Skocz do zawartości

320d drgania na niskich obrotach


nikolcia2011

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Koło pasowe (tłumik drgań) w jakim stanie? Może ori jeszcze? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Bujac i telepac przy gaszeniu bedzie zawsze, lekko ale bedzie. Jezeli chcesz by silnik sie lagodie nie gasil to zamontuj przepustnice, z kontaktuj sie z Trandolefem jezeli jestes zaineteresowany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a czy kolo pasowe by dawalo takie( szarpniecia silnika) po naciskaniu gazu w 2 sec odstepach ?

Drgać może mnóstwo rzeczy, nawet wydech, zrób zdjęcie koła pasowego, bo możliwe, że już się rozpada a lepiej żeby to się nie stało w trasie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam dokładnie takie same objawy jak u ciebie. Auto delikatnie drga na wolnych obrotach, oraz przy ruszaniu. Jak dodam więcej gazu przy ruszaniu to już nie drga, to samo jak na postoju dodam minimalnie gazu. Poduszki silnika wymienione na Lemfordera ze 4 miesiące temu i nic. Niektórzy mówią, że to dwumasa ale u mnie nie słychać żadnych objawów jej zużycia. Na wiosnę wymienię prawdopodobnie poduszki skrzyni oraz łącznik elastyczny wału i podporę wału to zobaczę czy coś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podłącze się do tematu bo u mnie też wszystko drga jednak ja obstawiam u siebie koło pasowe które już zanabyłem oczywiście corteco + nowa sruba i podkładka :)

Tylko jedno pytanko czy robić to w końcu na kleju czy nie? bo znalazłem dwie instrukcje i jedna pisze że na kleju druga ze bez i mam dylemat...

Dam znać jak tylko je wymienie czy coś się zmieniło a moje koło pasowe wygląda narazie tak:

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3e4bdb689a3d.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c2b049ec77a0.jpg

Więc raczej do wymiany :D

Proszę o szybką odpowiedz odnośnie tego kleju to może jeszcze dziś wymienię :D

W instrukcji corteco nie ma nic o kleju jest tylko że dokręcać 100nm póżniej 60* i 60* i 30*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz jeszcze jedną instrukcję:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=95477

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem tą też widziałem :D

Byłem, wszystko rozebrałęm i taki wynik : koło pasowe VS thomas 1:0 dla koła pasowego.

We wtorek rewanż... strasznie to sprężynuje... zrobiłem pełny ruch i brakło mi już miejsca chyba trzeba będzie zrzucić kolektor i zablokować... albo podejść z pneumatem do tematu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Ja temat koła pasowego załatwiam tym oto przyrządem:

Blokuję wał od przodu, porządny klucz, nasadka 22mm, przedłużka [może być rura ok. 1m] i odkręcam.

http://images46.fotosik.pl/2008/5c95bb2d44e7164bm.jpg

http://images34.fotosik.pl/612/9fd30e9ae0d39bf7m.jpg

http://images36.fotosik.pl/432/f03007aa5ef4e9d4m.jpg

http://images50.fotosik.pl/1906/00d616074516caf6m.jpg

 

Dokręcam bez kleju i trzyma:

1. 100Nm

2. +60°

3. +60°

4. +30°

 

Oczywiście jak ktoś poczuje się lepiej to może klej zastosować.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umie kolo pasowe wyglada naprawde dobrze, zero pekniec itp,(podczas dodawania obr. pasek nie wibruje)

Umnie te drgania zauwazylem wystepuja nie zawsze raz odrazu po pierwszym odpaleniu a nieraz pare dni wogule(wiec to dziwne).

Podejzewam lacznik elastyczny walu,podpory walu, albo to od tlumika, bo wlasnie raz na jakis czas przy odpalaniu trzesie podspodem i daje wibracje .

Wydaje mi sie ze na wolnych obrotach tez jak sa w kiepskim stanie mocowania tlumika to bedzie trzeslo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no klucz profi :) ale zakup czy dorobienie do jednego koła raczej mało opłacalne :/ mam blisko warsztat więc podjadę może niech spróbują pneumatem :D

problem z drganiami to dużo rzeczy do przejrzenia... koło pasowe, poduszki silnika i skrzyni, podpory wału, źle wyważony wał, łącznik elastyczny tłumika, wieszaki tłumika, jeśli wycięty katalizator to prawidłowy montaż łącznika elastycznego i tych łączników które trzymały katalizator w jednej pozycji

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=18_0322&hg=18&fg=10 element nr 13

źle ustawiona pompa wtrsykowa, gdzieś znalazłem nawet że ktoś wymienił koło pasowe na nowe i okazało się że biło bardziej niż stare... podobno komuś upadło przed montażem podczas transportu... u mnie zacznę od koła bo widać na zdjęciach że jest trochę sfatygowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no klucz profi :) ale zakup czy dorobienie do jednego koła raczej mało opłacalne :/

Jednego klucza raczej nie opłaca się dorabiać co innego kilka sztuk.

Sam dorobiłem sobie 3 takie klucze na sprzedaż koszt robocizny i materiału to ok. 100 - 120zł. Wszystkie sprzedałem o ile pamiętam po 140zł/szt., a więc zarobek na tym nie wielki.

 

problem z drganiami to dużo rzeczy do przejrzenia... koło pasowe, poduszki silnika i skrzyni, podpory wału, źle wyważony wał, łącznik elastyczny tłumika, wieszaki tłumika, jeśli wycięty katalizator to prawidłowy montaż łącznika elastycznego i tych łączników które trzymały katalizator w jednej pozycji

Koło dwumasowe, czy wtryski też mogą powodować takie objawy.

 

gdzieś znalazłem nawet że ktoś wymienił koło pasowe na nowe i okazało się że biło bardziej niż stare... podobno komuś upadło przed montażem podczas transportu...

Zgadza się, to ja opisywałem ten temat na forum nowe koło miało bicie osiowe rzędu 0,35mm i niestety producent nie uznał gwarancji, w związku z czym zmuszony byłem zakupić następne koło. I jak na razie po 2 latach eksploatacji pracuje jak należy.

Dodam że oba zakupione koła to Corteco.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.