Skocz do zawartości

bmw e39 brak ABS I ASR czujnik czy sterownik ?


mass411

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka ABS i ASC wiec pojechałem na komputer i pokazał błąd prawego tylnego koła wiec zmieniłem czujnik ale problem jest nadal na początku po przejechaniu kawałka kontrolki zgasły ale po 2 min auto zaczęło się dziwnie zachowywać zaczęło szarpać tak jak by tylne koła miały poślizg i trzymało obroty przy hamowaniu cały czas pracował ABS po czym znów kontrolki się zapaliły... Gdy zgaszę auto i zapale kontrolki się świeca przejadę kawałek gasną ale znów zaczyna działać cały czas ABS i ASC i znów się zapalają..... co może być tego przyczyną pomocy miał ktoś z was taki problem ? Edytowane przez mass411
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka różnica cenowa między trw a ori?

 

Już znalazłem, TRW tańszy o 1zł od Ori Siemensa.

Więc pewnie jakościowo zbliżone.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli to jest winna tego nie oryginalnego czujnika ? bo za pierwsza raza pokazało błąd prawego tylnego koła wiec zmieniłem ten czujnik usunąłem błędy i znów to sama po przejechaniu paru metrów auto znów zaczęło głupieć .... to winna czujnika czy może czegoś innego ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja zmieniałem w tamtym tygodniu tak ja ty prawe tylnie koło na boscha -154zł kosztował. Zmieniłem wyjechałem , dałem po zrywach i jak zgasł to od tamtej pory mam spokój . a jak byłeś na kompie to nic nie wykazało ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer jak pisałem pokazał błąd prawego tyłu jak zmieniłem na czujnik z auto landu za 130 zł chwile był spokój potem to sama pojechałem znów na komputer i znów ten sam błąd + długo trwała rozbieżność taki pokazał błąd dodatkowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,kiedyś padł mi czujnik tylny lewy,który podaje do kompa m.in.prędkość,spalanie i inne(oczywiście zapaliły się kontrolki ABS i ASC).Po wymianie (oryg. 270zł) pojeździłem parę dni i padł mi czujnik z drugiej strony,wymieniłem (oryg. używka 110zł).Po jakichś 2 dniach padł mi czujnik lewy przód,wymieniłem (oryg.)i na nowym dalej pokazywało błąd (wszystkie usterki diagnozowano komputerem w warsztacie).Padło na sterownik(może to?),wymontowano stary i założono nowy poglądowy w warsztacie i okazało się że padnięty był sterownik.Nie dało się zregenerować (był już regenerowany).Na Allegro znalazłem używkę (750zł) :wink: i od 1,5 roku śmigam (nowy ok.1500zł).Z tego co wiem,nie można wykryć uszkodzenia samego sterownika komputerem OBD.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam problem u mnie wyszło że sterowniki , można zregenerować te co masz tylko nie wiadomo jak długo na nich jeździsz moje padły , i na złom , kupiłem zregenerowane i podłączyłem i wszystko działa już 6 miesięcy mało tego zależy jaki rocznik zależy jaki moduł czy ma 10 czujników czy 12 ja mam 10 i nie tylko padło asr i abs tylko jeszcze wspomaganie , klima , od tamtej pory wszystko ok pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie zbyt rozumnie o co chodzi jakie sterowniki ?

Tutaj masz zdjęcie sterownika z pomp ABS.Jest to silnik po lifcie w '99 (nie wiem jaki masz Ty) ale zobrazuje Ci to sprawę trochę.U mnie zepsuł się sterownik ABS jak już wcześniej pisałem.[imghttp://img834.imageshack.us/img834/3373/03ster.jpg][/img]

Edytowane przez daski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam czujnik. Na Twoim miejscu wymienilbym ten czujnik jak najszybciej,a stary oddal do sklepu i narobil niezlego rabanu.Wiem,ze to zamiennik,ale przeciez jakie to ma znaczenie? Jezeli ktos produkuje czesci,a inny je sprzedaje,to niestety musza one byc sprawne,a nie zje... od poczatku!!!

 

Ja osobiscie nie kupilbym zamiennika,wole oryginalna uzywke niz nowe badziewie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem jeszcze niedawno bardzo podobną sytuację.

Komputer pokazywał błędy, które w żaden sposób nie wskazywały na którekolwiek koło. (ani czujnik, ani kabel, żadnych konkretów).

Problem objawiał się w taki sposób, że ABS pracował zawsze (bez względu na to czy był poślizg czy nie) - poniżej 40km/h, ASC też wariowało.

Czujniki były sprawne.

Wszyscy (i na forum, i mechanicy / elektronicy u których się konsultowałem) wskazywali na sterownik. Porzuciłem tymczasowo temat, ale w międzyczasie wymieniłem tylne łożyska (huczały, i już wymagały wymiany). Po wymianie łożysk problem - o dziwo całkowicie ustąpił. Nie podejrzewałem że łożyska mogą być źródłem problemu, więc je warto też brać pod uwagę przy tego typu sytuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz możliwość to przełóż sterownik z innego sprawnego auta i pojeździł kilka dni jeżeli masz taką możliwość - tak najlepiej sprawdzić co padło.

w przypadku uszkodzenia sterownika da się go zregenerować we własnym zakresie - trzeba go otworzyć i poprawić zimne luty

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRW polecam jak najbardziej.u mnie po wymianie prawego tyłu przejechałem może z 20 metrów i kontrolki zgasły.

 

Ja już długi czas jeżdżę na TRW i nic się nie dzieje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.