Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

proszę o doradzenie mi czy wykonać kapitalny remont czy swapować motor . Mowa o 136 konnym 320d z 1998 roku . silnik pracuje równo jednak ciśnienie oleju na gorącym silniku jest już na tyle niskie że miga mi kontrolka . Wygląda to tak , jadę autostradą 5 bieg , obroty wysokie i tak przez 2 godziny , po zatrzymaniu się na światłach ciśnienie oleju jest za niskie . początkowo sprawdzano mi kable , wymieniono czujnik i niby było wszystko OK , następnie po 2 dniach znowu autostrada odcinek krakow - katowice i znowu ćiśnienie oleju mi spadło . wymieniłem olej i filtr choć ostatnio oleju dość dużo dolewałem więc powinien być nie najgorszy . ale niestety nic to nie pomogło , polecano mi wlanie oleju 15w40 mineralnego ale uważam że jest to już nieco przegięcie , ja to auto codziennie katuje , wysokie obroty , nieraz duże obciążenie , drogi w PL , dolna część mapki więc gór nie brak .

 

niestety do 400 tysięcy nie dobiłem , co nie zmienia faktu że nie dbałem o silnik jako użytkownik , mam generalnie bardzo ciężką nogę co wynika z dużych rocznych przebiegów nie tylko na terenie kraju .

 

nie ukrywam że po naprawie auta raczej je sprzedam rodzinie więc nie chcę robić tego byle jak , auto od nowości w rodzinie i zapewne w rodzinie do końca

Opublikowano

jak jest wyposażone tak jak tego chcesz, wiesz że jest dobre i związałeś się z nim z tych czy innych powodów to ja bym włożył 3.0d

jeśli mowa o swapach

a jak osprzęt idealny i dobry to może remoncik, zależy co jest do wymiany bo jak kpl remont to bym odpuścił

Opublikowano
proszę o doradzenie mi czy wykonać kapitalny remont czy swapować motor . Mowa o 136 konnym 320d z 1998 roku .

Siema Kraków320d. Jeżeli się zastanawiasz nad tym to może warto zakupić nową podstawę filtra oleju i problem braku ciśnienia zginie. Natomiast jeżeli mowa o SWAPIE to wygląda na to, że żaden problem :wink: ---> viewtopic.php?f=69&t=156481

Opublikowano

od rana czekałem by odpowiedzieć aż coś ustalę i są plusy i minusy

 

swapu na M57 nie będzie

remontu również nie będzie

 

znalazłem takie ogłoszenie i się umówiłem na godzine 17 za 3400 z robocizna , płynami , filtrami i poduszkami mam silnik(słupek) z anglika po wypadku , silnik jeszcze w aucie więc o 17 mam go sobie zobaczyć , odpalić zimnego , posłuchać i na miejscu poproszę o pomiar ciśnienia sprężania oraz ciśnienia oleju , będzie ze mną osoba znająca się na tym lepiej .

 

co najważniejsze mimo iż robi to gość w domu to ma firme i wystawi mi f-vat więc myślę że wliczę to sobie w koszty jak wszystkie inne części i druga dość ważna sprawa auto miałbym już jutro do odbioru . dają roczną gwarancję na silnik ( jeszcze nie wiedzą że robię min 70 tyś rocznie :twisted: )

 

można znaleść więcej takich ogłośzeń aczkolwiek jak słyszą takie terminy jak faktura vat to cena idzie w górę więc takich omijam

 

 

za kapitalke chcieli odemnie około 4500zł + abym kupił cały nowy rozrząd

 

dam jeszcze znac jakie efekty

Opublikowano
Zleciłem. Nie będę się jeszcze dokładnie wypowiadał o jakości, bo niewiele przejechałem (1 tys. km), ale póki co jestem bardzo zadowolony. Całkowity koszt 9k zł.

 

nie chciałeś rzucić się na nowsze wersje ? 204 km lub w ostateczności 218?

sam się czaje na swapa stąd pytanie

Opublikowano
nie chciałeś rzucić się na nowsze wersje ? 204 km lub w ostateczności 218?

sam się czaje na swapa stąd pytanie

 

te wersje są bardziej skomplikowane w swapowaniu...

Opublikowano
3400 zł to faktycznie dobra cena, mnie wymiana silnika z powodu pęknięcia wału kosztowała 6200 w sumie, tj silnik 3200, koło dwumasowe 1800, 900 robota w cenie już filtry i olej, i 200 za używana sprawną podstawe filtra oleju.
Opublikowano
Zleciłem. Nie będę się jeszcze dokładnie wypowiadał o jakości, bo niewiele przejechałem (1 tys. km), ale póki co jestem bardzo zadowolony. Całkowity koszt 9k zł.

 

nie chciałeś rzucić się na nowsze wersje ? 204 km lub w ostateczności 218?

sam się czaje na swapa stąd pytanie

 

Zapewne chciałem :wink: Cena swapu, samego silnika + jego dostępność przeważyły.

Opublikowano
Zleciłem. Nie będę się jeszcze dokładnie wypowiadał o jakości, bo niewiele przejechałem (1 tys. km), ale póki co jestem bardzo zadowolony. Całkowity koszt 9k zł.

 

nie chciałeś rzucić się na nowsze wersje ? 204 km lub w ostateczności 218?

sam się czaje na swapa stąd pytanie

 

Zapewne chciałem :wink: Cena swapu, samego silnika + jego dostępność przeważyły.

 

u mnie w rejonie na 204km zawołali 10-12 tyś za przekładkę kpl razem z zawiasem jak jest inny, skrzynia, wiązka itd

to było jakiś czas temu

fakt że 204 km znaleźć ciężej niż przedlifta

mam nadzieje że się u ciebie swap "przyjmie" ja jeszcze mam obiekcje bo moje 2 litry idealne i żal oddawać w rozliczeniu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
proszę o doradzenie mi czy wykonać kapitalny remont czy swapować motor . Mowa o 136 konnym 320d z 1998 roku .

Siema Kraków320d. Jeżeli się zastanawiasz nad tym to może warto zakupić nową podstawę filtra oleju i problem braku ciśnienia zginie. Natomiast jeżeli mowa o SWAPIE to wygląda na to, że żaden problem :wink: ---> viewtopic.php?f=69&t=156481

Zrob to co napisal yoshimura. Byli juz kilka razy na forum o nie trzymaniu cisnienia w 2.0d i odpowiedzialna za to byla jakas uszczelka czy cos w obudowie filtra. Nie pamiętam dokladnie bo diesla nie mam :-D Zamiast wydawac 3,5 tys na inny motor napraw za grosze

🙃🙃

Opublikowano

fakt że 204 km znaleźć ciężej niż przedlifta

mam nadzieje że się u ciebie swap "przyjmie" ja jeszcze mam obiekcje bo moje 2 litry idealne i żal oddawać w rozliczeniu

 

W moich stronach za 204KM wołali niestety znacznie więcej. U Ciebie siedzi już M47N więc silnik z dużo mniejszym ryzykiem pęknięcia wału, większą mocą niż M47 i w dodatku CR2. Poza tym autko z 2004r. więc bardzo świeże jak na e46. Ja bym sobie swap póki co darował w Twoim przypadku. Choć na pewno pokusiłbym się o lekki chip:)

Opublikowano

a ja już autko mam (powinienem mieć) gotowe i nawet pojadę nim dziś w trase 700 km w jedną strone choć miałem zrobić to jutro bo święta zbliżają się nieubłagalnie więc nie zdążyłbym z ewentualną reklamacją a od wtorku czymś muszę się toczyć .

 

Co sądzićie o Ciśnieniu sprężania 24 bar?

 

 

autko działa więc temat do zamknięcia

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.