Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jestem tutaj nowy więc się na początek przywitam, więc witam wszystkich.

Mam takie pytanie mam dziurkę w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego, przymierzam się do wymiany i moje pytanie brzmi czy muszę wymienić go automatycznie z chłodnica, to znaczy kupując już komplet czy bez problemu mogę go samego wymienić i nie powinno być problemów ze szczelnością w miejscach łączenia się z chłodnicą?

Jeden mechanik powiedział mi że należy wymieniać już z chłodnicą bo tak to może być nie szczelne.

 

Bardzo proszę o odpowiedź:)

 

Jeżeli coś jest nie zgodne z regulaminem to proszę mnie poprawić

Opublikowano (edytowane)

Napisz jaki masz silnik.

 

W 320d można bez problemu wymienić zbiornik wyrównawczy (tzn. nie trzeba go wymieniać z chłodnicą). Wszystko jest połączone na szybkozłączki uszczelnianie przez o-ring, nie powinno być problemu ze szczelnością.

 

Czy przypadkiem nie leci ci płyn z plastikowego zakończenia chłodnicy ? Tzn po obu stronach aluminiowego wymiennika ciepła są plastikowe zbiorniki z króćcami do podłączenia węży. Jeśli w tym jest dziura to chyba lepiej kupić nową chłodnice. Można znaleźć kolesi, którzy podejmą się wymiany tego plastiku ale nie wiem czy gra jest warta świeczki.

Edytowane przez tums
Opublikowano

Silnik mam 1.8 benzyna. Z tego co wstępnie widać do dziura jest w samym zbiorniczku z prawej strony. Czy w takim silniku można wymienić sam zbiorniczek?

Jutro będę to rozbierał i dokładnie sprawdzę w którym miejscu ale na pewno po prawej patrząc na zbiorniczek z przodu samochodu. Takim cienkim strumieniem wali ale dość mocno :)

Opublikowano
Już wymontowane :) W zbiorniczku jest ewidentnie pęknięcie. Mam nadzieje że jak wymienię już wszystko będzie ok. Dzięki za podpowiedź i linki :)
Opublikowano

Kupuj nowy nie baw sie w uzywane.

 

Tez miałem pekniecie z prawej strony, kumpel mi zgrzal na dziure plastki zrobilem 500-1000km i znowu płyn ucieka.

Na dniach tez bede wymienial wrazz korkiem bo jest tez do wymiany.

Opublikowano
Jak będziesz kupował zbiorniczek meyle to kup w ASO oringi bo niema w zestawie ja złożyłem na starych i mi trochę kapie na tym największym.
Opublikowano

Pękają to oryginalne zbiorniczki. Później to poprawili i były z innego plastiku. Ja wolałem za pół ceny meyle a będąc daleko od domu może walnąć alternator, pęknąć amortyzator, pompa wody, urwać wybierak itp. Mimo oryginalnych części.

Lepiej wydać 65zł za oryginalny korek w ASO i profilaktycznie wymienić go.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pękają to oryginalne zbiorniczki. Później to poprawili i były z innego plastiku. Ja wolałem za pół ceny meyle a będąc daleko od domu może walnąć alternator, pęknąć amortyzator, pompa wody, urwać wybierak itp. Mimo oryginalnych części.

Lepiej wydać 65zł za oryginalny korek w ASO i profilaktycznie wymienić go.

 

czyli zdarza sie ze zbiorniki oryginalne w e46 pękają bez powodu? same z siebie?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Nie pękają "bez powodu" - tworzywo, z którego są wykonane ulega zmęczeniu po paru latach (temperatura) i pęka, czasem robią się mikro-rozstępy, z których płyn sączy się kropla po kropli.

 

Najczęściej te zbiorniczki pękały w przedliftach, potem chyba wzmocnili tworzywo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a kupowane dziś oryginalne w BMW zbiorniczki do przedliftowca będą już lepsze niż te stosowane na fabryczny montaż? Czy są ze słabego plastiku?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
u mnie kropli się ewidentnie po przeciwleglej stronie chlodnicy wiec jak rozumiem z postow lepiej wymieniać chlodnice cala? jeszcze jest drugie miejsce wycieku - stając przed silnikiem po lewej stronie, prawie pod filtrem powietrza. jakies sugestie co to może być?
Opublikowano
Kupuj nowy i oryginalny! Wyobraź sobie sytuacje że jesteś daleko od domu i strzela tak że niema jazdy dalej tak jak ja miałem..

haha wystarczy trochę pomyśleć kolega i jechał byś dalej.... ja byłem w sytuacji wyjazdu z Polski do UK i przed samym wjechaniem na prom strzelił zbiorniczek , wjechać wjechał ale jak juz zjechałem zaczynał się gotować .... więc co robić na szybkiego ... mamy trzy przewody dochodzące / wychodzace ze zbiorniczka , poprostu musimy zamknąć obieg pomijajac zbiorniczek jak się popatrzy na przewody prosta sprawa ale trzeba coś włożyć w przewód ten gruby aby go zaslepić i ponownie podpiąc do zbiorniczka ... i nie obędzie się bez ucięcia jednej złączki od węża ale cóż ...

 

aha nic innego niż oryginał nie polecam , u mnie świeci się kontrolka , włożę stary dziurawy gaśnie od razu ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zmienilem zbiorniczek na oryginał BMW. Przy okazji zmieniłem też korek od zbiorniczka na nowy (nie ma w zestawie). Warto co jakis czas zmienić korek na nowy, bo stary może sie przycinać i nie puszczac ciśnienia.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.