Skocz do zawartości

Problem z wyłączeniem kontroli trakcji


marekd1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

z tego co wiem w momencie przytrzymania przycisku od kontroli trakcji DSC przez dłuższą chwilę powinno się całkowicie wyłączyć trakcję,

po czym powinna zapalić się żółta kontrolka od trakcji oraz na żółto powinna się zapalić kontrolka ręcznego jednak tak się nie dzieje.

Czy w 330i nie można całkowicie wyłączyć trakcji, czy coś jest nie tak, czy tylko kontrolka o dziwo jedna i w tym miejscu się przepaliła?

Jak to sprawdzić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrób test zegarów i będziesz wiedział czy kontrolka jest ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test zegarów i będziesz wiedział czy kontrolka jest ok.

Zrobiłem i nie wiem czy to w sumie jest dobry test, bo kontrolka od ręcznego świeci się na czerwono jak to zwykle bywa, a przy wyłączonym DSC powinna świecić na żółto, tak że te kontrolki się na siebie nakładają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrób test zegarów i będziesz wiedział czy kontrolka jest ok.

Zrobiłem i nie wiem czy to w sumie jest dobry test, bo kontrolka od ręcznego świeci się na czerwono jak to zwykle bywa, a przy wyłączonym DSC powinna świecić na żółto, tak że te kontrolki się na siebie nakładają.

 

Z tego co kojarzę podczas testu jak wskazówki idą w jedną stronę świeci na pomarańczowo a jak w drugą to na czerwono.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz 330 i nie możesz przyp** żeby zakręciła kołami? może chociaż na piasku zakręci :duh:

:mad2: Masz rację... a nie... sorry nie masz, wpadłem na to ale w 330i jest tak łatwo autem obrócić, że zwykły kierowca jak ja, który ma bunię od 2tygodni nie jest wstanie ocenić czy całkowicie wyłączyła się trakcja czy tylko w części... :nienie:

 

Zrób test zegarów i będziesz wiedział czy kontrolka jest ok.

Zrobiłem i nie wiem czy to w sumie jest dobry test, bo kontrolka od ręcznego świeci się na czerwono jak to zwykle bywa, a przy wyłączonym DSC powinna świecić na żółto, tak że te kontrolki się na siebie nakładają.

 

Z tego co kojarzę podczas testu jak wskazówki idą w jedną stronę świeci na pomarańczowo a jak w drugą to na czerwono.

Ok dzięki, zaraz sprawdzę patent :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytując instrukcję obsługi:

 

Krótkie wciśnięcie DSC - powoduje wyłączenie DSC (czyli wyłączamy kontrolę toru jazdy ESP) oraz włączamy ADB (czyli elektroniczną szperę elektronishe Differentialsperre). Tryb ten jest zalecany do jazdy rozkołysania auta wyjeżdżając ze śniegu, do jazdy z łańcuchami, do jazdy po śniegu.

 

Długie wciśnięcie DSC (minimum 3 sek) - wyłączenie całkowite działań które ingerują w silnik i hamulce. Czyli nie mamy ESP, nie mamy elektronicznej szpery, jedziemy jak starym polonezem wierząc w swoje umiejętności.

 

Teraz pytanie do tych co mają większy staż ze swoimi E46 niż ja...

Jeśli chcecie na rondzie puścić się bokiem to lepiej to robić na na elektronicznej szperze (krótkie wciśnięcie) czy na zupełnym odłączeniu (długie wciśnięcie) ?

 

 

Ps. Czemu nie da się w niektórych autach całkowicie odłączyć - nie wiem :(

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak... z doświadczenia wiem, że długie przytrzymanie przycisku powoduje zablokowanie kontrolki poślizgu i nie da się jej wyłączyć do czasu wyłączenia i ponownego uruchomienia silnika. Czy daje to jakieś profity w postaci jazdy bokiem... nie sądzę, by było to inne niż przy normalnie wyłączonej (jednym wciśnięciem) kontroli poślizgu. Problemem jednak okazuje się być błąd zapisany w module ASC/DSC informujący o błędzie/usterce przycisku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytując instrukcję obsługi:

 

Krótkie wciśnięcie DSC - powoduje wyłączenie DSC (czyli wyłączamy kontrolę toru jazdy ESP) oraz włączamy ADB (czyli elektroniczną szperę elektronishe Differentialsperre). Tryb ten jest zalecany do jazdy rozkołysania auta wyjeżdżając ze śniegu, do jazdy z łańcuchami, do jazdy po śniegu.

 

Długie wciśnięcie DSC (minimum 3 sek) - wyłączenie całkowite działań które ingerują w silnik i hamulce. Czyli nie mamy ESP, nie mamy elektronicznej szpery, jedziemy jak starym polonezem wierząc w swoje umiejętności.

 

Teraz pytanie do tych co mają większy staż ze swoimi E46 niż ja...

Jeśli chcecie na rondzie puścić się bokiem to lepiej to robić na na elektronicznej szperze (krótkie wciśnięcie) czy na zupełnym odłączeniu (długie wciśnięcie) ?

 

 

Ps. Czemu nie da się w niektórych autach całkowicie odłączyć - nie wiem :(

 

ja mam ogólnie odruch wyłączania ( tego dłuższego ) całego dsc, często jednak ostatnio zacząłem tylko "na raz" wyłączać, wrażenia z samego ronda - jak za długo pociągnę na wyłączonym całym to przypał bo mi szerokości brakuje i walczę (+ że z rana zabawa jest), a jak na "raz" dsc to nawet jak za szybko wpadnę na rondo to leci ale jakby w momencie gdy powinienem już ostro kierą majtać ( tzn tył ucieka w prawo i kierę też daje w prawo by nie obróciło ) to samochód sam się prostuję i dyskretnie wychodzi z poślizgu, jest mniej efektowny jako poślizg ale krótki i szybki - znawcą nie jestem, do tego mam kombi które ponoć słabe pod względem wyczucia boków no i mam głupie nawyki dodawania gazu jak zarzuci nieoczekiwanie ( za długo trzymam ), a ponoć w RWD jak ucieka to należy odpuścić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Wrócę do tego tematu bo szukam i nic ni mogę znaleźć. A mianowicie mam taki problem że przy krótkim przyciśnięciu DSC coś moje autko trzyma, nie jest jak polonez, natomiast jak trzymam długo około 12-15 sek to trójkącik który się pojawił przy naciśnięciu znika i jest wszystko tak jak mam być, nie pojawia się kontrolka ręcznego, a sprawdzałem w teście zegarów i jest i czerwona i pomarańczowa.

I tu moje pytanie bo kolega wcześniej pisał ze do 2001 roku była tylko opcja ON OFF, czy może to ktoś potwierdzić? Dodam że nie mam błędów w tym układzie sprawdzam INPA, a jest może jakąś możliwość sprawdzenia tego jak się jeździ bez DSC, np bezpiecznik? lub jakiś inny patent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam pierwsze słyszę żeby przy wyłączeniu asc/dsc paliła się kontrolka ręcznego, żółty trójkącik owszem, ale kontrolka ręcznego? Ogólnie jest tak ze żeby wyłączyć kontrole trakcje to przycisk musisz chwile potrzymać 2-3 sekundy, do włączenia systemu wystarczy wcisnąć i nic nie trzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W skrócie to wygląda tak bo temat kiedyś był rozpisany dokładnie przez roger.nysa. Trzeba oddzielić DSC od ASC. DSC to jedno, a przy ASC mamy dwa rodzaje systemów ASC i ASC+T i tylko ten drugi pozwala na "pełne wyłączenie" elektroniki przez przytrzymanie przycisku i wtedy zapalą się dodatkowe kontrolki oprócz tej od kontroli trakcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak puzonn mowi, u mnie krotkie wcisniecie powoduje zapalenie jednej kontrolki i zero frajdy z bokolatania. dluzsze przytrzymanie powoduje zapalenie sie drugiej kontrolki i wylaczenie wszystkiego co przeszkadza w upalaniu :D ale potem jeden klik i wszystko gasnie, nie jak ktos pisal wyzej, ze trzeba ponownie uruchamiac auto ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest ja testowałem na moich małych rondkach przy sekundowym tylko wykrzyknik na wprost moge dac buta nie blokuje ale na rondkach załącza sie ,dłużej koło 4-5 sek trójkąt i ręczny na pomarańczowo i Tokyo drift moja żona ględzi że się nie da jeżdzić:-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzicie a ja tak nie mogę, sprawdziłem po VIN że mam DSC a nie mogę tego ......wyłączyć całkowicie.

tak jak bym miał tylko jeden stopień wyłączenia a może 330D ma inaczej, czy jest ktoś może co może rozwiać moje wątpliwości z 330D najlepiej przed liftem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam nie wiem czy problem został rozwiązany ale chciałbym odświeżyć temat. Posiadam model z 2000 roku wiec jak ktoś wcześniej pisał

Witam,

z tego co się dowiedziałem nie które modele szczególnie te do 2001r. miały uboższy DSC z opcją ON i OFF bez opcji "mniejsza czułość",

chyba że ktoś wie coś więcej to może poprawić mnie

to wyłączenie trakcji następuje po jednym kliknięciu. Tak właśnie jest u mnie można tylko wyłączyć na raz bo po dłuższym wciśnięciu po prostu nic się nie dzieje przycisk zachowuje się dokładnie tak jakbyśmy go wcisnęli kolejny raz. I tu moje pytanie czy udało się to potwierdzić czy jednak mam doszukiwać się usterki. Wczoraj próbowałem polatać po śniegu trochę i miałem odczucie że jak wcisnąłem gwałtownie gaz to tak jakby przez chwile nie reagowała i potem powoli się zaczęła wkręcać na obroty, inna sprawa kiedy ją kopnę ze sprzęgła to wtedy poleci, ale wydaje mi się ze to nie ja kontroluje samochód :/.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.