Skocz do zawartości

Knecht czy Mann Filter??


Przemek84

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Mann jest o 10 zl drozszy. Warto wydac wiecej??

Szczerze powiedziawszy zupełnie tego nie rozumiem... Masz E39 520d czyli stosunkowo młody samochód, za kilkadziesiąt tys PLN. I zastanawiasz się czy warto zapłacić za coś więcej o 10 PLN :?:

Być może byłbym w stanie zrozumieć gdybyś miał dylemat jaki ja miałem kilka miesięcy temu - czy kupić wisko Sachsa za 290 PLN czy oryginał za 550. Ale 10 PLN???

 

Moim zdaniem powinieneś kupić oryginalny filtr. Przynajmniej będziesz miał pewność że jest dobry...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Bastek,

 

Co to znaczy oryginalny BMW?. Ja tego nie ustalilem. Moje pytanie bardziej dotyczylo jak z jakoscia tych filtrow. Co bedzie lepsze Knecht czy Mann. W poscie nie chodzilo o to, czy warto wydac wiecej 10zl na Mann-a!

Napisalem jaka jest roznica u mnie w sklepie i tylko tyle.

 

P.S. Kupilem ten tanszy o 10zl (Knecht):) Podobno nie ma roznicy w jakosci, wiec po co przepłacać?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Kolego Bastek,

Co to znaczy oryginalny BMW?. Ja tego nie ustalilem.

Oryginalny BMW to znaczy filtr który ma wytłoczone logo BMW i kupiony w ASO BMW lub innym sklepie specjalizującym się w sprzedaży części oryginalnych.

 

 

Jeszcze jedno. Napisalem czy warto wydac wiecej 10zl. To sie zgadza. Ale po co mam wydawac nawet te 10 zl wiecej, jesli obie firmy maja pierwszorzedna jakosc.
Jeśli oba są pierwszorzędne to kwota 10 PLN nie ma żadnego znaczenia. Zwłaszcza dla kogoś kto jeździ samochodem za kilkadziesiąt tysięcy złotych... :wink: Albo ja jestem jakiś nienormalny i dla mnie taka kwota nie ma znaczenia mimo że jeżdżę samochodem sporo tańszym od Twojego... :roll:

 

 

Knecht to oryginal BMW....
Być może. Co nie znaczy że ten filtr jest tak dobry jak ten który nie dość że jest wyprodukowany przez Knechta to jeszcze ma logo BMW. Oba te filtry nawet jeśli są produkowane na tej samej taśmie produkcyjnej przechodzą inną kontrolę jakościową... Zresztą pisałem już o tym nie raz na forum.

 

 

A Bastek mam nadzieje ze Ty wybrales wisko Sachsa a nie wisko Sachsa w opoakowaniu BMW za 550 zł.
Szczerze powiedziawszy sądziłem że jako miłośnik BMW i osoba dbająca wyjątkowo o stan swojego samochodu powiesz coś przeciwnego...

Odpowiadając na Twoje pytanie - wybrałem oryginalne wisko z logo BMW za 550 PLN. Ponieważ nie chcę ładować do swojego samochodu części nieoryginalnych, a różnica 250 PLN jest dla mnie do zaakceptowania (zwłaszcza że poprzednie wisko wytrzymało 10 lat... :cool2: ). To oznacza że średnio rocznie płacę za utrzymanie samochodu więcej o 25 PLN. Przy rocznych kosztach utrzymania na poziomie 12 kPLN (benzyna + ubezpieczenie + drobne naprawy) to kwota zupełnie bez znaczenia.

 

 

[...] a filtr klimy MANN'A ( 50 zł a identyczny ze znaczkiem BMW 90 :D )
Tak jak pisałem wyżej - identycznie to on wygląda. A czy ma identyczną jakość to już różnie może być... :wink:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bastek - akurat w przypadku filtra klimatyzacji wyglądającego identycznie nie jestem podejrzliwy - niektórzy wciskają filtrona i sie cieszą :D uszczelka pod głowicą mi przez niego nie poleci a ja nie chciałem zaoszczedzic 40 zł tylko nie chciało mi się 3 dni czekac na oryginał, bo Mann'a miałem od ręki. Filtr i tak zmieniam co 8000 km więc moze nastepnym razem kupie oryginał. Miałem juz wczesniej w 730 Mann'a i ze znaczkiem BMW - roznicy nie odczułem zadnej - oba były podobnie zabrudzone, nie stwierdziłem efektów przepuszczania jakiegos syfu w przypadku Manna.

 

Oczywiscie VISCO to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Bastek - akurat w przypadku filtra klimatyzacji wyglądającego identycznie nie jestem podejrzliwy - niektórzy wciskają filtrona i sie cieszą :D uszczelka pod głowicą mi przez niego nie poleci a ja nie chciałem zaoszczedzic 40 zł tylko nie chciało mi się 3 dni czekac na oryginał, bo Mann'a miałem od ręki.

To prawda, że zakładając filtr nieoryginalny jest szansa że nie narobimy szkód w silniku. :wink:

Ale ja po prostu jestem podejrzliwy - jeśli ktoś pisze że po co przepłacać 10 PLN na filtrze to jestem w 99% pewien że takie visko na którym może "oszczędzić" 250 PLN tym bardziej kupi nieoryginalne. A potem to już strach kupować samochody - wygląda ładnie tylko że większość części nigdy nie miała nic wspólnego z BMW... :wink:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

odgrzeję trochę kotleta, ale może komuś się przyda... bo jak przypadkowo trafiłem na ten temat, to mi ręce opadły... filtry MANN+HUMMEL Group to ta sama jakość co Knecht, powiem więcej... nie zdziwiłbym się gdyby Knecht był lepszy :) Knecht jest częścią koncernu MAHLE, oczywiście w Polsce MANN jest bardziej znany od MAHLE, ale to jest właśnie Polska :!: MAHLE to jest swego rodzaju High-end w dziedzinie części motoryzacyjnych... natomiast różnica w cenie wynika wyłącznie z większej popularyzacji filtrów MANN w naszym kraju, oraz zróżnicowanych cen u dostawców...

 

wiem co pisze , bo pracuje w tej branży dla niemieckiej firmy i kupujemy dużo części z MAHLE oraz MANN :)

“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”

ś.p. Ayrton Senna da Silva


http://bmwteamkrakow.pl/galeria/albums/userpics/11064/m3gt~0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtry MANN+HUMMEL Group to ta sama jakość co Knecht, powiem więcej... nie zdziwiłbym się gdyby Knecht był lepszy :)

Zgadza sie. Zarowno Mann jak i Mahle/Knecht dostarczaja czesci OEM do BMW.

 

Co do tego ktory lepszy, trudno powiedziec. Uzywalem obu, i nie mialem problemow ani z jednym ani z drugim.

 

Knecht fajniej wyglada z tymi plastikowymi koncowkami, ale raczej nie ma to zadnego znaczenia z funkcjonalnego punktu widzenia...

 

http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/misc/P1010764.jpg

http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/misc/mahle_oil_filter.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co do Mann,to już gdzieś pisałem na forum,że dużo filtrów robionych jest różnych egzotycznych krajach, china,korea, brazylia, argentyna, południowa afryka, egipt, izrael, robią je jeszcze w USA- tylko do TRANSIT od 2000roku, wygląd filtra i napisów jest taki sam jak oryginał FORD, FILTRON. Hipszpania, Austria-ale tu zapewne kupują je od KNECHTA bo tak samo wyglądają. A najlepsze jest to, że do E46 318i filtr paliwa MANN jest made in china. Na pierwszy montaż tam idzie KNECHT, tak samo w mojej też był KNECHT BMW, a teraz jest KNECHT bez znaczka BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.