Skocz do zawartości

[E39] 530d - czarnula :)


h4cker

Rekomendowane odpowiedzi

Miesiac temu kupowalem rowniez wachacze w tym sklepie tyle ze lemfordera i okazalo sie ze... dane byly nakretki ze zlym gwintem...malo co wachacze poszly sie je*ac :duh:

 

 

Jeśli chodzi o nakrętki - proponowałem Panu w rozmowie telefonicznej reklamację. Mogliśmy przysłać swojego kuriera po odbiór wahaczy, a następnie po stwierdzeniu błędu w pakowaniu PO STRONIE PRODUCENTA wysłalibyśmy do Pana nowe wahacze lub zwrot gotówki zależnie od wyboru (https://czescidobmw.pl/strony/o-nas.html). Produkt był fabrycznie zapakowany. Nie każę pracownikom przed wysyłką wahaczy rozpakowywać opakowań w celu nakręcenia nakrętek na wahacze i sprawdzania czy są one odpowiednie, ponieważ nigdy dotąd nie spotkałem się z takim przypadkiem i zakładam że producent dołącza odpowiednie nakrętki. Natomiast reklamacja w takim wypadku była by konieczna, ponieważ nie mam możliwości ustosunkować się do tego typu przypadków w sposób zaoczny. Czescidobmw.pl istnieją od 2007 roku i Klienci którzy reklamowali u nas części wiedzą jak tego typu sprawy są u nas załatwiane. Nie patrzymy na swoją działalność krótkowzrocznie, z tego względu rozumiemy że pozytywne i bezproblemowe rozpatrywanie zasadnych reklamacji leży nie tylko w Klienta, ale i naszym interesie.

 

Tak, pamietam o tej propozycji, ale poprostu zakupilem inne nakretki wiec stwierdzilem ze nie ma sensu robic z tego wiecej problemu. Fakt faktem powinienem zadzwonic i poinformowac Pana ze problem zostal w prosty sposob rozwiazany za co przepraszam. Oczywiscie w dalszym ciagu nie obwiniam sklepu. Pozdrawiam

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Partnerzy klubu

Jeśli chodzi o moje osobiste zdanie to przy tak wyglądającym samochodzie:

 

http://img717.imageshack.us/img717/7512/v2012083110275995812742.jpg

 

oceniam całe zajście następująco - samochód uderzył z nieznanego mi powodu lewą stroną, a następnie wpadł na pobocze/krawężnik i uderzył w coś prawą felgą. Przy tak wyglądającej feldze nie dziwi mnie, że wahacz pękł.

 

Oczywiście nie oznacza to, że w przypadku reklamacji nie zlecimy oceny struktury materiału wahacza rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o sam fakt pekniecia wachacza, moim zdaniem jest to troche dziwne, pamietam jak raz znajomy wpadl na kraweznik, fakt ze nie Bmw ale VW ktory tez ma aluminiowe zawieszenie, wachacz zgial sie o 90 stopni i pekniecia nie bylo ano sladu, wiec warto byloby zlecic odpowiednim ludziom zbadanie materialu.
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o moje osobiste zdanie to przy tak wyglądającym samochodzie:

 

http://img717.imageshack.us/img717/7512/v2012083110275995812742.jpg

 

oceniam całe zajście następująco - samochód uderzył z nieznanego mi powodu lewą stroną, a następnie wpadł na pobocze/krawężnik i uderzył w coś prawą felgą. Przy tak wyglądającej feldze nie dziwi mnie, że wahacz pękł.

 

Oczywiście nie oznacza to, że w przypadku reklamacji nie zlecimy oceny struktury materiału wahacza rzeczoznawcy.

 

Jako sklep bronicie się jak ognia bo w grę nie wchodzi sam wahacz tylko uszkodzenie auta... Istotne wyjaśnienie!!!:

 

Na prostym odcinku autostrady A4 na 51km przy prędkości 140km/h z nieznanych przyczyn (jedynie było słychać jakiś cichy huk, strzał) auto obróciło w lewo (nie miotało nim jak szatan!!!) po czym uderzyło w bandę i sunęło je ze 100-200m po tej bandzie, następnie prawe koło napotyka na swojej drodze wnękę na studzienkę i krawężnik po czym zostaje wyrzucone na środek autostrady, obrócone o 180stopni... owszem wahacz mógł pęknąć na skutek uderzenia co widać na tym zdjęciu:

 

http://img38.imageshack.us/img38/9463/dsc0181oc.jpg

 

jest zdeformowany... ale proszę mi wyjaśnić dlaczego sworzeń w nowym wahaczu takiej firmy praktycznie z niego wypada a pozostałe wahacze są nie naruszonym stanie... Jedynym sensowym wyjaśnieniem jest wypięcie się sworznia i obrócenie koła co spowodowało nagły skręt auta bez możliwości manewrowania kierownicą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu

Proszę złożyć reklamację - wtedy będziemy to wyjaśniać.

 

Natomiast jak sworzeń mógł się 'wypiąć' skoro wciąż jest osadzony w wahaczu, a raczej w tym co z niego zostało? Poza tym luz po takim uderzeniu które spowodowało pęknięcie wahacza naprawdę uważa Pan za coś dziwnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie Panowie - nie ma co się tu obarczać na sucho odpowiedzialnością itp. Na pewno kolega h4cker ma prawo być wkurzony bo chyba nikomu nie byłoby do śmiechu, że jego auto spotkała taka kolizja.

Z kolei sklep może jedynie dać część do ekspertyzy w ramach gwarancji - jeśli jest to wina materiału to rzeczoznawca badający ten wahacz bez problemu to zauważy i wystawi stosowną opinię, która będzie podstawą do dalszych działań w stosunku do producenta.

Co do wywalonego wahacza, mocno urwanego sworznia itp to zgadzam się z opinią sklepu bo wystarczy, że krawężnik uderzył w koło za jego środkiem (w części od strony tyłu auta) i wtedy cała energia uderzenia idzie właśnie na ten prosty wahacz dlatego inne elementy mogą być nieruszone. Jednak teraz my tu sobie bardzo mocno teoretyzujemy a to i tak nie wyjaśni przyczyny kolizji.

Z jednej strony rozumiem kolegę h4ckera i jego wkurzenie, z drugiej jednak strony sklep sprzedając część NIGDY nie ma 100% pewności co do jakości użytego do produkcji materiału/stopu. Jednak wtedy, w przypadku awarii po to jest gwarancja/rękojmia aby z niej korzystać i od producenta części żądać wymiany/zwrotu części lub likwidacji szkody spowodowanej przez felerną część no ale to pewnie też trzeba by obadać mocno odpowiednie paragrafy.

Dlatego kolego h4cker - w ramach reklamacji odeślij wahacz do sklepu, niech zostanie zbadany przez rzeczoznawcę. Jeśli ten uzna, że przyczyną usterki była wada materiałowa to wtedy otworzy Ci się furtka do ewentualnego odszkodowania/naprawy auta na koszt producenta tego wahacza.

Póki co - nie ma co snuć podejrzeń i rzucać czysto teoretycznych oskarżeń.

Prędzej czy później pewnie okaże się co było przyczyną tej nieprzyjemnej kolizji.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

http://bmw530d.pxd.pl/gallery/pic882/v2012091521310043748765.jpg

 

Tym o to zdjęciem oficjalnie zawieszam działalność mojej galerii do czasu postawienia BMW na koła... może pojawią się jakieś zdjęcia z prac nad nią ale to wszystko okaże się czy będę przy nich czy nie...

 

Pozdrawiam wszystkich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wahacza wstrzymałem się z jego reklamacją ponieważ jeżeli nawet zostałaby uznana to droga sądowa nie byłaby krótka i tania więc szkoda zachodu i czasu... co do samego sklepu to nadal zamierzam robić w nim zakupy :) ale tym razem tylko ori części BMW!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to albo masz kolego podejrzenia że sam coś spierniczyłeś (nie podejrzewam) albo szkoda żebyś nie odesłał tego na gwarancji. Choćbyś miał dostać zwrot tylko za wahacz to zawsze będziesz miał na plus, a wysyłka to chyba nie wielki koszt..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wahacza wstrzymałem się z jego reklamacją ponieważ jeżeli nawet zostałaby uznana to droga sądowa nie byłaby krótka i tania więc szkoda zachodu i czasu... co do samego sklepu to nadal zamierzam robić w nim zakupy :) ale tym razem tylko ori części BMW!

Oczywiście. Po takiej reklamie pewnie możesz liczyć na super rabat.

M.i.k.l.i.k.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam :) dawno mnie tu nie było :roll: BMW stoi już u blacharza i przed majem ma być piękne i lśniące :D niżej trochę gratów które zbierałem w ostatnim czasie żeby autko wyglądało tak samo jak wyjechało z fabryki :) a było trochę tych plastików i innych pierdół ;)

 

http://bmw530d.pxd.pl/gallery/pic752/v2013040919054582963317.jpg

 

http://bmw530d.pxd.pl/gallery/pic747/v2013022123203681553565.jpg

 

większość osłon kupiłem w serwisie BMW bo były tańsze niż na alledrogo i szrotach :mad2:

 

http://bmw530d.pxd.pl/gallery/pic906/v2013022123203919325458.jpg

 

http://bmw530d.pxd.pl/gallery/pic241/v2013022123204230079845.jpg

 

http://bmw530d.pxd.pl/gallery/pic417/v2013022123204450900448.jpg

 

poskładany pas przedni, gotowy do założenia :)

 

http://bmw530d.pxd.pl/gallery/pic977/v2013040222381014932034.jpg

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i stało się :) czarna wdowa gotowa :)

 

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/20024805/9730818/20130514-1248220.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/20024805/9973311/20130514-1248225.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/20024805/6437117/20130514-1248241.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/20024805/1952123/20130514-1248324.jpg

 

pozdro :)

Edytowane przez h4cker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam :) czas odkurzyć pajęczyny i pokazać czarną wdowę w obecnym wydaniu :) także życzę miłego oglądania :8)

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890575.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890577.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890579.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890581.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890583.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890584.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890585.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890586.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890587.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890588.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890590.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890596.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890597.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890599.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890601.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890593.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890592.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890602.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2156658/7890604.jpg

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wygląda jak "Nówka salonowa, nie bita, niemiec płakał jak sprzedawał" ;)

 

A jak się sprawa "wahacz-gate" zakończyła? Była wada materiałowa czy tylko mocne PUSTE słowa?

 

Poza plastikami i nadkolem coś jeszcze było walnięte, w sensie mechanicznie? Felę udało się uratować, czy wymieniona? Ze zdjęć wygląda na to że tylko plastikowa kosmetyka, trochę lakieru.. no i oczywiście wahacz wymieniony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jak "Nówka salonowa, nie bita, niemiec płakał jak sprzedawał" ;)

 

A jak się sprawa "wahacz-gate" zakończyła? Była wada materiałowa czy tylko mocne PUSTE słowa?

 

Poza plastikami i nadkolem coś jeszcze było walnięte, w sensie mechanicznie? Felę udało się uratować, czy wymieniona? Ze zdjęć wygląda na to że tylko plastikowa kosmetyka, trochę lakieru.. no i oczywiście wahacz wymieniony ;)

 

Z wahaczem dałem sobie spokój... szkoda czasu i pieniędzy na walkę z wiatrakami... dostały końcówki podłużnic no i plastiki połamane... felga poszła do wyrzucenia, co do zawieszenia i reszty co przeszła ostatnio to miłego oglądania :D

 

 

Na początek na sprawdzenie i regenerację poszły wtryski:

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146548/7855119.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146548/7855120.jpg

 

po wyjęciu wtrysków okazało się, że jakiś baran ich wcześniej dobrze nie dokręcił i dlatego silnik głośno klekotał... na jednym cylindrze była korekta poniżej -2 ponieważ pękł korpus wtryskiwacza...

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146548/7855123.jpg

 

przy okazji została zmieniona uszczelka pod klawiaturą i kolektor ssący dostał wszystkie nowe uszczelki :) :

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146548/7855117.jpg

 

po poskładaniu układu paliwowego przyszedł czas na skrzynię biegów a konkretnie konwerter:

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146548/7855122.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146548/7855124.jpg

 

gdy skończyłem pracę ze skrzynią zaczęło się najgorsze :dobani: :dobani: :dobani:

ZAWIESZENIE:

 

na początek przód i wymiana:

 

- amortyzatory MONROE REFLEX

- mocowania górne LEMFORDER

- odboje i osłony SACHS

- łożysko FAG

- wahacz FEBI

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146548/7855126.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146548/7855127.jpg

 

z przodem nie miałem większych problemów za to tył to całkowita porażka...

 

na początek wyleciał cały zawias:

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146548/7855128.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146548/7855131.jpg

 

potem rozebrałem go na części pierwsze :}

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146548/7855135.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146548/7855133.jpg

 

jak widać tuleje miały dość:

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146548/7855137.jpg

 

na 2 tulejach użyliśmy "turbo" ściągacza a pozostałe 2 na prasie :) :

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146548/7855141.jpg

 

z tyłu wymieniłem:

 

- wał napędowy

- główne tuleje belki LEMFORDER

- tuleje pływające LEMFORDER

- łączniki wahacza LEMFORDER

- łączniki stabilizatora FEBI

- wahacz górny tylny lewy LEMFORDER

 

po poskładaniu wszystkiego do kupy mała przejażdżka i już było lepiej mimo, że zbieżności nie było ;)

 

Na drugi dzień niestety padł miech z tyłu i trzeba było kupić drugi używany :dobani: :dobani: :dobani:

 

Ogólnie to tyle nerwów zjadłem przez ten tył, że ciężko to opisać... nic nie chciało współpracować, wszystko szło bardzo opornie... ale pokonałem dziada :D

 

takie tam na zbieżności:

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146651/7855655.jpg

 

i taka mała próba ale żona więcej nie pozwoliła :suchy:

 

http://s1.pokazywarka.pl/bigImages/2146651/7855653.jpg

 

oczywiście silnik na początek dostał ENGINE FLUSH od Liqui Moly potem nowy olej Valvoline DuraBlend Diesel 5W40, filtr powietrza, paliwa i oleju firmy MANN oraz wlałem na próbę dodatek MoS2 też Liqui Moly :)

 

Po trasie 1500km z tempomatem na 150km/h wyszło mi spalanie 8l/100km. :shock:

 

A mnie zaciekawiło to coś na lewarku.

Czyżby to popularne stringi :norty:

:mrgreen:

PS. Podoba mi się. Chyba też tak zrobię :wink:

 

To na lewarku to wstążka od nieszczęść (prezent od taty :norty:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.