Skocz do zawartości

Klaudekc

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia Klaudekc

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki za odzew,na razie nie mam do nich dostępu,ale dwie naraz by padły ?
  2. Witam, mam problem,przestały świecić oba halogeny w e39 540 po lifcie. Przeglądałem bezpieczniki wszystkie ok. chociaż nie znalazłem w rozpisce bezpiecznika do świateł przeciwmgielnych, zresztą w rozpisce jest mowa tylko o module świateł. Jakieś sugestię ?
  3. i jak działa ci to ?też chciałem sobie zafundować,ale podobno nie łączy... :(
  4. Tez wymieniłem rozrząd,u mnie wyszło 3.300,00, a vanosy jak vanosy troszkę grają,ale chodzą więc na razie nie ruszam.
  5. Jeśli 520i automat ma palić ponad 15,to dużo.... mnie 540i automat pali w mieście 16l, a raczej jest różnica w osiągach :wink:
  6. Witam,tez szukam jakiejś cyfrowej zmieniarki bo w ori chyba laser siada... Mam navi 16:9 w DSP, więc Dension odpada... pytanie do użytkowników YATOUR: -chodzi Wam przy DSP ? -trzeba demontować ori zmieniarkę,czy mogą śmigać obie ? -działa to komuś poprawnie na złączu BMW4 ? -ma ktoś możliwość wypożyczenia do prób (jak zadziała mogę odkupić :) ? Pozdrawiam
  7. Dokładnie... co ja się naszarpałem póki nie wpadłem na to że jest zawleczka którą wystarczy wysunąć :duh: :mrgreen: gdzie jest ta zawleczka ? bo jak szarpie to podnosi mi się siedzonko dla dzieci ...
  8. Podobno jak są siedziska dla dzieci to trzeba wyciągać zawleczki... ja tak mam bo jak ciągnę to mi się podnosi siedziska dla dziecka ... a prawda jest taka,że ostatnio wymieniałem pompę paliwa... i coś kojarzę,że to od tego czasu "znikło"
  9. Wciąż nie znalazłem zapięcia pasa środkowego :/ Kanapa jest dzielona,po położeniu nic nie znalazłem,zresztą było by go widać w bagażniku,może pod siedzeniem... wie ktoś jak się siedzenie wyciąga ?
  10. Witam, pytanie jak w temacie,dzielona kanapa jeżdżę autem już ponad rok,nigdy nie był potrzebny,aż do wczoraj i tu error... brak trzeciego uchwytu do zapięcia. Instrukcja podaje : "Środkowy pas bezpieczeństwa ma dodatkowy mały zamek. Po połączeniu obu części staje się on normalnym pasem o trzech punktach mocowania...." Moje pytanie: jeśli z tyłu jadą trzy osoby to jak zapiąć środkowy pas ? jak rozumieć zapis w instrukcji: "Środkowy pas bezpieczeństwa ma dodatkowy mały zamek. Po połączeniu obu części staje się on normalnym pasem o trzech punktach mocowania...." ? po co jest dodatkowy mały zamek ? co znaczy połączenie obu części żeby stał się normalnym pasem ? i jeszcze te trzy punkty mocowania...po cholerę ? Z góry dzięki i pozdrawiam.
  11. Nie wiem,czy wszystkie V8,ale na pewno większość ma taki automat zapłonowy
  12. Nie neguję absolutnie porównywalnych osiągów przy przyspieszeniach z kręceniem do czerwonego pola na obrotomierzu, choć suche dane wskazują na to, że Vanosiasta powinna mieć lekką przewagę tuż po zmianie biegu ( różnica wyrażona 440 Nm vs 420 Nm ). Natomiast jest niewiarygodna przepaść w mocy przy 2-3 tys obr. W zeszłym tygodniu zrobiłem "tournee" po połowie Polski w poszukiwaniu godnego egzemplarza bez Vanosa. Spośród trzech raptem jedna okazała się szybsza od mojej e39 530i przy niskich i średnich obrotach i ona jedyna była rzeczywiście zadbaną sztuką z symptomami poprawnej pracy silnika i skrzyni. Ale w stosunku do mojej zdawała się być mocniejsza odczuwalnie o zaledwie jakieś 20%. W sumie wydaje się to być naturalne w obliczu ich mocy maksymalnych ( 286 vs 231 ) ale.... przecież to jest 4,4 vs 3,0 i różnica w mocy przy niskich obrotach powinna powalać - a wcale tak nie jest. Gdybym nie znał parametrów tych motorów i ktoś dałby mi się przejechać 530i oraz 540i z M62B44 a potem wyjawił, że pierwsza ma 3,0 pojemności a pojemność drugiej kazał zgadnąć to rzuciłbym - 3,7 - 3,8 l. Wg mnie silnik M62B44 to porażka jeśli chodzi o rozkład mocy. Niepokoiło mnie to, że 2 lata temu jeździłem jedną jedyną 540i która osiągami robiła naprawdę wrażenie, włączając w to moc przy niskich obrotach. Sprawdziłem więc w przypływie impulsu jedną z M62B44TU z ogłoszenia pod Poznaniem i cóż... bingo! Pędzel od samego startu, katapulta już przy 2 tys obr. Efekt był taki, że natychmiast zmieniłem kryteria wyszukiwania ( rocznik>98 ) i nazajutrz objeździłem jeszcze kolejny śmietnik po czym kupiłem świeżo pozyskany od Pana Niemca egzemplarz testowany dnia poprzedniego. Kupiłem go z pełną świadomością, że za chwilę padną Vanosy i wydam 6000 zł. Różnica w osiągach warta jest tej kasy. Gdybym uznawał za wystarczające auto dobrze zbierające się " u góry" to kupiłbym sobie jakiegoś Type-R. Nie po to kupuje się 4,4 żeby to nie "jechało potężnie z dołu". Martwi mnie jedynie wodecki alternator, wolałbym wiatrowski jak w wersji bez Vanosa ;-) Co ma być to będzie. Inna sprawa, że jeżeli faktycznie "TU" mniej pali i jest to np. 2 l lpg/100 km to przez 3 lata i 100000 km generuje to oszczędność ok. 5500 zł. Które zbilansuje np. nowe Vanosy. I tu jest pies pogrzebany :D zgadzam się w 100 % wcześniej jeździłem 535 bez vanosów i powiem jedno..różnica jest kolosalna :!: moja 540 z vanosami ciągnie od samego startu... :cool2: fakt,że powoli słychać vanosy,podobno jakieś napinacze,ślizgi ( nie znam się zbytnio) trzeba wymienić,więc nie ma tragedii... Co do samego zakupu to samochodu szukałem ponad 8 miesięcy,znalazłem porządny egzemplarz, ale to co po drodze zobaczyłem,nauczyło mnie cierpliwości i tego radze koledze... mnie się to opłaciło,a teraz śmigam aż miło... jazda tym samochodem naprawdę sprawia dużą frajdę... więc wybór jak najbardziej trafny :cool2:
  13. Mam podobny problem w mojej 540,jakie poniosłeś koszty ?
  14. Witam,interesuje Wasze zdanie... http://allegro.pl/navi-nawigacja-bmw-seria-5-7-x5-i1692776477.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.