Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

 

Urlop, się człowiek nudzi to i sobie biedy napyta. Zachciało mi się sprawdzać rolki napinaczy i paski, przy okazji pokręciłem kołem od pompy wody. Prawdopodobnie jej dni są juz policzone. Jaką wstawić nową? SKF czy oryginał z ASO czy jeszcze coś innego? Przy okazji płyn bym wymienił, jaki polecacie i ile wchodzi?

Opublikowano
Ja wsadzilem w lutym HEPU z metalowym wirnikiem. Kosztowala niecale 200zl. Podobno dobra firma (robia pompy dla vw na pierwszy montaz).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...a przy okazji wymienisz sobie płyn w układzie chłodzenia. :)

 

Tylko ile go wchodzi i czy lepiej kupić koncentrat czy gotowy?

Opublikowano
Miałem pompę wody SKF, wytrzymała 100k km i zaczęła puszczać płyn całymi litrami. Teraz włożyłem Ruville i jak na razie jest ok.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Patrzę w książkę SN i pisze coś o odkręcaniu śruby na silniku w celu zlania płynu /oprócz tej na spodzie chłodnicy/ ? Gdzie jest ta śruba w moim silniku o ile jest?

 

Znalazłem takie coś http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN51&mospid=47620&btnr=11_2166&hg=11&fg=10

 

Chodzi o '4' na diagramie, jest potrzeba to odkręcać żeby zlać płyn? /o ile to ta śruba/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem pompę i płyn ale nie jestem zadowolony z prac, zapewne nie zeszła cała 'woda' z bloku bo weszło na te chwile ok 6,5l nowego. Pewnie dlatego, że auto stało przodem w garażu, a tyłem po za drzwiami gdzie jest ciut niżej i silnik miał tył niżej niż przód. Wstępnie odpowietrzyłem silnik, dziś sprawdze na zimnym jaki jest poziom. Jak jest z tym mieszaniem płynów o różnych kolorach, w książce niby pisze, że kategorycznie nie wolno, a na stronie producenta płynu K2, że jest mieszalny z każdym innym bez różnicy na kolor. /czy ma krzemiany czy nie/
Opublikowano

Nigdy nie zlejesz 100%

 

Przy wymianie termostatów zlewałem płyn w 320d 150km (chłodnica+zbiorniczek wyrównawczy+blok) to z tego co pamiętam z samego bloku zleciało 0,5-0,7 litra.

 

Zalałem potem układ środkiem Prestone - naprawdę przyzwoity płyn.

Opublikowano
Nie wiem jak w benzynie (pewnie tak samo) ale w dieslu płyn zostaje w chlodnicy. Korek spustowy jest w zbiorniku wyrównawczym a połączenie z chlodnica jest wyżej i czesc płynu zostaje. Najlepiej wyciągnąć całość i ewentualnie przeplukac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.