Skocz do zawartości

E39 535 Pierwsze BMW i pierwsze problemy.


Dejwid1987

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na początku chcę się przywitać jestem tutaj nowy i jest to moje pierwsze BMW.

 

Zawsze się zarzekałem że nigdy golfa ani BMW ale jestem miło zaskoczony, autko klasa. Zmieniam zdanie i przechodzę na waszą stronę ale do rzeczy...

 

Przekopałem internet ale nie wszystko co mnie interesuje znalazłem lub nie do końca było to opisane więc tak:

 

Auto to e39 535 w dowodzie 173kw z 1996r

 

1. Gdy auto zostawiam czasem na noc na parkingu lub gdzies pod sklepem zaczyna pipczeć i mrugać awaryjnymi jak by alarm czy coś ale nic mu sie złego nie dzieje, potrafi np. przestać całą noc na parkingu a nad ranem pipczy i otworze go z okna i zamknę to potrafi znowu pipczeć za 5 czy 10 min a czasem przechodzi mu calkiem. Bez różnicy czy szyby są otwarte czy zamknięte.

 

2. Auto ma dziwne odpalanie, kluczykiem się nie kręci rozrusznikiem tylko bierze się go na zapłon i raz cyka tak jak na rozruch a auto juz samo sobie zaczyna kręcić i odpalać, mam pytanie czy jest opcja jakaś odpalania go z kluczyka z domu? Lub czy kiedyś była i co ew. trzeba do tego.

 

3. Mam już zmieniarkę i kabel jednak wyciągając radio BMW business czy coś takiego z tyłu nie ma gdzie tego wpiąć, czy kabel od zmieniarki wpina się wyżej tam gdzie kaseta? Czy może mam złe radio? A i jeszcze przy zmieniarce oprócz grubego kabla mam takie wejście na 3 piny, do tego trzeba jakiś specjalny kabel i gdzieś go wpinać czy wystarczy jakieś zasilanie dać na jakieś piny?

 

4. Zmieniłem olej i jak skasować samemu ten serwis, da się jakoś? (tego nie szukałem przyszło mi dopiero do głowy może jest na forum gdzieś więc przepraszam jak coś)

 

Jeśli ktoś coś wie w temacie to proszę o podpowiedź bo nie daje mi to spokoju głównie pierwsze 3 pkt.

 

Pozdrawiam forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Gdy auto zostawiam czasem na noc na parkingu lub gdzies pod sklepem zaczyna pipczeć i mrugać awaryjnymi jak by alarm czy coś ale nic mu sie złego nie dzieje, potrafi np. przestać całą noc na parkingu a nad ranem pipczy i otworze go z okna i zamknę to potrafi znowu pipczeć za 5 czy 10 min a czasem przechodzi mu calkiem. Bez różnicy czy szyby są otwarte czy zamknięte.

Bardzo często jest to wina np czujnika domknięcia maski. Powinien być przy obudowie filtra kabinowego w komorze silnika - zdaje się, że przy tym filtrze po stronie kierowcy. Spróbuj wymontować ten czujnik, oczyścić go trochę, jego styki i wpiąć ponownie.

Oczywiście może to być także wina samego alarmu - może gdzieś jego elektronika załapała wilgoć itp ale to już sprawa raczej dla elektronika.

 

2. Auto ma dziwne odpalanie, kluczykiem się nie kręci rozrusznikiem tylko bierze się go na zapłon i raz cyka tak jak na rozruch a auto juz samo sobie zaczyna kręcić i odpalać, mam pytanie czy jest opcja jakaś odpalania go z kluczyka z domu? Lub czy kiedyś była i co ew. trzeba do tego.

Z tego co kojarzę to była taka opcja tzw automatycznego odpalania. Na pewno w e38 było coś takiego. Widać, że i w e39 opcjonalnie sobie to ludzie zamawiali. Co do możliwości odpalania z kluczyka z domu to nie wiem czy jest taka możliwość ale przynajmniej o takiej jeszcze nie słyszałem.

 

3. Mam już zmieniarkę i kabel jednak wyciągając radio BMW business czy coś takiego z tyłu nie ma gdzie tego wpiąć, czy kabel od zmieniarki wpina się wyżej tam gdzie kaseta? Czy może mam złe radio? A i jeszcze przy zmieniarce oprócz grubego kabla mam takie wejście na 3 piny, do tego trzeba jakiś specjalny kabel i gdzieś go wpinać czy wystarczy jakieś zasilanie dać na jakieś piny?

Prawdopodobnie będziesz potrzebował przewód numer 3 z rysunku zawartego w poniższym linku.

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DE11&mospid=47547&btnr=65_0780&hg=65&fg=07

 

Tu masz jeszcze kilak schematów dotyczących radia/zmieniarki/audio/doposażenia: http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DE11&mospid=47547&hg=65&fg=05

 

Ogólnie polecam Ci stronę RealOEM - wpisujesz w stosownym miejscu swój numer VIN (ostatnie 7 znaków) i masz przegląd wszystkich części, uzytych w swoim aucie: http://realoem.com/bmw/select.do

 

4. Zmieniłem olej i jak skasować samemu ten serwis, da się jakoś? (tego nie szukałem przyszło mi dopiero do głowy może jest na forum gdzieś więc przepraszam jak coś)

http://elektronikasamochodowa.com/content/view/84/62/

Złącze diagnostyczne masz w komorze silnika - jak otworzysz maskę to przy prawym kielichu amortyzatora (po stronie pasażera) masz to duże okrągłe gniazdo.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ad1: Jak Manolito napisał, często padają czujniki pod maską, ja w swojej odłączyłem, wtedy umilkła i był spokój.

Najbardziej wrzeszczał alarm jak było wilgotno.

Ad2. Wszystkie V8 tak odpalają, i nie ma do tego żadnego zdalnego odpalania czy coś. Poprostu raz cykniesz kluczykiem, a auto samo sobie zakręci i odpali. Nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.