Skocz do zawartości

[e90] wrażenia po montazu eibach pro kit


pacyk

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie Eibach Pro Kit obniżył nieco zawieszenie w stosunku do serii, ale twardość nie zmieniła się praktycznie w ogóle. Auto delikatnie lepiej się prowadzi, bo na seri springach była lipa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzis niespodziewanie odkrylem, ze pekla mi sprezyna z przodu , wiec tez jestem w trakcie wymiany sprezyn.

Standardowo mam zawieche 226a (Sport), wiec u mnie by jeszcze obnizyc auto wybor padl na Eibach Sportline :mrgreen: :mrgreen:

Powinny zostac dostarczone sroda-czwartek wraz z amorami i iinymi elementami zawieszenia, wiec opinia co do Sportlinow podziele sie wkrotke :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zawieche 226a (Sport), wiec u mnie by jeszcze obnizyc auto wybor padl na Eibach Sportline :mrgreen: :mrgreen:

 

Jak masz zawieszenie sport s226 to lepiej jakbyś dokupił amory o krótszym skoku np. Bilstein b8. Owszem pojeździsz i na swoich amorach, ale będą przeżywać katusze. Do ori amortyzatorów maks eibach pro-kit (nawet do m-pasztetowych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zawieche 226a (Sport), wiec u mnie by jeszcze obnizyc auto wybor padl na Eibach Sportline :mrgreen: :mrgreen:

 

Jak masz zawieszenie sport s226 to lepiej jakbyś dokupił amory o krótszym skoku np. Bilstein b8. Owszem pojeździsz i na swoich amorach, ale będą przeżywać katusze. Do ori amortyzatorów maks eibach pro-kit (nawet do m-pasztetowych).

 

Uwazasz ze m-pakietowe amory nie podejda pod sportliny ?

Gdzies wczesniej wyczytalem ze Sachs do m-pakietu jest krotszy i jest jak by odpowiednikiem Bilsteina, z tym ze jest trwalszy jesli chodzi o eksploatacje.

Problem w tym ze amory sa juz w drodze ... :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M-pakietowe podejdą pod względem montażu oczywiście, ale na dłuższą metę nie jest to dobre rozwiązanie. Pod eibach sportline to już inny amor (obniżenie -45 mm). Nie będą pracowały tak jak powinny.

 

Pewnie zaraz znajdzie się ktoś kto napiszę, że mówię bzdury, powie "weź montuj, x osób na tym jeździ i nic się nie dzieje". Jasne, nic się nie dzieje, ale zestaw żeby wykorzystać maksimum jego możliwości przy zachowaniu odpowiedniej żywotności powinien wyglądać inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem w zestawie b12 pro kit. oraz b12 sportline nie siedzi ten sam amortyzator ?

Zamowilem amorki nie standardowe, ale o krotszym skoku, wiec mysle ze powinny dac rade jako alternatywa...

Jednak zgadzam sie co do tego, ze maxa wyciagnal bym na amorkach dedykowanych bilsteina, ale na Shachs`ach chyba nie powinno byc tragedii ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M-pakietowe podejdą pod względem montażu oczywiście, ale na dłuższą metę nie jest to dobre rozwiązanie. Pod eibach sportline to już inny amor (obniżenie -45 mm). Nie będą pracowały tak jak powinny.

 

Pewnie zaraz znajdzie się ktoś kto napiszę, że mówię bzdury, powie "weź montuj, x osób na tym jeździ i nic się nie dzieje". Jasne, nic się nie dzieje, ale zestaw żeby wykorzystać maksimum jego możliwości przy zachowaniu odpowiedniej żywotności powinien wyglądać inaczej.

 

+1 przede wszystkim tzw small bump compliance strasznie wtedy cierpi i ludzie jezdza taczkami, a potem.. sportowe to musi taczka byc!

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzi mi ktoś bo dziś moje auto mile mnie zaskoczyło przy wymianie tarcz sprawdziłem numery amortyzatora przedniego..

31316796159 to jest amortyzator m technik? M pakiet?

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31316796159 to jest amortyzator m technik? M pakiet?

 

Jest to amortyzator zawieszenia M-pakietowego. To to samo co m-technik, tylko co niektórzy stosują te nazwy naprzemiennie.

 

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/03_2124-poj-elem-podw-sportowego-m/i50492#part01

 

 

w cywilnych e9x są następujące zawieszenia: standardowe, s226a sportowe i m-pakietowe (m-sport, m-technik). Co było rzadkością występują także zawieszenia wzmocnione: pakiet zawieszenia dla dróg o gorszej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pro-Kity nie mają jakichś tam opcji. Dobierasz je względem swojego silnika np. inne będą do 320i a inne do 335d i tyle. Obniżenie jest takie samo, maksymalnie -30/-25 mm (względem zawieszenia standard oczywiście).

 

Sport (S226A): -10mm od zawieszenia standard

Mpakiet: -15mm od zawieszenia standard

Pro-Kit: -30/-25mm od zawieszenia standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się, jak wiadomo za wysokość odpowiada sprężyna która przy sportowym i mtechniku jest zamontowana taka sama (przerabiałem ten temat ostatnio bo mi strzeliła, mam 226a i nie wiedziałem jaką wybrać to się zagłębiłem w temat) Także nie ma fizycznej możliwości aby m technik był niższy od s226a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazalbym z taka szybka szarza, ze ktos sie myli. Zapominasz o tym ze masz inne amortyzatory. O ile pamiec mnie nie myli w przypadku s226a masz amorki normalnej dlugosci w przypadku, a w przypadku s704A masz amorki o skroconym skoku. Sprezyna moze zostac ta sama, ale jesli damper jest maksymalnie wysuniety (co w przypadku s704A jest mniejsza dlugoscia) to auto nie poleci wyzej, chciazby moglo na wyzszych amorach.
E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktos z Was w takim razie, moglby mi potwierdzic czy amortyzatory Sachs 311405 /311406 (przod) , oraz Sachs 311411 (tyl) , sa amortyzatorami o krótszym skoku niz serja ? Niby sa do zawieszenia M-pakietowego, ale teraz mam metlik w glowie i nie wiem czy podejda pod sprezyny Eibach sportline :?: :roll: :roll:

 

EDIT(16.03):

Sportlne siedza juz na aucie i tak, tyl siadl calkiem calkiem, przod moim zdaniem troszke za wysoko, ale wszystko jest nwoe(amory, odboje, poduszki) , wiec mam cicha nadzieje ze calosc siadzie jeszcze o ok 0,5 -1cm ;-)

 

Co do wlasciwosci jezdnych - poezja ! Auto super trzyma sie drogi, wchodzenie w zakrety- mega! O dziwo roznicy w komforcie nie odczulem, nawet moge stwierdzic, iz jest lepiej niz poprzednio (zawias s226 w standardzie), ale mialem padniete amory, plus nadpeknieta sprezyne, wiec zapewne stad ten efekt.

 

Tak to sie o to prezentuje

17352991_1334411336597321_63783614_n.jpg?oh=679d3ff6aec388bde68f6351a0ac1fc5&oe=58CD90EF

17328057_1334409219930866_275935029_n.jpg?oh=0bb49684c9104dc676e0ac225bb08311&oe=58CD86AF

17361121_1334409199930868_1123983687_n.jpg?oh=adfc56ab0f3f41788d532d5988e6088c&oe=58CD51D6

Edytowane przez InsuranceMaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy mial ktos sytuacje, ze po montazu springow, jedna strona byla wyzej niz druga ? Roznice miedzy lewa a prawa strona z przodu mam ok 2-3cm, myslalem ze sie ulozy, ale przejechalem ok 1500km i nie wyglada na to zeby mialo byc lepiej ...

Mozliwe ze jest wada fabryczna sprezyn ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem tyle ze ze po montażu sprężyn Vogtland

Podczas montazu taka guma w która sprezyna musi idealnie wejść się podwinela.

Tez nie wiedziałem dlaczego strona kierowcy jest wyżej i dopiero dokładne oględziny z latarką w warsztacie dały taki rezultat.

trzeba bylo wszystko wyjac, wlozyc nowa gume i złozyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.