Skocz do zawartości

530dAT Problem z ABS/ASC nie czujnik, nie sterownik.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pojawił się u mnie problem z ABS i ASC, układ ciągle się wyłącza, czujniki są sprawne, były podmieniane między sobą, jak i z innego auta.

Sterownik również działa, jest po sprawdzeniu.

Znajomy mechanik podpowiada żeby szukać usterki w łożysku/piaście koła.

Błąd wywala zawsze po przejechaniu 200-300 metrów na prawym tylnym kole ale tylko po przekroczeniu 50km/h.

Rok temu wymieniłem łożysko w prawym tyle na ruville, z lewej siedzi jeszcze oryginał, tak samo jak z przodu na obu stronach.

Czy może być to wina łożyska? W końcu ruville to nie najtańsze dziadostwo.

Zrobiłem na nim 20tyś, i dopiero teraz takie jaja wychodzą, mechanicznie jest 100% sprawne.

Jest sens wymieniać dobre łożysko na nowe?

Jeśli tak, to jakie łożysko wsadzić?

 

Koledzy, poradźcie coś, bo nie chcę wymieniać na darmo pół samochodu :cry2:

Opublikowano

łożyska tylko SKF lub FAG

ale jak komputer nic nie pokazuje to zacznij od sprawdzenia ciśnienia w kołach lub sam sobie odpowiedz czyś ostatnio nie wymieniał kół / opon

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymieniałem u siebie SKF-ale cholernie drogie toto jest.

Ale najpierw przydało by się podpiąć i zczytać błędy,może któryś czujnik.O Ruville słyszałem dużo dobrego.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podmieniałem już czujniki, błąd wywala zawsze z prawej strony na tyle.

Czyli jednak możliwe że to łożysko?

Ale w takim razie co mogło w nim paść, skoro przez 20 tyś kilometrów wszystko chodziło dobrze :cry:

Edit, kapcie mam wszystkie takie same, nie zmieniałem ich ostatnio.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Łożyska to jedna sprawa,a pierścień magnetyczny to druga.

Jak wymieniałem u siebie to chłopaki na warsztacie mówili, że to łatwo uszkodzić,a nawet uszkodzone w transporcie się im trafiały.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cichy, ostatnio wymieniałem lewą pół oś, i nie widziałem po wyjęciu przegubu z piasty żadnego pierścienia z którego mógł by czytać czujnik ABS, a mój mechanior mówił że ten pierścień to w łożysku zintegrowany siedzi. :shock:

Jak to w końcu jest?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak-pierścień jest w łożysku.Tylko chodziło mi o to,że łożyska będą ok. czyli zero luzu wycia itp. a pierścień ABS-u będzie uszkodzony.

Ten czarny pierścień po tej stronie łożyska z takimi jakby małymi zagłębieniami to jest od ABS-u.

http://ftp.autoklimex.home.pl/Parts/loz%20e39ta.jpg

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aaa, teraz rozumie wszystko :)

Dzięki wielkie za wszystkie rady.

Jutro zabieram się do działań.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli nie jestem sam z tym problemem.

Dzięki za linka :wink:

Mimo wszystko będę chciał się zabrać jeszcze raz za wyczyszczenie tych czujników i tych koronek na łożysku.

Jest to wykonalne bez konieczności wyciągania łożyska? Z czujnikami nie ma problemów, ale te bieżnie łożysk mnie martwią :roll:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dołączę do tematu. Kiedyś wymieniałem amorki i mechanik źle mi założył kabelki od czujnika abs i przy skręcie sie wyrwał kabelek, po jakimś czasie kupiłem piastę z czujnikiem bo było tak taniej, ale nie szło oczywiście odkręcić śrubek i sie ułamały te uchwyty co sa przy samym czujniku, ale tak go założyłem i dałem podkładki i sie trzyma, i jest teraz problem bo abs od razu działa przy delikatnym naciśnięciu pedała, kontrola to sie załącza co chwile, a hamowanie z dużej prędkości to jest masakra,auto nie trzyma toru jazdy ,ale na szczęście cos szwankuje i sie to wyłącza tak jak by wtyczka nie łączyła w czujniku, i do tego muszę ogólnie wyłączać kontrole bo mi silnik hamuje brak mocy tak jak w poślizgu.Czego to możne być przyczyna? czujnik był szary i jest szary.

e39 kombi 2.0 97r

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik poprostu widzi że koło stoi w miejscu i dlatego od razu odbija.

Wyjmij czujke, i zrób wszystko tak jak ma być, a nie kombinacje z podkładkami, bo potem będziesz narzekał że działa :nienie:

Może przez podkładki i inne czujka jest za daleko od łożyska i nie widzi obrotów, może pierścień na tym łożysku padł, może sama czujka.

Opublikowano
no to jutro będę lukał co jest nie tak, bo czujka moze byc raczej ze blisko niz za daleko, a co do podkładek to na pewno wielu tak ma co grzebali przy czujnikach bo to wykręcić bez łamania to jak w totka wygrać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.