Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam chciabym zapytac jakie polecacie tracze do e39 gdyz mam piekne aluski a chcialbym tarcze najlepiej wętylowone żeby to ładnie wygladalo tylko jaka firma no i klocki do tego jakie?? przy okazji drążki kierownicze jakie są dobre??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja dodam,że wszystkie tarcze na przód do E39 są wentylowane.

Rozumiem że mialeś na myśli nawiercane lub nacinane,co nie ma nic wspólnego z wentylacją.Chodzi o zwiększenie tarcia przez co zwiększa się skuteczność hamulców.Z tego co czytałem wypowiedzi kolegów z forum takie tarcze krzywią się dosyć szybko i w E39 nie są za trwałe.

:search:

ec2Wze6.jpg
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Podepne sie do temau aby nie zakladac nowego.

 

Mam tarcze przod kupione i zamontowane w ASO, przejechalem na komplecie z klockami ok 65tys. Przy 60tys zmieniłem oryginalne klocki na ATE (nie polecam tego zestawu, klocki piszczą).

Po przejechaniu ok 5 tys. zaczęła bić mi kierownica przy hamowaniu, zakładam ze tarcze się kończą (drgania przy 120 i 80,).

Teraz mam pytanie:

Czy warto spróbować założyć te tarcze ATE (z mojego auta ) które przeleżały 4 lata w garażu i przejechały z 4ys wcześniej (zmieniłem bo myślałem ze to tarcze a okazało się ze tuleje miałem wybite ), czy od razu je olać i qpic nowe ?

Moze warto spróbować je założyć i zostawić te same klocki (skoro maja z 5tys) ?

Opublikowano
Mam założony komplet mikody z klockami ferrodo,takie klocki zalecił mi producent tarcz.Tarcze są nacinane i nawiercane co według mnie przyczynia się do lepszego chłodzenia, nie tylko do efektywniejszego hamowania jak twierdziCIHY525 .Zrobiłem około 20tkm. i jak na razie wszystko działa dobrze.Mikody śmiało mogę polecić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra,dobra.

drgania przy 120 i 80.

Jeżeli tylko w tym zakresie

zakładam ze tarcze się kończą

To przestań zakładać,zostaw hamulce w spokoju i sprawdź zawieszenie.Jestem przekonany,że masz pozrywane tuleje wahaczy.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

jak wimieniac tarcze to na orginalne z bmw :) no lub jakies brembo itp.

jak miałem 525i to tarcze wymienialem 3x w 6 miesiecy.

po ok 2000km drgania na kierownice przenosiłe sie takie ze masakra. wymieniałem 3x za 4 kupiłem w bmw i po problemie

Opublikowano

Mam teraz wstawione cale wahacze TRW, także możliwe że padły właśnie tuleje, chociaż maja przejechane z 30tys.

No nic najpierw sprawdzę tuleje zanim zacznę bawić się z tarczami oryginalne tarcze to chyba do końca żywota nie powinny się pokrzywić

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mawiercanie i nacinanie ma za zadanie pomagać odprowadzać gazy które powstają w klocku podczas gwałtownego hamowania < klocek dymi>

Te gazy nie pozwalają klockom docisnąć sie do tarczy. Nacinanie to miejsce na te gazy i to cała zasada. Jeśli ktoś nie hamuje gwałtownie z dużych prędkości to nie sa mu one w niczym pomocne.

 

Ja mam tarcze zimerman i polecam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.