Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

Kontynuując temat - głowica jest cała.

Możecie mi napisać jakie elementy na pewno należy wymienić w przypadku zerwanego łańcucha? Oczywiście pomijając kompletny zestaw rozrządu.

Mam tutaj na myśli elementy które ulegają uszkodzeniu przy strzelającym rozrządzie - zawory, etc.?

 

 

Wg mnie, lepiej kupić nowy (używany) silnik, i wymienić w nim rozrzad. Pozostałości ze starego spokojnie sprzedasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kontynuując temat - głowica jest cała.

Możecie mi napisać jakie elementy na pewno należy wymienić w przypadku zerwanego łańcucha? Oczywiście pomijając kompletny zestaw rozrządu.

Mam tutaj na myśli elementy które ulegają uszkodzeniu przy strzelającym rozrządzie - zawory, etc.?

 

I jak się skończył temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwe aby łańcuch się tak rozciągnął ze przeskoczył? Auto w Niemczech do kupienia n47 z motorschaden i Niemiec twierdzi ze rozrzad przeskoczył bo się rozciągnął łańcuch. Auto kręci lecz nie odpala. A może jest zerwany? Co mogło się jeszcze uszkodzić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzic mógł sie...... silnik. Jakie pytanie taka odpowiedz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem dzisiaj rozrząd u wspomnianego Grzegorza Fąfary w Bukowiu k. Oleśnicy na Dolnym Śląsku. Po kilku minutach rozmowy widać, że facet jest fachowcem. Dysponował naprawdę sporą wiedzą specjalistyczną, pod domem i warsztatem tylko BMW (1,3,5,x5) sam z resztą mówi że sie właśnie w tej marce specjalizuje. Ogarnął kompletną wymianę rozrządu wspólnie z bratem w niecałe 5h. Wszystkie części wymienione dostałem w kartonie, na każdej data produkcji mojego samochodu mm/rr. (gdyby ktoś miał wątpliwości co do zakresu przeprowadzonej wymiany) Dostałem auto zastępcze na czas wymiany. Łańcuch ani ślizgi nie były mocno zużyte, na jałowym nie było słychać, ale powyżej 1800 obrotów już można było grzechotanie wyłapać. Teraz tylko klekot diesla.

polecam w 100% koszt wymiany 6% wartości samochodu, spokój na lata....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ogarnął kompletną wymianę rozrządu wspólnie z bratem w niecałe 5h.

 

5h to bez wyjmowania silnika? Ile ostatecznie zapłaciłeś za ten rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już też jestem po wymianie - efekt poza komfortem psychicznym to przede wszystkim cisza w całym zakresie obrotów. Wydaje mi się, że jest też spadek spalania o około 0,3 L co sprawdziłem na stałej trasie. Silnik sprawia wrażenie żwawszego i lepiej reagującego na pedał gazu.

Cała impreza z wymianą zamknęła się w 2500 czyli tak jak wcześniej pisałem koszt przeciętnego rozrządu w nowszych autach klasy średniej-wyższej. Przy okazji mam wyczyszczony kolektor, sprawdzoną turbinę pod kątem luzów, poduszki silnika, itp. Jeśli ktoś jest z kuj. - pom. to polecam robotę u Pawła Gorzyckiego - jakieś 6 km od A1 koło Włocławka tel. 667238615

http://www.zumi.pl/3179809,Autonaprawa_Handel_Pojazdow_Pawel_Gorzycki,Smolsk,firma.html

Auto zostało na kilka dni, ale wszystko zrobione jak należy i przejrzany cały osprzęt silnika, bo niektórzy wyjmą motor zmienią rozrząd i reszta nieważna, nawet nie spojrzą, jak coś nie halo ze sprzęgłem na przykład. Cena do indywidualnego uzgodnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamiętam, jak poniżej 3500 to było nie do ogarnięcia. Moim zdaniem jeśli grzechocze, to nawet nie ma co się zastanawiać. Za 2500 to pewnie sam słupek się co najwyżej kupi + do tego trzeba dokupić rozrząd i zapłacić za wymianę. Szkoda zachodu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planowałem zakup bmw z silnikiem N47 po 2010r. Jednak ten post rozwiał wszelkie wątpliwości :?

Według mnie ten silnik to jakaś porażka, płacić tak wiele za auto i bawić się z rozrządem, czy już szura czy może jeszcze nie.

W rodzinie mamy stare twingo z 2004r i nie ma tam jakichkolwiek problemów z silnikiem itp. a auto jest warte może 5 tys.

 

Silnik M47n2 chyba jest lepszym rozwiązaniem. Współczuje sprzedaży auta z silnikiem N47 w gazetach ciągle pojawia się artykuł o tej porażce BMW :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zdarzające się problemy z rozrządem w tym silniku to skandal, ale poza tym nie ma większych bolączek. Tym bardziej, że wspominasz o chęci zakupu rocznika 2010,gdzie rozrząd jest poprawiony. Jest to nowsza konstrukcja niż M47. Twoja decyzja. Klęknie ci turbina w M47 to na nową wydasz więcej niż na profilaktyczną wymianę rozrządu..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem E90 M47 318d, mam E91 N47 318d, w miarę obiektywnie mogę ocenić. Moc oba silniki rozwijają podobnie, charakterystyka podobna (wiadomo, że wyższa moc w N47, chociaż Mkę miałem dłubaną, więc ona miała troszkę więcej pod maską). Potencjalne ryzyko awarii w M47 jednak większe - w N47 to ten nieszczęsny rozrząd, ale poza nim turbiny, odmy, dwumasy są znacznie bardziej trwałe. Do tego N47 jest nieco cichszy i troszkę bardziej oszczędny. Reasumując - wolę N47, natomiast uważam, że M47 też był dobrym i przyjemnym silnikiem. Moim zdaniem 2500 zł na rozrząd to śmieszna kwota, bo takie auto potrafi mocniej uderzyć po kieszeni i trzeba być na to gotowym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako były właściciel 20d (M47) i 20d (N47), od razu mówię M47. Silnik N47 to jest porażka. Czy wy wql widzieliście wałki rozrządu w tym silniku ? U mnie przy +/- 100kkm rozrząd nadawał się do wymiany. Części OEM to coś mnie kosztowało 800zł i montaż już mój. Więc wszystko powyżej 800zł to już koszta mechanika. Z resztą łańcuch w N47 to jest z roweru.

 

Padające turbiny w M47, dlaczego nikt nie pisze, że turbina w M47 i N47 to jest prawie to samo i ten sam producent :roll: Były jeszcze Garrett i były jeszcze lepsze od tych waszych N47.

 

Jako, że miałem w częściach N47 i M47 to jedno jest pewne, silnik M47 budowali inżynierowie, a ten drugi to księgowi.

 

 

 

P.S miałem oba i wiem co piszę. Spalanie dość podobne, kultura pracy na plus w N47, ale też bez rewelacji. Wszystkie silniki serii N w BMW to porażka.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież oczywistym jest, że nie padały turbiny z racji producenta, tylko z przyczyn zewnętrznych (patrz - zasilanie w olej, odma). Robiłeś jakieś badania wytrzymałościowe tych wałków i tym podobnych rzeczy albo chociaż statystyki warsztatowe prowadziłeś ? Bo to że coś jest cieńsze nie oznacza, że jest słabsze. Łańcuszek ma swoje wady i to wszyscy wiedzą, ale cała reszta "droższego osprzętu" jak praktyka pokazała - jest trwalsza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy mi ile widzę ich na warsztacie. W benzynowych N14 N18, wałki się wycierają, to już mi dużo mówi o jakości tej marki :roll:

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich, to moj pierwszy post, jestem świeżym posiadaczem f11, szczesliwym tylko przez pierwszy tydzien, wiadomo dlaczego skoro w tym temacie sie wypowiadam. Przeczytałem kązdy post w tym temacie, juz przed zakupem interesowałem sie tym i rozmawialem ze znajomym który jest oblatany w autach, szczegónie tej marce, czytałem, ogladałem filmik itp. Wiedziałem ze maja problemy z rozrzadem. Po auto pojechałem ze znajomym mechanikiem który ma Trójke z 2012, ogladalismy, wszystko fajnie i naprawde, wyjatkowo delikatnie można było usłyszec łancuch, nastawiłem sie na jego wymiane (mieszkam w UK, jutro miałem jechac do Polski, umówiłem sie ze znajomym mechanikiem), auto silnik n47d20o1 184 konie, grudzien 2010, 250kkm (n47t aut). po tygodniu auto zgasło i nie odpalał, laweta do dealera i zerwany łancuch górny. koszt 3-5 tys funtów, po pewnych rozmowach zgodzili sie na 2tys jezeli nie ma wiecej uszkodzen (m.in. wał?), wole to zaciagnac do Polski i zrobic u znajomego który to juz kilkanascie razy robił, cena jezeli nie ma dodatkowych uszkodzen to zmiescimy sie w 3 tys, jak beda to adekwatnie beda rosły (ale nie tak jak u dealera w bmw UK).

auto nie było objete akcja serwisowa na rozrzad i wg BMW nie było z rozrzadem nic robione (miałby 2 lata gwarancji)

czytałem o problemie ale kurna niefart, 7 dni wytrzymało, a po 14 mialo byc zrobione...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sama końcówka produkcji N47 nie powinna mieć problemu, jednak kontrola powinna być, jeśli hałasuje wymieniasz, ktoś tutaj wymieniał za 2500 zł z częściami - nie jest to duży koszt raz nawet na 120-150 tyś km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.