Skocz do zawartości

Mam problem ze skrzynią automatyczną - brak wstecznego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

xsilver dobrze podpowiada (vs. patrzenie mechanikom na ręce przy rozbieraniu). Jeżeli będziesz dobrze grać, to nie zorientują się, że jesteś zielony. Z mojego doświadczenia - w wyborze warsztatu bardzo pomaga staranny wywiad środowiskowy wśród znajomych. Czasem malutki warsztat o koszmarnej prowieniencji zewnętrznej skrywa prawdziwych Fachowców.

 

I wyrzuć myśli o sprzedaży ex-Saintmanowej :!: Takiej 740i będziesz długo szukać i... nie znajdziesz. Widziałem, dotykałem, wąchałem, za kierownicę się nie wpraszałem, bom wtedy deczko nietrzeźwy był :twisted2: :twisted2: :mrgreen:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
... najlepiej zrob zjecia i wrzuc na forum - czesci ktora ich zdaniem jest do wymiany to zobaczymy co i jak - wtedy bedziez miał pewnosc ze cie nie naciagna .......

 

permanentna inwigilacja :D , ale każdy sposób jest dobry!

Ja gościa bombardowałem telefonami, ale tak poważnie w tej materii jest łatwe pole do naciągnięcia. Tak jak wcześniej pisałem sprawdź najpierw sterownik. Powtarzam u mnie nie było uszkodzeń mechanicznych! Co do składania na starych uszczelkach... szkoda kasy na ewntualne powtórne rozbierania skrzynki, generalnie za robocizne liczą sobie 800zł czytaj 1200. Faktycznie najlepiej samemu kupić części i tylko ORYGINALNE. Nie martw sie, ja jak ściągnąłem auto to po miesiącu padła mi skrzynka. Tak z ciekawości, nie wstawiłeś jej na wstecznym?

ja to potwierdzam pewnie mam inną skrzynie niż wy ale miałem podobną awarie z tym że do przodu też nie chciała jechać nie wyświetlało mi żadnego biegu tylko auto skakało. no i co okazało się że wystarczyło tylko zresetować sterownik i po problemie! :D może jednak zanim udasz się do warsztatu to najpierw odepnij sterownik i wtedy sprawdz. u mnie odpięcie akumulatora nic nie dało ale jak rozłączyłem kostke na przewodach do sterownika tą za schowkiem to bm-ka ruszyła z kopyta :D .

Opublikowano
pisząc sterownik mam na myśli zespół zaworów sterujących skrzynką.

60 też mi sparawia przyjemność ;-) hehe

http://img57.imageshack.us/img57/4166/avatar2ym6.jpg

Opublikowano
pisząc sterownik mam na myśli zespół zaworów sterujących skrzynką.

:jawdrop:

a co to jest bo nie wiem.

mi chodziło o taką metalową puszke schowaną za obiciem z boku auta.

Opublikowano
pisząc sterownik mam na myśli zespół zaworów sterujących skrzynką.

 

Gdzie ta "puszka" sie dokładnie znajduje??? Trzeba wypowiedzieć jakiś abrakadabra czy wystarczy odłączyć i za sekundę podłączyć?? Postaram sie sprawdzic wszystko co sie da zanim pojade do magików od skrzyń :mrgreen:

Opublikowano

w e32 skrzynka jest w komoze silnika po prawej stronie ( zaraz za podszybiem ) - sa w niej 3 komputery ( z regoly ) - od przodu samochodu - 1 abs , 2- sterowanik skrzyni , 3- sterownik silnika ......

 

odkrecasz dekiel ( na 4 srobki ) i widzisz komputery , aby wyciagnac sterownik musisz podwazyc 2 spinki do gory , potem wypinasz wtyczke - zostaw na jakis czas i odlacz dodatkowo akumulator ....

Opublikowano
Tak wiec dolewka oleju+ reset puszki nic nie zmienił. "Maleństwo" idzie do warsztatu. Zobaczymy jakie bedą rezultaty. Ciekawy jestem czy pokażą mi co sie w skrzynce wysypało, czy tylko powiedzą że było to i to i wręczą rachunek :?
Opublikowano

Witam

Szkoda,ze nie miales mozliwosci podmianki tego sterownika :(

Generalnie nie mam zaufania do warsztatow,a jesli chodzi o automat to oddanie w rece niektorych mechaniorow jest poerownywalne do popelnienia sepuku :D

Oczywiscie napisz jaka jest diagnoza i ile lekarze ssobie zycza.

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Siemanko

 

No to sie narobiło!!! Wczoraj wreszcie wróciłem z delegacji i chciałem odstawić becie do warsztatu i........ tu zaczeły sie problemy. Warsztat był jakies 25 km od domu i tak z 19km wszystko było ok. Nagle skrzynia zaczeła wydawać jakies dziwne odgłosy ( coś w stylu gwizdania ), ale to jeszcze nie był koniec, po jakimś kilometrze komputer zaczoął wipisywać błąd skrzyni!!!! Samochód dostał waricji zaczął przyspieszać hamować na przemian załączał napęd i go odcinał aż wreszcie ostatecznie odmówił współpracy. A miejsce wybrał sobie wspaniałe, środkowy pas ulicy Puławskiej w godzinach szczytu (w-wa) Naszczęscie po zgaszeniu silnika i odpaleniu dało sie ruszyć i toczyć ale po dodaniu gazu znowu zaczynały sie wariacje. Wyglada na to że na naprawie kosza wstecznego sie nie skończy. Jutro rano mam zadzwonic po werdykt i podjechać zobaczyć jak to wszystko wyglada :-(((( Ale nie wyglada to zbyt ciekawie

Opublikowano

Witam

Zracam sie z prosba do admina o utworzenie osobnego dzialu dla problemow dot. automatycznych skrzyn BMW.

Dla posiadaczy Bmw automat jest to istny horror,ktory w obecnym dziale natychmiast rzuca sie w oczy.Jezeli zostanie oddzielony nie bede sie codziennie /prawie/denerwowal a jak bede mial ochote na mocne wrazenia to zajrze tam gdzie trzeba.

To nie jest wypowiedz zartobliwa!!!

Prosze o rozwazenie takiej mozliwosci.

z powazaniem

belgus

Opublikowano
Witam

Zracam sie z prosba do admina o utworzenie osobnego dzialu dla problemow dot. automatycznych skrzyn BMW.

Dla posiadaczy Bmw automat jest to istny horror,ktory w obecnym dziale natychmiast rzuca sie w oczy.Jezeli zostanie oddzielony nie bede sie codziennie /prawie/denerwowal a jak bede mial ochote na mocne wrazenia to zajrze tam gdzie trzeba.

To nie jest wypowiedz zartobliwa!!!

Prosze o rozwazenie takiej mozliwosci.

z powazaniem

belgus

 

Popieram to jest jak czytanie o chorobach im więcej czytasz tym bardziej sobie wmawiasz :mrgreen:

 

Pocieszam się tylko że 4HP-24 są podobno znacznie trwalsze.

Opublikowano
No to mam diagnoze. Okazało sie że przez to że dojechałem do warsztatu a nie wciągnołem go na lawete dobiłem sobie do kosztów jakieś 1600 zł. Pieprzneła jakaś turbinka,zawór,sterownik itp.... A poza tym oczywiście kosz wstecznego jak narazie jest rachunek na 5,600 zł a jeszcze maja sprawdzic chłodnice oleju ( nowa 1700zł). Także coraz bardziej jestem zwolennikiem manualnej skrzyni, może to i mniej wygodne ale nie trzeba ładować 40% wartości samochodu w naprawe!!!! :cry2:
Opublikowano

:shock: to pieknie sie narobiło ....

 

cos strasznie wysoki koszt wyszedl - spisz jakie oni czesci powedzieli ze maja o wymiany razem z ich cenami i zadzwon do zf - firma renz polska - oni ci podadza ceny orginalnych czesci zf

  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam

Zracam sie z prosba do admina o utworzenie osobnego dzialu dla problemow dot. automatycznych skrzyn BMW.

Dla posiadaczy Bmw automat jest to istny horror [...]

To nie jest wypowiedz zartobliwa!!!

Niestety nie planuję założenia osobnego działu dla problemów z ASB. Rozumiem że skrzynie te w kilkunastoletnich samochodach mają tendencje do awarii, ale na forum jest stosunkowo niedużo takich problemów.

 

Co więcej gdybym założył taki dział to w pierwszej kolejności musiałbym uruchomić dział "Oilserwis & Inspekcja", a potem jeszcze kilka innych równie popularnych :wink:

Pozdrawiam

Admin

Opublikowano
No to mam diagnoze. Okazało sie że przez to że dojechałem do warsztatu a nie wciągnołem go na lawete dobiłem sobie do kosztów jakieś 1600 zł. Pieprzneła jakaś turbinka,zawór,sterownik itp.... A poza tym oczywiście kosz wstecznego jak narazie jest rachunek na 5,600 zł a jeszcze maja sprawdzic chłodnice oleju ( nowa 1700zł). Także coraz bardziej jestem zwolennikiem manualnej skrzyni, może to i mniej wygodne ale nie trzeba ładować 40% wartości samochodu w naprawe!!!! :cry2:

 

Ja bym kupił skrzynię używaną... za 1500 zł masz duży wybór.

Często autka są jeszcze na chodzie i czekają na rozbiórkę

można więc sprawdzić skrzynię w czasie jazdy.

 

7300 za naprawę skrzyni i chłodniczkę... totalne przegięcie.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
No to mam diagnoze. Okazało sie że przez to że dojechałem do warsztatu a nie wciągnołem go na lawete dobiłem sobie do kosztów jakieś 1600 zł. Pieprzneła jakaś turbinka,zawór,sterownik itp.... A poza tym oczywiście kosz wstecznego jak narazie jest rachunek na 5,600 zł a jeszcze maja sprawdzic chłodnice oleju ( nowa 1700zł). Także coraz bardziej jestem zwolennikiem manualnej skrzyni, może to i mniej wygodne ale nie trzeba ładować 40% wartości samochodu w naprawe!!!! :cry2:

 

Ja bym kupił skrzynię używaną... za 1500 zł masz duży wybór.

Często autka są jeszcze na chodzie i czekają na rozbiórkę

można więc sprawdzić skrzynię w czasie jazdy.

 

7300 za naprawę skrzyni i chłodniczkę... totalne przegięcie.

 

Dokładnie tym bardziej, że często czyta się na forum posty osób które remontowały skrzynię nawet w ASO a mimo to padła po 30 tys. :jawdrop:

Chłodnicę oleju widziałem ostatnio na allegro za 180 zł i sprzedawca pisał że 100 % sprawna więc wolałbym zaryzykować używkę jeżeli jest prawie 10 x tańsza.

Opublikowano
Za te pieniądze na które próbują Cię naciągnąć kupisz dwie używane skrzynie w idealnym stanie !!!!
Opublikowano

Ja chłodnice kupiłem za 250 pln.Była dosłownie prawie nowa.

Jeżeli pasuje to mam też chłodnice z 540 ale to by trzeba było sprawdzić.

Opublikowano
Chłodnice narazie mają sprawdzić ale wygląda że wszystko jest z nią ok, poza tym cięzko jest kupić skrzynie 5hp30 w idealnym stanie, bo pewnie owszem bedzie jeździć ale za 20 tyś też padnie i znowu trzeba bedzie płacić. Narazie udało mi sie urwać VAT wiec jeśli wszystko bedzie ok z chłodnicą to zapłace 4650 z robocizną i na nowych częściach. A skrzynia padła po 30 tyś już wiem czemu. Gość kazał mi przyjechać bo powiedział że on bez ogledzin nie podejmuje sie naprawiać. Saintmanowi owszem zrobili remont, tylko taki nie do konca. Chłodnica oleju jest dospawana do obudowy itp itd.... Genrarlnie do wymiany kwalifikuje sie kilka drogich elemantów przez cholerne opiłki. Mam nadzieje że koszty juz nie wzrosną no i mam pisemną gwarancje na naprawe a po szczególowych ogledzinach auta gość stwierdził że spotkamy sie ewentualnie na wymanie klocków.
Opublikowano

a Saintman był taki zadowolony z naprawy i że " cena jak dla niego niższa " ... :roll:

 

ehh , cudów jak się okazuje nie ma .

Opublikowano
Nie daj sie oskubać!!!!!!!!!!!!!!!!! To śmierdzi mi przekrętem!!! Ja na uszkodzonym wstecznym zrobiłem od h... kilometrów! Jak gadałem z gościem co robił skrzynke i z tego co sam widziałem to kosz pęka jak jest wyrobiony a nie sadzę ze poszedł po 30 tys, poza tym żeby poszedł to musiałbyś mieć szarpnięcia na biegach wg tego co gość mi mówił tarczki czy przekładki wybijają wpusty na koszu! Ci wymienili wszystko co stanowi jakąś dużą wartość w naprawie! Podam ci inny przykład pracy polskich naprawiaczy! Autentyk! Wulkanizator! Przyjeżdżasz do gościa z laczkiem, naprawia ci koło i mówi żebyś kupił nowe u niego bo to już jest zuzyte bo jechałeś na obniżonym ciśnieniu... a [bAD] ma sygnet ze szpilką i przebija koło po boku, pokazuje ci ze uchodzi powietrze i dalej że to wina jazdy nie tyle bez powietrza co nawet na obniżonym ciśnieniu! Powaga! Zlej tych złodziei! O tych warjacjach co piszesz to wygląda na poślizg tarczek, może się tak zdarzyć jak są spalone ale przyczyną musiałobyć coś innego, np zawory sterujące lub walnięte jakieś uszczelnienie. Z zasady działania te urządzenia powinny pracować po naprawie bez problemu, to w końcu tylko zwykła hydraulika! Dlatego na początku ci pisałem żebyś sprawdził sterownik skrzynki (elektrozawory), może się jakiś wieszał... A teraz popatrz co pisał Frank i poszukaj takiej skrzynki! Nie naprawiaj u tych oszołomów!

60 też mi sparawia przyjemność ;-) hehe

http://img57.imageshack.us/img57/4166/avatar2ym6.jpg

Opublikowano
moja rada - nie kupuj skrzyni juz wymontowanej z samochodu !!! wyedy nie ma mozliwosci jes sprawdzenia !! kup skrzynie ktora jest w samochodzi ( najlepij z malym przebiegiem ) i ja dokladnie wytestuj - 90% SKRZYN WYMONTOWANYCH Z SAMOCHODOW TO ZLOMY :duh:
Opublikowano
Były szarpnięcia przy przełączaniu z D na R.Zaworki sie pozatykały przez opiłki tam jest uszczelnienie metal na metal wiec kazdy paproch powoduje zacięcie, w sterowniku padł jeden rząd, a zawory bedą regenrowane. Natomiast co do kosza to ten wyglądał całkiem ciekawie. Był pospawany i nadtoczony i porobione były patenty które pozwalały tarczką pracować w troszkę innej pozycji, co dało efekt jazdy do tyłu(niestety krótkotrwały). A co do cen to gościa sprawdziłem bo na własna rękę dzwoniłem do zf w grójcu ( xsilver THX za namiary). Poza tym wygląda ze poprzedni fachowcy używali narzedzia typu przecinak do odkecania śrubek( do których potrzebane sa specjalne klucze), i tu gośc też nie wkęrca bo o tym mówił mi już mój zaufany machanik jak zobaczył którąś ze śrób chyba do spuszczania oleju. Mam nadzieje że gośc nie wkręca bo wygląda że dośc powaznie do sprawy podchodzi i jak juz wymieni czesci to kazał przyjechac zeby samemu zobaczyc że sa wymienione a nie " połatane". Tak na dobrą sprawe to nie ma mozliwości żeby nie dac sie oszukać, chyba że bedzie sie to robić samemu. Oby to był już koniec tego dramatu!!! Mam nadzieje że po tej naprawie odzyskam utraconą wiarę w automaty i przez dłuzszy okres bede bez stachu kozyształ z zajebistej opcji typu " kick down" i " crouse conrtol" :-)))))
Opublikowano
Jeżeli jest tak faktycznie to coś w tym jest ale .... ale dlatego nie chciałem kupować auta w PL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Generalnie powodzenia i miłej zabawy! Automat nie jest taki zły i można nim latać bokiem! :twisted: ale nie używaj do tego trybu 2, bywa zgubny ;)

60 też mi sparawia przyjemność ;-) hehe

http://img57.imageshack.us/img57/4166/avatar2ym6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.