Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciałbym wymienić u siebie pompe paliwa.Widziałem na allegro wiele pomp w średnim przedziale cenowym 150-200 zł.Jakiej firmy pompę wybrać,ma ktoś jakieś doświadczenia ? Co polecacie ? Jakie ciśnienie robocze powinna mieć pompa dla silnika 3,5 ?

 

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

no ja jakis czas temu wymieniałem - nie zaufałem jakos gadzetom z allegro i kupiłem pierburga czyli taka jak była - 100 l/h jesli sie nie myle.

koszt - ok 550-580 zł

Opublikowano

W zasadzie to chciałbym wymienić ją profilaktycznie biorac pod uwage fakt ze ma przepracowane 15 lat a w sumie od niej paliwo zaczyna swoją drogę.

Jednakże widzę że cena pompy z dobrej firmy oscyluje w granicach 500 zł,dlatego też chciałem zapytać jak sprawują sie te z allegro.

Opublikowano
Ja myśle że głównym kryterium będzie czas przez jaki chcesz użytkować jeszcze swoje auto. Jeżeli niezbyt długo to używka, ale w innym przypadku tylko i wyłącznie nowa i to dobrej firmy.Pamiętaj że używka już swoje popracowała i jej dni są policzone.Pisze tak ponieważ ja już swoje przeszedłem z tym problemem i są to fakty z życia. :cool2:
Opublikowano
stary jesli pompa ci śmiga ,to po co wymieniać ,profilaktycznie????????????daj lepiej ta kaske dla biednych dzieci,a jak chcesz zeby ci pochodziła to nie schódz ponizej 20 litrów w baku i bedzie ok.moja (do 730v8)stoi w sklepie ok 1000-1200złboscha,ja zarzuciłem uzywke od 518 z 88r i mam wrazenie ze smiga lepiej niz stara ,bo jest na niej zawór przelewowy,wiec jak jest na gazie to sie nie meczy. :) pozdrowionka papa
Opublikowano (edytowane)
,bo jest na niej zawór przelewowy,wiec jak jest na gazie to sie nie meczy. :) pozdrowionka papa

 

Jak to z tym w końcu jest - czy pompa paliwowa powinna pracować na gazie czy nie ? Jeśli tak to dlaczego ?

Edytowane przez Pawel735
Opublikowano
,bo jest na niej zawór przelewowy,wiec jak jest na gazie to sie nie meczy. :) pozdrowionka papa

 

Ale żadna pompa nie ma prawa się męczyć jeśli auto chodzi na gazie,sprawa jest prosta - kiedy auto przełącza się na gaz to w tym momencie pompa powinna być automatycznie odłączana.

Tak,ale większość gazowników ma w nosie odcięcie pompy paliwa tłumacząc że paliwo chłodzi wtryskiwacze.Ciekawe w jaki sposób skoro przez nie nie przepływa tylko krąży w listwie?Ja w kilku autach wstawiałem przekaźnik który odcinał pompe w momencie przejścia na gaz.

Opublikowano

pompy nie firmowe np z allegro towyzucanie kasy w bloto. Kumpel kupil tak sobie awaryjnie do vectry 2,5 i wytrzymala mu 3 tygodnie

Osobisice polecilbym Bosha

Co do ociecia pompy paliwa dla samochodow zasilanch lpg jest banalnie proste. Zwazywszy iz bak benzyny i lpg sa blisko siebie to odcinki stosuje sie przekaznik zwarty (podanie zasilania rozwiera styki)

wykonanie

1. znalesc przewody zasilajace pompe paliwowa

2. sterowanie pociagnac z elektro zaworu lpg

i po klopocie

Opublikowano
A małe pytanko, czy jak odetniemy pompę to silnik nie wykryje jakiegoś błędu związanego z ciśnieniem paliwa ???
Sama radość :)
Opublikowano
Najlepiej jest mieć trochę paliwa w zbiornku ok 1/3 zbiornika tak aby pompa nie chodziła na sucho.Wtedy bedzie wporządu i pompa nie powinna sie zatrzeć.Zatarte pompy to jest tylko wina kierowcy,który jeździ na gazie a w zbiornku paliwa ma suszę.U mnie w firmie takie pompy często sie wymienia w takich samochodach jak OPLE jeśli pompa oczywiście jest w zbiornku,DAEWOO, FIATY nie ma ostatnio tygodnia aby taka pompa nie była wymieniana.
Opublikowano

A wracając do tematu pracującej pompy paliwa w momencie kiedy auto zasilane jest gazem to czy faktycznie potrzebny jest obieg paliwa po listwie z wtryskiwaczami w tym momencie ? Czy w tym co mówią gazownicy- ze paliwo powoduje chlodzenie listwy z wtryskiwaczami jest choć troche prawdy ? I jesli faktycznie to chlodzenie tam istnieje,czy jest ono konieczne ?

Pytam bo przymierzam sie do montażu wtrysku gazu OMVL.

Opublikowano

mowiac o instalacji OVIL to moja przygoda zacela sie od spalenie instalacji

jako przyczyne spuchciecia i spalenia wtruskiwaczy gazu gazownicy podali zle dzialajaca pompe paliwa (chwilami nie wydajna)

Wg gazownika (znajomy) twierdzi iz ovil sie uczy pracy od bezyny. Dlatego musi byc w 100%

U mnie nie wydajnaos po za takimi objawami jak brak mocy klopoty z wkrecaniem sie na obroty dodatkow mialem taka liste bledow

1. zwarcia na sondzie lamda lewa i prawa

2. uszkodzenie ecu

O dziwo wymiana pompy na nowa i po skasowaniu bledow zniknely wszytkie klopoty jak i bledy

 

Oni nic nie mowia o koniecznosci chlodzenia wtryskiwaczy bezynowych

Opublikowano

u mnie jest troszke inna bajka z gazem,mam bi-gas(wtrysk fazy lotnej),który jednocześnie gorąco polecam(30 tys km i cisza ),jest to pełny automat tzn odpalam na benzynie i nie mam wpływu na to kiedy sie przełączy,po pierwsze musi sie parownik nagrzac,po 2 z obrotami.w praktyce w zimie po przejechaniu ok kilometra na prostej.gadałem z gaziarzem o odcieciu pompki,mowił ze próbował,ale w tej instalacji to sie nie sprawdza (robi norme euro 4 na spaliny i to ma wpływ)zalecenia wytwórni.wierze gościowi bo ma e32 z m60 i ma taki sam gazik.po 2 jest pierwszym gościem który zrobił rs6 na bi-gas,i samochód smiga juz 4 latka bez probsow,wiec to swiadczy o jego kwalifikacjach

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.