), zdarzają się przekręcone panewki wału korbowego. Poza tym nic szczególnego się z nimi nie dzieje. Spalanie ok. 8.3 l/100 km.

czyli nie ma wielkich przeciwwskazań do tych silników. to dobrze. czy podczas wizyty w aso będą w stanie mi powiedzieć jak te panewki się trzymają ? rozumiem także że 105KM mam sobie spokojnie odpuścić przy masie E46 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kup sobie samochód z małym, udokumentowanym przebiegiem to wszystkie opowieści o przypadłościach silników będziesz mógł za przeproszeniem olać. Kupisz co będziesz chciał i tyle. Lepiej niech będzie starszy ale w dobrym stanie i z małym przebiegiem. Jak się nabywa złomy zajechane to w każdym coś będzie niehalo i będzie można temat na forum rozpocząć "siadło mi to czy tamto".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.