Skocz do zawartości

E39 520i wyciek oleju z prawej strony silnika


dawidzioch88

Rekomendowane odpowiedzi

jak wyżej mam problem mam straszny wyciek z prawej strony silnika nie było go przed wymiana oleju dodam ze była popełniona pomyłka olej był 10w 40 po czym został nalany olej 0w30 który wypukał wszystko w silniku po przejechaniu 2500km olej był absolutnie czarny obecnie jest zalany olejem Castrol 10w40

Mechanik powiedział mi ze nie może mi powiedzieć z czego jest ten wyciek bez zdemontowania kolektora, jestem trochę spłukany na dzisiejsza chwile i wiec naprawę tego będzie bunia musiała poczekać :(

dodaje fotki może wy coś będziecie mogli powiedzieć na temat tego --->

http://img339.imageshack.us/img339/5914/dscf3033d.jpg

http://img210.imageshack.us/img210/4018/dscf3029b.jpg

http://img403.imageshack.us/img403/7218/dscf3034f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to któryś z przewodów dochodzących do odmy. Mógł być pęknięty,zabrudzony i na gęstszym oleju (10w40) było wszystko dobrze ale po wlaniu rzadszego oleju (0w30) zaczął wyciekać którymś pękniętym przewodem... To jest taka moja pierwsza myśl...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie jeszcze jedno jak mogę się dostać do odmy? (separatora oleju) wiem ze na drugim i trzecim zdjęciu od nasady bagnetu idzie waz który idzie do "odmy" ale jest ona bardzo głęboko pod kolektorem chyba i dojście jest bardzo kiepskie a gdzieś czytałem ze wymiana "odmy" trwa 15min ale chyba nie u mnie :(

 

A co wymiany uszczelki znajdująca się pomiędzy podstawą filtra oleju a blokiem będę musiał chyba to zrobić bo zamęczy mnie to :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0w30 który wypukał wszystko w silniku po przejechaniu 2500km olej był absolutnie czarny obecnie jest zalany olejem Castrol 10w40

 

no to znow spier..... jak wyplukal syf to dobrze, trzeba bylo zlac i zalac takim samym, albo jakims 5W, a ty semi syntetyka nalales zeby znow CI syfil motor, ale Twoje BMW Twoj wybor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po fotkach przypuszczam kolego że masz silnik typu m54... Chyba że się mylę to niech mnie ktoś poprawi :) A z tego co słyszałem i wyczytałem to podobno w tych silnikach ciężko się dostać do odmy bez zdejmowania kolektora ale nie jest to nie możliwe;) I raczej nie trwa to 15 min ;)

 

Masz tu link z tutorialem jak wymienić odmę w m54 bez zdejmowania kolektora więc może Ci pomoże w dostaniu się do odmy:

 

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=417819

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po fotkach przypuszczam kolego że masz silnik typu m54... Chyba że się mylę to niech mnie ktoś poprawi :) A z tego co słyszałem i wyczytałem to podobno w tych silnikach ciężko się dostać do odmy bez zdejmowania kolektora ale nie jest to nie możliwe;) I raczej nie trwa to 15 min ;)

 

Masz tu link z tutorialem jak wymienić odmę w m54 bez zdejmowania kolektora więc może Ci pomoże w dostaniu się do odmy:

 

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=417819

 

"zdun_desperat" dzieki wielkie za link ale obawiam sie z nie dam rady sam tego zrobić nie mam warunków "garażu" wiec pewnie bede musiał pojechać do mechanika a z tego co mi wiadomo będzie on musiał zdemontować kolektor i teraz moje pytanko Odme kupie nową jak bede w Kwietniu w "PL" co moge jeszcze wymienić by pozbyć sie tych wycieków? uszczelkę pomiędzy podstawą filtra oleju a blokiem.. i może uszczelkę bagnetu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samą odmą to wydaję mi się żeby nie ciekło. Jeśli już to (jak wcześniej wspomniałem) którymś przewodem od odmy a je można spokojnie same wymienić. Co więcej nie trzeba wszystkich kupować oryginalnych. Można dopasować i kupić jakiś wąż silikonowy (groszowa sprawa) na metry i dociąć potrzebne kawałki. Ostatnio tak mechanik wymieniał węże od odmy w e39 (silnik M52TU) kumpla. Kumpel tylko jeden oryginalny kupił (nr 2 na rysunku z linku poniżej) bo akurat tego nie da się dorobić. I tu możesz tkwić sedno wycieków :) Ale nie zaszkodzi też wymienić tych uszczelek co napisałeś :) Bo może a nóż widelec tu jest problem...

Tu masz schemat jak to wygląda mniej więcej u Ciebie:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT11&mospid=47538&btnr=11_2194&hg=11&fg=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wyciek to 99% uszczelka pod podstawą filtra oleju.Wymiana powinna kosztować od 50 do 100zł a uszczelka dostępna tylko w ASO koszt ok 16zł.Rodzaj oleju w tym przypadku nie ma żadnego znaczenia na tą dolegliwość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam! mam ten sam problem , uszczelka wymieniona , olej nie leci jak auto stoi na wolnych obrotach, wkręcać go można nawet na 5 tysięcy i nic nie leci, jak auto jedzie to zraz zalana cała prawa strona silnika, silnik M52 e39 520i Automat, czy to możliwe że wąż który idzie od zmiennych faz rozrządu do podstawy filtra oleju może wypompować 6 litrów olej w ciągu pół godzinnej jazdy? macie jakiś pomysł co to może jeszcze być? wąż był sprawdzany, niby ma trochę luzu na złączach więc w poniedziałek będzie wymieniony ale możliwe że leje tylko podczas jazdy? zmienne fazy rozrządu mogą mieć jakikolwiek wpływ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wpis! coraz bardziej zaczynam wierzyć że po wymianie tego węża przestanie lecieć ale czy może to być taka sytuacja z tymi zmiennymi fazami ? może to mieć wpływ? wąż jutro będzie zamówiony, oryginał z BMW z niemiec bo mieszkam za granicą. Jesli ktoś ma inne pomysły skąd tam może lecieć to prosze o podpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wymieniłem także wąż ale problem pozostał, silnik rzyga olejem najprawdopodobniej z separatora oleju, czy problem może być po stronie zaciętego zaworu pompy olejowej? wiem że ktoś kto poprzednio miał zrobić remont silnika , a go nie zrobił.... wlał płukanki do silnika , wypłukał syf i wymienił olej na 0W40, dowiedziałem się o tym dopiero teraz, nie chce już wymieniać nic na ślepo, silnik na wolnych obrotach nie pluje olejem tylko podczas jazdy na rozgrzanym silniku, 30 minut i całe 6 litrów wypluje. Macie pomysły? przypominam że wymieniłem uszczelkę pod obudową filtra i wąż do zmiennych faz rozrządu... Następny mechanik proponuje mi remont całego silnika, pewnie tak było by najprościej ale zrobi remont a potem okaże się że jednak pompa i znów koszta.... Proszę o radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

w podstawie filtra oleju jest zaślepka która często puszcza.

Naprawa wiąze się z wymontowaniem podstawy filtra i wymianie oringu pod zaślepką.

Nie jest to bardzo skomplikowane.

 

Przez odmę jak by tyle chlał to by za tobą w czasie jazdy nie było nic widać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odmę i rurki wymienisz bez zrzucania kolektora.Tym bardziej gdy będzie wymieniana uszczelka pod podstawą filtra oleju(zalecana wymiana,bo i jak nie teraz to wkrótce zacznie puszczać) to będziesz miał lepszy dostęp do odmy(separatora).Węża nr.2 też nie trzeba kupować(ok 100 pln)Wyciągasz końcówki(szybkozłączki) kupujesz peszel o takim rozmiarze 22 lub 24 mm(zapomnialem ale to zmierzysz) docinasz i wciskasz z dwóch stron szybkozłączki a na łączenie koszulki termokulczliwe.Koszt to mniej niż 5 pln.Odczucie,że nie dałeś z siebie zedrzec-bezcenne.Co do tak dużego wycieku to ja wyczyściłbym całą stronę powciskał papierowe ręczniki miedzy węże,kratownice bloku i przejechał pareset metrów i patrzyl gdzie cieknie.To może być o-ring obudowy bagnetu.Wiem,że może mocno rzucać przy nieszczelności.Jak chaotycznie to sorry-promile.Pozdr.K
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Koledzy podpinam sie pod temat bo dzis u mnie tez zauawazylem mokry blok z tej strony. Co prawda jeszcze nie tak zawalony jak autor tematu ale juz cos tam jest. Odme razem z wezami zmienialem jakies 1.5 roku temu wiec obstawiam te uszczelke pod postawa filtra. Czy to bedzie ta Nr 6 z rysunku:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT22&mospid=47538&btnr=11_2201&hg=11&fg=30

 

I drugie pytanie do tych co juz zmieniali. Jak uniknac powodzi olejowej przy demontazu i wymianie?

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodzi unikniesz pewnie otwierajac pokrywe od filtra oleju to sprawi ze caly olej w tym ukladzie scieknie,

 

Dzieki, zelazna logika w zasadzie :D Jak ostatnio zmienialem olej i filtr to pamietam ze troche tak tego oleju w filtrze siedzialo nawet po dluzszej chwil. wiec nieco sie obawiam zalania wszystkiego olejem. Czy ktos moze potwierdzic ze to wlasnie ta uszczelka w kosmicznym ksztalcie. Posprawdzam jeszcze oczywiscie weze zanim cos zaczne robic...

Wyglada na to ze jednak gdzies z pod tego fitra sie leje. Mam tu pytanko do tych co juz wymieniali te uszczelke. Czy trzeba wyjmowac alternator do tego czy jest jakos patent bez zdejmowania. Ogolnie dostep nie wyglada zachecajaco ale po wymianie odmy juz chyba wiele mnie nie zdziwi :x

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, nikt nic nie podpowie?

 

w podstawie filtra oleju jest zaślepka która często puszcza.

Naprawa wiąze się z wymontowaniem podstawy filtra i wymianie oringu pod zaślepką.

Nie jest to bardzo skomplikowane.

 

Dyzio, nie bardzo moge znalezc te zaslepke na na rysunku.. Gdzie ona dokladnie siedzi i jaki oring tam jest?

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, nikt nic nie podpowie?

 

w podstawie filtra oleju jest zaślepka która często puszcza.

Naprawa wiąze się z wymontowaniem podstawy filtra i wymianie oringu pod zaślepką.

Nie jest to bardzo skomplikowane.

 

Dyzio, nie bardzo moge znalezc te zaslepke na na rysunku.. Gdzie ona dokladnie siedzi i jaki oring tam jest?

 

Jak dobrze pamiętam w M54 już te zaślepki są poprawione i nierozbieralne.Puszcza tylko uszczelka podstawy.

 

Mam tu pytanko do tych co juz wymieniali te uszczelke. Czy trzeba wyjmowac alternator do tego czy jest jakos patent bez zdejmowania. Ogolnie dostep nie wyglada zachecajaco ale po wymianie odmy juz chyba wiele mnie nie zdziwi :x

Do wymontowania obudowa filtra powietrza,pasek,alternator i pompa wspomagania (niech wisi na przewodach) i jest ładny dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.