Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Na początku chcę się przywitać jestem tutaj nowy i jest to moje pierwsze BMW.

 

Zawsze się zarzekałem że nigdy golfa ani BMW ale jestem miło zaskoczony, autko klasa. Zmieniam zdanie i przechodzę na waszą stronę ale do rzeczy...

 

Przekopałem internet ale nie wszystko co mnie interesuje znalazłem lub nie do końca było to opisane więc tak:

 

Auto to e39 535 w dowodzie 173kw z 1996r

 

1. Gdy auto zostawiam czasem na noc na parkingu lub gdzies pod sklepem zaczyna pipczeć i mrugać awaryjnymi jak by alarm czy coś ale nic mu sie złego nie dzieje, potrafi np. przestać całą noc na parkingu a nad ranem pipczy i otworze go z okna i zamknę to potrafi znowu pipczeć za 5 czy 10 min a czasem przechodzi mu calkiem. Bez różnicy czy szyby są otwarte czy zamknięte.

 

2. Auto ma dziwne odpalanie, kluczykiem się nie kręci rozrusznikiem tylko bierze się go na zapłon i raz cyka tak jak na rozruch a auto juz samo sobie zaczyna kręcić i odpalać, mam pytanie czy jest opcja jakaś odpalania go z kluczyka z domu? Lub czy kiedyś była i co ew. trzeba do tego.

 

3. Mam już zmieniarkę i kabel jednak wyciągając radio BMW business czy coś takiego z tyłu nie ma gdzie tego wpiąć, czy kabel od zmieniarki wpina się wyżej tam gdzie kaseta? Czy może mam złe radio? A i jeszcze przy zmieniarce oprócz grubego kabla mam takie wejście na 3 piny, do tego trzeba jakiś specjalny kabel i gdzieś go wpinać czy wystarczy jakieś zasilanie dać na jakieś piny?

 

4. Zmieniłem olej i jak skasować samemu ten serwis, da się jakoś? (tego nie szukałem przyszło mi dopiero do głowy może jest na forum gdzieś więc przepraszam jak coś)

 

Jeśli ktoś coś wie w temacie to proszę o podpowiedź bo nie daje mi to spokoju głównie pierwsze 3 pkt.

 

Pozdrawiam forumowiczów.

Opublikowano
1. Gdy auto zostawiam czasem na noc na parkingu lub gdzies pod sklepem zaczyna pipczeć i mrugać awaryjnymi jak by alarm czy coś ale nic mu sie złego nie dzieje, potrafi np. przestać całą noc na parkingu a nad ranem pipczy i otworze go z okna i zamknę to potrafi znowu pipczeć za 5 czy 10 min a czasem przechodzi mu calkiem. Bez różnicy czy szyby są otwarte czy zamknięte.

Bardzo często jest to wina np czujnika domknięcia maski. Powinien być przy obudowie filtra kabinowego w komorze silnika - zdaje się, że przy tym filtrze po stronie kierowcy. Spróbuj wymontować ten czujnik, oczyścić go trochę, jego styki i wpiąć ponownie.

Oczywiście może to być także wina samego alarmu - może gdzieś jego elektronika załapała wilgoć itp ale to już sprawa raczej dla elektronika.

 

2. Auto ma dziwne odpalanie, kluczykiem się nie kręci rozrusznikiem tylko bierze się go na zapłon i raz cyka tak jak na rozruch a auto juz samo sobie zaczyna kręcić i odpalać, mam pytanie czy jest opcja jakaś odpalania go z kluczyka z domu? Lub czy kiedyś była i co ew. trzeba do tego.

Z tego co kojarzę to była taka opcja tzw automatycznego odpalania. Na pewno w e38 było coś takiego. Widać, że i w e39 opcjonalnie sobie to ludzie zamawiali. Co do możliwości odpalania z kluczyka z domu to nie wiem czy jest taka możliwość ale przynajmniej o takiej jeszcze nie słyszałem.

 

3. Mam już zmieniarkę i kabel jednak wyciągając radio BMW business czy coś takiego z tyłu nie ma gdzie tego wpiąć, czy kabel od zmieniarki wpina się wyżej tam gdzie kaseta? Czy może mam złe radio? A i jeszcze przy zmieniarce oprócz grubego kabla mam takie wejście na 3 piny, do tego trzeba jakiś specjalny kabel i gdzieś go wpinać czy wystarczy jakieś zasilanie dać na jakieś piny?

Prawdopodobnie będziesz potrzebował przewód numer 3 z rysunku zawartego w poniższym linku.

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DE11&mospid=47547&btnr=65_0780&hg=65&fg=07

 

Tu masz jeszcze kilak schematów dotyczących radia/zmieniarki/audio/doposażenia: http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DE11&mospid=47547&hg=65&fg=05

 

Ogólnie polecam Ci stronę RealOEM - wpisujesz w stosownym miejscu swój numer VIN (ostatnie 7 znaków) i masz przegląd wszystkich części, uzytych w swoim aucie: http://realoem.com/bmw/select.do

 

4. Zmieniłem olej i jak skasować samemu ten serwis, da się jakoś? (tego nie szukałem przyszło mi dopiero do głowy może jest na forum gdzieś więc przepraszam jak coś)

http://elektronikasamochodowa.com/content/view/84/62/

Złącze diagnostyczne masz w komorze silnika - jak otworzysz maskę to przy prawym kielichu amortyzatora (po stronie pasażera) masz to duże okrągłe gniazdo.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ad1: Jak Manolito napisał, często padają czujniki pod maską, ja w swojej odłączyłem, wtedy umilkła i był spokój.

Najbardziej wrzeszczał alarm jak było wilgotno.

Ad2. Wszystkie V8 tak odpalają, i nie ma do tego żadnego zdalnego odpalania czy coś. Poprostu raz cykniesz kluczykiem, a auto samo sobie zakręci i odpali. Nic więcej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wszystkie tak odpalają.Znajomy miał w tradycyjny sposób.Z tego co gdzieś czytałem to jakoś się to koduje.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
U mnie też automatycznie odpala, a kasowanie inspekcji poszukaj na forum - skasujesz sobie sam przyciskami przy liczniku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może i każda tak ma,skoro tak piszecie.

Może miał to wyłączone lub coś wymienione bo miał tradycyjny sposób odpalania.

ec2Wze6.jpg
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.