Skocz do zawartości

114i - nowy model serii F20


kamazzi

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzieś tam podejrzałem u dealera, że lada dzień ma pojawić się nowy model p.t. 114i.

Silnik 1.6 atmosferyczny, 74 kilowaty, czyli ok. 100 koni mechanicznych.

Cena około 93 tyś.

 

Na niektorych stronach pisza ze ten nowy 114i to nadal 1.6T: http://www.mototok.pl/BMW-serii-1-w-wersji-3-drzwiowej-od-102-konnego-114i-do-320-konnego-M135i-a1845

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cały czas to samo 1.6 tyle że gdzieś czytałem że początkowo ma być oferowane tylko w wersji 3-drzwiowej.

 

Ciekawe czy bebechy w tym 114i pozostana te same co w w mocniejszych wersjach.

Podejrzewam ze mogli dac mniejsze turbo i mniejszy intercooler (badz tez brak IC) - z arykulu wynika ze turbo wstaje niemal od obrotow biegu jalowego.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

105 koni z 1.6 litra to ma Octavia w LPG, nie rozumiem po co w 114i ma być turbina.

 

Z tego samego powodu co w pozniejszych 116i E81 / E87 LCI zwiekszyli pojemnosc do 2.0 - bo taniej jest klepac jeden motor z roznymi nastawami mocy.

Swoja droga to bedzie wesolo jesli sie okaze ze ten 114i ma te same bebechy co w 116i / 118i i bedzie mozna go chipowac na 21x KM :lol:

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeśli 114i kosztowałoby 93.000 zł, a 116i 99.000 zł to nie wiem jaki sens jest kupowanie słabszej o ponad 30 KM wersji - tym bardziej, że 116i jest teraz w promocji za 89.900 zł z czujnikami cofania, sportową kierownicą i podgrzewanymi fotelami. Dla mnie 114i musiałoby kosztować około 85.000 zł, żeby było warte zainteresowania i koło 79.000 zł w wersji 3-drziowej (choć takich "cudów" się nie spodziewam). Ponadto moc 102 KM w kompakcie to już tak bardzo "na styk" jest - dla jednej osoby głównie po mieście. Chyba że auto nadrobi Nm - z tego co podawali w gazetce ma mieć ich 180 :)

 

Poza tym 116i ma osiągi na poziomie wersji usportowionych konkurencji.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widziałem w cenniku 90300, a nie 93000, ale może sie mylę. Cena w DE to 22 tys euro, a więc 90 tys. Silnik turbo choćby po to by auto jechało też dołem. Oferta dla flot, konkursów i osób które i tak nie jeżdżą dynamicznie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widziałem w cenniku 90300, a nie 93000, ale może sie mylę. Cena w DE to 22 tys euro, a więc 90 tys. Silnik turbo choćby po to by auto jechało też dołem. Oferta dla flot, konkursów i osób które i tak nie jeżdżą dynamicznie.

 

Cena 90300 to cena za 3d. Cena 93000 bedzie za 5d.

Ciekawa propozycja w krajach gdzie ubezpieczenie płaci sie od mocy i model dla nauki jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis przy okazji wizyty w serwisie w Szczecinie, zamieniłem słowo odnośnie 114i z sprzedawca aut. Według niego 114i ma wkrótce otrzymać napęd na przód aby być jeszcze tańszy i być realna konkurencją dla golfa przykładowo. A odnośnie 135i wspomniał o xdrivie również w przyszłości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis przy okazji wizyty w serwisie w Szczecinie, zamieniłem słowo odnośnie 114i z sprzedawca aut. Według niego 114i ma wkrótce otrzymać napęd na przód aby być jeszcze tańszy i być realna konkurencją dla golfa przykładowo. A odnośnie 135i wspomniał o xdrivie również w przyszłości.

Tego sprzedawcę chyba mocno fantazja poniosła. :lol: chyba, ze chodziło o inny model auta w nieokreślonej przyszłości.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis przy okazji wizyty w serwisie w Szczecinie, zamieniłem słowo odnośnie 114i z sprzedawca aut. Według niego 114i ma wkrótce otrzymać napęd na przód aby być jeszcze tańszy i być realna konkurencją dla golfa przykładowo. A odnośnie 135i wspomniał o xdrivie również w przyszłości.

135i XDrive juz jest w cenniku, więc Ameryki w konserwach nie odkrył :) Cena:. Coś koło 44000 EUR.

Napęd na przód w 114i - nonsens- dla jednego modelu w calej gamie producenta koszty produkcji wzroslyby dramatycznie a to spowodowałoby cenę koncowa porównywalna do serii 3 albo drożej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego sprzedawcę chyba mocno fantazja poniosła. :lol: chyba, ze chodziło o inny model auta w nieokreślonej przyszłości.

 

Tez uwazam ze jest to bzdura - koszty R&D konwersji RWD --> FWD by sie nigdy nie zwrocily, szczegolnie jesli ta wersja miala by byc sprzedawana jeszcze taniej niz to 114i. Ponadto bylo by to sprzeczne z filozofia marki oraz dotychczasowymi dzialaniami BMW majacymi na celu unifikacje czesci w roznych wersjach (wspolne 1.6T w roznych wersjach mocy F20, rezygnacja z bloku 1.6 na rzecz wspolnego 2.0 w E8x).

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana napędu tylko dla jednej wersji silnikowej - tego jeszcze żaden producent nie przećwiczył (nie mówię o 4x4 i hybrydach).

Że sprzedawca takie rzeczy opowiada to jedno (swoją drogą rzodkiewkę powinien sprzedawać), ale że są tacy którzy wierzą w takie baśnie...

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Już dawno temu czytałem że BMW planuje napęd na przód w samochodach z małymi silnikami.

Padnie kolejny bastion jeżeli tak się stanie. Choć z 2 strony w małych (czy najsłabszych silnikach) napęd na przód ma swoje uzasadnienie.

http://www.autokrata.pl/artykul/pierwsze-bmw-z-napedem-na-przod-13518

 

P.S. w ostatnim AS jest artykuł o planowanym VAN-ie BMW z napędem na przód. Więc decyzje o wprowadzeniu FWD raczej zapadły i trzeba się z nimi pogodzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już dawno temu czytałem że BMW planuje napęd na przód w samochodach z małymi silnikami.

Padnie kolejny bastion jeżeli tak się stanie. Choć z 2 strony w małych (czy najsłabszych silnikach) napęd na przód ma swoje uzasadnienie.

http://www.autokrata.pl/artykul/pierwsze-bmw-z-napedem-na-przod-13518

 

P.S. w ostatnim AS jest artykuł o planowanym VAN-ie BMW z napędem na przód. Więc decyzje o wprowadzeniu FWD raczej zapadły i trzeba się z nimi pogodzic.

 

Akurat AS trudno okreslic mianem wyznacznika - od dawien dawno opowiadali ze F20 bedzie FWD z 3 cylindrowym silnikiem i jakos jak dotychczas nie bardzo sie te przepowiednie sprawdzily :lol:

W koncernie BMW role prestizowego FWD ma Mini i nie bardzo widze po co mieli by psuc sobie marke takim downgrade'em.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy :-)

ja jestem skłonny uwierzyć że jest w tym ziarno prawdy, bo ostatnio marka b eksperymentuje, turbo benzyna, zmniejszanie liczby cylindrów itd

i nie zdziwię się jak wyjdzie coś mniejszego od 1 i Van -obydwa FWD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.