Skocz do zawartości

320d piszczą nowe klocki ATE


moby85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W weekend wymienilem klocki na nowe, firma dosc dobra, bo ATE. Problem polega na tym, ze piszcza. Tloczek odbija, bo nawet z niewielkiego wzniesienia auto sie stoczy w dol, nie piszcza przy hamowaniu. Dziwek ten slychac tylko przy wolnej jezdzie lub skrecaniu.

 

Jesli chodzi o tarcze to maja lekki rant, ale patrzylem na kloci to byly sciete na koncach.

 

Pytanko: czy musi sie wszystko ulozyc (plus minus ile) lub czy tarcza/e sa krzywe i stad taki objaw.

 

Prosze o rady, bo dziwnie sie czuje slyszac ten dzwiek :mad2:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to TIS nie każe smarować prowadnicy itd. tylko wypucować :wink: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie- piszczą tylko i wyłącznie klocki

jeżeli założysz nowe klocki do starych tarcz nie wykonując poniższych czynności to MOGA KLOCKI POPISKIWAC

 

-obijamy zendrę z tarczy (rant zewnętrzny i wewnętrzny)

- szlifujemy rant zewnętrzny tarczy

-czyścimy zacisk oraz tłoczek zacisku (powierzchnia tłoczka i zacisku przylegająca do klocka)

- przy okazji sprawdzamy stan tłoczka i gumek , można tłoczek lekko przesmarować smarem

-sprawdzamy stan prowadnic zacisku oraz gumek ( w razie potrzeby czyścimy i smarujemy)

- czyscimy prowadnice klocków hamulcowych

 

jeżeli wykonałes te czynnosci to klocki nie powinny piszczeć, chyba że klocki do du..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki sa raczej ok.

 

Nalezy sie natomiast chyba uderzyc w piers i powiedziec , ze nic nie czyscilem tylko wywalilem stare i wlozylem nowe. Czyli w weekend trzeba powtorzyc cala operacje, tyle, ze tym razem jak nalezy.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam dorzucę swoje 3 grosze :D tylne tarcze nowe bosch+klocki bosch i od początku piszczały tzn w ostatnim etapie hamowania prawie tuż przy zatrzymaniu.Jezdziłem do mechaników trzech każdy mówi taki klocek już a ja mówię by coś zrobił to podpiłował lekko klocek ale mówi to głupota nowe klocki piłować i dalej to samo.Kupiłem smar ATE do klocków mowię mechanikowi o tym mówi to nic nie da zdenerwowany zdemontowałem sam tylny zacisk,klocki,jarzmo wszystko oczyściłem szczotką drucianą z nalotu rdzy następnie w sam naprawiam bmw podane są miejsca smarowania klocka tzn z tyłu tutaj jak blaszana część,na zacisku dwa punkty,jarzmo 4 punkty posmarowałem dośc grubo złożyłem wszystko i nastała cisza :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat miał nowte Power Disc tarcze i te niby ceramiczne Klocki . przednie padły mu po 30tys km, i piszczały cały czas

Witam.Jeśli mogę to ja wtrącę swoje trzy grosze.Ja miałem założone również tarcze ATE plus klocki niby ceramiczne również ATE zakupione w Niemczech i nigdy mi nie piszczały.Podczas montażu posmarowałem styk klocka z jarzmem i tłoczka smarem miedzianym Ale niestety po ok 25 tys.(klocki były jak nowe)komplet wymieniłem ponieważ klocki były zbyt twarde i tarcze wyglądały jak złuskowane i po nagrzaniu biły.Jedyny plus to że felgi były czyste.To już drugi i ostatni komplet ATE.Poruszam się głownie po autostradach i często muszę nagle hamować.Obecnie mam założone tarcze klocki Zimmermann.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W takim przypadku najlepiej wyjąć przeczyścić prowadnicę, usunąć z nich utworzony przez zapieczony pyl z klocków, rant. I nasmarować. Klocek docisnie sie z prawidlowa sila od razu po naciśnięciu hamulca. Tarcza ma tez znaczenie ale na etapie docierania sie klocka do tarczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wszystko było czyszczone bo to był swap zacisków z 330d

Pastę też użyli, ale wątpię że od tego.

 

Klocek twardy typ, to może od tego.

Na razie zrobiłem 50 km na tym.

W takim razie sprawdź sam czy sie świecą jak psu... I czy sa nasmarowane smarem wysokotemperaturowym, jakies 10min na kolo, a oszczędza słuchania pisku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze będą dziś toczone.

Klocki zostaną - tanie nie są a jeśli rzeczywiście ich usportowiony charakter pozwoli na dynamiczną jazdę na trasie bez puchnięcia po 2-3 hamowaniach z większej prędkości to przeżyje ten kwik zarzynanej świni ( chyba przeżyje )

Najśmieszniejsze że piszczą przy delikatnym hamowaniu, przy ostrym nie.

 

Może taka przypadłość twardszych usportowionych klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne klocki hamulcowe nie piszczą,czy są za 50 zł ,czy za 300 zł.

Pisk który słyszymy jest spowodowany wibracjami.

Wyeliminować można je ,jeśli nie pomaga smarowanie i czyszczenie współpracujących powierzchni,pastą montażową ATE PLASTILUBE.

Pastą tą "przyklejamy"jeden klocek z jednej strony do zacisku z drugiej klocek do tłoczka.

Daję 100% gwarancji ustąpienia piszczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również dodam nowe tarcze+klocki ferodo i popiskuje z przodu..3 razy rozbierałem,czyściłem,odtłuszczałem a na końcu wszystkie styki jarzma,plus klocki smarem miedzianym w spray i jak piszczy tak piszczy tylko w ostatniej fazie hamowania jak już się trzeba zatrzymać.Jutro się zabiore z ta pasta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.