Skocz do zawartości

Trwalosc i usterkowosc silników N52


Maciek323

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Hej, wydaje mi się, że źle czytasz te pomiary. Odczytujesz psi a nie bary.

Te wartości co ja podałem to były w barach - to te cyfry wewnątrz tarczy. U Ciebie jest ok. 8 barów więc albo wskaźnik zepsuty albo coś jest nie tak z silnikiem.

Swoją drogą ciekawe że kręciłeś VVT, ja tego nie robiłem, nie odpinałem też wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 278
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hej, wydaje mi się, że źle czytasz te pomiary. Odczytujesz psi a nie bary.

Te wartości co ja podałem to były w barach - to te cyfry wewnątrz tarczy. U Ciebie jest ok. 8 barów więc albo wskaźnik zepsuty albo coś jest nie tak z silnikiem.

Swoją drogą ciekawe że kręciłeś VVT, ja tego nie robiłem, nie odpinałem też wtryskiwaczy.

 

:duh: tu mnie złapałeś :duh: nie wiem czemu czytałem PSI.

W takim razie muszę coś zmienić w sposobie mierzenia, albo poczekam do lata z kolejnym pomiarem, bo auto normalnie jeździ i przyspiesza.


VVT kręciłem z ręki, ale Mariusz od nas z forum pisał mi też że jest opcja to zrobić przez ISTA.

Wtryskiwaczy nie odpinałem.


Naprawdę nikt więcej nie mierzył kompresji w N52? :shock: Boicie się prawdy o stanie silnika? :D

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć,

Mocno rozważam zakup E61 z tym oto silnikiem N52 (nie wiem który konkretnie ani gdzie to sprawdzić) i jest taka potecjalna do sprzedaży, data produkcji:07.18.2005.

Pytania:

- jest sens w ogóle na to patrzeć?

- jak jest to na co zwrócić uwagę przy oględzinach, co konkretnie sprawdzać?


Jak coś to historia serwisowa wygląda tak:

07.12.2005 - 7856 Km - wzmacniacz anteny diversity, prace elektryczne, diagnostyka komputerowa pojazdu

25.04.2006 - 16 590 Km - zmiana kół, wyważenie kół

06.11.2006 - 30 381 Km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu, zmiana kół, wyważenie kół, wycieraczki przód i tył

25.01.2007 - 34 840 Km - diagnostyka i programowanie pojazdu, prace elektryczne

13.03.2007 - 36 374 Km - zmiana kół, wyważenie kół

27.07.2007 - 43 684 Km - płyn hamulcowy, mikrofiltr

23.11.2007 - 54 007 Km - zmiana kół, wyważenie kół

23.01.2008 - 59 379 Km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu

17.04.2008 - 63 354 Km - zmiana kół, wyważenie kół

30.06.2009 - 79 026 Km - dach szklany kpl

02.07.2009 - 76 300 Km - płyn hamulcowy

02.07.2009 - 79 027 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

21.08.2009 - 83 372 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

09.10.2009 - 87 256 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

16.10.2009 - 87 263 Km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu, filtr powietrza, kompresor zawieszenia pneumatycznego tył, przewód poduszki pneumatycznej zawieszenia tył lewy i prawy, diagnostyka komputerowa pojazdu, prace elektryczne

15.01.2010 - 93 868 Km - kontrola pojazdu

21.04.2010 - 100 669 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

21.04.2010 - 99 999 Km - świece zapłonowe kpl

29.10.2010 - 114 795 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

28.06.2011 - 129 927 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

23.08.2011 - 134 931 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

22.05.2012 - 145 040 Km - poprawienie mocowania klemy plus akumulatora akcja serwisowa

25.02.2013 - 160 346 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

25.02.2013 - 160 349 Km - diagnostyka komputerowa pojazdu, uzupełnienie oświetlenia

02.08.2013 - 165 793 Km - diagnostyka komputerowa pojazdu, mikrofiltr, płyn hamulcowy, uzupełnienie płynu do układu wspomagania, uzupełnienie płynu do spryskiwaczy

05.08.2013 - 165 793 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

27.11.2013 - 169 827 Km - geometria kół pojazdu

05.02.2014 - 172 811 Km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, uzupełnienie płynu do spryskiwaczy

05.02.2014 - 172 818 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

27.06.2014 - 180 550 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

30.06.2014 - 180 638 Km - alternator, diagnostyka komputerowa pojazdu

02.07.2014 - 180 628 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

04.02.2015 - 194 271 Km - uzupełnienie oleju, prace przy dachu szklanym, uzupełnienie płynu do spryskiwaczy, kontrola pojazdu, mata zajętości fotela pasażera, diagnostyka komputerowa pojazdu, prace elektryczne, miska z filtrem i olej automatycznej skrzyni biegów, tulejka mechatroniki, uszczelki podstawy filtra oleju, osłona lusterka prawa strona

18.06.2015 - 200 728 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

23.10.2017 - 251 077 Km - wizyta serwisowa bez opisu, odczyt z kluczyka

23.06.2020 - 282 001 Km - płyn hamulcowy, kontrola pojazdu

Ostatni odczyt z kluczyka - 282 001 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
E tam, nie narzekaj. Ile aut ma w ogóle taka historie jak ten. Szczegolnie na auto co ma 16 lat to naprawde ze swieca szukać. Ja tam najbardziej lubie januszy co szukaja wielce auta z pelna historia a później sami ani raz nie pojada do serwisu by byl jakikolwiek wpis, bo to koszuje duzo cebulionow. Lepiej u kolegi mirka za 50 dych olej zlac i tyle. Albo kaparza w stylu co wazzup sami na podwórku. Kup później auto po takim. Strach kurna na droge wyjechać. Ale taki jak kupowal 3 czy 4 lata wcześniej to wybrzydzal, ze gdzie ksiazka, gdzie historia pelna, czemu auto bylo tak rzadko na przegladach :mrgreen: takich to do utylizacji.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało tych serwisów olejowych.

Pierwsze 100 tys km zrobił w 5 lat i olej zmieniany sumiennie co 30 tys (nawet nie co rok ) .

To nie wygląda dobrze . A dalej to już w ogóle nie wiadomo . Teraz dobiega 300 tys .

Niby silnik z początków produkcji i pierścienie może mieć jeszcze dobre ...


Zastanów się czy naprawdę chcesz mieć E61 - potencjalne problemy z elektryką ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moze zmienial w polowie serwisów olejowych na wlasna reke. Wiele osob tak robi. Warto zerknac do srodka. Zobaczyć czy jest syf spory czy w miare ok. Nie oszukujmy sie. To jest auto co ma 16 lat.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu jest ogłoszenie tego samochodu.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-zadbana-doinwestowana-wzorowy-stan-czytaj-opis-ID6DIA4q.html#4aca4c6a0b


Tak myślałem o E61 jako o aucie rodzinnym, nie przejmuje się jakoś bardzo elektroniką, wydaje mi się ten problem do przeskoczenia, gorszym problemem byłoby kupienie wadliwego N52 dla mnie. Gość twierdzi że nie bierze oleju ale on go ma zaledwie rok i zrobił 8tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
N52 w wersji 3.0 nie mial problemow z glowica z tego rocznika. Takze to plus. Z tym nie braniem oleju to różnie bywa. Przeważnie wcinaja kolo litra na 10 tys i to nie jest zly wynik. Jak auto ci sie podoba to bierz. Udaj sie do kogos ogatnietego by sprawdzili lancuch tak dla świętego spokoju. Troche pohandluj z cena :mrgreen:

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tam sprawdzał już łańuch, podobno ok. Generalnie po przeczytaniu tematu trochę obawiam się tego silnika, chociaż wcześniej czytałem że pancerny i do gazu :D

Ile realnie bez remontów jestem w stanie nim jeździć?

Jak macie jakieś lepsze propozycje kombi lpg to chętnie posłucham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak tak zaczniesz czytac to żadnego auta nie kupisz bo kazdy silnik cos tam ma. Myslisz ze nowsze silniki bmw sa takie swietne? To poczytaj np o n20 :mrgreen:

Chcesz kupic auto co prawie jest pełnoletnie. Zawsze moze cos klęknąć.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam e61 jako auto rodzinne 2+2 i się sprawdza. Bagażnika jest sporo plus mam box na dach w razie potrzeby.

Co do samego auta, plusy:

- 3,0 a nie 2,5.

- fajne wnętrze

- sprawna panorama :)


Minusy - nie wierzę że nie weźmie litra oleju ;) Czemu sprzedaje po roku i 8kkm?


Przy oględzinach trzeba posprawdzać parametry pracy silnika, na zimno i na ciepło. Korekty live, pozycje vanosów, pozycje valvetronika, prace sond, błędy, pompowanie nivo i całą elektronikę. Do tego jak jest założony gaz, jakie klamoty, jak wystrojony.

Czy była zmieniana odma, czy były uszczelniacze robione, czy uszczelniacze wałków? To są potencjalne rzeczy do roboty.


Ogólnie - na oko to powinien jeszcze pojeździć, wygląda całkiem fajnie ale pewnie jakiś pieniądz trzeba będzie w to wkładać jak w każdym...

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto normalny ci pozwoli się rozkładać z laptopem, kablami itd żeby to wszystko sprawdzać :lol: Spojrzałbym na takiego, jak na tych oszołomów co chcą pół tapicerki demontować, żeby sprawdzać czy nie po zalaniu. W życiu bym nie dał grzebać jakiemuś przypadkowemu człowiekowi przy elektronice - chcesz sprawdzać, jedźmy do ASO czy jakiegoś znanego solidnego serwisu, niech patrzą.


Co do samego silnika - miałem przez rok E90 z nim, nie sprawił mi najmniejszego problemu, jeździło się fajnie. Ale wiek tych aut wskazuje, że to jest kwestia kiedy, a nie czy, coś padnie. Szczególnie że pompa wody jest dziadowska, a przez wszystkie lata produkcji nie zrobili też nic z uszczelkami które z czasem zaczynają puszczać i wymiana ich czeka każdego, bez wyjątku.


Dla mnie największym problemem tych starszych samochodów, jest znalezienie solidnego warsztatu, czy ogólnie jakość wielu serwisów, które by mogły je ogarniać na jakimś przyzwoitym poziomie - i od tego bym zaczął - od zorientowania się, czy w moim mieście/bliskiej okolicy jest gdzie serwisować poważne tematy, jak silnik (bo wymienić wahacz czy klocki hamulcowe, to można niemal wszędzie). I nie mówię o ASO, bo pare większych wizyt tam podwoi koszt zakupu auta, biorąc pod uwagę ich narzut, a też nikt rozsądny nie będzie chciał inwestować majątku w 15-16 letnie, dość zwyczajne BMW (albo wozić je 250km do innego serwisu). I dla mnie brak takiego miejsca był jednym z powodów dla którego po roku sprzedałem swoje BMW, zanim cokolwiek się zaczęło dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kredens: ty tak serio? naprawdę kupiłbyś auto tak po 2005 roku, szczególnie Śmigło z Monachium bez sprawdzenia błędów i parametów na kompie? Bez żadnej diagnostyki kompem? Gratuluję.

Ja tak zrobiłem i żałuję do dzisiaj :)

Mówimy o podpięciu skanera diagnostycznego kablem albo przez BT i przeleceniu parametrów. Nikt nie pisze o rwaniu tapicerki.


Do Ponta - ale mówimy o aucie co ma prawie 300k realnego przelotu, a nie nówkach sztukach spod koca :)


Do Bodzio - nie umiem ci odpowiedzieć, realnie jak masz zdrowy blok to może do 400k dokręcisz. Ale raczej bym się nastawiał na włożenie +5k PLN na potencjalne silnikowe przygody (vanosy, valvetroniki, odmy, solenoidy wszystko o czym piszemy na forum pod kątem N52) Gorzej jak dojdzie tzw cam ledges / cam bearing ledges (googlaj) to wtedy dokładasz dodatkową 5-tkę do imprezy.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, nie narzekaj. Ile aut ma w ogóle taka historie jak ten. Szczegolnie na auto co ma 16 lat to naprawde ze swieca szukać. Ja tam najbardziej lubie januszy co szukaja wielce auta z pelna historia a później sami ani raz nie pojada do serwisu by byl jakikolwiek wpis, bo to koszuje duzo cebulionow. Lepiej u kolegi mirka za 50 dych olej zlac i tyle. Albo kaparza w stylu co wazzup sami na podwórku. Kup później auto po takim. Strach kurna na droge wyjechać. Ale taki jak kupowal 3 czy 4 lata wcześniej to wybrzydzal, ze gdzie ksiazka, gdzie historia pelna, czemu auto bylo tak rzadko na przegladach :mrgreen: takich to do utylizacji.

 

Kto normalny jeździ z samochodem bez gwarancji z byle czym do aso? chyba naprawdę ktoś kto ma 2 lewe ręce albo jest strasznie leniwy. Tym bardziej z takimi podstawowymi rzeczami jak olej.

Historie serwisowa ja sprawdzałem bo pierwsze wymiany oleju sa najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie zrozumielas mojego postu. Nie mam nic przeciwko zmienianiu oleju w zwyklym warsztacie. Tylko wkurza mnie gdy ktos wielce oczekuje pełnej książki a sam w zyciu nie pojedzie do serwisu. A juz najlepiej w dziale z e90 lub jeszcze lepiej e46. Gdzie sa komenty ze sprawdz historię serwisowa zanim kupisz :duh: kto kurna w 20 letnim aucie ma historie serwisowa gdzie wizyta w serwisie więcej wyjdzie jak wartosc auta :mrgreen:


Czyli chcesz powiedzieć ze najważniejsze sa pierwsze 2 lata serwisu a później to juz w dup ie? Czyli kupujac auto co ma np 10 lat i pierwsze 2 lata ma ksiazke a kolejne 8 cholera wie co sie dzialo (no bo po gwarancji to i do serwisu nie trzeba z byle czym jak przeglad czy wymiana oleju) dla ciebie to zaden problem?

No i kolejna sprawa, to z czym w ogóle jechac do serwisu? Skoro olej filtry to pierdółki co mozna samemu. Co na wymianie silnika do serwisu? Tez nie bo kto normalny kupi nowy motor w serwisie :mrgreen: czyli wychodzi na to ze nie ma w ogóle sensu jezdzic do serwisu po 2 latach od kupna, bo wszystko inne taniej bedzie robic w niezaleznym garazu.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Radarro - ani ja nie kupowałem tego auta tak jak to opisujesz, ani ode mnie nie zostało tak kupione (ani żadne inne z moich aut). Ja pojechałem po nie z "pakietem Janusza" czyli kolegą i miernikiem grubości lakieru. Pomierzyliśmy, zajrzeliśmy w zakamarki, kopnęliśmy w oponę, przejechaliśmy się. Nawet nie pamiętam czy miałem wtedy czytnik OBD2 i czy go podpiąłem, nie miał go natomiast kupujący ode mnie to auto facet (bardzo pozdrawiam!), nie miał nawet tego czujnika lakieru, zdał się na mój bardzo szczegółowy opis auta w ogłoszeniu (pozdro dla wszystkich jełopów od "więcej informacji udzielę telefonicznie", jakby wstydzili się opisać swoje perełki). I ani ja się nie naciąłem na ten egzemplarz, ani on się nie naciął (ja sobie btoolem robiłem skan czy nie było jakichś ukrytych problemów - nie było). Za to kiedyś wykupiłem pełne oględziny z autotesto do auta innej marki, komputery, kanały, setki zdjęć, super opinia i przez dwa lata tyle co wydałem w serwisie, to niektórzy dwa auta by za to kupili. Także nie ma reguły, ale tez nie będę do wozu za 20-pare tysięcy zabierał sztabu naukowców, bo bez przesady.

Zresztą, można stanąć na głowie, prześwietlić auto na wylot, a za tydzień coś pierdyknie i pochłonie 5 tysi, bo taki to już wiek każdego auta z N52, że można się wszystkiego spodziewać. Ale przy tym silniku uważam że można mieć spore szanse na wiele w miarę bezproblemowych kilometrów. Byle nie nadziać się na jakiegoś totalnego dziada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu, już nie chcę przekopywać kolejny raz tych kilkunastu stron, jak poznać czy wersja silnikowa to jest już ta z wadami i problemami z głowicą zaworami itp, jest to widoczne po oznaczeniu silnika (a jeśli tak to gdzie go szukać)? Rocznikowo załóżmy że samochód jest 2006r. - chciałbym wiedzieć czy to jest już ten z problemem czy jeszcze nie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu, już nie chcę przekopywać kolejny raz tych kilkunastu stron, jak poznać czy wersja silnikowa to jest już ta z wadami i problemami z głowicą zaworami itp, jest to widoczne po oznaczeniu silnika (a jeśli tak to gdzie go szukać)? Rocznikowo załóżmy że samochód jest 2006r. - chciałbym wiedzieć czy to jest już ten z problemem czy jeszcze nie

Poczytaj kompendlium z mojego podpisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.