Skocz do zawartości

530d. Jak wam pali w duże mrozy?


Dexter87

Rekomendowane odpowiedzi

Ja może mam trywialne pytanie, ale jak przekręcę stacyjkę to pali się pre-heating z 3 sek a potem gong i info o temperaturze poniżej 3 stopni. Teraz nie wiem czy te komunikaty na siebie nachodzą, czy info o temperaturze włącza się gdy już świece się nagrzały ?

 

Pozdrawiam

 

te komunikaty są niezależne od siebie

 

wracajac jednak do tematu moje auto przy -15 zapaliło bez problemu (po wygaszeniu komunikatu o podgrzewaniu świec) :cool2:

[przebieg 300 tys. km pęknie tym tygodniu, oryginalny akumulator, paliwo zimowe]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

no to niedobrze bo boję się ich wymieniać żeby głowicy nie trzeba było ściągać jak się ukręci:/

 

Nie bój się kolego :D Wstaw do garażu, niech rozmarznie kup najlepiej CX boscha (dla dużo lepszy niż WD-40) po psiukaj, zostaw na 15 minut i powinno być dobrze. Ja tak wymieniałem u siebie ja miałem diesla a nie były wyciągane 10 lat. Powodzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Koledzy, pytanie trochę z innej beczki, takie małe OT

Kiedy wprowadzają na stacjach paliwa arktyczne?

Z tego co się orientuje to na razie mamy zwykłe zimowe.

Bo zastanawiam się czy nie dolać swojej buni trochę tego shitu przeciwko krzepnięciu paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem i czytałem nawet gdzieś na forum, że na cały zbiornik ON można wlać 2-3 litry benzyny i będzie to skuteczniejsze niż te wszystkie "cudne środki' w sklepach.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Wracając do środków przeciw-krzepliwych do ON to ja od 3-4 lat nie dolewam nic i nie miałem żadnych problemów.Tankowane na Orlenie zwykły Ekodiesel, nie żadna tam verwa.Kiedyś (ze 4-5 lat temu) kupiłem taki środek nie pamiętam nazwy,był w butelce 0,5 :mrgreen: ,trzymałem go w garażu nie ogrzewanym gdzie temperatura ok -15 zrobiła się z tego galareta.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Co do odpalania to muszę się pochwalic że moj Tds pali przy -18 na dotyk po 1 podgrzaniu świec (wiem,wiem temat o 3.0d).Świece wymienione w zeszłym roku na NGK (30 zl/szt) przy okazji zmiany kolektora ssącego (jedna robota,a koszt nie za duży).
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można to się tak trochę podepne z zapytaniem. W czwartek wieczorem (~10*) odpaliłem samochód (530d 2000r 211.000) dopiero po 2 razach (oczywiscie czekałem aż swiece sie podgrzeją), w piątek rano (w nocy pewnie koło -15 było) kręcił, kręcił ale w koncu aku zdechło, na prostowniku troche podładowałem, po czym jeszcze probowalem z kabli - znów lipa. Wymieniłem filtr paliwa, znów kreci jak głupi, ale nie odpala...wyjmując króćce z obudowy filtra paliwa nie ulało sie praktycznie ani kropli ropy, czy jest to oznaka zgestnienia/zamarzniecia ropuchy ?? Paliwo tankowane na Shell'u lub Orlenie (ostatnio ojciec po uzytkowaniu mojego samochodu zalał na Neste). Z góry dzieki za odpowiedz lub jakies info.

 

Pozdrawiam

 

Dostałem własnie info, ze odpaliła. Winą było paliwo (byli zszokowani w ogole kolorem tego paliwa i ogolną konsystencją, kolezka specjalnie na pokaz przygotował mi w słoiczku normalne paliwo i w drugim te z Neste) - efekt pompa do wymiany (przy okazji odkryli, ze 3 świece zgon zaliczyły, rowniez wymienione + spuszczenie paliwa i płukanie baku). Dodał na koniec, ze przed chwilą samochód z podobnymi objawami wjechal na warsztat - zatankowany równiez na Neste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dlatego trzeba się nie łaszczyc bo tam jest 5 groszy taniej.

Bo nie ma nad tym wszelkim dziadostwem kontroli i robią co chcą,a to że samochód na ściekach nie pojedzie to problem klienta,a oni tylko kasę liczą.A teraz im już nie udowodnią.Oglądałem kiedyś program w TV (nie pamiętam jaki) i było o tym problemie,to wszyscy twierdzą nawet ci co kontrolują,że dobrze jest a oni czasu na takie rzeczy nie mają.Po prostu wszyscy na ten biedny naród d*** wypieli bo im to [bAD] dobrze jest.

Ale po takich zabiegach i dobrym paliwku będzie buczeć aż milo :cool2:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi dziś przy -20 ledwo odpalił :duh: . Miałem tdes-a z 96 roku i palił mi przy -26 na dotyk :) a z 3.0d mam lipę ,świece sprawne rok temu wymieniane w serwisie bmw.Myślałem nad wtryskami ale silnik pracuje idealnie jak juz odpali nie kopci i równiutko chodzi.Co to może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu był remont góry silnika w serwisie bmw + wymiana wszystkich filtrów olejów, świec i kolektora ssącego. Miesiąc temu wymieniłem olej + filtry w tym filtr paliwa. Mi się wydaje że przekaznik świec żarowych przestał współpracować, co wy na to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego trzeba się nie łaszczyc bo tam jest 5 groszy taniej.

Bo nie ma nad tym wszelkim dziadostwem kontroli i robią co chcą,a to że samochód na ściekach nie pojedzie to problem klienta,a oni tylko kasę liczą.A teraz im już nie udowodnią.Oglądałem kiedyś program w TV (nie pamiętam jaki) i było o tym problemie,to wszyscy twierdzą nawet ci co kontrolują,że dobrze jest a oni czasu na takie rzeczy nie mają.Po prostu wszyscy na ten biedny naród d*** wypieli bo im to [bAD] dobrze jest.

Ale po takich zabiegach i dobrym paliwku będzie buczeć aż milo :cool2:

 

Ja o tym wiem i napomnknalem, ze tankuje na shellu/orlenie (i nawet na BP wczoraj widzialem w miare przystepną cene - o ile można w ogole to tak nazwać - 5.78 :) a tak jak wspomniałem wczesniej ojeciec mi zalał chyba z przwyczajenia na Neste bo zawsze tam swojego ceed'a tankuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i odberałem, troche poszło dziengów, ale najwazniejsze, ze jest już sprawna :) polecili bym zalal jakies lepsze paliwo, to na orlenie dogodzilem i zalałem całość vervą. Odpala jak zła !

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedziele wieczorem odpaliła po dłuższym postoju, w poniedziałek rano umarła.

W środę wymieniłem filtr paliwa, doładowałem akumulator i po dłuższym kręceniu odpaliła.

W czwartek odpaliła po dwóch próbach, i bez problemu dowiozła mnie do roboty.

Dziś rano znów zgon, kręci a nie odpala.

Gdzie szukać przyczyny?

Świece? Wszystkie sześć by padło?

Przekaźnik?

Dodam tylko, że rozrusznik kręci sprawnie, a silnik nawet nie gdaknie, nie parsknie, nie zaksztusi się, nic.

Tak jakby w ogóle nie dostawała paliwa, kręci i dupka. :mad2:

Pozdrawiam

Diamantschwarzmetalic E-34 und Black Sapphire Metallic E-39 Touring und Schwarz 2 Metalic E-38

Biżuteria Modułowa

http://sklep.susanadesign.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
to na orlenie dogodziłem i zalałem całość vervą

Powiem Ci kolego że ja tankuje już parę lat czy lato,czy zima na Orlenie zwykłą ropę czyli Ekodiesel i nigdy nie miałem problemów z paliwem.Lałem kiedyś Verwę ale uznałem że nie warto przepłacać jak nie widać różnicy-i miałem rację.Ale dobrze,że problem rozwiązany.

Dziś rano znów zgon, kręci a nie odpala.

Gdzie szukać przyczyny?

Pełen sukces w dieslu podczas mrozów to przede wszystkim dobra kondycja silnika.Dobra kompresja na cylindrach,sprawny układ wysoko ciśnieniowy-pompa i wtryskiwacze,sprawne podgrzewanie-świece(nie musiało paść od razu 6,w taki mróz ważna jest każda wystarczy 1-2 i już jest utrudniony rozruch) no i oczywiście dobre paliwo,czego przykładem byl problem u kolegi "gib".

Świece nie są wieczne i też się przepalają,z własnego doświadczenia wiem (po kolejnym z rzędu dieslowi) że żywotność świec to ok 2-3 lata.W dieslu się je lekceważy,a są one prawie tak ważne jak świece w silniku benzynowym.

No i trzeba pamiętać-W MROZY JEST BARDZO WAŻNE ABY MIEC ZBIORNIK ZATANKOWANY DO PEŁNA LUB JAK NAJWIĘCEJ.Czym mniej paliwa w zbiorniku tym większe prawdopodobieństwo wytrącenia się parafiny z ON.

Pozdr.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ CICHY525 - Oczywista sprawa, że nie bede cały czas tankował Vervy czy V-Power, zalecili wczoraj to tak zrobiłem - w koncu to tylko pare złotych róznicy :)

 

@ Colliber - objawy bardzo podobne do moich. Masz mozliwość wstawienia auta do garazu, najlepiej ogrzewanego ? Może odprzeje jakoś. Co do świec to gdzieś na forum lub nawet w tym wątku wyczytalem, ze 3.0d odpali nawet na 1-2 świecach sprawnych, a z kolei woczraj kolega mi powiedzial, ze przy 3 padnietych rozruch praktycznie nie mozliwy by był. Z ciekawosci zapytam gdzie tankowales ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie filtra pojechałem zatankować do pełna na stacji Orlen zwykły Eko-Diesel.

Dolałem siuwaksu przeciw wytrącaniu się parafiny zakupionego na tej samej stacji. Na opakowaniu dumny napis oznajmiał, że uszlachetnia paliwo do -40* C.

Podejrzewam, że szlag trafił ów przekaźnik i żadna ze świec nie grzeje bo silnikiem nawet nie telepnęło, nic, zero oznak nawet zakrztuszenia.

Zobaczymy, przekaźnik już zamówiłem w ASO, jutro będę grzebał, a trzy świece wymieniałem późną jesienią AD2010, czyli powiedzmy półtora roku temu.

Zastanawiające jest dla mnie to, że w niedziele po trzydniowym postoju odpaliła bez zająknięcia, a od poniedziałku zabawa w ciuciubabkę... :mad2:

Pozdrawiam

Diamantschwarzmetalic E-34 und Black Sapphire Metallic E-39 Touring und Schwarz 2 Metalic E-38

Biżuteria Modułowa

http://sklep.susanadesign.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie trzeba było wymienic wszystkie?

Jedna robota,a koszt niewielki.Nigdy tak się nie robi.

 

Nie robiłem tego osobiście, mechanik stwierdził że trzy są dobre, a on boi się je ruszać, bo mogą się urwać... :duh:

Pozdrawiam

Diamantschwarzmetalic E-34 und Black Sapphire Metallic E-39 Touring und Schwarz 2 Metalic E-38

Biżuteria Modułowa

http://sklep.susanadesign.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No pali wzorowo :cool2:

Ale piosenka Perfectu-Niepokonani była tutaj jak najbardziej na miejscu-niepotrzebnie wyłączyłeś radio :mrgreen:

mechanik stwierdził że trzy są dobre, a on boi się je ruszać, bo mogą się urwać...

Ja pierniczę ten człowiek którego nazwałeś mechanikiem minął się z powołaniem,po prostu brak słów :mad2: .

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierniczę ten człowiek którego nazwałeś mechanikiem minął się z powołaniem,po prostu brak słów :mad2: .

 

Teraz nic na to nie poradzę, teraz pozostało mi tylko "Płacz i płać!"

Pozdrawiam

Diamantschwarzmetalic E-34 und Black Sapphire Metallic E-39 Touring und Schwarz 2 Metalic E-38

Biżuteria Modułowa

http://sklep.susanadesign.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.