Skocz do zawartości

[e90] Jaki olej?


virek_kk

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie A3/B4 jest zalecany do silników benzynowych (bez GPF) oraz diesla bez DPF.

Valvoline Max Life z tego co widzę występuje w 2 wersjach: A3/B4 oraz C3.

Oleje z serii C3 mają mniej popiołów, przez co zapobiegają przedwczesnemu zapchaniu filtra DPF.

Półkę wyżej od Valvoline Max Life będzie np. Valvoline SynPower XL-III 5W30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie A3/B4 jest zalecany do silników benzynowych (bez GPF) oraz diesla bez DPF.

Valvoline Max Life z tego co widzę występuje w 2 wersjach: A3/B4 oraz C3.

Oleje z serii C3 mają mniej popiołów, przez co zapobiegają przedwczesnemu zapchaniu filtra DPF.

Półkę wyżej od Valvoline Max Life będzie np. Valvoline SynPower XL-III 5W30.

 

Max life to tylko do starych wyeksploatowanych silników.

Nawet jak auto z przebiegiem 300 tys.+ to lepiej lac synpower - Ale w tej cenie można juz wybrać coś lepszego z Ravenola

Jak chcecie wiedzieć więcej o olejach normach specyfikacjach (jak dobrać do swojego auta) to tutaj macie ciekawy filmik

co prawda na podstawie olei castrol (których osobiście nie polecam) - ale filmik wartościowy merytorycznie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie A3/B4 jest zalecany do silników benzynowych (bez GPF) oraz diesla bez DPF.

Valvoline Max Life z tego co widzę występuje w 2 wersjach: A3/B4 oraz C3.

Oleje z serii C3 mają mniej popiołów, przez co zapobiegają przedwczesnemu zapchaniu filtra DPF.

Półkę wyżej od Valvoline Max Life będzie np. Valvoline SynPower XL-III 5W30.

 

Max life to tylko do starych wyeksploatowanych silników.

Nawet jak auto z przebiegiem 300 tys.+ to lepiej lac synpower - Ale w tej cenie można juz wybrać coś lepszego z Ravenola

Jak chcecie wiedzieć więcej o olejach normach specyfikacjach (jak dobrać do swojego auta) to tutaj macie ciekawy filmik

co prawda na podstawie olei castrol (których osobiście nie polecam) - ale filmik wartościowy merytorycznie

 

No własnie, czy RAVENOL VMP SAE 5W-30 będzie lepszym wyborem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W moim samochodzie 8 tysięcy km temu (po zakupie) wymieniałem słupek silnika, założyłem nowy rozrząd, regenerowałem turbinę. Chciałbym zadbać o to czego nie robił poprzednik (Serwis w ASO co 30 tysięcy) i powoli zbieram się do wymiany oleju.

Auto było zalane Shellem Helix Ultra ECT C3 5w-30. Nie zauważyłem niepokojącego zachowania na tym oleju, ubytków również nie zanotowałem.

Jeżdżę codziennie do szkoły 15 km w dwie strony, pierwsze 10 km droga krajowa i 5 km miasto. Często trasy typu 30,50 km, rzadziej dłuższe.

Na co dzień ostrożnie obchodzę się z gazem, ale gdzieś 25% mojej jazdy to ostrzejsze traktowanie.


EGR jest na miejscu, DPF jest wyrzucony (Nie pytajcie proszę o logikę, tak już jest ^^)


1. Czy interwał 10 tysięcy km jest okej?

2. Jakiej firmy filtry? To pierwsza wymiana w moich rękach więc muszę wymienić wszystkie, przyznam, że MANN są strasznie drogie, czy zestaw Filtrona (Kabinowy, powietrza, oleju, paliwa) będzie okej? Może coś lepszego w dobrej cenie?

3. No i najważniejsze, jaka oliwa? Tego shella mogę kupić 5 x 1l za jakieś 120 zł na allegro, ale jak warto dopłacić do czegoś innego 50zł to nie ma problemu.


Aha, Shella mam jeszcze litr w garażu więc wystarczyłoby mi kupić 5l, bo wchodzi niecałe 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Interwał 10k jest jak najbardziej OK.

2. Chyba najlepsze filtry olejowe produkuje Mann. Faktycznie są droższe od konkurencji (25-30 zł). Wydaje mi się, że Filtron też będzie wystarczający, chociaż w Internecie można natknąć się na porównanie popularnych filtrów - im tańszy tym mniej wkładu filtrującego.

A co do kabinowego - tutaj to chyba nie ma znaczenia.

3. Olej Shell będzie w porządku :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Interwał 10 kkm jest ok. Olej który teraz masz też jest dobry do normalnej jazdy :)

Knecht jest równie dobry jak Mann a często jest kilka zł tańszy od Manna.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
To dwa różne oleje o odmiennej specyfikacji i ich mieszanie to średni pomysł - silnik się nie rozleci, ale żywotność takiego oleju jest pod znakiem zapytania :?: 2-3 tys. bym na tym pojeździł ale powyżej 5 tys. to bym już nie ryzykował.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
co za bzdury :duh: oleje są ze sobą mieszalne i drobna dolewka nie zaszkodzi.. jeśli oba mają acea a3/B4 np to bym się tym bardziej nie przejmował

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o olejach Motul np. X-Cess 5w40?

Czy są one dobre czy jednak przereklamowane?

 

Tak wygląda gładź cylindra N53 po przejechaniu 100 kkm na X-cess 8100 5w40. Jedna powierzchowna rysa, nie było trzeba wymieniać gładzi. Spalanie oleju na poziomie ok. 1l/2500km. Katalizatory wytrzymały 320 kkm, co podobno jest dobrym wynikiem.


http://static.kitabu.pl/e90/IMG_0588_small.jpg

http://static.kitabu.pl/e90/IMG_0589_small.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za bzdury :duh: oleje są ze sobą mieszalne i drobna dolewka nie zaszkodzi.. jeśli oba mają acea a3/B4 np to bym się tym bardziej nie przejmował

 

a3/b3 to klasa oleju a nie skład i jego mieszalność. Oczywiście różne oleje mineralne pół syntetyczne i syntetyczne można mieszać ale to pogarsza ich wyjściowe właściwości. Smarować będzie, ale realnie jak zadba o silnik to loteria. Jak wam nie zależy na aucie-silniku to mieszajcie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.